Najnovije vesti iz auto industrije
Peugeot slavi 50 godina dizel motora u putničkim automobilima
Objavljeno: 13.05.2009.
Francuski Peugeot, pored Mercedes-Benza, važi za pionira u ugradnji dizel motora u putničke automobile. Neposredno pred Drugi svetski rat, Peugeot je isprobao naftni agregat u modelu 402. Imao je 2,3 litra i snagu od 55 konjskih snaga...
Pomenuti model proizveden je u svega nekoliko primeraka, ali i teretnih HL 50 u periodu od 1936-1938 nije bilo mnogo. Koreni dizal agregata iz garaže francuskog proizvođača sežu sve do 1922. godine, kada je se pojavio model Peugeot 153 i 156 sa dizelskim dvocilindrašem (!), razvijenim perom inženjera Tartaise.
Kada govorimo o serijskoj proizvodnji putničkih automobila sa dizel motorom iz Peugeota, onda počinjeno od 1959. godine. Tada je svetlo dana ugledao sedan srednje klase imena 403, sa novim motorom pod haubom. Motor je bio 4-cilindrični, zapremine 1,8 litara, sa tada modernom aluminijumskom glavom cilinara, i razvijao je 48 konjskih snaga. Za pokretanje je koristio gorivo koje se tda nazivalo "teško ulje", kako se u propagandnim materijalima nazivala nafta. Motor se proizvodio u severnofrancuskom Lille, nosio je ime Indénor, a elegantni Peugeot 403 pokretao je do brzine 120 km/h.

Razvoj Peugeotovih dizel motora nastavljen je dalje. 1967. godine, premijeru je imao tada najmanji dizel motor na svetu, četvorocilindraš zapremine 1.255 c3, koji je bio namenjen modelu 204. Dvanaest godina kasnije, počeo je da se proizvodi četvorocilindrični motor zapremine 2,3 litra, kome je za postizanje snage od 80 KS pomagao turbopunjač marke Garrett. Svoje mesto pronašao je u modelu 604 D Turbo, koji je preduhitrio stuttgartskog konkurenta, W123, za jednu godinu. Slavni "piano" u Evropi se najpre prodavao samo kao karavan 300 TD, i tako Peugeotu prepustio primat na tom polju.
1998. godine pojavio je se moderni agregat HDi, sa sistemom Common-Rail.Dve godine kasnije, na red je došao filter štetnih čestica, sa kojim danas vozi preko 2 miliona Peugeot automobila. Sadašnje pogonske jedinice zadovoljavaju Euro 5 ekološku normu, a za sledeću godinu Peugeot priprema revoluciju - hibridni turbodizel pogon u modelu 3008, gde će elektromotr biti smešten za zadnjoj osovini.
Automagazin.rs
Pre nekoliko meseci smo na sajmu salonu automobila u Seulu videli koncept nove velike Kie, a sada su pred nama renderi njenog finalnog izgleda. Naš prvi utisak je da će nova Kia više odgovarati ukusu evropskih kupaca...
Kompanija Suzuki već duže vreme na svetskim sajmovima predstavlja različite "generacije" koncept modela Kizashi, a u javnosti je već počelo da se spekuliše da pomenuti model neće ugledati svetlost dana. Od danas je situacija sasvim drugačija, jer pred nama su prve fotografije produkcijskog modela...
Kompanija Carlsson je gigantski SUV, Mercedes-Benz GL, opremila felnama prečnika 22 inča, sa pneumaticima 295/35 R22 (4189 eur), aerokitom sa dnevnm LED svetlima, duplim maglenkama, pragovima i branicima (8499 eur), kao i 30 mm nižim oslanjanjem (1099 eur)...
U Fiatu bi trebalo da se zapitaju koga puštaju u krug fabričkih pogona. Nedavno su internetom prostrujale špijunske fotografije modela Alfa Romeo Milano, i to produkcijskog modela bez maske, a slično se događa i sa osveženim Grande Puntom...
Supersportski automobil snova je tu! Naslednik legendarnog Ferrari F430 kuca na vrata sa boljim ubrzanjem, većom maksimalnom brzinom, modernijom tehnikom i savršenim dizajnom. To je ono što fanovi očekuju od novog Ferrarija. Pored toga, novi model je neznatno veći od prethodnika, ali su konstruktori iz Maranella posebnu pažnju posvetili smanjenju potrošnje i zaštiti životne okoline...
Poljska fabrika Tychy proizvela je Fiat Panda sa rednim brojem 1.500.000. Ovu brojku, model Fiat Panda dostigla je posle šest godina proizvodnje. Podsetimo, prodajne brojke malog Fiata iz godine u godinu rastu...
Novi SUV marke Dacia neće se zvati ni Duster, a ni Steep. Renault je nedavno registrovao naziv Kanjara. Još uvek nema preciznih informacija o terminu predstavljanja novog Dacia modela...
Honda Accord proglašena je za najpouzdaniji automobil na britanskim putevima prema istraživanju nedeljnika “Which?“. Istraživanje, sprovedeno na 84.000 vozila, pokazalo je da Honda Accord vlasnicima ne zadaje nikakve probleme, a čak 98,5% ispitanika je izjavilo da njihovo vozilo tokom prethodne godine nije zahtevalo ni najmanja ulaganja u smislu popravki...
S namerom da većinu poslovnih aktivnosti u Beogradu skoncentriše na jednoj lokaciji, kompanija Ehom d.o.o. odlučila se za preseljenje firme Ehom-Auto, zvaničnog distributera i servisera Hyundai automobila, iz sadašnjih objekata u ulici Svetog Nikole 43, u svoj poslovni centar na adresi Severni bulevar 6, i to počevši od 1. septembra ove godine.