AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

BMW M GmbH odolevao je pritisku konkurentskih SUV proizvoda iz Stuttgarta (Mercedes-Benz, Porsche) dosta dugo, ali i to će se uskoro promeniti. Porsche Cayenne Turbo S i Mercedes-Benz ML 63 AMG dobijaju dvostruki odgovor iz Minhena: BMW X5 M i BMW X6 M. Predstavljanjem novih supersnažnih SUV modela, BMW je oborio nekoliko mitova...

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

Kombinacija sporta i kategorije SUV za BMW bila je tabu dugo vremena, isto kao i mix pogona na sve točkove i slova "M" u svom imenu.. Motor Agregat, koji BMW naziva M Twin Power Turbo, razvijen je od poznatog osmocilindričnog motora, koji egzistira u modelima 750i i X6 xDrive50i. Izmene koje su realizovane kako bi se snaga povećala za više od 100 kW, su toliko ozbiljne, da možemo slobodno reći da se radi o novom motoru. Osmocilindraš pod uglom od 90 stepeni može se pohvaliti minimalnom udaljenošću između motora i turbo punjača, koja zajedno sa konstrukcijom Twin Scroll dorpinosi velikoj dinamičnoti celog sistema. Maksimalan pritisak predsabijanja vazduha iznosi 1,5 Bara. Sistem direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar preko piezoelektričnih brizgaljki radi pod pritiskom od 200 Bara. Poseban sistem raspršivanja goriva u visokim područjima obrtaja utiče na hlađenje visokosnažnog motora. Smanjenje potrošnje goriva realizovano je preko BMW EfficientDynamics sistema, a sve pohvale zaslužuje i varijabilni rezvod ventila Double VANOS. Uljna pumpa radi varijabilnim tempom, prema potrebi, a ne nedostaje ni "pametni" alternator. Hidraučični sistem aktivnih stabilizatora dobio je posebne pumpe, koje pojačavaju pritisak prema aktuelnoj potrebi. U normalnoj vožnji štedi se preko 70 % potrebne energije.

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

Automatski menjač, DPC i xDrive Prvi put u BMW-u serije M instalirana je šestostepena automatska transmisija. Vreme potrebno za promenu stepena je minimalno, a menjač je opremljen i funkcijom smanjivanja obrtnog momenta motora i u manuelnom režimu rada. Sportski "automat" opremljen je i posebnim amortizerom za torziona kretanja, koji smanjuje vibracije i poboljšava reakciju motor-menjač. U "D" režimu rada, vozač na raspolaganju ima mogućnost izbora "M" i "S", a automobil je opremljen i sistemom "Launch Control", za optimalno ubrzanje iz mesta. Prvi put u automobil BMW M GmbH instaliran je i sistem pogona na sve točkove xDrive. Elektronski upravljiv sistem za BMW X5 M i X6 M specijalno je razvije, sa posebnim akcentom na zadnju osovinu. U standardnu opremu spada i zadnji diferencijal "Dynamic Performance Control", koji raspoređuje moment između zadnjeg levog i zadnjeg desnog točka, u zavinsnosti od potrebe. Sistem doprinosi aktivnoj bezbednosti i poboljšava pravilan prenos snage na podlogu. Većoj dinamici doprinosi i tradicionalno optimalni raspored masa, koji iznosi 50:50 prednja - zadnja osovina.

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

Za zaustavljanje su zaduženi veliki diskovi prečnika 396 mm napred i 386 m pozadi, na koje deluju 4-klipna kočionina klešta. Felne su prečnika 20 inča, sa pneumaticima 275/45 R20 napred i 315/35 R20 pozadi. Oba automobila mere masu od 2305 kilograma, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi svega 4,7 sekundi. Maksimalna brzina standardno je ograničena na 250 km/h, a uz posebnu doplatu max brzina se može povećati na 275 km/h. Standard SUV modela sa oznakom M jeste i aktivno sportsko vešanje sa pneumatiskim ogibljenjem, adaptivnim amortizerima, aktivnim "Servotronic" upravljenjem i aktivnim hidrauličnim stabilizatorima.

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!
BMW X5 M I BMW X6 M - tehnička specifikacija
Model: X5 MX6 M
Zapremina motora (cm3):43954395
Broj cilindara / ventila:8 / 48 / 4
Maksimalna snaga (KS pro o/min):555 / 6000555 / 6000
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):680 / 1500 - 5650680 / 1500 - 5650
Max. Brzina (km/h):250 (275)250 (275)
Prosečna potrošnja (L/100 km):13,913,9
Masa automobila (kg):23052305

Goran Sarić - Automagazin

Peugeot 407 Coupe - novi turbodizel motori

Peugeot 407 Coupe - novi turbodizel motori

Kompanija Peugeot objavila je da će svoj kupe srednje klase, model Peugeot 407 Coupe, osnažiti sa dva nova turbodizel motora. Među glavnim karakteristikama motora, pored manje potrošnje i emisije, francuski proizvođač navodi da je Peugeot 407 Coupe najsnažniji serijski Peugeot automobila ikada proizveden!
Chevroletov rast prodaje u Zapadnoj Evropi i u Srbiji

Chevroletov rast prodaje u Zapadnoj Evropi i u Srbiji

U prvih šest meseci ove godine sa porastom prodaje u Zapadnoj Evropi i padom na tržištima Srednje i Istočne Evrope, Chevrolet zauzima 2,2 % tržišnog udela ukupnog evropskog tržišta sa 214.520 prodatih automobila u odnosu na 269.319 u istom periodu prošle godine. U prvom polugodištu 2009. Chevrolet je prodao 85.800 automobila u Zapadnoj Evropi što je za 1.6% više nego u istom periodu prošle godine...
Volkswagen Up! - turbo zarada na mini-volkswagenu

Volkswagen Up! - turbo zarada na mini-volkswagenu

Troškovi proizvodnje mini-volkswagena biće neverovatno niski. Prema izvorima iz nemačke kompanije, troškovi proizvodnje malog Volkswagena neće preći brojku od 900 eura, a prodajna cena kretaće se oko 9.000 eura. Može li jeftinije?
Novi Citroën C3 - Nove fotografije direktno sa ulice

Novi Citroën C3 - Nove fotografije direktno sa ulice

Poslednjih dana predstavljamo Vam najzanimljivije fotografije novih modela raznih marki automobila. Prošle nedelje, detaljnije smo predstavili novu generaciju modela Citroen C3, a sada su pred nama prve realne fotografije snimljene na ulici...
Alfa Romeo zapaženo u Goodwoodu

Alfa Romeo zapaženo u Goodwoodu

Jeremy Clarkson (Top Gear) se možda o modelu Alfa Romeo 8C nije izjasnio potpuno pozitivno, ali o atraktivnosi ovog automobila ne možemo diskutovati. Alfa Romeo 8C Spider predstavljena je u Goodwoodu, s atmosferskim 8-cilindričnim motorom 4,7 litra zapremine...
Renault i Dacia - 10 godina uspešne saradnje

Renault i Dacia - 10 godina uspešne saradnje

Francuski Renault kupio je rumunsku automobilsku kompaniju Dacia pre tačno deset godina. Od tog vremena odvija se njihova uspešna saradnja, koja je kulminirala odlično osmišljenim projektom pod nazivom X90, jeftinim automobilom za široke mase, namenjenim prvenstveno manje razvijenim tržištima Evrope, Latinske Amerike, severne Afrike i Bliskog istoka. Renaultova investicija u modernizaciju fabrike, od 489 miliona eura, višestruko se isplatila...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje