AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Hondina “zelena” fabrika za proizvodnju dizel motora

Nova Hondina “zelena” fabrika za proizvodnju dizel motora

Honda je ovih dana proslavila završetak novog postrojenja za proizvodnju motora koje će proizvoditi blokove motora i odlivke za dizel motore evropskih modela. Pogon u Ogavi u Japanu, počeće sa proizvodnjom u jesen ove godine, nakon ugradnje i testiranja mašina i opreme.

Ogava je Hondino najnovije, elkološki odgovorno, proizvodno postrojenje. Projektovano je tako da smanji količinu CO2 oslobođenu prilikom proizvodnje svakog motora, i to 40 posto u postupku livenja i 25 posto u postupku mašinske obrade. Postrojenje poseduje samo jednu proizvodnu liniju, ali je ova „Linija napredne fleksibilnosti“ u stanju da proizvede osam različitih tipova motora, uključujući tu i najnaprednije jedinice niske emisije. Honda trenutno proizvodi blokove za dizel motore u svojoj fabrici Suzuka u Japanu, a postupci livenja i mašinske obrade postepeno će biti prebačeni u novo postrojenje u Ogavi. Nova fabrika u Ogavi zatim će snabdevati delovima za dizel motore fabriku Sajama, koja će proizvoditi model Accord za evropsko tržište. Pored toga, snabdevaće delovima za dizel motore i Hondinu fabriku u Svindonu, Velika Britanija, u kojoj se proizvode modeli Civic i CR-V. Podaci o fabrici motora u Ogavi: Lokacija : Ogava-mači, Hiki-gun, prefektura Saitama, Japan Površina : približno 195,000 m2 Kapacitet: 200,000 jedinica godišnje pri maksimalnom kapacitetu (očekivana proizvodnja je oko 2.000 jedinica u prvih nekoliko meseci) Početak proizvodnje: jesen 2009. Vrednost investicije: približno 45 milijardi jena Broj zaposlenih: oko 500, pri maksimalnoj proizvodnji. i-DTEC motor i-DTEC je Hondin dizel motor pojačanih i unapređenih performansi, smanjene potrošnje goriva i emisije štetnih gasova, razvijen iz dizel motora i-CTDi (kakav se ugrađuje u Civic, CR-V i FR-V). Motor i-DTEC je izrađen od aluminijuma, poprečno postavljen, sa četiri cilindra, DOHC, četiri ventila po cilindru, turbopunjačem sa promenljivim usisnim diznama i dodatnim kontrarotirajućim vratilom za smanjenje vibracija drugog reda. Motor i-DTEC trenutno pokreće najnoviji model Honde Accord u Evropi. Hondin blok dizel motora je izrađen od legure aluminijuma. Njegovo livenje zahteva kompleksnu izradu i omogućuje proizvodnju snažnog i krutog bloka motora zatvorene konfiguracije koja smanjuje buku i vibracije i omogućava ravnomerniji rad. Delta Automoto PR

Video nedelje - Bugatti Veyron vs McLaren F1

Video nedelje - Bugatti Veyron vs McLaren F1

Iz Velike Britanije konačno dolazi novi, trinaesti serijal svetski poznate automobilske emisije Top Gear. Glavna tema druge epizode trinaestog serijala bila je zanimljiva "1 na 1" trka. Na crtu su izašli dva superautomobila. Ko je najbrži? Pripremite se, pozor, start...
BMW 3 Gran Turismo dobio zeleno svetlo

BMW 3 Gran Turismo dobio zeleno svetlo

Predstavljanje modela BMW 5 Gran Turismo pokrenulo je lavinu spekulacija o mogućnosti pokretanja istog projekta na platformi BMW-a serije 3. To je sada i potrvđeno. Posle sedan, touring, coupe i cabrio verzija popularne trojke, zeleno svetlo za razvoj dobio je i model BMW 3 Gran Turismo. Na tržište stiže za dve godine...
Ford Shelby GT500 Super Snake

Ford Shelby GT500 Super Snake

Kada ceo dan pišete o tome, kako je neki automobil dobio pneumatike sa nižim otporom kotrljanja, menjač CVT i štedljiviji motor, to brzo počne da vam ide na nerve. Za promenu se pobrinuo Carroll Shelby, idejni tvorac modela od kojih se diže kosa na glavi. Pred nama je Ford Shelby GT500 Super Snake, pored kojeg "obični" Ford Mustang izgleda kao beba...
Renault Clio i Megane u ediciji World Series

Renault Clio i Megane u ediciji World Series

Renault nam predstavlja specijalnu seriju modela Clio i Megane, inspirisanih "World Series by Renault" takmičenjem. Oba modela karakteriše sportski akcenat, a modeli World Series Clio, Mégane hatchback i Mégane Coupe biće predstavljeni na britanskoj stazi Silverstone, tokom vikenda...
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - više snage, manja potrošnja

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - više snage, manja potrošnja

Tri godine posle uvođenja na tržište, aktuelna (četvrta) generacija modela Mitsubishi Pajero, dobija modernizovan turbodizel četvorocilindrični motor 3.2 DI-D i unapređen automatski menjač. Snaga motora povećana je sa dosadašnjih 190 konjskih snaga, na 200 KS, dok je emisija CO2 smanjena sa 280 grama po pređeniom kilometru, na 224 g/km...
Caractere Audi Q5

Caractere Audi Q5

Za sve one kojima Audi Q5 nije dovoljno atraktivan i agresivan, tjuner Caractere pripremio je specijalni optički tjuning paket: prednji branik sa spojlerom, zadnji branik sa velikim difuzorom, pragovi, krila i nove felne...
Renault Clio RS Gordini - dizajnerski predlog

Renault Clio RS Gordini - dizajnerski predlog

Najsportskiji Renault Clio Renault Sport, pripremljen u odeljenju Gordini, trebao bi izgledati agresivnije od standardnog modela Clio RS. Francuski dizajner Thomas Clavet, ne čekavši zvaničnu premijeru, predstavio nam je njegov predlog izgleda najsportskijeg Renaulta...
Sportec SPR1 M - 858 konja za Porsche 911 Turbo

Sportec SPR1 M - 858 konja za Porsche 911 Turbo

Švajcarska kompanija Sportec objavila je prve informacije o svom najnovijem projektu na bazi modela Porsche 911 Turbo. Sportec je objavio paket izmena, pod imenom SPR1 T80, koje su snagu motora povećale na monstruoznih 858 konjskih snaga...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje