Najnovije vesti iz auto industrije
Proizvodnja modela Mitsubishi i MiEV kreće sledeće godine
Objavljeno: 09.08.2008.
Kompanija Mitsubishi obelodanila je plan o proizvodnji svog eletromobila oznake i MiEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle). Umesto prvo najavljenih 2.000 primeraka, japanska kompanija je objavila plan o proizvodnji 10.000 jedinica i MiEV modela godišnje. Proizvodnja počinje sledeće godine u aprilu mesecu....
Odluka Mitsubishiju da proizvodnju svog elektromobila poveća petostruko posledica je pozitivnih reakcija na i MiEV u Velikoj Britaniji i ostalim evropskim zemljama. Dobavljač baterija, firma "Lithium Energy Japan" moraće da poveća proizvodnju baterija u svom pogonu u Kyoshu, ali plan o povećanju proizvodnje primorao je Mitsubishi da ubrzano izgradi novi specijalizovani proizvodni pogon. Već 2012. godine počeće proizvodnja elektromobila u drugoj fabrici, a godišnja produkcija biće povećana na 20.000 primeraka.

Elektromobil i MiEV razvijen je na platformi serijskog miniautomobila "i", spoljnih dimenzija 3395 x 1475 x 1600 milimetara, ukupne mase 1080. kilograma. Dva elektromotora snage 47 kW razvijaju Obrtni moment od 180 Nm i model i MiEV lansiraju do maksimalne brzine od 130 km/h. Maksimalni pređeni put sa jednim punjenjem baterija iznosi 130 kilometara. Mitsubishi navodi da je ubrzanje elektromobila bolje od onog koje razvija benzinska verzija pogonjena 47kW snažnim motorom. Pogon elektromobila realizuje se preko elektromotora napona 320 V, koji pogoni zadnju osovinu.

Mitsubishi intenzivno testira model i MiEV već dve godine. Testiranje se nastavlja u Kaliforniji, u realnom saobraćaju, gde će se proveravati funkcionalnost i uslovima svakodnevnog prevoza. Partneri su "Pacific Gas and Electric Company" a "Southern California Edison". Serijska proizvodnja modela i MiEV startuje u aprilu mesecu sledeće godine, a prodaja u Japanu kreće u leto iste godine, dok će Evropa sačekati godinu dana. Britanski zastupnici žele da se elektromobil Mitsubishija predstavi sledeće godine na sajmu automobila u Londonu.
Goran Sarić - Automagazin
Kompanija Subaru na tržište će plasirati novu verziju modela Forester. Iza naziva Country ne kriju se radikalne tehničke izmene, već samo ulepšani detalji, koji će u kombinaciji sa štedljivim i temperamentnim dizel motorom svom vlasniku pokloniti visok nivo individualnosti...
Dinamična i strastvena vožnja dobila je u Opelu novo ime: Insignia OPC. Njen turbobenzinski motor sa 239 kW/325 KS i velikih 435 Nm okretnog momenta čine je Opelovim najsnažnijim automobilom na tržištu. Ova limuzina visokih performansi dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (s ograničenjem) i ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6 sekundi...
Prvi Grand Motorsov nezavisan diler za prodaju i servisiranje Fordovih vozila, čačanski Autostad, prigodnom svečanošću je obeležio pet godina uspešne saradnje sa generalnim uvoznikom automobila i lakih komercijalnih vozila te marke za Srbiju i Crnu Goru.
Vranjanac Ninoslav Novković dobitnik je automobila Folksvagen Polo u drugom kolu „Igraj i osvoji! Velika letnja OMV nagradna igra“. Kao drugu nagradu pet srećnih OMV mušterija dobilo je GPS uređaj za automobil...
Mnoge vozače Fiatovog automobila Stilo može da zbuni, ali i dezinformiše upozorenje na instrument tabli koje signalizira navodnu neispravnost vazdušnog jastuka (air bag) na suvozačevoj strani...
Kompanija Peugeot objavila je da će svoj kupe srednje klase, model Peugeot 407 Coupe, osnažiti sa dva nova turbodizel motora. Među glavnim karakteristikama motora, pored manje potrošnje i emisije, francuski proizvođač navodi da je Peugeot 407 Coupe najsnažniji serijski Peugeot automobila ikada proizveden!
U prvih šest meseci ove godine sa porastom prodaje u Zapadnoj Evropi i padom na tržištima Srednje i Istočne Evrope, Chevrolet zauzima 2,2 % tržišnog udela ukupnog evropskog tržišta sa 214.520 prodatih automobila u odnosu na 269.319 u istom periodu prošle godine. U prvom polugodištu 2009. Chevrolet je prodao 85.800 automobila u Zapadnoj Evropi što je za 1.6% više nego u istom periodu prošle godine...
Volvo XC60 je od nedavnog tržišnog predstavljanja pridobio seriju pozitivnih reakcija. Za one kojima izgled standardnog modela nije dovojno atraktivan, Volvo je pripremio sportski paket sa tradicionalnom oznakom R-Design...
Troškovi proizvodnje mini-volkswagena biće neverovatno niski. Prema izvorima iz nemačke kompanije, troškovi proizvodnje malog Volkswagena neće preći brojku od 900 eura, a prodajna cena kretaće se oko 9.000 eura. Može li jeftinije?