AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche tvrdi da će model Panamera postati lider u segmentu u oblasti voznih osobina, ali i potrošnje goriva. Prvi Porsche kupe automobil sa pet vrata, biće predstavljen na sajmu automobila u Šangaju, jer je Kina za ovaj model i celu marku tržište sa visoko rastućim potencijalom. Pre premijere, Porsche nas je "počastio" sa nekoliko svetskih premijera u oblasti tehnike...

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Pravi dragulja pod haubom Panamere biće osmocilindrični velikozapreminski agregat sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Porsche navodi da je unutrašnje trenje agregata svedeno na minimalnu meru, a kao posebnost ističe i poseban menadžment sistema za hlađenje i drugih pomoćnih komponenti. Velika novina među sportskim limuzinama sa četiri mesta, jeste PDK menjač sa duplim kvačilom, koji obezbeđuje očekivanu brzinu šaltanja, komfor i male gubitke. Najviši stepen prenosa je veoma dug, što obezbeđuje relativno nisku potrošnju goriva, kako u evropskom ciklusu, tako i u realnom saobraćaju. Revolucija u ovoj kategoriji je i kombinacija automatizovanog PDK menjača i sistema automatskog gašenja i pokretanja motora. Zahvaljujući pomenutim sistemima i pneumaticima sa niskim otporom kotrljanja, Panamera S u kombinovanom evropskom ciklusu beleži prosečnu potrošnju od samo 10,8 L/ 100 km.

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche u Panameri nudi fantastičan izbor između komfora i sportskog upravljanja i ponašanja na putu, ali i kombinaciju ovih karakteristika. U osnovnom režimu, Panamera će biti udoban putnički automobil, a samo jednim pritiskom na dugme sistema adaptivne amortizacije, PASM, komforni karakter automobila menja se u sportski. Varijabilnu karakteristiku mogu imati elementi vazdušnog ogibljenja (standard za model Panamera Turbo, u ostalim modelima uz doplatu). Sistem elektronske kontrole stabilnosti interiše i funkciju zadnjeg varijabilnog diferencijala.

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche je posebnu pažnju posvetio i na konstrukciju relativno velike karoserije. Korišćeni su visokootporni čelični delovi, kombinovani sa aliminujumskim površinama karoserije. Ram vrata izrađen je od aluminijuma, dok su okviri prozora izvedeni od magnezijuma. Ukupna masa modela Porsche Panamera iznosi 1770 kilograma. Putnici koji sede na zadnjim sedištima Panamere uživaće u neobično visokim standardima za ovu kategoriju automobila. Samostalna sedišta i raspoloživi prostor mogu se uporediti sa prednjim sedištima. Sva sedišta su opremljena sistemom grejanja, električnog pomeranja i ventilacije. Po obaranju naslona zadnjih sedišta, u Panameri se dobija ravna površina i zapremina prtljažnog prostora od zavidnih 1263 litra. Porsche Panamera je jedini automobil u kategoriji, koji ima potpuno zatvorenu podlogu tunela za kardan, komponenti vešanja i izduvnog sistema. To poboljšva aerodinamičke karakteristike i doprinosi i smanjenju potrošnje goriva i emisije CO2.

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

U početku će Porsche Panamera biti dostupna sa osmcilindričnim motorom, i to u četiri konfiguracije. Osnovna motorizacija biće Panamera S, sa atmosferskim 4.8 V8 motorom, koji razvija 400 konjskih snaga. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h realizuje za samo 5,6 sekundi, a kombinovana potrošnja goriva iznosi 12,5 L/100 km, odnosno 10,8 L/100 km u kombinaciji sa PDK menjačem. Panamera 4S ima PDK menjač kao standard. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi 5 sekundi, a zahvaljujući 4x4 pogonu, potrošnja je povećana za 0,3 L. Panamera Turbo imaće standardan PDK menjač i pogon na sve točkove, a dva turbo punjača snagu povećavaju na 500 konjskih snaga. Performanse su na nivou supersportkog automobila: 0-100 km/h za samo 4,2 sekunde i maksimalna brzina od 303 km/h. Kombinovana potrošnja goriva iznosi 12,2 L/100 km.

Porsche Panamera
Model:Panamera SPanamera SPanamera 4SPanamera Turbo
Menjač:manuelniPDKPDKPDK
Zapremina motora (cm3):4806480648064806
Broj cilindara / ventila:8 / 48 / 48 / 48 / 4
Max. Snaga (KS):400400400500
Max. Obrtni moment (Nm):500500500700
Max. Brzina (km/h):285283282303
Ubrzanje 0-100 km/h (s):5,65,45,04,2
Prosečna potrošnja (l/100km):12,510,811,112,2
Emisija CO2 (g/km):293253260286
Cena u Nemačkoj (Euro):94.57594.575102.251135.154

Što se enterijera tiče, dizajniran je da zadovolji ukuse najrazmaženije aristokratije. Po dužini enterija smeštena je velika središnja konzola, koja odvaja mesta četiri putnika i čini ih potpuno samostalnim. Sportski volan sa znakom Porsche, kao i klasično centralno smešten obrtomer, nisu iznenađenje. Središnji tunel je u delu između vozača i suvozača, povišen, pa se neke komande, uključujući i palicu menjača, nalaze relativno visoko, što bliže ruci vozača.

Porsche Panamera I konkurencija
Marka:PorscheBentleyMaserati
Model:PanameraContinental Flying SpurQuattroporte
Dužina (mm):497052905097
Širina (mm):193119761895
Visina (mm):141814751438
Međuosovinsko rastojanje (mm):292030653064

Goran Sarić - Automagazin

Verano Motors - Počela prodaja modela Peugeot 206 Plus

Verano Motors - Počela prodaja modela Peugeot 206 Plus

U kompaniji Verano Motors, počela je prodaja Peugeot-a 206 plus, noviteta čiju su premijeru imali priliku da vide posetioci Beogradskog sajma automobila. Reč je o restilizovanom kultnom modelu Peugeot-a 206, koji je do sada prodat u preko 6,5 miliona primeraka i koji je prošle jeseni proslavio desetogodišnjicu svog postojanja. Novi 206 plus potpuno je neodoljiv i očekuje se da će nastaviti uspešan put svog prethodnika...
Audi Q3 oficijalno potvrđen - stiže 2011. godine

Audi Q3 oficijalno potvrđen - stiže 2011. godine

Sledeći član u SUV porodici Audija zvaće se Audi Q3, koji nam dolazi za dve godine. Sve je počelo sa grandioznim modelom Audi Q7, zatim je usledio Audi Q5, a sledeći Audijev SUV biće model Q3, koji će "koplja ukrstiti" sa modelom BMW X1, koji će svetlost dana ugledati veoma brzo...
Lexus IS F Evolution: više snage, manje kilograma

Lexus IS F Evolution: više snage, manje kilograma

Lexus IS, sa oznakom F, u Japanu je počeo da se prodaje krajem 2007. godine, i od tada nije preživeo nikakva unapređenja. Prema najnovijim informacijama, to bi se uskoro moglo promeniti, dolaskom nove verzije, sa dodatkom Evolution u imenu...
Volkswagen - pad profita za 76%!

Volkswagen - pad profita za 76%!

Za prva tri meseca ove godine, operativni profit kompanije Volkswagen smanjen je zaviše od tri četvrtine, na ukupnih 312 miliona Eura. Najveći evropski proizvođač automobila očekuje isti rend i u predstojećem periodu...
Za Opel zainteresovana četiri investitora

Za Opel zainteresovana četiri investitora

Četiri finansijska investitora u pregovoriuma su sa kompanijom General Motors, koji prema navodima dobro obaveštenih izvora, žele udeo u nemačkoj kompaniji Opel. Agencija Reuters tvrdi da se radi o direktnoj investiciji od pola milijarde Eura...
Ford Fiesta najtraženiji automobil u Evropi !

Ford Fiesta najtraženiji automobil u Evropi !

Po statističkim podacim ugledne analitičke kuće JATO Dynamics, Ford Fiesta je u martu zauzela vodeću poziciju na listi 10 najprodavanijih modela na najznačajnijim tržištima u Evropi. Time je okončana višegodišnja apsolutna dominacija Volkswagenovog hit modela Golf...
Volkswagen beleži rast prodaje u Kini

Volkswagen beleži rast prodaje u Kini

Nemačka automobilska kompanija Volkswagen, u utorak je objavila informaciju da je u martu mesecu tekuće godine u Kini prodala 9 procenata više automobila nego u istom mesecu prethodne godine...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje