AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Organizacija Euro NCAP juče je objavila da od 2009. godine menja metodiku ocenjivanja bezbednosti automobila. S obzirom da aktuelna metodika NCAP-a ne može realno da izmeri uticaj sistema aktivne bezbednosti (ESP, ABS, BAS, adaptivna svetla...), odlučeno je da 5 zvezdica ne može osvojiti model u koji se ne ugrađuje sistem ESP...

Već davno samo Vas informisali da Euro NCAP metodika nije sposobna da ocenjuje neke izuzetno važne sisteme, koji povećavaju aktivnu bezbednost automobila. Pored "Pre Safe" sistema, koji Euro NCAP nije sposoban da analizira, to je i elektronski sistem stabilnosti (ESP - Electronic Stability Program). Iako i u buduće ESP sistem neće biti kompatibilan sa metodikom Euro NCAP-a, ova organizacija odlučila je da za dostizanje maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost automobil se mora prodavati sa ESP sistemom. Nova metodika Euro NCAP-a, umesto dosadašnjeg bodovanja bezbednosti putnika pri čeonom i bočnom sudaru (uvedeno 1997. godine), od 2009. godine će obuhvatati četiri oblasti. Radi se o oblastima zaštite putnika, zaštiti dece, bezbednost pešaka i nova oblast bezbednosnih i "asistent sistema" (Safety Assist). Poslednja uvedena oblast odnosi se na sisteme aktivne bezbednosti, oblast koja do sada nije bila obuhvaćena Euro NCAP testovima. Euro NCAP će od 2009. godine uvesti i test sedišta, sa gledišta rizika povrede kičme.

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Dobro je znati: ESP sistem prvi put se pojavio 1995. godine. Prva ga je razvila kompanija Bosch, i prema većini experta širom sveta, ovaj sistem je spasao smrti preko 4.000 Evropljana godišnje. Kampanja Evropske komisije i auto klubova želi da ukaže na potrebu da ESP bude deo standardne opreme svakog savremenog automobila. ESP sistem kod nekih automobila nosi oznaku ESC (Electronic Stability Control), a prvi put je instaliran na Mercedes S klase, 1995. godine. Trenutno ESP sistem proizvode sledeće firme: Bosch, TRW, Continental-Teves, FTE, Automotive GmbH, Delphi, Advics, Nissin Kogyo, Hitachi. Označavanje ESP sistema kod različitih marki: Acura: Vehicle Stability Assist (VSA) Alfa Romeo: Vehicle Dynamic Control (VDC) Audi: ESP - Electronic Stabilization Program Buick: StabiliTrak BMW: Dynamic Stability Control (DSC), including Dynamic Traction Control Cadillac: All-Speed Traction Control & StabiliTrak Chevrolet: StabiliTrak; Active Handling (Corvette only) Chrysler: Electronic Stability Program (ESP) Citroën: Electronic Stability Program (ESP) Dodge: Electronic Stability Program (ESP) DaimlerChrysler: Electronic Stability Program (ESP) Fiat: Electronic Stability Program (ESP) and Vehicle Dynamic Control (VDC) Ferrari: Controllo Stabilità (CST) Ford: AdvanceTrac and Interactive Vehicle Dynamics (IVD) and Electronic Stability Program (ESP); Dynamic Stability Control (DSC) (Australia samo) General Motors: StabiliTrak Hyundai: Vehicle Dynamic Control (VDC) Honda: Electronic Stability Control (ESC) i Vehicle Stability Assist (VSA) i Electronic Stability Program (ESP) Holden: Electronic Stability Program (ESP) Hyundai: Electronic Stability Program (ESP) Infiniti: Vehicle Dynamic Control (VDC) Jaguar: Dynamic Stability Control (DSC) Jeep: Electronic Stability Program (ESP) Kia: Electronic Stability Program (ESP) Land Rover: Dynamic Stability Control (DSC) Lexus: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) sa Vehicle Stability Control (VSC) i Traction Control (TRAC) sistemima Lincoln: AdvanceTrak Maserati: Maserati Stability Program (MSP) Mazda: Dynamic Stability Control (DSC) Mercedes-Benz (inventors): Electronic Stability Program (ESP) Mercury: AdvanceTrak MINI: Dynamic Stability Control Mitsubishi: Active Skid and Traction Control MULTIMODE Nissan: Vehicle Dynamic Control (VDC) Oldsmobile: Precision Control System (PCS) Opel: Electronic Stability Program (ESP) Peugeot: Electronic Stability Program (ESP) Pontiac: StabiliTrak Porsche: Porsche Stability Management (PSM) TC u modelu 2007 GT3 Renault: Electronic Stability Program (ESP) Rover: Dynamic Stability Control (DSC) Saab: Electronic Stability Program Saturn: StabiliTrak SEAT: Electronic Stability Program (ESP) Škoda: Electronic Stability Program (ESP) Smart: Electronic Stability Program (ESP) Subaru: Vehicle Dynamics Control Systems (VDCS) Suzuki: Electronic Stability Program (ESP) Toyota: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) with Vehicle Stability Control (VSC) Vauxhall: Electronic Stability Program (ESP) Volvo: Dynamic Stability and Traction Control (DSTC) Volkswagen: Electronic Stability Program (ESP) Goran Sarić - Automagazin

Mazda RX-8 Hydrogen RE i Premacy Hydrogen RE Hybrid

Mazda RX-8 Hydrogen RE i Premacy Hydrogen RE Hybrid

Prošle nedelje javnosti su po prvi put predstavljena nova hibridna vozila, rezultat 18-ogodišnjeg istraživanja kompanije Mazda, koja nastavlja u pravcu „zelenih“ tehnologija i vozila koja se razvijaju u skladu sa ciljevima očuvanja životne sredine. Sva rešenja razvijana su na taj način da budu usklađena sa Mazdinim Zoom Zoom vrednostima dinamičnosti i uživanja u vožnji...
Porsche Panamera na stazi Nordschleife: 7:56,0

Porsche Panamera na stazi Nordschleife: 7:56,0

Porsche Panamera je na prošlonedeljnim testovima na stazi Nürburgring zabeležila fantastičan rezultat. Test vozač zabeležio je vreme vožnje na dugom Nürburgringu od 7:56, što je rekord u klasi automobila sa četvoro vrata...
Forum Toyota Srbija sve zanimljiviji

Forum Toyota Srbija sve zanimljiviji

Pored odlične internet prezentacije, kompanija Toyota Srbija može se pohvaliti sve boljim Toyota Srbija Forumom, koji je namenjen svim vlasnicima, poštovaocima i fanovima ove japanske marke automobila. Na novom forumu, na sva pitanja odgovara i oficijalni Toyota administrator...
Subaru uvodi na tržište verziju Forester Country

Subaru uvodi na tržište verziju Forester Country

Kompanija Subaru na tržište će plasirati novu verziju modela Forester. Iza naziva Country ne kriju se radikalne tehničke izmene, već samo ulepšani detalji, koji će u kombinaciji sa štedljivim i temperamentnim dizel motorom svom vlasniku pokloniti visok nivo individualnosti...
Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Dinamična i strastvena vožnja dobila je u Opelu novo ime: Insignia OPC. Njen turbobenzinski motor sa 239 kW/325 KS i velikih 435 Nm okretnog momenta čine je Opelovim najsnažnijim automobilom na tržištu. Ova limuzina visokih performansi dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (s ograničenjem) i ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6 sekundi...
Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje