AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche tvrdi da će model Panamera postati lider u segmentu u oblasti voznih osobina, ali i potrošnje goriva. Prvi Porsche kupe automobil sa pet vrata, biće predstavljen na sajmu automobila u Šangaju, jer je Kina za ovaj model i celu marku tržište sa visoko rastućim potencijalom. Pre premijere, Porsche nas je "počastio" sa nekoliko svetskih premijera u oblasti tehnike...

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Pravi dragulja pod haubom Panamere biće osmocilindrični velikozapreminski agregat sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Porsche navodi da je unutrašnje trenje agregata svedeno na minimalnu meru, a kao posebnost ističe i poseban menadžment sistema za hlađenje i drugih pomoćnih komponenti. Velika novina među sportskim limuzinama sa četiri mesta, jeste PDK menjač sa duplim kvačilom, koji obezbeđuje očekivanu brzinu šaltanja, komfor i male gubitke. Najviši stepen prenosa je veoma dug, što obezbeđuje relativno nisku potrošnju goriva, kako u evropskom ciklusu, tako i u realnom saobraćaju. Revolucija u ovoj kategoriji je i kombinacija automatizovanog PDK menjača i sistema automatskog gašenja i pokretanja motora. Zahvaljujući pomenutim sistemima i pneumaticima sa niskim otporom kotrljanja, Panamera S u kombinovanom evropskom ciklusu beleži prosečnu potrošnju od samo 10,8 L/ 100 km.

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche u Panameri nudi fantastičan izbor između komfora i sportskog upravljanja i ponašanja na putu, ali i kombinaciju ovih karakteristika. U osnovnom režimu, Panamera će biti udoban putnički automobil, a samo jednim pritiskom na dugme sistema adaptivne amortizacije, PASM, komforni karakter automobila menja se u sportski. Varijabilnu karakteristiku mogu imati elementi vazdušnog ogibljenja (standard za model Panamera Turbo, u ostalim modelima uz doplatu). Sistem elektronske kontrole stabilnosti interiše i funkciju zadnjeg varijabilnog diferencijala.

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

Porsche je posebnu pažnju posvetio i na konstrukciju relativno velike karoserije. Korišćeni su visokootporni čelični delovi, kombinovani sa aliminujumskim površinama karoserije. Ram vrata izrađen je od aluminijuma, dok su okviri prozora izvedeni od magnezijuma. Ukupna masa modela Porsche Panamera iznosi 1770 kilograma. Putnici koji sede na zadnjim sedištima Panamere uživaće u neobično visokim standardima za ovu kategoriju automobila. Samostalna sedišta i raspoloživi prostor mogu se uporediti sa prednjim sedištima. Sva sedišta su opremljena sistemom grejanja, električnog pomeranja i ventilacije. Po obaranju naslona zadnjih sedišta, u Panameri se dobija ravna površina i zapremina prtljažnog prostora od zavidnih 1263 litra. Porsche Panamera je jedini automobil u kategoriji, koji ima potpuno zatvorenu podlogu tunela za kardan, komponenti vešanja i izduvnog sistema. To poboljšva aerodinamičke karakteristike i doprinosi i smanjenju potrošnje goriva i emisije CO2.

Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj

U početku će Porsche Panamera biti dostupna sa osmcilindričnim motorom, i to u četiri konfiguracije. Osnovna motorizacija biće Panamera S, sa atmosferskim 4.8 V8 motorom, koji razvija 400 konjskih snaga. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h realizuje za samo 5,6 sekundi, a kombinovana potrošnja goriva iznosi 12,5 L/100 km, odnosno 10,8 L/100 km u kombinaciji sa PDK menjačem. Panamera 4S ima PDK menjač kao standard. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi 5 sekundi, a zahvaljujući 4x4 pogonu, potrošnja je povećana za 0,3 L. Panamera Turbo imaće standardan PDK menjač i pogon na sve točkove, a dva turbo punjača snagu povećavaju na 500 konjskih snaga. Performanse su na nivou supersportkog automobila: 0-100 km/h za samo 4,2 sekunde i maksimalna brzina od 303 km/h. Kombinovana potrošnja goriva iznosi 12,2 L/100 km.

Porsche Panamera
Model:Panamera SPanamera SPanamera 4SPanamera Turbo
Menjač:manuelniPDKPDKPDK
Zapremina motora (cm3):4806480648064806
Broj cilindara / ventila:8 / 48 / 48 / 48 / 4
Max. Snaga (KS):400400400500
Max. Obrtni moment (Nm):500500500700
Max. Brzina (km/h):285283282303
Ubrzanje 0-100 km/h (s):5,65,45,04,2
Prosečna potrošnja (l/100km):12,510,811,112,2
Emisija CO2 (g/km):293253260286
Cena u Nemačkoj (Euro):94.57594.575102.251135.154

Što se enterijera tiče, dizajniran je da zadovolji ukuse najrazmaženije aristokratije. Po dužini enterija smeštena je velika središnja konzola, koja odvaja mesta četiri putnika i čini ih potpuno samostalnim. Sportski volan sa znakom Porsche, kao i klasično centralno smešten obrtomer, nisu iznenađenje. Središnji tunel je u delu između vozača i suvozača, povišen, pa se neke komande, uključujući i palicu menjača, nalaze relativno visoko, što bliže ruci vozača.

Porsche Panamera I konkurencija
Marka:PorscheBentleyMaserati
Model:PanameraContinental Flying SpurQuattroporte
Dužina (mm):497052905097
Širina (mm):193119761895
Visina (mm):141814751438
Međuosovinsko rastojanje (mm):292030653064

Goran Sarić - Automagazin

Peugeot 407 Coupe - novi turbodizel motori

Peugeot 407 Coupe - novi turbodizel motori

Kompanija Peugeot objavila je da će svoj kupe srednje klase, model Peugeot 407 Coupe, osnažiti sa dva nova turbodizel motora. Među glavnim karakteristikama motora, pored manje potrošnje i emisije, francuski proizvođač navodi da je Peugeot 407 Coupe najsnažniji serijski Peugeot automobila ikada proizveden!
Chevroletov rast prodaje u Zapadnoj Evropi i u Srbiji

Chevroletov rast prodaje u Zapadnoj Evropi i u Srbiji

U prvih šest meseci ove godine sa porastom prodaje u Zapadnoj Evropi i padom na tržištima Srednje i Istočne Evrope, Chevrolet zauzima 2,2 % tržišnog udela ukupnog evropskog tržišta sa 214.520 prodatih automobila u odnosu na 269.319 u istom periodu prošle godine. U prvom polugodištu 2009. Chevrolet je prodao 85.800 automobila u Zapadnoj Evropi što je za 1.6% više nego u istom periodu prošle godine...
Volkswagen Up! - turbo zarada na mini-volkswagenu

Volkswagen Up! - turbo zarada na mini-volkswagenu

Troškovi proizvodnje mini-volkswagena biće neverovatno niski. Prema izvorima iz nemačke kompanije, troškovi proizvodnje malog Volkswagena neće preći brojku od 900 eura, a prodajna cena kretaće se oko 9.000 eura. Može li jeftinije?
Novi Citroën C3 - Nove fotografije direktno sa ulice

Novi Citroën C3 - Nove fotografije direktno sa ulice

Poslednjih dana predstavljamo Vam najzanimljivije fotografije novih modela raznih marki automobila. Prošle nedelje, detaljnije smo predstavili novu generaciju modela Citroen C3, a sada su pred nama prve realne fotografije snimljene na ulici...
Alfa Romeo zapaženo u Goodwoodu

Alfa Romeo zapaženo u Goodwoodu

Jeremy Clarkson (Top Gear) se možda o modelu Alfa Romeo 8C nije izjasnio potpuno pozitivno, ali o atraktivnosi ovog automobila ne možemo diskutovati. Alfa Romeo 8C Spider predstavljena je u Goodwoodu, s atmosferskim 8-cilindričnim motorom 4,7 litra zapremine...
Renault i Dacia - 10 godina uspešne saradnje

Renault i Dacia - 10 godina uspešne saradnje

Francuski Renault kupio je rumunsku automobilsku kompaniju Dacia pre tačno deset godina. Od tog vremena odvija se njihova uspešna saradnja, koja je kulminirala odlično osmišljenim projektom pod nazivom X90, jeftinim automobilom za široke mase, namenjenim prvenstveno manje razvijenim tržištima Evrope, Latinske Amerike, severne Afrike i Bliskog istoka. Renaultova investicija u modernizaciju fabrike, od 489 miliona eura, višestruko se isplatila...
Alfa Romeo Milano - prve fotografije bez maske!

Alfa Romeo Milano - prve fotografije bez maske!

Zahvaljujući zaposlenima u fabrici Alfa Romeo (koji će verovatno prerano završiti svoju karijeru), svetlost dana ugledale su fotografije finalne verzije novog modela Alfa Romeo Milano, nalsednika vremešne 147-ice. Fotografije snimljene mobilnim telefonom potpuno nam otkrivaju izgled novog Alfinog modela...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje