Hondin roadster OSM otkriven u Londonu
Hondin studijski model sportskog dvoseda otkriven je na međunarodnom Motor show-u u Velikoj Britaniji, u ExCelu u Londonu. Projektna studija laganog roadstera je koncept kojim se prikazuje suštinski Hondin inženjerski princip da se proizvede uzbudljivo vozilo koje u isto vreme ’štiti’ životno okruženje...
"Pokušavamo da pokakžemo kako i vozila sa niskom emisjom štetnih gasova mogu da budu atraktivna." - kaže Andreas Sittel, vođa OSM projekta. "Nema nikakvog razloga da auto sa odgovornim stavom prema zaštiti životne okoline ne bi mogao istovremeno da atraktivno izgleda, da bude sportski i zabavan za vožnju." Ideja ovog projekta je ‘Čist i dinamičan’. Njom su se Hondini projektanti vodili u dizajnu sopljnih i unutrašnjih elemenata, obezbedivši da njihov spoj bude celovit i dosledan a da svaki od njih ipak bude jedinstven i upečatljiv. Primer za ovo se može naći na zadnjem delu gde se trup u stvari produžava u kabinu i zalazi između dva sedišta. Dizajn spoljnih delova je uravnotežen odnos glatkih oblina i oštrih linija kojima se obezbeđuje da ključni delovi budu jasno definisani i istaknuti. I u enterijeru su zastupljeni fluidni, dugački zakrivljeni oblici. Polaze od oba panela u vratima i nastavljaju se do instrument table nad kojom formiraju okvir za instrumente. Cilj koncepta komandne table je bio da se izbegne uobičajena «kocka» ispunjena «napadnim» bojama i materijalima ispred samog vozača. I upravo je iz tog razloga komandna tabla razbijena u niz sekcija, ali sa najvažnijim instrumentima koji su za vozača potpuno pregledni. Ključne informacije se prikazuju na zaobljenom i zatvorenom centralnom postolju sa svetloplavim pokazateljima, slikama i brojkama naspram crne pozadine. To je sasvim u skladu i sa unutrašnjošću vozila gde su sedišta i vrata presvučena sjajnom kožom plave boje, sa kojom se lepo slažu delovi tapacirunga od bele kože usklađene sa "Mystic Pearl" bojom karoserije.
Za vozača najvažnije komande i funkcije raspoređene su na logičan način, na panelu koji se zakrivljeno spušta na dole i desno. Crveno «start» dugme integrisano je u samoj ručici menjača što dodatno potencira sportski duh ovog vozila. Hondin OSM je dizajniran u Hondinom R&D odelenju (Istraživanje i razvoj) u Ofenbahu u Nemačkoj. To je ujedno i najnoviji primer rada mladih talenata koji se razvijaju unutar Hondinog dizajnerskog studija u Evropi. Za sada Hondin OSM je samo studijski dizajn modela i još uvek ne postoje definisani planovi da se sa njim krene u redovnu proizvodnju.
Hondini „čistiji“ automobili– kratak istorijski pregled - 1972. Razvijen „CVCC“ motor za model Civic, benzinski motor sa niskom emisijom po strogim zahtevima koji važe u SAD-u. - 1993. Honda osvaja prestižnu nagradu na „World Solar Challenge“ takmičenju sa svojim „Dream car“ opremljenim motorom na pogon na sunčevu energiju. - 1996. Javnosti predstavljeno Hondino „EV Plus“ električno vozilo – u stanju da četiri odrasle osobe preveze na rastojanju od skoro 140 milja (oko 220 km) sa samo jednim punjenjem baterije. - 1997. Otkriven model „Civic GX“ koji vozi na pogon na prirodni gas i može da se nabavi širom SAD-a. - 1999. Honda lansira „Insight“ (insajt – pogled unapred) – hibridno vozilo sa pogonom na benzin i električnu struju u stanju da preveze 83 mpg (miles per galon) u kombinovanom ciklusu, a sa emisijom CO2 od svega 80 gr/km. - 2003. Lansiran „Civic IMA“ hibridni sedan sa emisijom CO2 od samo 116 gr/km - 2006. Pušten u prodaju novi „Civic Hibrid“, sa ekonomičnom potrošnjom goriva od 61,4 mpg i emisijom od 109 gr/km - 2007. Na Motor Šou u Tokiju predstavljeno lako hibridno sportsko vozilo nazvano „CR-Z koncept“ a potvrđeno i to da jedna njegova verzija treba da uđe u proizvodnju - 2008. Honda skida veo sa „OSM“ studijskog modela na Britanskom međunarodnom motor šou Honda FCX Clarity sa pogonom na vodonične gorive ćelije sišla sa proizvodne trake u Japanu a u SAD-u počinje izdavanje ovih vozila u najam - 2009. Znatno pristupačniji model Hondinog hibridnog vozila treba da počne sa prodajom u Velikoj Britaniji na proleće – time čista tehnološka rešenja u automobilima postaju pristupačna znatno većem broju potrošača Goran Sarić - Automagazin