Seat Ibiza FR - 1,4 TSI (150 KS)
Kompanija Seat, u uslovima svetske ekonomske krize, svim snagama trudi se da održi imidž dostupne sportske marke u okviru koncerna Volkswagen. Dokaz je i nova Seat Ibiza FR. Španska kompanija novu verziju Ibize predstaviće na domaćoj automobilskoj izložbi u Barceloni, koja se održava od 9. do 17. maja...
Nova Seat Ibiza FR pod haubom ima motor 1.4 TSI, sa dvostrukim predsabijanjem vazduha i snagom od 150 konjskih snaga. Agregat je usmeren na sportski nastrojene vozače, ali zadovoljava ekološku normu Euro 5. FR (Formula Racing) je ukroćena verzija modela Cupra, koja je predstavljena prošle godine, na sajmu automobila u Parizu. Snaga agregata prenosi se preko dvolamelaste sedmostepene transmisije (DSG), koja ima komande i preko polugica iza volana. Najveća tehnička novina je sistem XDS. Sistem je "umrežen" sa elektronskom kontrolom stabilnosti i služi da "obuzda" točak koji gubi trakciju.
Kao što smo videli, već trovratna Seat Ibiza SC izgleda veoma sportski. Verzija FR dobila je izmenjeno vešanje, sa tvrđim amortizerima i nižim odstojanjem od tla. Od spoljašnjih izmena primećujemo nove branike, maska hladnjaka ima hromirane detalje, a spoljašnji retrovizori su ofarbani u srebrnu boju. Hromirani završetak izduvnog sistema je dvostruki i smešten je na levoj strani. Dizajn felni prečnika 17" može se uporediti sa atraktivnošću felni na modelu Cupra.
Enterijerom nove verzije nove Ibize dominiraju sportska sedišta sa logom FR, koji nalazimo i na sportskom kožnom volanu, ali i na izmenjenoj grafici instrumenata. U sonovnoj opremi verzije FR nalazi se šest vazdušnih jastuka, ABS, elektronska kontrola stabilnosti, regulacija trakcije sa deljenjem kočione sile, tempomat, klimatizacija, kontrola pritiska u pneumaticima, audio sistem sa CD MP3 čitačem sa šest zvućnika o AUX pristupom. Goran Sarić - Automagazin