Renault Megane dobija dva nova motora: 1.4 TCe i 2.0 dCi
Samo pola godine posle predstavljanja treće generacije modela Renault Megane, francuska kompanija odlučila se da proširi ponudu motora, sa dva nova motora: turbobenzinski 1.4 TCe, u koji Renault polaže velike nade, i turbodizel 2.0 dCi u verziji od 118 kW sa manuelnim i 110 kW sa automatskim menjačem...
Motor 1.4 TCe 130 je veliki korak Renaulta u oblasti "downsizinga" benzinskih motora. Agregat je naslednik manjeg 1.2 TCe motora, koji je predstavljen u Renault Cliu. Novi turbomotor najavljen je još prošle godine, ali Renault nije objavio bliže tehničke specifikacije. Maksimalna snaga iznosi 130 KS, pri 5.500 o/min, a maksimalni obrtni moment od 190 Nm dostupan je pri 2.250 o/min. Parametri motora mogu se uporediti sa paramterima dvolitarskog atmosferskog motora. Motor se konstrukcijski bazira na atmosferskom 4-cilindričnom Nissan motoru, i opremljen je jednim turbopunjačem. Za pogon koristi 95-oktanski benzin, koji u kombinovanom ciklusu vožnje troši oko 6,5 L/100 km, što je za 0,2 L manje od potrošnje osnovnog benzinskog 1.6 16V od 74 kW. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi 9,6 sekundi, maksimalna brzina hatchback-a je 200 km/h, a Coupe-a za 5 km/h viša.
Megane 2009-benzinske verzije | 1.6 16V 100 | 1.6 16V eco2 | 1.4 Tce 130 | 2.0 Tce 180 |
Menjač: | 5M | 6M | 6M | 6M |
Zapremina motora (cm3): | 1598 | 1598 | 1397 | 1998 |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Max. Snaga (kW / o/min): | 74 / 5500 | 81 / 6000 | 96 / 5500 | 132 / 5500 |
Max.obrtni moment (Nm/o/min): | 148 / 5250 | 151 / 4250 | 190 / 2250 | 300 / 2250 |
Max. Brzina (km/h): | 190 | 195 | 200 | 225 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 10,9 | 10,5 | 9,6 | 7,8 |
Prosečna potrošnja (l/100 km): | 6,7 | 6,9 | 6,5 | 7,6 |
Masa automobila (kg): | 1205 | 1215 | 1205 | 1330 |
Glavni konkurent modelu Renault Megane 1.4 TCe 130 jeste Volkswagen Golf 1.4 TSI, koji razvija 122 KS, koji razvija istu maksimalnu brzinu, ali ima 0,1 s bolje ubrzanje iz mesta do 100 km/h. Prosečna potrošnja modela Golf 1.4 TSI sa manuelnim menjačem iznosi 6,2 L/100 km. Ova verzija Golfa je za 95 kilograma teža od Meganea. Drugi veliki konkurent, Fiat Bravo 1.4 T-Jet (120 KS) beleži prosečnu potrošnju goriva od 6,7 L/100 km, ubrzava iz mesta do 100 km/h za 9,6 s (isto kao Megane), a maksimalna brzina iznosi 197 km/h. Servisni interval za promenu ulja i kontrolu razvodnog sistema kod motora 1.4 TCe je 30.000 km ili dve godine, a servisni interval za zamenu filtera i svećica je na 60.000 km ili na četiri godine. (podaci se odnose većinu evropskih zemalja). Sledeća novina kod benzinskih motora je izmenjeni 1.6 16V motor. Nova verzija, 1,6 16V Bioethanol E85 eco2, sposobna je da troši kako benzin, tako i smesu sa etanolom. Ova verzija motora ima iste parametre kao i 1.6 16V, i imaće istu cenu.
Megane 2009 - dizel verzije | 1.9 dCi 130 | 1.9 dCi 130 DPF | 2.0 dCi 150 DPF | 2.0 dCi 160 DPF |
Menjač: | 6M | 6M | 6A | 6M |
Zapremina motora (cm3) | 1870 | 1870 | 1995 | 1995 |
Max. Snaga (kW/o/min): | 96 / 3750 | 96 / 3750 | 110 / 4000 | 118 / 3750 |
Max. Obrtni moment (Nm): | 300 / 1750 | 300 / 1750 | 360 / 2000 | 380 / 2000 |
Max. Brzina (km/h): | 205 | 205 | 210 | 215 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,5 | 9,5 | 9,2 | 8,5 |
Prosečna potrošnja (l/100 km) | 5,1 | 5,1 | 6,6 | 5,9 |
Masa automobila (kg): | 1315 | 1320 | 1409 | 1384 |
Druga velika novina je modernizovani turbodizel 2.0 dCi, na kome je od 300 delova motora, 80 potpuno novo. Agregat je spojen sa šestostepenim automatskim menjačem, i razvija 150 KS pri 4.000 o/min, dok verzija sa manuelnim menjačem razvija 160 KS, pri 3.750 o/min. Maksimalni obrtni moment iznosi 360, odnosno 380 Nm, pri 2.000 o/min. Zanimljivo je da, zahvaljujući izuzetno brzom predzagrevanju, motor može bez početnog čekanja da startuje na temperaturama i do -23°C. Goran Sarić - Automagazin