Nova Hondina “zelena” fabrika za proizvodnju dizel motora
Honda je ovih dana proslavila završetak novog postrojenja za proizvodnju motora koje će proizvoditi blokove motora i odlivke za dizel motore evropskih modela. Pogon u Ogavi u Japanu, počeće sa proizvodnjom u jesen ove godine, nakon ugradnje i testiranja mašina i opreme.
Ogava je Hondino najnovije, elkološki odgovorno, proizvodno postrojenje. Projektovano je tako da smanji količinu CO2 oslobođenu prilikom proizvodnje svakog motora, i to 40 posto u postupku livenja i 25 posto u postupku mašinske obrade. Postrojenje poseduje samo jednu proizvodnu liniju, ali je ova „Linija napredne fleksibilnosti“ u stanju da proizvede osam različitih tipova motora, uključujući tu i najnaprednije jedinice niske emisije. Honda trenutno proizvodi blokove za dizel motore u svojoj fabrici Suzuka u Japanu, a postupci livenja i mašinske obrade postepeno će biti prebačeni u novo postrojenje u Ogavi. Nova fabrika u Ogavi zatim će snabdevati delovima za dizel motore fabriku Sajama, koja će proizvoditi model Accord za evropsko tržište. Pored toga, snabdevaće delovima za dizel motore i Hondinu fabriku u Svindonu, Velika Britanija, u kojoj se proizvode modeli Civic i CR-V. Podaci o fabrici motora u Ogavi: Lokacija : Ogava-mači, Hiki-gun, prefektura Saitama, Japan Površina : približno 195,000 m2 Kapacitet: 200,000 jedinica godišnje pri maksimalnom kapacitetu (očekivana proizvodnja je oko 2.000 jedinica u prvih nekoliko meseci) Početak proizvodnje: jesen 2009. Vrednost investicije: približno 45 milijardi jena Broj zaposlenih: oko 500, pri maksimalnoj proizvodnji. i-DTEC motor i-DTEC je Hondin dizel motor pojačanih i unapređenih performansi, smanjene potrošnje goriva i emisije štetnih gasova, razvijen iz dizel motora i-CTDi (kakav se ugrađuje u Civic, CR-V i FR-V). Motor i-DTEC je izrađen od aluminijuma, poprečno postavljen, sa četiri cilindra, DOHC, četiri ventila po cilindru, turbopunjačem sa promenljivim usisnim diznama i dodatnim kontrarotirajućim vratilom za smanjenje vibracija drugog reda. Motor i-DTEC trenutno pokreće najnoviji model Honde Accord u Evropi. Hondin blok dizel motora je izrađen od legure aluminijuma. Njegovo livenje zahteva kompleksnu izradu i omogućuje proizvodnju snažnog i krutog bloka motora zatvorene konfiguracije koja smanjuje buku i vibracije i omogućava ravnomerniji rad. Delta Automoto PR