AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

BMW M GmbH odolevao je pritisku konkurentskih SUV proizvoda iz Stuttgarta (Mercedes-Benz, Porsche) dosta dugo, ali i to će se uskoro promeniti. Porsche Cayenne Turbo S i Mercedes-Benz ML 63 AMG dobijaju dvostruki odgovor iz Minhena: BMW X5 M i BMW X6 M. Predstavljanjem novih supersnažnih SUV modela, BMW je oborio nekoliko mitova...

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

Kombinacija sporta i kategorije SUV za BMW bila je tabu dugo vremena, isto kao i mix pogona na sve točkove i slova "M" u svom imenu.. Motor Agregat, koji BMW naziva M Twin Power Turbo, razvijen je od poznatog osmocilindričnog motora, koji egzistira u modelima 750i i X6 xDrive50i. Izmene koje su realizovane kako bi se snaga povećala za više od 100 kW, su toliko ozbiljne, da možemo slobodno reći da se radi o novom motoru. Osmocilindraš pod uglom od 90 stepeni može se pohvaliti minimalnom udaljenošću između motora i turbo punjača, koja zajedno sa konstrukcijom Twin Scroll dorpinosi velikoj dinamičnoti celog sistema. Maksimalan pritisak predsabijanja vazduha iznosi 1,5 Bara. Sistem direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar preko piezoelektričnih brizgaljki radi pod pritiskom od 200 Bara. Poseban sistem raspršivanja goriva u visokim područjima obrtaja utiče na hlađenje visokosnažnog motora. Smanjenje potrošnje goriva realizovano je preko BMW EfficientDynamics sistema, a sve pohvale zaslužuje i varijabilni rezvod ventila Double VANOS. Uljna pumpa radi varijabilnim tempom, prema potrebi, a ne nedostaje ni "pametni" alternator. Hidraučični sistem aktivnih stabilizatora dobio je posebne pumpe, koje pojačavaju pritisak prema aktuelnoj potrebi. U normalnoj vožnji štedi se preko 70 % potrebne energije.

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

Automatski menjač, DPC i xDrive Prvi put u BMW-u serije M instalirana je šestostepena automatska transmisija. Vreme potrebno za promenu stepena je minimalno, a menjač je opremljen i funkcijom smanjivanja obrtnog momenta motora i u manuelnom režimu rada. Sportski "automat" opremljen je i posebnim amortizerom za torziona kretanja, koji smanjuje vibracije i poboljšava reakciju motor-menjač. U "D" režimu rada, vozač na raspolaganju ima mogućnost izbora "M" i "S", a automobil je opremljen i sistemom "Launch Control", za optimalno ubrzanje iz mesta. Prvi put u automobil BMW M GmbH instaliran je i sistem pogona na sve točkove xDrive. Elektronski upravljiv sistem za BMW X5 M i X6 M specijalno je razvije, sa posebnim akcentom na zadnju osovinu. U standardnu opremu spada i zadnji diferencijal "Dynamic Performance Control", koji raspoređuje moment između zadnjeg levog i zadnjeg desnog točka, u zavinsnosti od potrebe. Sistem doprinosi aktivnoj bezbednosti i poboljšava pravilan prenos snage na podlogu. Većoj dinamici doprinosi i tradicionalno optimalni raspored masa, koji iznosi 50:50 prednja - zadnja osovina.

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

Za zaustavljanje su zaduženi veliki diskovi prečnika 396 mm napred i 386 m pozadi, na koje deluju 4-klipna kočionina klešta. Felne su prečnika 20 inča, sa pneumaticima 275/45 R20 napred i 315/35 R20 pozadi. Oba automobila mere masu od 2305 kilograma, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi svega 4,7 sekundi. Maksimalna brzina standardno je ograničena na 250 km/h, a uz posebnu doplatu max brzina se može povećati na 275 km/h. Standard SUV modela sa oznakom M jeste i aktivno sportsko vešanje sa pneumatiskim ogibljenjem, adaptivnim amortizerima, aktivnim "Servotronic" upravljenjem i aktivnim hidrauličnim stabilizatorima.

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!
BMW X5 M I BMW X6 M - tehnička specifikacija
Model: X5 MX6 M
Zapremina motora (cm3):43954395
Broj cilindara / ventila:8 / 48 / 4
Maksimalna snaga (KS pro o/min):555 / 6000555 / 6000
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):680 / 1500 - 5650680 / 1500 - 5650
Max. Brzina (km/h):250 (275)250 (275)
Prosečna potrošnja (L/100 km):13,913,9
Masa automobila (kg):23052305

Goran Sarić - Automagazin

Otkriveno! The Stig je Michael Schumacher

Otkriveno! The Stig je Michael Schumacher

„Who is The Stig?“ To je pitanje koje kruži svetom od prvog dela svetski poznate TV emisije "Top Gear", u kojoj se ovaj tajanstveni vozač pojavio. Bio je to pilot u belom kombinezonu, famozni The Stig. Njegov identitet je i zvanično otkriven: to je Michael Schumacher!!!
Chevrolet u filmu “Transformers: Osveta poraženih”

Chevrolet u filmu “Transformers: Osveta poraženih”

Pet Chevroletovih automobila – od čega četiri potpuno nova filmska lika – zvezde su novog letnjeg filmskog hita produkcijske kompanije DreamWorks Pictures i Paramount Pictures “Transformers: Osveta poraženih”. U bioskopske dvorane širom Evrope film stiže u junu, a u Srbiji prikazivanje počinje 26. juna. BUMBLEBEE, svima dobro poznat AUTOBOT® junak iz prvog filma “Transformers”, vraća se sa još boljim performansama...
Hyundai Santa Fe 2010 - diskretan facelift za korejski SUV

Hyundai Santa Fe 2010 - diskretan facelift za korejski SUV

Korejski Hyundai Santa Fe trenutno se nalazi na polovini svog životnog ciklusa, a kako bi se na tržištu održao u istoj kondiciji, pripremljen je mali facelift. Izmene se odnose kako na enterijer, tako i na eksterijer, a pored dva nova dizel motora, tu je i novi 6-stepeni automatski menjač...
1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !
International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

Motor godine 2009 postao je Volkswagenov četvorocilindrični 1.4 Twincharger. Pobednika ankete "International Engine of the Year" izabralo je 65 članova žirija iz 32 zemlje sveta, među kojima nema automobilskih stručnjaka iz Srbije. Ove godine ogdržano je jedanaesto izdanje izbora za "International Engine of the Year", a prvi put ovaj zanimljiv izbor održan je 1999. godine...
CELEBRITY EKO PIT STOP

CELEBRITY EKO PIT STOP

Kompanija EKO SERBIA sa redakcijama časopisa Maxim i Top Speed 17.06.2009. organizovali su CELEBRITY PIT STOP, gde su se slavne ličnosti iz sveta medija, umetnosti i show biznisa takmičili u brzoj proveri 6 ključnih tačaka automobila. Legendarni Pavle Komnenović i Andrej Kulundžić, članovi EKO Racing tima, pobrinuli su se da takmičenje bude fer i korektno i proglasiti pobednike!
Srbija - zemlja bezbednih motociklista

Srbija - zemlja bezbednih motociklista

U Srbiji je tokom 2008. godine poginulo 897 ljudi, od čega čak 120 vozača i putnika motocikla i mopeda. Rizik nastanka saobraćajne nezgode, kod vozača dvotočkaša je 2 do 8 puta veći nego kod vozača putničkog automobila. Rizik od smrtnih posledica, kod vozača motocikla je 45 puta veći nego kod putnika u putničkom automobilu...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje