Najnovije vesti iz auto industrije
Autocar magazin - Hyundai-Kia ‘automobilski proizvođač godine’
Objavljeno: 28.11.2008.
Najstariji britanski automobilski magazin, Autocar, u Londonu je na svojoj godišnjoj svečanosti proglasio grupaciju Hyundai-Kia za ‘automobilskog proizvođača godine.’ Ovaj Autocarov događaj spada među najprestižnije u Evropi, jer tada između ostalog proglašavaju i Evropski auto godine (eng. European Car of the Year - COTY)...
Chas Hallett, urednik revije je prilikom uručenja priznanja g. Nam-Yong Kimu, direktoru Hyundai-Kia centra za istraživanja i razvoj, rekao: "Kad su u grupaciji Hyundai-Kia pre nekoliko godina počeli govoriti o tome da bi hteli biti među pet najvećih automobilskih proizvođača iza Toyote, General Motorsa, Forda i Audi-Volkswagena, mnogi su bili skeptični, “ i nastavio: “Onda su Korejci postali ozbiljni. Prihvatili su plan o proizvodnji vozila sa evropskim dizajnom i evropskim stručnjacima kako bi zadovoljili evropske kupce. Izazvali su Volkswagen Golfa i Ford Focusa, jer su počeli proizvoditi vozila, koja izgledaju i napravljena su jednako dobro, a pritom nude mnogo dužu garanciju."

Grupacija Hyundai-Kia, nastala spajanjem 1998. godine, na domaćem korejskom automobilskom tržištu drži čak 80-postotni tržišni udeo, a grupacija je ove godine postala 5. najveći automobilski proizvođač na svetu. Zahvaljujući svojim fabrikama u Severnoj Americi, Evropi, Kini, Rusiji, Bliskom istoku i jugoistočnoj Aziji grupacija se probila među pet najvećih za manje od 50 godina. Uspeh je utoliko vredniji ako znamo da su sa proizvodnjom vozila počeli tek u 60. godinama prošlog veka, a sa izvozom tek u 80. godinama. Kia je pre manje od dve godine otvorila svoju prvu evropsku fabriku u Slovačkoj, gde proizvode modele Sportage i cee'd (u sve tri varijante: 5-vratni cee'd, karavanski cee'd sporty wagon i 3-vratni pro_cee'd), dok je fabrika u američkoj saveznoj državi Georgia pred otvaranjem.
Goran Sarić - Automagazin
Osnovne zvanične informacije o novom modelu Rolls-Royce Ghost već znamo. Automobil je postavljen na produženu platformu BMW-a serije 7, a pod haubom će disati Twin-turbo 12-cilindrični motor snage 507 KS i obrtnog momenta od 750 Nm. Nove informacije su pred nama...
Otkrivanje modela BMW X1 se bliži, testiraju se prototipovi sa minimalnom maskom. Špijunskim fotografima uspelo je da snime test prototip, koji bi trebao biti veoma blizak serijskom modelu...
Citroen C5 i C6 u ponudi imaju najsnažniji dizel agregat zapremine 2,7 litra, koji je pomenute modele plasirao među najsnažnije dizel limuzine sednje i više srednje klase. Naslediće ga 3.0 HDi motor, koji razvija 240 KS i 450 Nm obrtnog momenta...
Proizvođač sportskih luksuznih automobila, firma Lamporghini, objavila je da je u prvih pet meseci tekuće godine prodaja opala za 30 %. U sredu je ovu informaciju potvrdio i šef ove italijanske kompanije, Stephan Winkelmann...
Kompanije Brembo i SGL udružiće svoje potencijale, kako bi zajednčki razvile cenovno dostupne komponente kočionog sistema, koje će biti proizvedene od karbon-keramičkog kompozita. Brzi sedani, karavani ili obični sportski modeli, u roku od 10 godina, mogli bi u osnovnoj opremi imati ove napredne kočnice...
Chevrolet Corvette ima veliki razlog za slavlje. Od 1953. godine, kada je proizvedena prva Chevrolet Corvette, legendarni model je 1977. godine prešao granicu od 500.000 proizvedenih primeraka, a 1992. godine prodat je milioniti primerak. Ove godine, sa proizvodnih traka spuštena je 1,5-milionita Chevrolet Corvette...
Chevrolet je u protekla dva meseca pronašao način da kupcima u Srbiji približi svoja vozila što dokazuju podaci prema kojma je u martu i aprilu Chevrolet zauzeo rekordni udeo na tržištu putničkih automobila od preko 5,3%...
Kompanija Mercedes-Benz još jednom je potvrdila visok nivo kvaliteta i pouzdanosti. Najnovije statistike kompanije ADAC govore nam o Mercedes-Benz C klasi kao najpouzdanijem predstavniku srednje klase...
Prilikom kupovine traži se automobil koji će dati najviše u odnosu na uloženi novac i to bez obzira sa kolikim iznosom kupci raspolažu. U trenutku kada potencijalni kupci novih automobila posvećuju naročitu pažnju koliko i na šta troše svoj novac, Opel je u Srbiji pronašao način da kupcima približi svoja vozila.