Škoda Octavia RS i Škoda Octavia Scout: facelift
I najbrža Škoda Octavia, kao i njen terenski "brat", model Octavia Scout, dočekali su modernizaciju. Octavia RS je znatno "smršala", konkretno 20 kilograma bezinska i 15 kilograma dizel verzija. Pored toga, izmenjena je aerodinamika, poboljšane su vozne osobine, a potrošnja i emisija štetnih materija znatno su smanjeni. Škoda Octavia Scout dobila je izmenjen dizajne prednjeg dela i nove zadnje svetlosne grupe...
Novi dizel agregat sa sistemom ubrizgavanja Common-rail stigao je pod haubu modela Octavia RS. Ako je suditi po iskustvu ostalih modela iz VW koncerna, uspeh je zagarantovan. A, šta je to kod Octavie RS zapravo novo? Automobil je dobio novu prednju masku i svetlosne grupe, na koje se već polako navikavamo. Nov je dizajn felni, a u ponudi su i nove boje. Benzinska Škoda Octavia RS razvija 200 konjskih snaga i beleži kombinovanu potrošnju goriva od 7,5 L/100 km, i emisiju od 175 g/km CO2. Dizelska Octavia RS razvija 170 KS i beleži potrošnju od 5,7 L/100 km, uz emisiju CO2 od 150 g/km. Škoda Octavia RS u ponudi je uz šestostepeni manuelni, ili šestostepeni DSG menjač sa istim brojem stepena prenosa.
I Allroad verzija Octavie prošla je kroz blagi facelift. Izmenjen je dizajn prednjeg dela automobila i zadnjih svetlosnih grupa. Sa gledišta tehnike, Škoda Octavia Scout ostala je nepromenjena. Ai, zašto menjati nešto što je već dobro, zar ne?
Scout ima pogon na sve točkove, sistem Haldex četvrte generacije, koji je sposoba da prenese i do 80 % snage na samo jedan točak, ukoliko je to potrebno. Kupci mogu da biraju benzinski 1.8 TFSI agregat snage 160 KS, ili dizelski 2.0 TDI PD, snage 140 KS. Goran Sarić - Automagazin