AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche tvrdi da će model Panamera postati lider u segmentu u oblasti voznih osobina, ali i potrošnje goriva. Prvi Porsche kupe automobil sa pet vrata, biće predstavljen na sajmu automobila u Šangaju, jer je Kina za ovaj model i celu marku tržište sa visoko rastućim potencijalom. Pre premijere, Porsche nas je "počastio" sa nekoliko svetskih premijera u oblasti tehnike...

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Pravi dragulja pod haubom Panamere biće osmocilindrični velikozapreminski agregat sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Porsche navodi da je unutrašnje trenje agregata svedeno na minimalnu meru, a kao posebnost ističe i poseban menadžment sistema za hlađenje i drugih pomoćnih komponenti. Velika novina među sportskim limuzinama sa četiri mesta, jeste PDK menjač sa duplim kvačilom, koji obezbeđuje očekivanu brzinu šaltanja, komfor i male gubitke. Najviši stepen prenosa je veoma dug, što obezbeđuje relativno nisku potrošnju goriva, kako u evropskom ciklusu, tako i u realnom saobraćaju. Revolucija u ovoj kategoriji je i kombinacija automatizovanog PDK menjača i sistema automatskog gašenja i pokretanja motora. Zahvaljujući pomenutim sistemima i pneumaticima sa niskim otporom kotrljanja, Panamera S u kombinovanom evropskom ciklusu beleži prosečnu potrošnju od samo 10,8 L/ 100 km.

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche u Panameri nudi fantastičan izbor između komfora i sportskog upravljanja i ponašanja na putu, ali i kombinaciju ovih karakteristika. U osnovnom režimu, Panamera će biti udoban putnički automobil, a samo jednim pritiskom na dugme sistema adaptivne amortizacije, PASM, komforni karakter automobila menja se u sportski. Varijabilnu karakteristiku mogu imati elementi vazdušnog ogibljenja (standard za model Panamera Turbo, u ostalim modelima uz doplatu). Sistem elektronske kontrole stabilnosti interiše i funkciju zadnjeg varijabilnog diferencijala.

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche je posebnu pažnju posvetio i na konstrukciju relativno velike karoserije. Korišćeni su visokootporni čelični delovi, kombinovani sa aliminujumskim površinama karoserije. Ram vrata izrađen je od aluminijuma, dok su okviri prozora izvedeni od magnezijuma. Ukupna masa modela Porsche Panamera iznosi 1770 kilograma. Putnici koji sede na zadnjim sedištima Panamere uživaće u neobično visokim standardima za ovu kategoriju automobila. Samostalna sedišta i raspoloživi prostor mogu se uporediti sa prednjim sedištima. Sva sedišta su opremljena sistemom grejanja, električnog pomeranja i ventilacije. Po obaranju naslona zadnjih sedišta, u Panameri se dobija ravna površina i zapremina prtljažnog prostora od zavidnih 1263 litra. Porsche Panamera je jedini automobil u kategoriji, koji ima potpuno zatvorenu podlogu tunela za kardan, komponenti vešanja i izduvnog sistema. To poboljšva aerodinamičke karakteristike i doprinosi i smanjenju potrošnje goriva i emisije CO2.

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

U početku će Porsche Panamera biti dostupna sa osmcilindričnim motorom, i to u četiri konfiguracije. Osnovna motorizacija biće Panamera S, sa atmosferskim 4.8 V8 motorom, koji razvija 400 konjskih snaga. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h realizuje za samo 5,6 sekundi, a kombinovana potrošnja goriva iznosi 12,5 L/100 km, odnosno 10,8 L/100 km u kombinaciji sa PDK menjačem. Panamera 4S ima PDK menjač kao standard. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi 5 sekundi, a zahvaljujući 4x4 pogonu, potrošnja je povećana za 0,3 L. Panamera Turbo imaće standardan PDK menjač i pogon na sve točkove, a dva turbo punjača snagu povećavaju na 500 konjskih snaga. Performanse su na nivou supersportkog automobila: 0-100 km/h za samo 4,2 sekunde i maksimalna brzina od 303 km/h. Kombinovana potrošnja goriva iznosi 12,2 L/100 km.

Porsche Panamera
Model:Panamera SPanamera SPanamera 4SPanamera Turbo
Menjač:manuelniPDKPDKPDK
Zapremina motora (cm3):4806480648064806
Broj cilindara / ventila:8 / 48 / 48 / 48 / 4
Max. Snaga (KS):400400400500
Max. Obrtni moment (Nm):500500500700
Max. Brzina (km/h):285283282303
Ubrzanje 0-100 km/h (s):5,65,45,04,2
Prosečna potrošnja (l/100km):12,510,811,112,2
Emisija CO2 (g/km):293253260286
Cena u Nemačkoj (Euro):94.57594.575102.251135.154

Što se enterijera tiče, dizajniran je da zadovolji ukuse najrazmaženije aristokratije. Po dužini enterija smeštena je velika središnja konzola, koja odvaja mesta četiri putnika i čini ih potpuno samostalnim. Sportski volan sa znakom Porsche, kao i klasično centralno smešten obrtomer, nisu iznenađenje. Središnji tunel je u delu između vozača i suvozača, povišen, pa se neke komande, uključujući i palicu menjača, nalaze relativno visoko, što bliže ruci vozača.

Porsche Panamera I konkurencija
Marka:PorscheBentleyMaserati
Model:PanameraContinental Flying SpurQuattroporte
Dužina (mm):497052905097
Širina (mm):193119761895
Visina (mm):141814751438
Međuosovinsko rastojanje (mm):292030653064

Goran Sarić - Automagazin

Hyundai Santa Fe 2010 - diskretan facelift za korejski SUV

Hyundai Santa Fe 2010 - diskretan facelift za korejski SUV

Korejski Hyundai Santa Fe trenutno se nalazi na polovini svog životnog ciklusa, a kako bi se na tržištu održao u istoj kondiciji, pripremljen je mali facelift. Izmene se odnose kako na enterijer, tako i na eksterijer, a pored dva nova dizel motora, tu je i novi 6-stepeni automatski menjač...
1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !
International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

Motor godine 2009 postao je Volkswagenov četvorocilindrični 1.4 Twincharger. Pobednika ankete "International Engine of the Year" izabralo je 65 članova žirija iz 32 zemlje sveta, među kojima nema automobilskih stručnjaka iz Srbije. Ove godine ogdržano je jedanaesto izdanje izbora za "International Engine of the Year", a prvi put ovaj zanimljiv izbor održan je 1999. godine...
CELEBRITY EKO PIT STOP

CELEBRITY EKO PIT STOP

Kompanija EKO SERBIA sa redakcijama časopisa Maxim i Top Speed 17.06.2009. organizovali su CELEBRITY PIT STOP, gde su se slavne ličnosti iz sveta medija, umetnosti i show biznisa takmičili u brzoj proveri 6 ključnih tačaka automobila. Legendarni Pavle Komnenović i Andrej Kulundžić, članovi EKO Racing tima, pobrinuli su se da takmičenje bude fer i korektno i proglasiti pobednike!
Srbija - zemlja bezbednih motociklista

Srbija - zemlja bezbednih motociklista

U Srbiji je tokom 2008. godine poginulo 897 ljudi, od čega čak 120 vozača i putnika motocikla i mopeda. Rizik nastanka saobraćajne nezgode, kod vozača dvotočkaša je 2 do 8 puta veći nego kod vozača putničkog automobila. Rizik od smrtnih posledica, kod vozača motocikla je 45 puta veći nego kod putnika u putničkom automobilu...
Honda Insight na vrhu top lista

Honda Insight na vrhu top lista

Honda je danas objavila da je njeno novo hibridno vozilo Insight postal najprodavaniji evropski model u kategoriji vozila na hibridni ili alternativni pogon. Podaci koje je dostavio “Jato Dynamics” pokazuju da je u svom prvom punom mesecu prodaje, Insight postao najpopularniji model na tržištu benzinsko-električnih hibrida...
Verano Motors - Specijalna letnja akcija zamena „staro za novo“

Verano Motors - Specijalna letnja akcija zamena „staro za novo“

Kompanija Verano Motors, generalni uvoznik i distributer Peugeot automobila za Srbiju, otpočela je specijalnu akciju zamene već korišćenih automobila za nova uz doplatu. U želji da omoguće potencijanim kupcima da na što lakši način dođu do novog Peugeot vozila, u Verano Motors-u osmislili su akciju kupovine novih automobila po sistemu „staro za novo“
Opel Insignia ecoFLEX: zelena i moćna

Opel Insignia ecoFLEX: zelena i moćna

Nova Opel Insignia ecoFLEX spaja nisku potrošnju goriva i nisku emisiju štetnih gasova bez kompromisa u performansama i voznoj dinamici. Sa potrošnjom od samo 5,2 litre dizela na 100 km i emisijom 136 g/km CO2, omogućuje snagu od 118 kW/160 KS i do 380 Nm obrtnog momenta – sve to zahvaljujući snažnom turbo-dizel common-rail motoru nove generacije, posebno razvijenom za ovaj model.
Grand Motors - Četrvtina zaposlenih dala krv

Grand Motors - Četrvtina zaposlenih dala krv

Na inicijativu zaposlenih u Grand Motorsu, generalnom uvozniku i prodavcu vozila tri poznata brenda, 17. juna u prostorijama poslovnog centra na Novom Beogradu, organizovana je akcija dobrovoljnog davanja krvi, kojoj se odazvalo osamnaestoro zaposlenih, bezmalo četvrtina svih radno angažovanih u beogradskom delu ove kompanije...
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje