Toyota - sistemi za bezbednost u vožnji povezani sa infrastrukturom
Toyota Motor Corporation (TMC) je na javnoj izložbi¹ tehnologije inteligentnih transportnih sistema u Toyota City, Aichi Prefektura, od 21. do 23. aprila 2009., pod pokroviteljstvom Društva za upravljanje univerzalnim transportom Japana² (Universal Traffic Management Society of Japan - UTMS Japan), demonstrirala sisteme³ za podršku bezbedne vožnje...
Sistemi, koje je Toyota razvila, su povezani sa infrastrukturom. Sistemi TMC koji su prikazani namenjeni su pomoći vozačima da: 1) primete crveno svetlo, 2) na vreme krenu posle zaustavljanja, 3) primete znak STOP, 4) izbegnu kontakt sa zadnje strane sa drugim vozilima i 5) primete pešake koji prelaze ulicu. Ovi sistemi pomažu da se smanji mogućnost saobraćajnih nezgoda korišćenjem komunikacije infrastruktura-vozilo da bi se doseglo izvan granica autonomnog sistema bezbednosti vozila (kao što su radarske sprave i kamere u vozilu). Pored doprinosa očuvanju životne sredine, namenjeni su i poboljšanju protoka saobraćaja. Sistemi su procenjeni na testovima na javnim putevima pod pokroviteljstvom UTMS Japan, a izvedeni su u Toyota City od decembra 2008. do marta 2009., na osnovu Nove IT strategije reforme čiji je plan izložen u januaru 2006. od strane IT strateške baze vlade Japana. Ovi testovi su bili deo većeg programa testiranja inteligentnih transportnih sistema “ITS-Safety 2010” u Aichi Prefekturi (pod pokroviteljstvom privatno-javnog ITS Promotivnog saveta Japana) da bi se postigla praktična primena sistema saradnje između vozila i infrastrukture do kraja marta 2011. godine. Na osnovu svog koncepta integrisanog upravljanja bezbednošću (“Integrated Safety Management Concept”), TMC, osim razvoja autonomnih bezbednosnih sprava i sistema u samom vozilu, promoviše razvoj sistema koji utiču na infrastrukturu i dopuštaju razmenu informacija između samih vozila i vozila i infrastrukture korišćenjem tehnologije inteligentih transportnih sistema. Da bi postigla održivi razvoj, TMC ne samo da razvija bezbednija vozila i tehnologije, već i učestvuje u stvaranju bezbednih uslova u saobraćaju i sprovodi aktivnosti infrormisanja o bezbednosti u saobraćaju da bi pomogla realizaciju potpune eliminacije saobraćajnih nesreća.
Prikaz podrške sistema za bezbednost vozača: 1) Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da primete crveno svetlo Status semafora se šalje vozilu sa optičkog fara ugrađenog duž puta. Vozač je upozoren na crveno svetlo. Ako postoji mogućnost da vozač prođe kroz crveno, sistem izdaje dalja upozorenja.
2) Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da na vreme krenu posle zaustavljanja Status semafora šalje se vozilu sa optičkog fara ugrađenog duž puta. Kada se vozilo zaustavi na crveno svetlo, sistem pokazuje približno vreme koje je preostalo do pretvaranja crvenog u zeleno svetlo. Sistem takođe menja svoj prikaz u predviđeno vreme pre nego što se crveno svetlo pretvori u zeleno da bi vozače pripremio za start, i tako pomaže da se na vreme krene posle zaustavljanja.
3) Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da primete znak STOP Informacija o znaku STOP šalje se vozilu iz optičkog fara ugrađenog duž puta. Sistem upozorava vozača na prisustvo raskrsnice i od njega zahteva da se potpuno zaustavi pre dalje vožnje. Ako postoji mogućnost da se vozač ne zaustavi, sistem dalje upozorava vozača da se zaustavi na znak STOP.
4) Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da izbegnu susret sa zadnjom stranom vozila ispred Informacije u vezi sa vozilom ispred koje se zaustavilo ili se kreće vrlo malom brzinom šalju se vozilu koje se kreće iza njega optičkim farom ugrađenim duž puta. Sistem upozorava vozača na prisustvo vozila ispred koje se sporo kreće ili je zaustavljeno.
5) Sistem put-vozilo za pomoć vozačima da primete pešake koji prelaze ulicu Informacije koje govore o pešačkim prelazima, pešacima ili biciklistima u neposrednoj blizini šalju se vozilu optičkim farom ugrađenim duž puta. Kada vozač skrene, sistem upozorava vozača na prisustvo pešaka ili bicikala.
Opis: Testovi pomoćnih bezbednosnih sistema u Aichi Prefekturi Period testiranja - 1. decembar 2008. - 20. mart 2009. (približno 4 meseca) Lokacija - Toyota City, Aichi Prefektura Predmet testiranja - 200 (100 predstavnika javnosti i 100 TMC zaposlenih) Testovi su sprovedeni da bi se procenilo u kojoj meri sistemi saradnje između vozila i infrastrukture mogu doprineti smanjenju saobraćajnih nesreća i usredsređeni su na to kako prisustvo ili odsustvo informacija prenesenih infrastrukturom komunikacija u vezi sa saobraćajnim signalima i STOP znacima utiče na stopu saobraćajnih nezgoda. Testovi su dali podatke o ponašanju vozača u raznim uslovima vožnje koji će se primeniti na razvoj kooperativnih sistema vozila i infrastrukture i na tekuće istraživanje u cilju poboljšanja saobraćajnog okruženja. ¹ Koji će se prikazati na “Michi Navi Toyota”, website-u koji administrira Toyota City i pruža informacije o prevozu. ² UTMS je uključen u studije, istraživanje i razvoj univerzalnih sistema upravljanja transportom kao što su pomoćni sistemi za bezbednu vožnju. Univerzalni sistemi upravljanja pružaju informacije o saobraćaju vozačima u realnom vremenu koristeći infracrvene farove koji sprovode dvosmernu komunikaciju sa pojedinačnim vozilima. Sistemi takođe nastoje da postignu bezbedno, udobno i ekološko kretanje kroz aktivno upravljanje saobraćajnim tokom. ³ Takvi sistemi služe za pomoć sprečavanju saobraćajnih nesreća, pružanjem vizuelnih i zvučnih informacija vozaču koje se tiču stanja na putevima, pa tako skreću pažnju vozača na potencijalne opasnosti i daju mu više opcija za izbegavanje takvih opasnosti. Istraživanje i razvoj se sprovode prvenstveno od strane Nacionalne policijske agencije Japana, ali TMC je uključena u sisteme R&D i testiranja u saradnji sa radnom grupom UTMS Japana na ovakvim sistemima. Toyota Srbija PR