AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota lansira redizajnirani „Crown Majesta”

Toyota lansira redizajnirani „Crown Majesta”

TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) objavila je u Japanu lansiranje redizajniranog automobila “Crown Majesta” Peta generacija Crown Majesta - vrhunski sedan Toyota brenda - odlikuje se enterijerom visokog kvaliteta sa još većim komforom i bezbednosnim karakteristikama, a sve je dizajnirano tako da pruži najviši nivo zadovoljstva kako vozačima tako i putnicima...

Toyota lansira redizajnirani „Crown Majesta”

Posebna poboljšanja uključuju veći razmak osovina i stilsko rešenje spoljašnjosti automobila, odajući prisustvo i energiju. V8 benzinski motor od 4.6 litara obezbeđuje dovoljno snage i kombinovan je sa automatskim menjačem sa osam brzina za postizanje glatkog, ali moćnog krstarenja i odziva. Osim toga, tri tehnologije, prve¹ na svetu -bezbednosni sistem koji reaguje pred sudar sa prednje strane (Front-side Pre-crash Safety System), nasloni za sedišta koji reaguju pred sudar (Pre-crash Seatbacks) i centralni airbag na zadnjem sedištu sa pomoćnim sistemom kontrole (SRS - Supplemental Restraint System) - unapređuju bezbednost i poboljšavaju ukupne performanse vozila. Mesečni cilj prodaje u Japanu: 1.000 vozila Fabrika za sklapanje vozila: Motomachi Plant, Toyota Motor Corporation

Toyota lansira redizajnirani „Crown Majesta”

*¹ Cene su navedene u jenima i ne uključuju troškove reciklaže; cene u Hokkaidu i Okinawi se razlikuju (cena i-Four se razliku samo u Okinawi) Napomena: dana 09.04.2009. kurs od 1 EUR približno 132 JPY *² Super inteligentan, elektronska kontrola, automatski menjač sa osam brzina *³ Super inteligentan, elektronska kontrola, automatski menjač sa šest brzina Koncept vozila Trajna prisutnost i visoki kvalitet Sklop Povećan razmak između točkova, duži za 75mm nego u prethodnoj seriji, stvara prostran i komforan enterijer. • Veći razmak između točkova daje dovoljan prostor za noge putnicima na zadnjem sedištu • Ukupna dužina vozila manja od 5 metara obezbeđuje bolju upravljivost u okolnostima gustog saobraćaja Spoljašnjost vozila Zasnovano na filosofiji dizajna “uzbudljive jednostavnosti” Toyota Brenda, horizontalne crte su naglašene tako da stvaraju gracioznu siluetu, dok veliki razmak između točkova odaje stil autoritativne pojave kao i izražajne vitalnosti. Enterijer Široka instrument tabla stvara prostranost, dok su pojedinačne komponente centralne table do konzole jasno oblikovane, naglašavajući kvalitet upotrebljenih materijala. Volan, ručica menjača i ukrasna tabla sadrže brižljivo odabrano drvo finih šara čime se postiže atmosfera luksuza u kabini. Optitron metri (koji su standard) i tankoslojni tranzistorski LCD Finegraphic metri (po izboru) pružaju živopisnu i jasnu informaciju vozaču. • Brzinomer daje očitavanje kako u digitalnom tako i u analognom formatu; informacije o kolovoznoj traci i ostale informacije se takođe očitavaju • Prekidač pričvršćen na volan omogućava promene očitavanja na ekranu koja prikazuju efikasnost goriva, indikator eko zone (Eco Zone Indicator) za vožnju koja poštuje životnu okolinu i sistem noćne vidljivosti (Night View system) (vidi odeljak “Bezbednost”). Okviri sedišta mogu se fino prilagoditi da bi se postiglo komforno sedenje čak i tokom dugih perioda vožnje. • Tip G i Tip G “F sklop” imaju vrhunska sedišta od japanske kože • Sistem lakog pristupa (Power Easy Access System) aktivira se pomeranjem/klizanjem sedište vozača unazad i pomeranjem volana unapred i nagore, tako olakšavajući ulazak i izlazak vozaču. HDD sistem navigacije je kompatibilan sa G-BOOK mX Pro telematskom podrškom i opremljen je multimedijalnim i ostalim naprednim funkcijama kao što je mapa na zahtev, koja pruža automatsku mapu i ažurirane informacije. Sistem zabave na zadnjem sedištu podrazumeva monitor od 9 inča visoke rezolucije ugrađen u plafon kabine. Toyotin vrhunski sistem ozvučenja, sa pojačalom od 19 kanala i 20 zvučnika, pruža kvalitet zvuka koji se može uporediti sa nastupom uživo. Poboljšane performanse i napredna tehnologija Performanse Modeli sa pogonom na dva točka poseduju motor od 4.6 litara V8 koji poboljšava performanse u vožnji, tišinu i efikasnost goriva. Ovaj motor je uklopljen sa menjačem 8 Super ECT sa odzivom u vožnji i sistemom upravljanja ubrzanjem da bi se postigla glatka I moćna vožnja. • Modeli sa pogonom na sva četiri točka imaju motor od 4.3 litra V8 sa menjačem 6 Super ECT • Motor od 4.6 litara koristi usavršeni D-4S (četvorotaktni benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem, vrhunska verzija) sistem ubrizgavanja goriva, a u paru je sa sistemom varijabilnog otvaranja ventila (VVT-iE - Variable Valve Timing-intelligent system) koji se elektronski kontroliše za bolje performanse u vožnji i efikasnost goriva. Elektronski kontrolisana suspenzija vazduha, standard na svim modelima, omogućava nesmetano upravljanje kroz naprednu kontrolu kretanja vozila. Sistem suspenzije prima informaciju o skretanju i ukupnu informaciju o razlikama površine puta koji predstoji od sistema navigacije i tada optimizuje snagu prigušenja amortizera da bi se postiglo bolje upravljanje, stabilno krstarenje i kvalitetna vožnja. Integrisano upravljanje dinamikom vozila (VDIM - Vehicle Dynamics Integrated Management), koje usklađuje kontrolu snage vožnje, upravljanje i kočnice je standardna oprema na svim modelima da bi se obezbedila odlična stabilnost vozila i performanse preventivne bezbednosti čak i na klizavim površinama puta. Korišćenjem stakla za smanjenje buke i optimalni dizajn strukture karoserije, zajedno sa najpogodnijim postavljanjem materijala za kontrolu vibracija i zvučnu izolaciju postiže se izvanredna tišina u unutrašnjosti vozila.

Toyota lansira redizajnirani „Crown Majesta”

Bezbednost Bezbednosni sistem pred sudar sa prednje strane (Front-side Pre-crash Safety System), koji je deo ukupnog bezbednosnog sistema pred sudar i koji je prva u svetu razvila TMC, koristi radar milimetarskih talasa da bi otkrio mogućnost sudara sa prednje strane na raskrsnicama gde je dobra vidljivost. Nasloni sedišta koji reaguju pred sudar (Pre-crash Seatbacks), koji je takođe TMC razvila prva u svetu, vraćaju nagnute naslone zadnjih sedišta u uspravnu poziciju kada bezbednosni sistem pred sudar vozila otkrije veliku verovatnoću sudara sa prednje ili sa zadnje strane, tako postavljajući putnike na zadnjem sedištu prikladno, za manju mogućnost povreda uzrokovanih udarom. Stereo kamera može primetiti pešake ispred vozila i upozoriti vozača očitavanjem kada je to potrebno. Sistem “noćne vidljivosti” (Night View) koristi kameru poput infracrvene da bi prikazala pešake koji se teško vide, kao i objekte i deonice puta ispred vozila. Sistem takođe sadrži specijalno funkciju otkrivanja i prikazivanja pešaka. Ovo vozilo poseduje Global Outstanding Assessment (GOA) bezbednosnu strukturu karoserije za što je moguće manju mogućnost povreda pri sudaru. Deset SRS airbag-ova, uključujući bočne airbag-ove na zadnjem sedištu, je standard na svim modelima. Podrška vozaču Usavršeni sistem navigacije vozila olakšava ulazak na autoput i izlazak sa njega. • Korišćenjem podataka sa mape puta, sistem omogućava glatko ubrzavanje pri uključenju u saobraćaj na autoput iz zone nagiba ili servisnih stanica kontrolisanjem vremenskog razmaka promene brzina, kao i povećanjem kočenja motorom za lakše usporavanje kada se sa autoputa isključuje ili se približava naplatnoj rampi • Sistem koristi podatke mape puta da obavesti vozača o predstojećim stop znacima, dajući i upozorenje ako vozač zakasni sa smanjivanjem brzine; funkcija pomoći pri kočenju povezana sa sistemom navigacije pruža podršku vozaču pri hitnom kočenju i pomaže da se smanji brzina vozila. Sistem inteligentne pomoći pri parkiranju (Intelligent Parking Assist) koristi ultrazvučne senzore instalirane na prednjoj strani vozila kako bi se prepoznali parametri parking prostora. Sistem zatim pomaže vozaču pri paralelnom parkiranju ili pri ulasku na parking mesto zadnjim hodom obaveštavajući vozača kada da okrene volan i u kom trenutku da započne kretanje unazad.

Toyota lansira redizajnirani „Crown Majesta”

Asortiman vozila teži da zadovolji sve putnike Broj mogućih vrsta presvlaka u seriji je povećan sa 5 na 6. Tip A “L sklop” uključuje upravljanje sa varijabilnim stepenom prenosa (VGRS - Variable Gear Ratio Steering), koji optimizuje ugao prednjih točkova u odnosu na okretanje volana i brzinu vozila, čime se poćava zadovoljstvo u vožnji uz omogućenu odličnu upravljivost u skladu sa namerom vozača. Tip G “F sklop” sa četiri sedišta pruža bezbedan i komforan prostor na zadnjem sedištu. • Jedan od ukupno 11 SRS airbag-ova u vozilu je, po prvi put u svetu, SRS centralni airbag na zadnjem sedištu, koji je dizajniran tako da smanji sekundarne povrede izazvane međusobnim sudaranjem putnika na zadnjem sedištu pri bočnom sudaru • Kontrole za funkcije kao što su klima uređaj, audio i nagib sedišta su smeštene na velikoj centralnoj konzoli na zadnjem sedištu • Putnici na zadnjem sedištu mogu prilagoditi veliki naslon za glavu krilnog tipa pod uglom koji im najviše odgovara i uživati u muzici koji emituju zvučnici ugrađeni u naslon za glavu • Zadnja „vazdušna sedišta” mogu izduvavati topao ili hladan vazduh, dok levo zadnje sedište poseduje automatski naslon za noge koji omogućava opružanje nogu i udoban oslonac putniku. Smanjenje štetnog uticaja na životnu sredinu Učinjeni su napori da se efikasnost goriva poboljša i smanje emisije CO2. Model Tip A postiže efikasnost goriva od 9,4km/l (CO2 emisije: 247g/km). Tip G, Tip G “F sklop”, Tip C i Tip A “L sklop” svi poštuju standarde 2010 efikasnosti goriva koji su određeni zakonom Japana koji reguliše racionalno korišćenje energije. Osim toga, sva vozila u seriji postižu nivoe emisija 75% niže od onih propisanih standardom 2005 koji je pod sistemom odobrenja vozila sa niskim emisijama ustanovilo Ministarstvo za zemljište, infrastrukturu, transport i turizam Japana. Pokazivač ekološke vožnje (Eco Driving Indicator) koji se pali da označi operaciju efikasne potrošnje goriva vozila i pokazivač eko zone (Eco Zone Indicator) koji pokazuje korišćenje usisnog ventila imaju za cilj da podignu svest vozača o vožnji koja ne nanosi štetu životnoj okolini. Oba su standardna oprema u svim modelima. Toyota je uključila svoj sistem procene eko vozila (Eco VAS - Eco-Vehicle Assessment System) - sveobuhvatni sistem procene uticaja na životnu sredinu - da bi efikasno postigla ukupno smanjenje štetnog uticaja na životnu sredinu kroz ceo životni vek vozila. Ponovno ispitivanje materijala, metodi obrade, kao i lepila korišćena za delove enterijera doveli su do smanjenja količine isparljivih organskih jedinjenja, kao što je formaldehid. Preispitivanje je takođe pomoglo smanjenju mestimičnih neprijatnih mirisa koje su emitovali takvi materijali i to ispod vrednosti naznačenih u JAMA² metodi testiranja VOC u kabini vozila (za putnička vozila) – Vehicle Cabin VOC Testing Methods (for Passenger Cars), koji su dobrovoljni standard industrije. ¹ Od februara 2009., po istraživanju TMC ² Japan Automobile Manufacturers Association – Udruženje proizvođača automobila Japana Toyota Srbija PR

Hartge X6

Hartge X6

Možda nekom Hartge X6 ne izgleda najlepše, ali to samo potvrđuje činjenicu da je veoma teško napraviti automobil koji deli tako atraktivan i skladan dizajn, kojim se može pohvaliti BMW X6...
Karting Amaterska Liga /KAL/ Beograda

Karting Amaterska Liga /KAL/ Beograda

Karting Amaterska Liga /KAL/ Beograda - 7. Aprila zvanično je ušla u svoju drugu takmičarsku sezonu. Ove godine bogatija za učesnike osnovnih škola sa Starog grada, koji će uz prisustvo nastvanika sticati osnovna praktična saznanja o tehničkim sportovima i saobraćajnoj kulturi, ali i oprobati u vožnji kartinga.
Renault - Imenovan novi šef dizajna

Renault - Imenovan novi šef dizajna

Posle 22 godine rada u Renaultu, Patrick le Quément, šef dizajna ove francuske kompanije i član menadžemnta Renaulta, napustiće kompaniju 30. oktobra 2009. godine. Na njegovo mesto, u septembru 2009. godine, dolazi Laurens Van Den Acker...
Honda FCX Clarity - “Najzeleniji” automobil na svetu

Honda FCX Clarity - “Najzeleniji” automobil na svetu

Na konferenciji za novinare koju su organizovali New York International Auto Show i Mobil 1 u Centru Jacob Javits na Menhetnu, Njujork, Honda FCX Clarity je proglašena za “Najzeleniji automobil na svetu“(2009 World Green Car). Honda FCX Clarity je izabrana sa inicijalnog spiska od dvadeset dva učesnika, a nominovana od strane pedeset devet članova međunarodnog žirija iz sveta automobilizma iz dvadeset pet zemalja širom sveta...
Mercedes-Benz GL - facelift

Mercedes-Benz GL - facelift

Mercedes-Benz GL, najveći SUV sa trokrakom zvezdom na masci hladnjaka, preživljava blagi facelift i dobija izmenjene motore koji beleže 5 % manju potrošnju goriva i ispunjavaju Euro 5 ekološku normu...
Novi servis Tigar Trade u Novom Sadu

Novi servis Tigar Trade u Novom Sadu

Početkom aprila u Novom Sadu, u ulici Cara Dušana broj 42, otvoren je još jedan servisno-prodajni centar Tigar Trade. U okviru ovog centra, na moderno opremljenom prostoru ukupne površine 250 m2, kupcima su na jednom mestu ponuđeni pneumatici najpoznatijih svetskih proizvođača, kompletni dopunski asortiman za automobile, kao i usluga najvišeg kvaliteta...
Aston Martin Rapide - prva fotografija i info

Aston Martin Rapide - prva fotografija i info

Četvovrtni Aston Martin se polako otkriva. Aston Martin tvrdi da će model Rapide biti najlepši četvorovratni automobil na planeti. Podsetimo, proizvodnja modela Rapide realizovaće se u fabrici Magna Steyr u Austriji...
Toyota RAV4 i Highlander pravljeni u Kini - premijera u Šangaju

Toyota RAV4 i Highlander pravljeni u Kini - premijera u Šangaju

TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) objavila je da planira izlaganje približno 50 vozila, iz proizvodnje kao i koncept vozila, uključujući “RAV4” i “Highlander” SUV proizvedene u Kini. Oba će biti prikazana po prvi put - na 13. Međunarodnoj izložbi automobilske industrije u Šangaju...
Renault Symbioz
Slika nedelje