AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Motor 1.6 TDI u Volkswagenu i drugim markama koje posluju "pod kapom" namačkog koncerna Volkswagen, postepeno će potisnuti slabiju verziju motora 1.9 TDI. Varijante snage od 55, 66 i 77 kW u ponudi će biti i u novom Volkswagen Polu, a od ove godine pokretaće i model Golf i druge modele grupacije Volkswagen...

Konstrukcija motora 1.6 TDI je potpuno nova i razvijena je prema modularnom principu. Dakle, na istoj osnovi u bliskoj budućnosti biće razvijeni novi motori različite zapremine. "1.6 TDI je univerzalan, baš kao Golf." - izjavio je direktor razvoja dizel motora u Volkswagenu.

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Zvanično su objavljene tri različite verzije snage, iz iste zapremine: 75 KS, 90 KS i 105 konjskih snaga. Osnovni konstrukcijski detalji zvuče isto kao i na 2.0 TDI motoru: novi 4-cilindrični motor 1.6 TDI ima 16-ventilski razvod, ubrizgavanje Common-rail, standardno filter štetnih čestica i zadovoljava stroge ekološke norme Euro 5. Ubrizgavanje nafte realizuje se pod pritiskom od 1.600 Bara, preko piezo brizgaljki, koje omogućavaju veliku brzinu i preciznost ubrizgavanja. U cilju optimizacije motora, u smeru veće efikasnosti, smanjeno je trenje na radilici, ventilima i pumpi za ulje.

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Snaga osnovne verzije iznosi 55 kW, pri 4.000 o/min, dok je maksimalni obrtni moment 195 Nm, između 1.500 do 2.000 o/min. Novi Polo sa ovim motorom, od 0 do 100 km/ ubrzava za 13,9 sekundi, maksimalna brzina iznosi 170 km/h, a prosečna potrošnja je 4,2 L/100 km. Ova verzija na tržištu će konkurisati modelima kao što su: Renault Clio 1.5 dCi (63 kW i 200 Nm), koji prosečno troši 4,4 L/100 km, zatim Opel Corsa 1.3 CDTI, snage 55 kW i maksimalnog obrtnog momenta 170 Nm, koja prosečno troši 4,1 L/100 km, ili Fiat Grande Punto sa istim motorom (55 kW, 170 Nm, 4,5 L/100 km). Sve navedene verzije predstavljaju osnovnu turbodizel motorizaciju i upareni su sa petostepenim manuelnim menjačem.

Sledeće dve verzije 1.6 TDI motora: od 66 i 77 kW, u Polu beleže prosečnu potrošnju od 4,2 L/100 km. Verzija od 66 kW ima maksimalni obrtni moment od 230 Nm, u rasponu od 1.500 do 2.500 o/min, dok najsnažnija verzija razvija 250 Nm obrtnog momenta u istom rasponu obrtaja. Iz standardnog 1.6 TDI motora od 66 kW, izvedena je i verzija BlueMotion, koja je opremljena sistemom za automatsko isključivanje motora "Stop - Start", koja beleži prosečnu potrošnju od samo 3,6 L/100 km.

VW Polo - Turbodizel motori: 1.6 TDI CR DPF 1.6 TDI CR DPF 1.6 TDI CR DPF
Zapremina motora (cm3): 1.598 1598 1598
Broj cilindara / ventila: 4 / 4 4 / 4 4 / 4
Maksimalna snaga (KS / o/min): 75 / 4.000 90 / - 105 / 4.400
Max obrtni moment (Nm / o/min): 195/1.500-2.000 230/1.500-2.500 250/1.500-2.500
Maksimalna brzina (km/h): 170 180 189
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 13,9 - 10,4
Prosečna potrošnja (L/100 km): 4,2 4,2 4,2

Automagazin.rs

Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Dinamična i strastvena vožnja dobila je u Opelu novo ime: Insignia OPC. Njen turbobenzinski motor sa 239 kW/325 KS i velikih 435 Nm okretnog momenta čine je Opelovim najsnažnijim automobilom na tržištu. Ova limuzina visokih performansi dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (s ograničenjem) i ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6 sekundi...
Peugeot 407 Coupe - novi turbodizel motori

Peugeot 407 Coupe - novi turbodizel motori

Kompanija Peugeot objavila je da će svoj kupe srednje klase, model Peugeot 407 Coupe, osnažiti sa dva nova turbodizel motora. Među glavnim karakteristikama motora, pored manje potrošnje i emisije, francuski proizvođač navodi da je Peugeot 407 Coupe najsnažniji serijski Peugeot automobila ikada proizveden!
Chevroletov rast prodaje u Zapadnoj Evropi i u Srbiji

Chevroletov rast prodaje u Zapadnoj Evropi i u Srbiji

U prvih šest meseci ove godine sa porastom prodaje u Zapadnoj Evropi i padom na tržištima Srednje i Istočne Evrope, Chevrolet zauzima 2,2 % tržišnog udela ukupnog evropskog tržišta sa 214.520 prodatih automobila u odnosu na 269.319 u istom periodu prošle godine. U prvom polugodištu 2009. Chevrolet je prodao 85.800 automobila u Zapadnoj Evropi što je za 1.6% više nego u istom periodu prošle godine...
Volkswagen Up! - turbo zarada na mini-volkswagenu

Volkswagen Up! - turbo zarada na mini-volkswagenu

Troškovi proizvodnje mini-volkswagena biće neverovatno niski. Prema izvorima iz nemačke kompanije, troškovi proizvodnje malog Volkswagena neće preći brojku od 900 eura, a prodajna cena kretaće se oko 9.000 eura. Može li jeftinije?
Novi Citroën C3 - Nove fotografije direktno sa ulice

Novi Citroën C3 - Nove fotografije direktno sa ulice

Poslednjih dana predstavljamo Vam najzanimljivije fotografije novih modela raznih marki automobila. Prošle nedelje, detaljnije smo predstavili novu generaciju modela Citroen C3, a sada su pred nama prve realne fotografije snimljene na ulici...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje