Najnovije vesti iz auto industrije
Seat Ibiza FR - 1,4 TSI (150 KS)
Objavljeno: 18.04.2009.
Kompanija Seat, u uslovima svetske ekonomske krize, svim snagama trudi se da održi imidž dostupne sportske marke u okviru koncerna Volkswagen. Dokaz je i nova Seat Ibiza FR. Španska kompanija novu verziju Ibize predstaviće na domaćoj automobilskoj izložbi u Barceloni, koja se održava od 9. do 17. maja...
Nova Seat Ibiza FR pod haubom ima motor 1.4 TSI, sa dvostrukim predsabijanjem vazduha i snagom od 150 konjskih snaga. Agregat je usmeren na sportski nastrojene vozače, ali zadovoljava ekološku normu Euro 5. FR (Formula Racing) je ukroćena verzija modela Cupra, koja je predstavljena prošle godine, na sajmu automobila u Parizu. Snaga agregata prenosi se preko dvolamelaste sedmostepene transmisije (DSG), koja ima komande i preko polugica iza volana. Najveća tehnička novina je sistem XDS. Sistem je "umrežen" sa elektronskom kontrolom stabilnosti i služi da "obuzda" točak koji gubi trakciju.

Kao što smo videli, već trovratna Seat Ibiza SC izgleda veoma sportski. Verzija FR dobila je izmenjeno vešanje, sa tvrđim amortizerima i nižim odstojanjem od tla. Od spoljašnjih izmena primećujemo nove branike, maska hladnjaka ima hromirane detalje, a spoljašnji retrovizori su ofarbani u srebrnu boju. Hromirani završetak izduvnog sistema je dvostruki i smešten je na levoj strani. Dizajn felni prečnika 17" može se uporediti sa atraktivnošću felni na modelu Cupra.
Enterijerom nove verzije nove Ibize dominiraju sportska sedišta sa logom FR, koji nalazimo i na sportskom kožnom volanu, ali i na izmenjenoj grafici instrumenata. U sonovnoj opremi verzije FR nalazi se šest vazdušnih jastuka, ABS, elektronska kontrola stabilnosti, regulacija trakcije sa deljenjem kočione sile, tempomat, klimatizacija, kontrola pritiska u pneumaticima, audio sistem sa CD MP3 čitačem sa šest zvućnika o AUX pristupom.
Goran Sarić - Automagazin
Kompanija Subaru na tržište će plasirati novu verziju modela Forester. Iza naziva Country ne kriju se radikalne tehničke izmene, već samo ulepšani detalji, koji će u kombinaciji sa štedljivim i temperamentnim dizel motorom svom vlasniku pokloniti visok nivo individualnosti...
Dinamična i strastvena vožnja dobila je u Opelu novo ime: Insignia OPC. Njen turbobenzinski motor sa 239 kW/325 KS i velikih 435 Nm okretnog momenta čine je Opelovim najsnažnijim automobilom na tržištu. Ova limuzina visokih performansi dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (s ograničenjem) i ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6 sekundi...
Prvi Grand Motorsov nezavisan diler za prodaju i servisiranje Fordovih vozila, čačanski Autostad, prigodnom svečanošću je obeležio pet godina uspešne saradnje sa generalnim uvoznikom automobila i lakih komercijalnih vozila te marke za Srbiju i Crnu Goru.
Vranjanac Ninoslav Novković dobitnik je automobila Folksvagen Polo u drugom kolu „Igraj i osvoji! Velika letnja OMV nagradna igra“. Kao drugu nagradu pet srećnih OMV mušterija dobilo je GPS uređaj za automobil...
Mnoge vozače Fiatovog automobila Stilo može da zbuni, ali i dezinformiše upozorenje na instrument tabli koje signalizira navodnu neispravnost vazdušnog jastuka (air bag) na suvozačevoj strani...
Kompanija Peugeot objavila je da će svoj kupe srednje klase, model Peugeot 407 Coupe, osnažiti sa dva nova turbodizel motora. Među glavnim karakteristikama motora, pored manje potrošnje i emisije, francuski proizvođač navodi da je Peugeot 407 Coupe najsnažniji serijski Peugeot automobila ikada proizveden!
U prvih šest meseci ove godine sa porastom prodaje u Zapadnoj Evropi i padom na tržištima Srednje i Istočne Evrope, Chevrolet zauzima 2,2 % tržišnog udela ukupnog evropskog tržišta sa 214.520 prodatih automobila u odnosu na 269.319 u istom periodu prošle godine. U prvom polugodištu 2009. Chevrolet je prodao 85.800 automobila u Zapadnoj Evropi što je za 1.6% više nego u istom periodu prošle godine...
Volvo XC60 je od nedavnog tržišnog predstavljanja pridobio seriju pozitivnih reakcija. Za one kojima izgled standardnog modela nije dovojno atraktivan, Volvo je pripremio sportski paket sa tradicionalnom oznakom R-Design...
Troškovi proizvodnje mini-volkswagena biće neverovatno niski. Prema izvorima iz nemačke kompanije, troškovi proizvodnje malog Volkswagena neće preći brojku od 900 eura, a prodajna cena kretaće se oko 9.000 eura. Može li jeftinije?