AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Restilizovana Honda Legend

Restilizovana Honda Legend

Na moskovskom salonu automobila, Honda je po prvi put u Evropi prikazala restilizovanu Hondu Legend. Unapređeni model daje novi i snažniji karakter vodećem modelu Honde i predstavlja odgovor na reakcije kupaca na prethodnu verziju modela...

Restilizovana Honda Legend

Najupečatljivije su izmene eksterijera Legend-a, jer su restilizovana velika sveta, prednja krila i branici i dodati naplatci prečnika 18 inča u standardnoj verziji. Ispod restilizovane haube, nalazi se jedan od najsnažnijih V6 motora u ovom segmentu sa snagom koja odgovara motoru V8, ali istovremeno i sa mirnoćom rada i potrošnjom goriva koje odgovaraju njegovoj konfiguraciji. • Novi V6 motor radne zapremine 3,7 litara sa povećanim obrtnim momentom, smanjenom emisijom CO2 i potrošnjom goriva • Bolje ubrzanje • Značajne izmene u izgledu • Revidirani automatski menjač sa kraćim odzivom promene brzine, kao i znatno osetljivija krilca za promenu brzine • Povećana absorpcija buke postignuta unapređenjem Aktivnog sistema smanjenja buke (Active Noise Cancellation system)

Restilizovana Honda Legend

Radna zapremina novog motora je povećana za 200 cm3, što daje novom Legend-u značajno veći obrtni momenat pri svakom broju obrtaja. Pored ovog povećanja zapremine, V6 motor je opremljen i sistemom VTEC (Promenljivo tajmiranje ventila i eletronska kontrola podizača - Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) i na izduvnim ventilima, što je na prethodnoj verziji bilo učinjeno samo sa usisnim ventilima. Ovo je dovelo do povećanja obrtnog momenta za 20% na srednjem rasponu broja obrtaja. Posledica je povećano osećanje snage motora, kao i poboljšano ubrzanje.

Restilizovana Honda Legend

Pored unapređenog motora, tu je i novi petostepeni menjač koji pruža vozaču mogućnost veće iskorišćenosti i uživanja u pogonskoj jedinici. Novi menjač je opremljen izmenjenom ručicom pravog hoda i omogućava vozaču poboljšanu kontrolu nad izborom stepena prenosa, uz pomoć unapređenih krilaca za menjanje brzine smeštenih na volanu i novog softvera za promenu brzine. Novi menjač reaguje brže na komande vozača čak i u običnom automatskom režimu rada i pruža pristup snazi motora koja je najpovoljnija. Udruženi efekti unapređene transmisije i povećanog obrtnog momenta doveli su do toga da novi Legend postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,1 sekundu, odnosno 0,2 sekunde brže nego ranije. Potrošnja goriva i emsija CO2 su takođe smanjeni u odnosu na prethodnu verziju modela.

Restilizovana Honda Legend

U središtu koncepta novog Legend-a nalazi se oprema kabine usmerena ka smanjenju napora prilikom vožnje u najrazličitijim uslovima. Ovaj automobil opremljen je čitavim nizom NVH (Noise, Vibration and Harshness – Buka, vibracije i udarci) tehnologija. Najnapredniji među njima je Aktivni sistem smanjenja buke (Active Noise Cancellation system - ANC), koji smanjuje buku niske frekvencije, emitujući suprotne zvučne talase putem ’Bose’ muzičkog sistema. Potpuno nova u ovom modelu je i podloga povećanih svojstava prigušenja buke, a koja je istovremeno lakša od uobičajene. Akustički vetrobran i unapređeni silen blokovi doprinose još većem komforu i udobnosti.

Bezbednost je jedna od najbitnijih odlika Legend-a, a skupu bezbednosne opreme koji je i do sada bio upečatljiv dodati su i aktivni nasloni za glavu. Novi nasloni za glavu su po principu rada slični onima koji se mogu naći kod modela Civic i Accord, a upotpunjeni su i sistemom ACE (Inženjering napredne kompatibilnosti - Advanced Compatibility Engineering) koji je korišćen u izradi strukture karoserije. Na pojedinim tržištima je kao opcioni deo opreme u ponudi Adatpibilni tempomat (Adaptive Cruise Control) i sistem CMBS (Collision Mitigation Braking System – Sistem kočenja za izbegavanje sudara) koji koristi radar milimetarskog opsega sa ciljem otkrivanja i smanjenja rizika od sudara. Šasiji Legend-a je takođe posvećena pažnja u cilju poboljšanja njegovog neverovatno stabilnog, a u isto vreme i živahnog držanja na putu. Iako napredni sistem pojačane stabilnosti sa pogonom na svim točkovima (SH-AWD - Super Handling – all Wheel Drive) nije pretpreo nikakve promene, sistem oslanjanja je poboljšan kako bi se postigla udobnija vožnja i bolje upravljanje. Legend, koji je i do sada bio bogato opremljen, u novoj verziji je dobio još nekoliko dodataka. Putnici sada mogu uživati na zadnjim sedištima sa grejačima, dok je ’Bose’ muzički sistem sada opremljen i USB priključkom, za lako priključivanje iPod-a. Delta Automoto PR

Ford Mondeo na benzin, LPG i E85

Ford Mondeo na benzin, LPG i E85

Kompanija Ford za sajam automobila u Lajpcigu pripremila je ekološku verziju modela Mondeo. Pored klasičnog pogona na benzin, ekološki Ford Mondeo sposoban je da za pogon koristi i LPG (plin) i etanol E85...
Seat: potrvđeni gubici i najavljen novi model

Seat: potrvđeni gubici i najavljen novi model

Ekonomski rezultati, koje je Seat juče prezentovao na svojoj godišnjoj konferenciji za medije, nisu optimistični. Pored poslovnih rezultata i analize prodaje, raduje činjenica da je Seat najavio novu verziju Seat Ibize...
Kia Sportage treće generacije - špijunske fotografije

Kia Sportage treće generacije - špijunske fotografije

Na špijunskim fotografijama vidimo dobro zamaskiran model Kia Sportage treće generacije, koji će biti predstavljen tekuće godine (na sajmu automobila u Frankfurtu). Fotografije nam dolaze iz Skandinavije, gde većina automobilskih kompanija testira svoje modele u zimskim uslovima...
Euro NCAP - Maksimalnih 5 zvezdica za Hondu Civic

Euro NCAP - Maksimalnih 5 zvezdica za Hondu Civic

Honda je još jednom postigla vrhunski bezbednosni rejting u generalnom plasmanu po bezbednosnim standardima EuroNCAP. Honda Civic je na ponovljenom ispitivanju procenjena za jedan od najbezbednijih automobila, prema novim nezavisnim rezultatima iz EuroNCAP-a (New Car Assessment Programme). Model Civic je rangiran sa maksimalnih pet zvezdica, dostigavši izvrstan opšti uspeh od 77%...
Jaguar XK-S: „sportom” protiv krize

Jaguar XK-S: „sportom” protiv krize

Ukoliko žele uspešno preživeti svetsku ekonomsku krizu, proizvođači luksuznih sportskih automobila imaju dve mogućnosti: radikalno smanjiti troškove proizvodnje ili da svoj proizvod opreme serijom ekskluzivnih detalja koji obećavaju originalnost. Divizija marke Jaguar odlučila se za drugu mogućnost i svetlost dana ugledao je Jaguar XK-S...
Video: Nissan GT-R vs. Mitsubishi Lancer Evo IX – 0:1

Video: Nissan GT-R vs. Mitsubishi Lancer Evo IX – 0:1

Koji model je brži? Nissan GT-R ili Mitsubishi Lancer Evo IX MR? Na zanimljivom videu možemo pogledati kako se GT-R teško nosi sa iskusnim uličnim "ratnikom", modelom Lancer EVO, ali i to kako ne treba proveravati realnu brzinu svog automobila...
British International Motorshow 2010 definitivno otkazan!

British International Motorshow 2010 definitivno otkazan!

Manifestacija "British International Motorshow" poslednjih godina beležila je tendenciju rasta. Prošle godine, tamo su premijeru imali modeli Opel Insignia, Ford Focus RS, Lotus Evora, Seat Ibiza SC i Alfa Romeo Mito. Nažalost, "British International Motorshow 2010" neće biti održan...
Toyota razvija naslednika modela MR2 - biće to hibrid

Toyota razvija naslednika modela MR2 - biće to hibrid

Od japanske kompanije Toyota stižu prve informacije o modelu koji će na tržištu nalsediti model MR2, čija proizvodnja je završena 2007. godine. Po rečima potpredsednika kompanije Toyota, ova kompanija trenutno razvija laki sportski model opremljen hibridnim sistemom...
Renault Symbioz
Slika nedelje