AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

General Motors u Rusiji

General Motors u Rusiji

General Motors je ušao na rusko tržište 1992.godine. 1995. godine došlo je do zajedničkog prjekta ELAZ-GM, LLC u Elabugi, u Republici Tatarstan u Rusiji. Partneri u ovom zajedničkom projektu su bili General Motors i Fabrika automobila Elabuga (ELAZ) i oni su proizvodili (od 1996. – 2001.) SKD verziju Chevrolet Blazer-a i Opel Vectra-e (1999.-2001.).

2002. godine, GM je osnovao GM-Avtovaz zajednički projekat sa svojim partnerima, ruskim autoproizvođačem Avotvazom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD). Chevrolet Niva, model koji je napravljen u modernoj zajedničkoj fabrici u Toljatiju, je danad jedan od najprodavanijih modela na ruskom tržištu. 2004.godine, GM je potpisao kooperativni ugovor sa Avtotorom radi započinjanja SKD proizvodnje modela HUMMER H2 u Kalinjingradu. Danas ova fabrika sklapa (SKD) HUMMER H2 i H3, Cadillac CTS, STS i SRX, kao i model Chevrolet Epica . CKD proizvodnja modela Chevrolet Lacetti u Avtotoru bi trebala da počne do kraja godine. U junu 2006.godine, General Motors je počeo da gradi Greenfield proizvodni objekat (GM Auto) u regionu Šušari u blizini Sankt Peterburga. Po prvobitnoj zamisli, trebao je da radi punim kapacitetom i da proizvodi 25.000 modela godišnje. Kasnije je najavljeno znatno povećanje. Prvobitni kapacitet je uvećan više nego duplo, na 70.000 modela. Pre početka rada ove fabrike, u pogonu je bio poseban SKG objekat u Sankt Peterburgu. U tom objektu su sklapani Chevrolet Captiva, a od prošlog septembra i Opel Antara. Radna snaga iz ovog SKD objekta je sada prebačena u novi pogon u Šušariju. General Motors je predstavljen sa pet brendova na ruskom tržištu: Cadillac, Hummer, Saab, Opel i Chevrolet, te kupcima nudi veći izbor automobila i terenaca od bilo kog drugog proizvođača. Zbog toga se GM modeli mogu naći na svakom segmentu tržišta. Najpopularniji modeli su Chevrolet Lacetti i Aveo, Opel Astra i Corsa, Saab 9-3 kao i Cadillac CTS. U prvih devet meseci 2008.godine, prodaja stranih modela je porasla za 40% u poređenju sa istim periodom u 2007.godini, ili tačnije za 459.392 vozila, prema podacima Komisije proizvođača automobila iz AEP. Porast u septembru 2008. godine iznosi 22% ili 32.137 vozila u poređenju sa istim periodom 2007.godine.. U prve tri tromesečja 2008., Rusija je postala drugo GM-ovo tržište po veličini u Evropi, odmah iza Velike Britanije, sa većom prodajom uvećanom za 44% na 256.765 vozila (uz industrijski rast od 23%). Rusija je najveće Chevrolet-ovo i peto po veličini Opelovo tržište u Evropi. Kada su u pitanju Cadillac i Hummer, Rusija je takođe najveće tržište u Evropi. GM ima dve marke (Chevrolet i Opel) među najboljih deset stranih marki na ruskom tržištu. Chevrolet je vodeći strani brend u Rusiji, dok je Opel zabeležio najbrži rast među prvih deset stranih brendova. GM-ova prodaja u Rusiji:

Rusija2006. godina2007. godina2008. Od 1. do 3. kvartala
Industrija2.032.8662.707.131 (+33%)2.348.982 (+23%)
GM132.600259.896 (+96%)256.765 (+44%)
Chevrolet111.458190.553 (+70%)175.798 (+34%)
Opel19.98366.329 (+232%)78.051 (+73%)
GM - ov udeo u tržištu:6,5%9,6%10,9%

GM PR

Hyundai Santa Fe 2010 - diskretan facelift za korejski SUV

Hyundai Santa Fe 2010 - diskretan facelift za korejski SUV

Korejski Hyundai Santa Fe trenutno se nalazi na polovini svog životnog ciklusa, a kako bi se na tržištu održao u istoj kondiciji, pripremljen je mali facelift. Izmene se odnose kako na enterijer, tako i na eksterijer, a pored dva nova dizel motora, tu je i novi 6-stepeni automatski menjač...
1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !
International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

Motor godine 2009 postao je Volkswagenov četvorocilindrični 1.4 Twincharger. Pobednika ankete "International Engine of the Year" izabralo je 65 članova žirija iz 32 zemlje sveta, među kojima nema automobilskih stručnjaka iz Srbije. Ove godine ogdržano je jedanaesto izdanje izbora za "International Engine of the Year", a prvi put ovaj zanimljiv izbor održan je 1999. godine...
CELEBRITY EKO PIT STOP

CELEBRITY EKO PIT STOP

Kompanija EKO SERBIA sa redakcijama časopisa Maxim i Top Speed 17.06.2009. organizovali su CELEBRITY PIT STOP, gde su se slavne ličnosti iz sveta medija, umetnosti i show biznisa takmičili u brzoj proveri 6 ključnih tačaka automobila. Legendarni Pavle Komnenović i Andrej Kulundžić, članovi EKO Racing tima, pobrinuli su se da takmičenje bude fer i korektno i proglasiti pobednike!
Srbija - zemlja bezbednih motociklista

Srbija - zemlja bezbednih motociklista

U Srbiji je tokom 2008. godine poginulo 897 ljudi, od čega čak 120 vozača i putnika motocikla i mopeda. Rizik nastanka saobraćajne nezgode, kod vozača dvotočkaša je 2 do 8 puta veći nego kod vozača putničkog automobila. Rizik od smrtnih posledica, kod vozača motocikla je 45 puta veći nego kod putnika u putničkom automobilu...
Honda Insight na vrhu top lista

Honda Insight na vrhu top lista

Honda je danas objavila da je njeno novo hibridno vozilo Insight postal najprodavaniji evropski model u kategoriji vozila na hibridni ili alternativni pogon. Podaci koje je dostavio “Jato Dynamics” pokazuju da je u svom prvom punom mesecu prodaje, Insight postao najpopularniji model na tržištu benzinsko-električnih hibrida...
Verano Motors - Specijalna letnja akcija zamena „staro za novo“

Verano Motors - Specijalna letnja akcija zamena „staro za novo“

Kompanija Verano Motors, generalni uvoznik i distributer Peugeot automobila za Srbiju, otpočela je specijalnu akciju zamene već korišćenih automobila za nova uz doplatu. U želji da omoguće potencijanim kupcima da na što lakši način dođu do novog Peugeot vozila, u Verano Motors-u osmislili su akciju kupovine novih automobila po sistemu „staro za novo“
Opel Insignia ecoFLEX: zelena i moćna

Opel Insignia ecoFLEX: zelena i moćna

Nova Opel Insignia ecoFLEX spaja nisku potrošnju goriva i nisku emisiju štetnih gasova bez kompromisa u performansama i voznoj dinamici. Sa potrošnjom od samo 5,2 litre dizela na 100 km i emisijom 136 g/km CO2, omogućuje snagu od 118 kW/160 KS i do 380 Nm obrtnog momenta – sve to zahvaljujući snažnom turbo-dizel common-rail motoru nove generacije, posebno razvijenom za ovaj model.
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje