Najnovije vesti iz auto industrije
Škoda Yeti i zvanično otkrivena !
Objavljeno: 03.03.2009.
Četiri godine posle premijere studie Yeti, kompanija Škoda na sajmu automobila u Ženevi predstavlja nam svoj prvi SUV model ikada. Razlika? Serijski proizvod od koncept modela razlikuje se po izduždnoj liniji, pogonu na prednje ili sve točkove, po turbo benzinskim motorima sa direktnim ubrizgaavanjem goriva...
Peti model u portfoliu Škode (Fabia, Roomster, Octavia i Superb) dolazi nam kao prvi SUV model koji je Škoda proizvela. Sa originalnim nazivom automobila kombinova je originalan dizajn, čije propagandne aktivnosti dominiraju iz alpskog regionu i Skandinavije. Z adizajn ovog atraktivnog automobila zadužen je uspešan dizajner Tomas Ingenlath. Dužina automobila iznosi 4,2 m, što je za 22 centimetra kraće od modela Volkswagen Tiguan. Gledajući po dužini, veoma bliski konkurenti Yeti-u biće Suzuki SX4 / Fiat Sedici (dužina 4,115 m), a u verziji 4x2 i Kia Soul (dužina 4,105 m). Automobil je na zvaničnim fotografijama snimljen sa atraktivnim aluminijumskim felnama prečnika 17 inča.

Škoda Yeti biće zanimljiv SUV automobil, ali i praktični automobil za svaki dan. Za razliku od studie, zadnja vrata su nedeljiva i otvaraju se prema gore. Zadnja sedišta se mogu preklopiti ili potpuno izvaditi iz automobila. Sa konfiguracijom sa dva sedišta, u Yeti staje velikih 1760 litara prtljaga. Škoda Yeti ima i nov kokpit. Na prvoj fotografiji enterijera možemo videti da je modul klimatizacije i audio / navigacionog sistema, Yeti deli sa modelima Super i Octavia. U prodaju će krenuti dve verzije Škode Yeti. Slabiji motori biće kombinovani sa pogonom na prednje točkove, a ostali motori će biti opremljeni pogonom na sve točkove. 4x4 pogon biće rešen kao kod modela Octavia i Superb, a to je elektronski kontrolisan sistem pogona preko Haldex spojnice.

Revolucionarna novina, kako za marku Škoda, tako i za celu grupaciju Volkswagen, jeste novi turbo benzinski 4-cilindrični motor 1.2 TSI, koji razvija 105 konjskih snaga. Detalji o motoru nisu zvanično objavljeni, ali pretpostavlja se da je motor opremljen direktnim ubrizgavanjem benzina u cilindar i turbopunjačem. Istu koncepciju motora, ali bez direktnog ubrizgavanja, danas koristi Renault. Ovo će biti osnovna motorizacija, i biće dostupna samo uz 4x2 pogon. Snažnija benzinska alternativa je motor 1.8 TSI (160 KS), u kombinaciji sa 4x4 pogonom. Dizel motore zastupaće tri opcije, sa Common-rail sistemom ubrizgavanja, koje imaju istu zapreminu, ali tri opcije snage. Osnovni dizel motor 2.0 TDI CR DPF (110 KS) biće dostupan sa pogonom na prednje ili sve točkove, dok druga dva TDI motora dolaze samo u kombinaciji sa 4x4 pogonom.
Goran Sarić - Automagazin
Nova Mazda3 stigla je na tržište Srbije i Crne Gore, a Mazdini kupci su već u subotu bili u prilici da testiraju udobnost i performanse ovog vozila, koje je još pre dolaska u prodajne salone osvojilo nagradu čitalaca AutoBilda za najbolji dizajn eksterijera. Test-vožnja održana je na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) u Subotištu, a pored ispitivanja mogućnosti nove Mazde3 na stazi, kupcima i svim ljubiteljima brenda Mazda na raspolaganju su stajali simulatori...
„Who is The Stig?“ To je pitanje koje kruži svetom od prvog dela svetski poznate TV emisije "Top Gear", u kojoj se ovaj tajanstveni vozač pojavio. Bio je to pilot u belom kombinezonu, famozni The Stig. Njegov identitet je i zvanično otkriven: to je Michael Schumacher!!!
Pet Chevroletovih automobila – od čega četiri potpuno nova filmska lika – zvezde su novog letnjeg filmskog hita produkcijske kompanije DreamWorks Pictures i Paramount Pictures “Transformers: Osveta poraženih”. U bioskopske dvorane širom Evrope film stiže u junu, a u Srbiji prikazivanje počinje 26. juna. BUMBLEBEE, svima dobro poznat AUTOBOT® junak iz prvog filma “Transformers”, vraća se sa još boljim performansama...
Pred nama su najzanimljivije fotografije, snimljene na ovonedeljnom Belgium Ypress reliju. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na
LINK...
Otkrivanje izgleda nove Opel Astre prati nas tokom 2009. godine. Konačno su pred nama fotografije koje nam otkrivaju unutrašnjost nove generacije modela Opel Astra i potvrđuju ono što smo videli i na špijunskim fotografijama: visok kvalitet i odličnu ergonomiju...
Korejski Hyundai Santa Fe trenutno se nalazi na polovini svog životnog ciklusa, a kako bi se na tržištu održao u istoj kondiciji, pripremljen je mali facelift. Izmene se odnose kako na enterijer, tako i na eksterijer, a pored dva nova dizel motora, tu je i novi 6-stepeni automatski menjač...
Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !
Motor godine 2009 postao je Volkswagenov četvorocilindrični 1.4 Twincharger. Pobednika ankete "International Engine of the Year" izabralo je 65 članova žirija iz 32 zemlje sveta, među kojima nema automobilskih stručnjaka iz Srbije. Ove godine ogdržano je jedanaesto izdanje izbora za "International Engine of the Year", a prvi put ovaj zanimljiv izbor održan je 1999. godine...
Kompanija EKO SERBIA sa redakcijama časopisa Maxim i Top Speed 17.06.2009. organizovali su CELEBRITY PIT STOP, gde su se slavne ličnosti iz sveta medija, umetnosti i show biznisa takmičili u brzoj proveri 6 ključnih tačaka automobila. Legendarni Pavle Komnenović i Andrej Kulundžić, članovi EKO Racing tima, pobrinuli su se da takmičenje bude fer i korektno i proglasiti pobednike!