AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Kompanija Citroen predstavila je facelift verziju svog uspešnog kompakta C4. Podsetimo, model C4 prodaje se od 2004. godine i do danas je pronašao put do 900.000 vlasnika. Izmenjeni C4 može se pohvaliti sa manjim promenama izgleda i sa dva nova motora...

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Već na prvi pogled uočavamo novi prednji branik sa dva odvojena otvora za dovod vazduha. Novi prednji branik blago je izmenio i položaj mesta predviđenog za registarsku tablicu, koji se sada nalazi na nešto višoj poziciji. Ukupno gledano, kompletan izgled prednjeg dela približio se izgledu modela C5, a zahvaljujući izmenama dužina automobila povećana je za 15 milimetara i sada iznosi 4.275 mm, odnosno 4.288 u coupe izvedbi.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

U unutrašnjosti najveću razliku čine nova tkanina, promenjeni položaj obrtomera, koji se sada nalazi na instrument tabli i novi "MyWay" navigacioni sistem sa 7-inčnim LCD ekranom, s mogućnošću povezivanja sa pojedinim elektronskim uređajima putem Bluetootha i USB-a. Zanimljivost svakako predstavlja i audio sistem s ugrađenim HDD-om veličine 10 GB. Paleta motora modernizovana je po uzoru na sestrinski model Peugeot 308. Glavne izmene predstavljaju dva nova motora VTi 120 i THP 150, koji su plod saradnje sa BMW-om. Oba motora imaju aluminijumski blok i glavu motora, varijabilno vreme otvaranja usisnih i izduvnih ventila i varijabilnu dužinu otvaranja usisnih ventila. Agregat VTi iz 1.6 litra zapremine razvija 120 konjskih snaga pri 6.000 o/min i Obrtni moment od 160 Nm pri 4.250 o/min. Čak 90% Obrtnog momenta dostupno je u rasponu od 2.500 do 5.750 o/min. Uparen sa manuelnim petostepnim agregatom, motor beleže prosečnu potrošnju goriva od 6,7 L/100 km, što je za 6% manje nego kod starog motora 1.6 16V, kojeg nasleđuje. U ponudi sa ovim motorom je i četvorostepni automatski menjač. Potrošnja u kombinaciji sa "automatom" iznosi 7L/100 km.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Turbo motor 1.6 THP (Turbo High Pressure) dopunjen je savremenim direktnim ubrizgavanjem goriva, koje obezbeđuje relativno visok kompresioni odnos od 10,5:1. Turbo punjač je tipa "Twin-Scroll" i njegov pritisak je elektronski ograničen na 0,8 Bara. Najveću snagu od 150 konjskih snaga motor razvija pri 5.800 o/min, doke je maksimalni Obrtni moment od 240 Nm dostupan u rasponu od 1.400 do 4.000 o/min, a pri samo 1.000 o/min dostupno je čak 156 Nm Obrtnog momenta. Prosečna potrošnja goriva a.6 THP agregata uparenog sa manuelnim šestostepenim menjačem iznosi 6,9 L/100 km, što je 10% manja potrošnja od one koju beleži atmosferski dvolitraš, kojeg ovaj motor nasleđuje. Snaga THP motora uparenog sa 4-stepenim automatskim menjačem smanjena je na 140 KS, dok prosečna potrošnja iznosi 7,7 L/100 km.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Dizelski motori dobili su oznaku "Airdream" koja oznažava nižu potrošnju goriva u kombinaciji sa pneumaticima malog otpora kotrljanja Michelin Energy Saver. Motor 1.6 HDi posle facelifta beleži prosečnu potrošnju goriva od 4,4 L/100 km (ranije 4,5-4,8 L), što je uticalo na smanjenje emisije CO2 na nivo ispod 120 g CO2 po pređenom kilometru. Motor 2.0 HDi je pojačan za 4 konjske snage, dok je prosečna potrošnja smanjena za 0,1 litara po lilometru i sada iznosi 5,3 L/100 km. 2.0 HDi agregat sada emituje 140 g CO2 po pređenom kilometru. Snažniji 1.6 HDi i 2.0 HDi motori opremljeni su DPFS - filterom štetnih čestica i turbopunjačem sa pomenjivom geometrijom lopatica. Oba agregata imaju funkciju "Overboost" koja u trenutnku podiže Obrtni moment za 20 Nm.

Citroen C4 facelift - benzinski motori
Motor:1.4 16V1.6VTi1.6 THP
Zapremina motora (cm3):136015981598
Broj ventila / cilindara:4/44/44/4
Max. snaga (kW / o/min):65 / 5.25088 / 6.000110 / 5.800
Max. Obrtni moment (Nm / o/min):133 / 3.250160 / 4.250240 / 1.400-4.000
Max. brzina (km/h):182
Ubrzanje 0-100 km/h (s):12,8
Prosečna potrošnja (L / 100 km):6,46,7 (7,0)6,9 (7,7)

Osveženi C4 će svoj prvi javni nastup imati na Moskovskom auto salonu koji svoja vrata otvara krajem avgusta, posle čega će se uskoro naći i u salonima.

Citroen C4 facelift - dizel motori
Motor:1.6 HDi1.6 HDi DPFS2.0 Hdi DPFS
Zapremina motora (cm3):1.5601.5601.997
Broj ventila / cilindara:4/44/44/4
Max. snaga (kW / o/min):66 / 4.00080 / 4.000103 / 4.000
Max. Obrtni moment (Nm / o/min):215 / 1.750240-260 / 1.750320 - 340 / 2.000
Max. brzina (km/h):
Ubrzanje 0-100 km/h (s):
Prosečna potrošnja (L / 100 km):4,44,45,3

Goran Sarić - Automagazin

Kia Sportage treće generacije - špijunske fotografije

Kia Sportage treće generacije - špijunske fotografije

Na špijunskim fotografijama vidimo dobro zamaskiran model Kia Sportage treće generacije, koji će biti predstavljen tekuće godine (na sajmu automobila u Frankfurtu). Fotografije nam dolaze iz Skandinavije, gde većina automobilskih kompanija testira svoje modele u zimskim uslovima...
Euro NCAP - Maksimalnih 5 zvezdica za Hondu Civic

Euro NCAP - Maksimalnih 5 zvezdica za Hondu Civic

Honda je još jednom postigla vrhunski bezbednosni rejting u generalnom plasmanu po bezbednosnim standardima EuroNCAP. Honda Civic je na ponovljenom ispitivanju procenjena za jedan od najbezbednijih automobila, prema novim nezavisnim rezultatima iz EuroNCAP-a (New Car Assessment Programme). Model Civic je rangiran sa maksimalnih pet zvezdica, dostigavši izvrstan opšti uspeh od 77%...
Jaguar XK-S: „sportom” protiv krize

Jaguar XK-S: „sportom” protiv krize

Ukoliko žele uspešno preživeti svetsku ekonomsku krizu, proizvođači luksuznih sportskih automobila imaju dve mogućnosti: radikalno smanjiti troškove proizvodnje ili da svoj proizvod opreme serijom ekskluzivnih detalja koji obećavaju originalnost. Divizija marke Jaguar odlučila se za drugu mogućnost i svetlost dana ugledao je Jaguar XK-S...
Video: Nissan GT-R vs. Mitsubishi Lancer Evo IX – 0:1

Video: Nissan GT-R vs. Mitsubishi Lancer Evo IX – 0:1

Koji model je brži? Nissan GT-R ili Mitsubishi Lancer Evo IX MR? Na zanimljivom videu možemo pogledati kako se GT-R teško nosi sa iskusnim uličnim "ratnikom", modelom Lancer EVO, ali i to kako ne treba proveravati realnu brzinu svog automobila...
British International Motorshow 2010 definitivno otkazan!

British International Motorshow 2010 definitivno otkazan!

Manifestacija "British International Motorshow" poslednjih godina beležila je tendenciju rasta. Prošle godine, tamo su premijeru imali modeli Opel Insignia, Ford Focus RS, Lotus Evora, Seat Ibiza SC i Alfa Romeo Mito. Nažalost, "British International Motorshow 2010" neće biti održan...
Toyota razvija naslednika modela MR2 - biće to hibrid

Toyota razvija naslednika modela MR2 - biće to hibrid

Od japanske kompanije Toyota stižu prve informacije o modelu koji će na tržištu nalsediti model MR2, čija proizvodnja je završena 2007. godine. Po rečima potpredsednika kompanije Toyota, ova kompanija trenutno razvija laki sportski model opremljen hibridnim sistemom...
Sajam automobila u Beogradu počinje 27. marta

Sajam automobila u Beogradu počinje 27. marta

47. Međunarodni sajam automobila u Beogradu počinje za samo sedam dana, tačnije u petak, 27. marta i trajaće do 5. aprila. Najrespektabilnija i najstarija automobilska izložba u ovom delu Evrope, okupiće vodeće svetske proizvođače vozila, delova i oreme...
Škoda Auto: proizvodnja motora i menjača raste

Škoda Auto: proizvodnja motora i menjača raste

Svetska ekonomska kriza uticala je na povećanje interesovanja za malim automobila, što je rezultiralo povećanjem produkcije motora i menjača u kompaniji Škoda Auto. Početkom godine, Škodini proizvodni kapaciteti pogona za motore i menjače dostigli su maksimum...
Fiat 500 Barbie Concept

Fiat 500 Barbie Concept

U čast 50. rođendana megapopularne lutke Barbie, italijanski proizvođač automobila, Fiat, napravio je posebno izdanje popularnog modela 500. Blještavo ružičasti Fiat 500, ukrašen draguljima, nastao je kao plod saradnje kompanija Fiat Centro Stile i Mattel. Wallpaper možete pogledati klikom na LINK...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje