AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Na svom Drugom međunarodnom skupu, organizacija CAR 2 CAR Communication Consortium (C2C-CC) će po prvi put svetskoj javnosti demonstrirati komunikaciju vozila, nezavisno od proizvođača ili vrste vozila. Opel je domaćin ove manifestacije koja se održava u Dudenhofen Test Centru General Motorsa u Nemačkoj...

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Sprečavanje nesreća upozoravanjem vozača na potencijale opasnosti od strane drugih vozila je bio glavni cilj tokom razvoja novog C2C (car-to-car ili vozilo-sa-vozilom) komunikacionog sistema koji su zajedno razvili General Motors i Opel. Vozila opremljena ovom tehnologijom mogu međusobno komunicirati i razmenjivati informacije o lokaciji i brzini. Vozači se na osnovu toga upozoravaju ako se neko drugo vozilo nalazi na mestu koje je slabo ili ni malo vidljivo, ili ako ta vozila prilaze istoj raskrsnici. "Vožnja je veoma kompleksna radnja. Saznanje o tome gde se nalazi ili kuda je krenula ta druga osoba može biti od istog značaja kao i održavanje kontrole nad sopstvenim vozilom." - rekao je Hans-Georg Frischkorn, izvršni direktor u odeljenju globalnih električnih sistema, kontrole i softvera. "Sa C2C tehnologijom, pojačavamo zapažanje okoline kod vozača, da bi poboljšali sigurnost na putevima, bez ometanja samog vozača, i naravno ne umanjujući njegov nivo kontrole. Ovo šesto čulo obaveštava vozača o tome šta se dešava oko njega, da bi se izbegle nesreće i da bi se poboljšao tok saobraćaja."

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

GM i Opel za ove sisteme koriste isprobane, pouzdane delove koji su deo svakodnevice. Hardver se sastoji iz mikroprocesora, GPS prijemnika (GPS = sistem globalnog pozicioniranja) i bežičnih LAN modula. Vozila uspostavljaju komunikaciju na međusobnoj udaljenosti od nekoliko stotina metara i razmenjuju informacije o lokaciji, brzini, ubrzanju i pravcu kretanja. Danas vozila mogu biti opremljena višestrukim sigurnosnim senzorima, uključujući i senzore na bazi radara, koji su povezani sa uređajem za kontrolu brzine, pomoćnim sistemima za promenu trake ili senzorima koji detektuju objekte koji se nalaze na slepim tačkama. GM i Opel mogu da povećaju domet i pokrivenost koje pružaju individualni senzori ovom sveobuhvatnom tehnologijom- što predstavlja efektniji i pristupačniji način da se obezbedi detaljno osmatranje i procena okolnih uslova saobraćaja. Demonstracija u tipičnim situacijama u vožnji Inženjeri GM-a i Opel-a demonstrirali su prednosti nove tehnologije kroz niz praktičnih vežbi. Nekoliko funkcija pomaže da se spreči udarac u zadnji deo kola, što se svakodnevno dešava usled slabe vidljivosti, krivudavih puteva ili kratkog popuštanja koncentracije vozača. Na primer, sistem upozorava na karavan na putu čak i pre nego što ga vozač može videti, na primer iza ugla. U zavisnosti od situacije, sistem ova upozorenja daje vizuelno, zvučno ili putem vibracija vozačevog sedišta. U drugom scenariju, sistem za upozoravanje na opasnost od sudara poboljšava sigurnost prilikom približavanja ukrštanju puteva. Čak i ako nema vizuelnog kontakta između vozača dva vozila, sistem uočava bilo kakvu potencijalnu opasnost od sudara unapred i upozorava oba vozača da bi bili spremni da intervenišu upotrebom kočnice, na primer. Radna vozila ili vozila koja se koriste u vanrednim situacijama takođe mogu da emituju signale vozačima i da ih obaveste ako je traka zatvorena ili put treba da se raščisti.

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Cilj: Široka dosptupnost za što veći broj vozila GM i Opel su namerno zasnovali ovu tehnologiju na pristupačnim, dokazanim delovima, otvarajući time mogućnost da ona postane standardna oprema u mnogim vozilima. Alternativa tome bi bio izuzetno skup sistem visoke tehnologije napravljen samo za nekolicinu vozila, ali kao što je Hans-Georg Frischkorn rekao: "GM i Opel su oduvek bili posvećeni inovacijama koje su vršile demokratizaciju. Naši C2C sistemi su pristupačni,a mogli bi da se koriste u svakoj klasi motornih vozila. Ovo je posebno značajno jer su ovakvi kooperativni sistemi efikasniji kada je povećan broj vozila koja ih koriste.“ GM Public Relations

General Motors u Rusiji

General Motors u Rusiji

General Motors je ušao na rusko tržište 1992.godine. 1995. godine došlo je do zajedničkog prjekta ELAZ-GM, LLC u Elabugi, u Republici Tatarstan u Rusiji. Partneri u ovom zajedničkom projektu su bili General Motors i Fabrika automobila Elabuga (ELAZ) i oni su proizvodili (od 1996. – 2001.) SKD verziju Chevrolet Blazer-a i Opel Vectra-e (1999.-2001.).
Novi šestocilindrični motori za Renault Lagunu

Novi šestocilindrični motori za Renault Lagunu

Posle predstavljanja u Laguni Coupe, kompanija Renault će dva nova šestocilindrična motora ugraditi i u modele Laguna liftback i karavan. Radi se o dva savremena agregata koji su plod saradnje sa Nissanom: benzinski V6 3.5 i turbodizel V6 3.0...
Ferrari Scuderia Spider 16M - proslava 16. titule

Ferrari Scuderia Spider 16M - proslava 16. titule

Ferrari je tokom vikenda, u mestu Megello, predstavio svoj otvoreni "specijalitet", kojim želi da proslavi 16. titulu u Formula 1 šampionatu konstruktora. Novi kabrio model Ferrarija još jednom dokazuje uspešnost italijanske kompanije u razvoju novih tehnologija...
GM u Rusiji otvorio pogon za sklapanje automobila

GM u Rusiji otvorio pogon za sklapanje automobila

General Motors (GM) je danas otvorio 300 miliona dolara vrednu, fleksibilnu fabriku za sklapanje automobila u Sankt Peterburgu u Rusiji. Fabrika će pored već ostvarenog GM-ovog kapaciteta od 100.000 vozila proizvoditi i dodatnih 70.000 vozila u zajedničkom projektu i partnerskim objektima u toj zemlji.
Put oko sveta u automobilima Jeep

Put oko sveta u automobilima Jeep

Vlasnik Guinnessovog rekorda iz 2007. godine u osvajanju najvišeg vrha sa serijskim automobilom (Jeep Wrangler Unlimited - 6.646 metara), Matthias Jeschke, odlučio je da krene u još jednu extremnu ekspediciju. Matthias će, zajedno 12-članim timom i 3 specijalno pripremljena Jeep Wrangler Unlimited, krenuti na put oko sveta...
Novi Mercedes-Benz SLK dobiće turbo-dizel motor

Novi Mercedes-Benz SLK dobiće turbo-dizel motor

Konkurentski Audi u svoj sportski model TT ugrađuje motor TDI. Prema poslednjim informacijama, na sličan potez odlučiće se i Mercedes-Benz. Nemački proizvođač će u novu generaciju modela SLK ugraditi snažni turbo-dizel sa emisijom CO2 od samo 138 g po pređenom kilometru...
Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Organizacija Euro NCAP juče je objavila da od 2009. godine menja metodiku ocenjivanja bezbednosti automobila. S obzirom da aktuelna metodika NCAP-a ne može realno da izmeri uticaj sistema aktivne bezbednosti (ESP, ABS, BAS, adaptivna svetla...), odlučeno je da 5 zvezdica ne može osvojiti model u koji se ne ugrađuje sistem ESP...
Hyundai Ioniq 6 (2023)
Slika nedelje