Bosch: zabeležen rast od pet posto

Očekuje se da će promet Bosch odeljenja automobilske tehnologije u operativnom poslovanju u 2013. porasti za oko pet procenata, što znači da će taj poslovni sektor rasti brže nego globalna automobilska proizvodnja...
Dr. Folkmar Dener, predsednik upravnog odbora, koji je nadležan za istraživanje i razvoj u kompaniji Robert Bosch GmbH, govorio je o poslovnom razvoju kompanije na 65. Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu na Majni. Ove godine Bosch očekuje da će dobit pre oporezivanja poslovnog sektora automobilske tehnologije iznositi oko 6 procenata. Bosch Grupa, kao celina, takođe očekuje rast od dva do četiri posto u 2013., što je u skladu s prognozama. „Takođe ćemo povećati dobit u skladu sa planom uprkos lošem poslovanju u segmentu fotonaponskih ćelija“, izjavio je Dener.
Rast u Kini i Severnoj Americi; postepen oporavak u Evropi
Prema Boschovim procenama, automobilska proizvodnja u svetu će narednih godina imati prosečan godišnji rast od tri posto. To je još uvek za dva procenta manje u odnosu na godine koje su prethodile finansijskoj krizi. „Severna Amerika i Kina i će i dalje biti pokretači globalne automobilske industrije, dok će Evropa postepeno početi da se oporavlja“, izjavio je Dener. Indikator tog oporavka, prema Deneru, je prosečna starost putničkih vozila u Evropi koja je dostigla rekordni broj od skoro devet godina. Srednjeročno gledano, to znači da će vozači svoje korišćene automobile zameniti novim vozilima. On je takođe napomenuo da je i u Severnoj Americi trenutno vozni park registrovanih vozila star oko jedanaest godina. Zbog toga u tom regionu sada raste potražnja za novim automobilima. „U zemlji poput Kine taj proces obnavljanja voznog parka će se desiti u mnogo većem obimu“, rekao je Dener. Trenutno je broj vozila u Kini tek jedna desetina od broja vozila u zapadnoevropskim zemljama.
Zbog toga je Bosch pojačao svoj angažman na tržištima u razvoju i, u razdoblju između 2011. i 2013., sveukupno će uložiti oko 2,8 milijardi evra u region Azije i Pacifika. Ovo pokazuje da je strategija Boscha u skladu s trendovima u industriji: između 2005. i 2015. japanske i nemačke automobilske kompanije povećaće svoj udeo u stranoj proizvodnji sa oko polovine na dve trećine. „Kao globalni dobavljač, Bosch ide u korak s međunarodnom strategijom svojih kupaca“, rekao je Dener. Već danas Bosch svuda u svetu ima lokacije u blizini svojih klijenata iz automobilske industrije, zahvaljujući globalnoj mreži od 95 proizvodnih i 50 razvojnih pogona. Do kraja ove godine kompanija će širom sveta imati 36.000 zaposlenih, koji rade na istraživanju i razvoju. Štaviše, u Reningenu, u blizini Štutgarta, Bosch je uložio 300 miliona evra u izgradnju novog istraživačkog centra.
Od motora sa unutrašnjim sagorevanjem do potpuno elektronske vožnje
Boschov intenzivni istraživački rad je bio presudan da ova kompanija zauzme vodeću poziciju na tržištu elektronske vožnje i sigurnosnih sistema, kao i u njihovim inovacijama. Kada je reč o dizel i benzinskim motorima, još uvek ima potencijala za uštedu goriva: daljim smanjenjem dimenzija motora i boljim sagorevanjem, moguće je ostvariti uštedu goriva od dodatnih 20 posto u odnosu na stanje iz 2012. god.. Sa ovom optimalnom tehnologijom moguće je zadovoljiti čak i stroge standarde za emisiju CO2, koji se očekuju u Evropi od 2020. Pored toga, u zavisnosti od klase vozila može da bude potrebna i elektrifikacija pogonske grane. Bosch se tu oslanja na veliki asrotiman svojih proizvoda. Na primer, sistem za povećanje obrtnog momenta i obnavljanje energije (Boost Recuperation System) je povoljan ulazni hibrid sa 48 V-nim generatorom i kompaktnim litijum-jonskim akumulatorom. Snažni i „plug-in“ hibridi kompletiraju Boschovu ponudu. Bosch će do 2014. realizovati 30 projekata serijske proizvodnje električnih komponenti i automobila: od potpuno električnog sistema za kompaktne automobile do električnog sportskog automobila.

Dr. Folkmar Dener, predsednik upravnog odbora, koji je nadležan za istraživanje i razvoj u kompaniji Robert Bosch GmbH
„Bosch usredsređuje svoje napore na automatizovanu vožnju"
Širom sveta se uvode sve stroži standardi za zaštitu životne sredine i sprečavanje nesreća. To će stimulisati rast u oblasti pogonske elektrifikacije i automatizovane vožnje. Očekuje se da će se između 2013. i 2017 potražnja sistema za pomoć vozaču na tržištu godišnje povećavati za jednu trećinu. Od toga profitira Bosch i već danas ima veći rast od samog tržišta. Kompanija Bosch godišnje generiše promet od pet milijardi evra prodajom sistema za pomoć vozaču i sigurnosnih sistema. Ukupno 5.000 Bosch inženjera radi u ovim oblastima.
Uz poboljšanje sistema za pomoć u vožnji i senzorske tehnologije, umrežavanje vozila je jedan od glavnih tehnoloških izazova na putu prema automatizovanoj vožnji. U budućnosti će se velike količine podataka prenositi preko interfejsa za mobilnu komunikaciju. Oni će se takođe snimati i analizirati za „cloud“ i povezivati sa drugim izvorima podataka. Na ovaj način vozila će biti sve više povezana sa svojim okruženjem, a njihovi sistemi će moći brže da prepoznaju i odgovore na opasnosti. Na primer, ako saobraćajni zastoj počinje u krivini i vozač stisne kočnicu, vozilo će prepoznati opasnost i upozoriti ostale učesnike u saobraćaju, koji se kreću ka istom mestu.
U oblasti umrežavanja vozila Bosch usko sarađuje s eksternim partnerima i u kooperaciji sa njima radi na stvaranju preduslova za potpuno automatizovanu vožnju. Na primer, Bosch je jedan od osnivača Centra za automobilsko istraživanje (CARS) i interdisciplinarnog istraživačkog programa na Univerzitetu Stanford.
Bosch prvenstveno koristi prednosti koje su mu na raspolaganju kao globalnoj kompaniji sa preko 300.000 zaposlenih. Njegova različita odeljenja međusobno sarađuju u različitim poslovnim oblastima. Ta saradnja je nužna kada su u pitanju inovacije poput tehnologije za detekciju osoba, koja se primenjuje i u sistemima za zaštitu pešaka i u sigurnosnim nadzornim sistemima u zgradama. Nekoliko Boschovih odeljenja sarađuje na tom polju i koristi zajedničku softversku platformu. "Bosch usredsređuje svoje napore na automatizovanu vožnju. Nastojimo da negujemo unutrašnju saradnju putem neslužbenih kanala", rekao je Dener.
„Bosch Software Innovations“, kćerka firma koja se fokusira na razvoj softverskih sistema, nudi rešenja koja će omogućiti da Internet stvari i usluga i povezivanje automobila sa internetom postanu realnost. Ove aplikacije koristiće se u svim Bosch poslovnim sektorima. Automobili na ulicama biće deo Interneta stvari i usluga u jednakoj meri kao i frižideri u domaćinstvima i uređaji za pakovanje u fabrikama.
Slika uz saopštenje za javnost: Dr. Folkmar Dener, predsednik upravnog odbora, nadležan za istraživanje i razvoj u kompaniji Robert Bosch GmbH
Bosch