AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

BMW M GmbH odolevao je pritisku konkurentskih SUV proizvoda iz Stuttgarta (Mercedes-Benz, Porsche) dosta dugo, ali i to će se uskoro promeniti. Porsche Cayenne Turbo S i Mercedes-Benz ML 63 AMG dobijaju dvostruki odgovor iz Minhena: BMW X5 M i BMW X6 M. Predstavljanjem novih supersnažnih SUV modela, BMW je oborio nekoliko mitova...

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

Kombinacija sporta i kategorije SUV za BMW bila je tabu dugo vremena, isto kao i mix pogona na sve točkove i slova "M" u svom imenu.. Motor Agregat, koji BMW naziva M Twin Power Turbo, razvijen je od poznatog osmocilindričnog motora, koji egzistira u modelima 750i i X6 xDrive50i. Izmene koje su realizovane kako bi se snaga povećala za više od 100 kW, su toliko ozbiljne, da možemo slobodno reći da se radi o novom motoru. Osmocilindraš pod uglom od 90 stepeni može se pohvaliti minimalnom udaljenošću između motora i turbo punjača, koja zajedno sa konstrukcijom Twin Scroll dorpinosi velikoj dinamičnoti celog sistema. Maksimalan pritisak predsabijanja vazduha iznosi 1,5 Bara. Sistem direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar preko piezoelektričnih brizgaljki radi pod pritiskom od 200 Bara. Poseban sistem raspršivanja goriva u visokim područjima obrtaja utiče na hlađenje visokosnažnog motora. Smanjenje potrošnje goriva realizovano je preko BMW EfficientDynamics sistema, a sve pohvale zaslužuje i varijabilni rezvod ventila Double VANOS. Uljna pumpa radi varijabilnim tempom, prema potrebi, a ne nedostaje ni "pametni" alternator. Hidraučični sistem aktivnih stabilizatora dobio je posebne pumpe, koje pojačavaju pritisak prema aktuelnoj potrebi. U normalnoj vožnji štedi se preko 70 % potrebne energije.

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

Automatski menjač, DPC i xDrive Prvi put u BMW-u serije M instalirana je šestostepena automatska transmisija. Vreme potrebno za promenu stepena je minimalno, a menjač je opremljen i funkcijom smanjivanja obrtnog momenta motora i u manuelnom režimu rada. Sportski "automat" opremljen je i posebnim amortizerom za torziona kretanja, koji smanjuje vibracije i poboljšava reakciju motor-menjač. U "D" režimu rada, vozač na raspolaganju ima mogućnost izbora "M" i "S", a automobil je opremljen i sistemom "Launch Control", za optimalno ubrzanje iz mesta. Prvi put u automobil BMW M GmbH instaliran je i sistem pogona na sve točkove xDrive. Elektronski upravljiv sistem za BMW X5 M i X6 M specijalno je razvije, sa posebnim akcentom na zadnju osovinu. U standardnu opremu spada i zadnji diferencijal "Dynamic Performance Control", koji raspoređuje moment između zadnjeg levog i zadnjeg desnog točka, u zavinsnosti od potrebe. Sistem doprinosi aktivnoj bezbednosti i poboljšava pravilan prenos snage na podlogu. Većoj dinamici doprinosi i tradicionalno optimalni raspored masa, koji iznosi 50:50 prednja - zadnja osovina.

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

Za zaustavljanje su zaduženi veliki diskovi prečnika 396 mm napred i 386 m pozadi, na koje deluju 4-klipna kočionina klešta. Felne su prečnika 20 inča, sa pneumaticima 275/45 R20 napred i 315/35 R20 pozadi. Oba automobila mere masu od 2305 kilograma, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi svega 4,7 sekundi. Maksimalna brzina standardno je ograničena na 250 km/h, a uz posebnu doplatu max brzina se može povećati na 275 km/h. Standard SUV modela sa oznakom M jeste i aktivno sportsko vešanje sa pneumatiskim ogibljenjem, adaptivnim amortizerima, aktivnim "Servotronic" upravljenjem i aktivnim hidrauličnim stabilizatorima.

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!
BMW X5 M I BMW X6 M - tehnička specifikacija
Model: X5 MX6 M
Zapremina motora (cm3):43954395
Broj cilindara / ventila:8 / 48 / 4
Maksimalna snaga (KS pro o/min):555 / 6000555 / 6000
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):680 / 1500 - 5650680 / 1500 - 5650
Max. Brzina (km/h):250 (275)250 (275)
Prosečna potrošnja (L/100 km):13,913,9
Masa automobila (kg):23052305

Goran Sarić - Automagazin

Renault i Dacia - 10 godina uspešne saradnje

Renault i Dacia - 10 godina uspešne saradnje

Francuski Renault kupio je rumunsku automobilsku kompaniju Dacia pre tačno deset godina. Od tog vremena odvija se njihova uspešna saradnja, koja je kulminirala odlično osmišljenim projektom pod nazivom X90, jeftinim automobilom za široke mase, namenjenim prvenstveno manje razvijenim tržištima Evrope, Latinske Amerike, severne Afrike i Bliskog istoka. Renaultova investicija u modernizaciju fabrike, od 489 miliona eura, višestruko se isplatila...
Alfa Romeo Milano - prve fotografije bez maske!

Alfa Romeo Milano - prve fotografije bez maske!

Zahvaljujući zaposlenima u fabrici Alfa Romeo (koji će verovatno prerano završiti svoju karijeru), svetlost dana ugledale su fotografije finalne verzije novog modela Alfa Romeo Milano, nalsednika vremešne 147-ice. Fotografije snimljene mobilnim telefonom potpuno nam otkrivaju izgled novog Alfinog modela...
Video nedelje - Bugatti Veyron vs McLaren F1

Video nedelje - Bugatti Veyron vs McLaren F1

Iz Velike Britanije konačno dolazi novi, trinaesti serijal svetski poznate automobilske emisije Top Gear. Glavna tema druge epizode trinaestog serijala bila je zanimljiva "1 na 1" trka. Na crtu su izašli dva superautomobila. Ko je najbrži? Pripremite se, pozor, start...
BMW 3 Gran Turismo dobio zeleno svetlo

BMW 3 Gran Turismo dobio zeleno svetlo

Predstavljanje modela BMW 5 Gran Turismo pokrenulo je lavinu spekulacija o mogućnosti pokretanja istog projekta na platformi BMW-a serije 3. To je sada i potrvđeno. Posle sedan, touring, coupe i cabrio verzija popularne trojke, zeleno svetlo za razvoj dobio je i model BMW 3 Gran Turismo. Na tržište stiže za dve godine...
Ford Shelby GT500 Super Snake

Ford Shelby GT500 Super Snake

Kada ceo dan pišete o tome, kako je neki automobil dobio pneumatike sa nižim otporom kotrljanja, menjač CVT i štedljiviji motor, to brzo počne da vam ide na nerve. Za promenu se pobrinuo Carroll Shelby, idejni tvorac modela od kojih se diže kosa na glavi. Pred nama je Ford Shelby GT500 Super Snake, pored kojeg "obični" Ford Mustang izgleda kao beba...
Renault Clio i Megane u ediciji World Series

Renault Clio i Megane u ediciji World Series

Renault nam predstavlja specijalnu seriju modela Clio i Megane, inspirisanih "World Series by Renault" takmičenjem. Oba modela karakteriše sportski akcenat, a modeli World Series Clio, Mégane hatchback i Mégane Coupe biće predstavljeni na britanskoj stazi Silverstone, tokom vikenda...
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - više snage, manja potrošnja

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - više snage, manja potrošnja

Tri godine posle uvođenja na tržište, aktuelna (četvrta) generacija modela Mitsubishi Pajero, dobija modernizovan turbodizel četvorocilindrični motor 3.2 DI-D i unapređen automatski menjač. Snaga motora povećana je sa dosadašnjih 190 konjskih snaga, na 200 KS, dok je emisija CO2 smanjena sa 280 grama po pređeniom kilometru, na 224 g/km...
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje