AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche tvrdi da će model Panamera postati lider u segmentu u oblasti voznih osobina, ali i potrošnje goriva. Prvi Porsche kupe automobil sa pet vrata, biće predstavljen na sajmu automobila u Šangaju, jer je Kina za ovaj model i celu marku tržište sa visoko rastućim potencijalom. Pre premijere, Porsche nas je "počastio" sa nekoliko svetskih premijera u oblasti tehnike...

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Pravi dragulja pod haubom Panamere biće osmocilindrični velikozapreminski agregat sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Porsche navodi da je unutrašnje trenje agregata svedeno na minimalnu meru, a kao posebnost ističe i poseban menadžment sistema za hlađenje i drugih pomoćnih komponenti. Velika novina među sportskim limuzinama sa četiri mesta, jeste PDK menjač sa duplim kvačilom, koji obezbeđuje očekivanu brzinu šaltanja, komfor i male gubitke. Najviši stepen prenosa je veoma dug, što obezbeđuje relativno nisku potrošnju goriva, kako u evropskom ciklusu, tako i u realnom saobraćaju. Revolucija u ovoj kategoriji je i kombinacija automatizovanog PDK menjača i sistema automatskog gašenja i pokretanja motora. Zahvaljujući pomenutim sistemima i pneumaticima sa niskim otporom kotrljanja, Panamera S u kombinovanom evropskom ciklusu beleži prosečnu potrošnju od samo 10,8 L/ 100 km.

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche u Panameri nudi fantastičan izbor između komfora i sportskog upravljanja i ponašanja na putu, ali i kombinaciju ovih karakteristika. U osnovnom režimu, Panamera će biti udoban putnički automobil, a samo jednim pritiskom na dugme sistema adaptivne amortizacije, PASM, komforni karakter automobila menja se u sportski. Varijabilnu karakteristiku mogu imati elementi vazdušnog ogibljenja (standard za model Panamera Turbo, u ostalim modelima uz doplatu). Sistem elektronske kontrole stabilnosti interiše i funkciju zadnjeg varijabilnog diferencijala.

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche je posebnu pažnju posvetio i na konstrukciju relativno velike karoserije. Korišćeni su visokootporni čelični delovi, kombinovani sa aliminujumskim površinama karoserije. Ram vrata izrađen je od aluminijuma, dok su okviri prozora izvedeni od magnezijuma. Ukupna masa modela Porsche Panamera iznosi 1770 kilograma. Putnici koji sede na zadnjim sedištima Panamere uživaće u neobično visokim standardima za ovu kategoriju automobila. Samostalna sedišta i raspoloživi prostor mogu se uporediti sa prednjim sedištima. Sva sedišta su opremljena sistemom grejanja, električnog pomeranja i ventilacije. Po obaranju naslona zadnjih sedišta, u Panameri se dobija ravna površina i zapremina prtljažnog prostora od zavidnih 1263 litra. Porsche Panamera je jedini automobil u kategoriji, koji ima potpuno zatvorenu podlogu tunela za kardan, komponenti vešanja i izduvnog sistema. To poboljšva aerodinamičke karakteristike i doprinosi i smanjenju potrošnje goriva i emisije CO2.

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

U početku će Porsche Panamera biti dostupna sa osmcilindričnim motorom, i to u četiri konfiguracije. Osnovna motorizacija biće Panamera S, sa atmosferskim 4.8 V8 motorom, koji razvija 400 konjskih snaga. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h realizuje za samo 5,6 sekundi, a kombinovana potrošnja goriva iznosi 12,5 L/100 km, odnosno 10,8 L/100 km u kombinaciji sa PDK menjačem. Panamera 4S ima PDK menjač kao standard. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi 5 sekundi, a zahvaljujući 4x4 pogonu, potrošnja je povećana za 0,3 L. Panamera Turbo imaće standardan PDK menjač i pogon na sve točkove, a dva turbo punjača snagu povećavaju na 500 konjskih snaga. Performanse su na nivou supersportkog automobila: 0-100 km/h za samo 4,2 sekunde i maksimalna brzina od 303 km/h. Kombinovana potrošnja goriva iznosi 12,2 L/100 km.

Porsche Panamera
Model:Panamera SPanamera SPanamera 4SPanamera Turbo
Menjač:manuelniPDKPDKPDK
Zapremina motora (cm3):4806480648064806
Broj cilindara / ventila:8 / 48 / 48 / 48 / 4
Max. Snaga (KS):400400400500
Max. Obrtni moment (Nm):500500500700
Max. Brzina (km/h):285283282303
Ubrzanje 0-100 km/h (s):5,65,45,04,2
Prosečna potrošnja (l/100km):12,510,811,112,2
Emisija CO2 (g/km):293253260286
Cena u Nemačkoj (Euro):94.57594.575102.251135.154

Što se enterijera tiče, dizajniran je da zadovolji ukuse najrazmaženije aristokratije. Po dužini enterija smeštena je velika središnja konzola, koja odvaja mesta četiri putnika i čini ih potpuno samostalnim. Sportski volan sa znakom Porsche, kao i klasično centralno smešten obrtomer, nisu iznenađenje. Središnji tunel je u delu između vozača i suvozača, povišen, pa se neke komande, uključujući i palicu menjača, nalaze relativno visoko, što bliže ruci vozača.

Porsche Panamera I konkurencija
Marka:PorscheBentleyMaserati
Model:PanameraContinental Flying SpurQuattroporte
Dužina (mm):497052905097
Širina (mm):193119761895
Visina (mm):141814751438
Međuosovinsko rastojanje (mm):292030653064

Goran Sarić - Automagazin

Škoda Auto opet glavni partner Tour de France

Škoda Auto opet glavni partner Tour de France

Ovogodišnje, 96. izdanje najslavnije biciklističke trke na planeti, Tour de France, po šesti put biće održano uz potporu kompanije Škoda Auto. Ovogodišnji Tour de France startuje u subotu, 4. jula u Monaku. Cilj trke je tradicionalno na Champs-Élysées, u centru Pariza...
Mazda Srbija - Mazda korača napred uz novu Mazdu3

Mazda Srbija - Mazda korača napred uz novu Mazdu3

Mazda Srbija i Crna Gora prodala je u prvih šest meseci ove godine ukupno 430 vozila, što predstavlja porast od 14% u odnosu na isti period prošle godine (ukupno 377 vozila od januara do juna 2008. godine). Najveći porast beleži se kod modela Mazda2 (67%), Mazda5 (88%) i Mazda6 (16%)...
Dacia - novi SUV snimljen bez maske!

Dacia - novi SUV snimljen bez maske!

Članovi rumunskog Dacia Club-a uspeli su da snime novi SUV model, koji se trenutno nalazi u razvojnoj fazi testiranja. Pred nama su prve fotografije Dacia SUV modela bez maske, u trenutku kada ne znamo ni kako će se novi model zvati...
Renault Megane R26.R porazio novog Ford Focus-a RS

Renault Megane R26.R porazio novog Ford Focus-a RS

Tipovali ste da će novi Ford Focus RS biti najbrži "hot-hatch" današnjice? Testovi na britanskim stazama pokazuju nam da stvari stoje malo drugačije. Ford Focus RS nekoliko puta izgubio je bitku od modela Renault Megane RS R26.R...
Restilizovani Honda Civic Sedan stigao je u Srbiju

Restilizovani Honda Civic Sedan stigao je u Srbiju

Delta Automoto, generalni uvoznik Honda automobila za tržište Srbije, počinje sa prodajom restilizovane verzije modela Civic Sedan. Honda je, na pariskom salonu automobila, predstavila restilizovane verzije modela Civic. Restilizovani Civic hečbek je u prodaji u našoj zemlji od aprila, a Civic Sedan od početka jula...
Tecon Sistem -  S četkom još bolje pranje

Tecon Sistem - S četkom još bolje pranje

Beogradski Tecon Sistem, generalni zastupnik poznatog nemačkog proizvođača opreme za pranje vozila WashTech, nedavno je kod prvog korisnika instalirao novi «kabinet» sistem za pranje vozila, koji, za razliku od konvencionalnih rešenja – samo sa «pištoljem» za vodu i deterdžent, ima još i četku...
JD Power - Renault Laguna najviše pozicionirana

JD Power - Renault Laguna najviše pozicionirana

Svetska renomirana agencija za proveru kvaliteta automobila i zadovoljstva kupaca, svake godine objavljuje rezultate zadovoljstva kupaca na raznim tržištima sveta. U okviru istraživanja u Evropi, referentno tržište je nemačko. Najviše razloga za slavlje ima Renault i model Laguna, koji je ostvario fantastične rezultate...
Jaguar XF Supercharged

Jaguar XF Supercharged

Jaguar ne spava, što nam dokazuje i četvrti model u seriji XF, sa oznakom Jaguar XF Supercharged. Pod haubom se krije kompresorski petolitarski V8 motor (AJ-V8 Gen III), koji razvija respektabilnih 470 konjskih snaga...
Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje