AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Motor 1.6 TDI u Volkswagenu i drugim markama koje posluju "pod kapom" namačkog koncerna Volkswagen, postepeno će potisnuti slabiju verziju motora 1.9 TDI. Varijante snage od 55, 66 i 77 kW u ponudi će biti i u novom Volkswagen Polu, a od ove godine pokretaće i model Golf i druge modele grupacije Volkswagen...

Konstrukcija motora 1.6 TDI je potpuno nova i razvijena je prema modularnom principu. Dakle, na istoj osnovi u bliskoj budućnosti biće razvijeni novi motori različite zapremine. "1.6 TDI je univerzalan, baš kao Golf." - izjavio je direktor razvoja dizel motora u Volkswagenu.

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Zvanično su objavljene tri različite verzije snage, iz iste zapremine: 75 KS, 90 KS i 105 konjskih snaga. Osnovni konstrukcijski detalji zvuče isto kao i na 2.0 TDI motoru: novi 4-cilindrični motor 1.6 TDI ima 16-ventilski razvod, ubrizgavanje Common-rail, standardno filter štetnih čestica i zadovoljava stroge ekološke norme Euro 5. Ubrizgavanje nafte realizuje se pod pritiskom od 1.600 Bara, preko piezo brizgaljki, koje omogućavaju veliku brzinu i preciznost ubrizgavanja. U cilju optimizacije motora, u smeru veće efikasnosti, smanjeno je trenje na radilici, ventilima i pumpi za ulje.

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Snaga osnovne verzije iznosi 55 kW, pri 4.000 o/min, dok je maksimalni obrtni moment 195 Nm, između 1.500 do 2.000 o/min. Novi Polo sa ovim motorom, od 0 do 100 km/ ubrzava za 13,9 sekundi, maksimalna brzina iznosi 170 km/h, a prosečna potrošnja je 4,2 L/100 km. Ova verzija na tržištu će konkurisati modelima kao što su: Renault Clio 1.5 dCi (63 kW i 200 Nm), koji prosečno troši 4,4 L/100 km, zatim Opel Corsa 1.3 CDTI, snage 55 kW i maksimalnog obrtnog momenta 170 Nm, koja prosečno troši 4,1 L/100 km, ili Fiat Grande Punto sa istim motorom (55 kW, 170 Nm, 4,5 L/100 km). Sve navedene verzije predstavljaju osnovnu turbodizel motorizaciju i upareni su sa petostepenim manuelnim menjačem.

Sledeće dve verzije 1.6 TDI motora: od 66 i 77 kW, u Polu beleže prosečnu potrošnju od 4,2 L/100 km. Verzija od 66 kW ima maksimalni obrtni moment od 230 Nm, u rasponu od 1.500 do 2.500 o/min, dok najsnažnija verzija razvija 250 Nm obrtnog momenta u istom rasponu obrtaja. Iz standardnog 1.6 TDI motora od 66 kW, izvedena je i verzija BlueMotion, koja je opremljena sistemom za automatsko isključivanje motora "Stop - Start", koja beleži prosečnu potrošnju od samo 3,6 L/100 km.

VW Polo - Turbodizel motori: 1.6 TDI CR DPF 1.6 TDI CR DPF 1.6 TDI CR DPF
Zapremina motora (cm3): 1.598 1598 1598
Broj cilindara / ventila: 4 / 4 4 / 4 4 / 4
Maksimalna snaga (KS / o/min): 75 / 4.000 90 / - 105 / 4.400
Max obrtni moment (Nm / o/min): 195/1.500-2.000 230/1.500-2.500 250/1.500-2.500
Maksimalna brzina (km/h): 170 180 189
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 13,9 - 10,4
Prosečna potrošnja (L/100 km): 4,2 4,2 4,2

Automagazin.rs

Forum Toyota Srbija sve zanimljiviji

Forum Toyota Srbija sve zanimljiviji

Pored odlične internet prezentacije, kompanija Toyota Srbija može se pohvaliti sve boljim Toyota Srbija Forumom, koji je namenjen svim vlasnicima, poštovaocima i fanovima ove japanske marke automobila. Na novom forumu, na sva pitanja odgovara i oficijalni Toyota administrator...
Subaru uvodi na tržište verziju Forester Country

Subaru uvodi na tržište verziju Forester Country

Kompanija Subaru na tržište će plasirati novu verziju modela Forester. Iza naziva Country ne kriju se radikalne tehničke izmene, već samo ulepšani detalji, koji će u kombinaciji sa štedljivim i temperamentnim dizel motorom svom vlasniku pokloniti visok nivo individualnosti...
Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Dinamična i strastvena vožnja dobila je u Opelu novo ime: Insignia OPC. Njen turbobenzinski motor sa 239 kW/325 KS i velikih 435 Nm okretnog momenta čine je Opelovim najsnažnijim automobilom na tržištu. Ova limuzina visokih performansi dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (s ograničenjem) i ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6 sekundi...
Peugeot 407 Coupe - novi turbodizel motori

Peugeot 407 Coupe - novi turbodizel motori

Kompanija Peugeot objavila je da će svoj kupe srednje klase, model Peugeot 407 Coupe, osnažiti sa dva nova turbodizel motora. Među glavnim karakteristikama motora, pored manje potrošnje i emisije, francuski proizvođač navodi da je Peugeot 407 Coupe najsnažniji serijski Peugeot automobila ikada proizveden!
Chevroletov rast prodaje u Zapadnoj Evropi i u Srbiji

Chevroletov rast prodaje u Zapadnoj Evropi i u Srbiji

U prvih šest meseci ove godine sa porastom prodaje u Zapadnoj Evropi i padom na tržištima Srednje i Istočne Evrope, Chevrolet zauzima 2,2 % tržišnog udela ukupnog evropskog tržišta sa 214.520 prodatih automobila u odnosu na 269.319 u istom periodu prošle godine. U prvom polugodištu 2009. Chevrolet je prodao 85.800 automobila u Zapadnoj Evropi što je za 1.6% više nego u istom periodu prošle godine...
Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje