AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Četiri godine je prošlo od predstavljanja aktuelne generacije modela Mercedes-Benz S klasa, i sada je došlo vreme za "podmlađivanje". Kod limuzine iz Stuttgarta to znači zatezanje bora, ugradnju hibridnog pogona i svih novina koje su predstavljene na novoj E klasi...

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Od dizajnerki izmena treba istaći potpuno nove svetlosne grupe, dinamičniji prednji deo sa novom maskom hladnjaka i nove detalje. Novi su i branici, sa integrisanim hromiranim detaljima napred i većim otvorima za hlađenje. Standard su novi bi-xenon farovi, a u višim specifikacijama biće ugrđene i LED diode pokazivači smera i usmerena svetla. Promene su pretrpeli i spoljni retrovizori, sa integrisanim pokazivačima pravca, koje smo videli kod E i C klase. Sledeći detalj, koji podseća na onaj koji smo videli kod nove E klase, jeste hrimirana lajsna, koja se proteže od prednjeg do zadnjeg dela automobila, preko donjeg dela vrata. Zadnja stop svetla imaju potpuno novi izgled, a izrađena su u LED tehnici. Potpuno nov je i zadnji branik, u koji su vešto smešteni završeci izduvnog sistema.

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

S 400 BlueHybrid Sa tehničkog gledišta, najzanimljivija novina je hibridna verzija S 400 BlueHybrid. Ovde se radi o "mild hybrid" tehnici, koja koristi šestocilindrični motor zapremine 3,5 litra iz modela S 350, sa snagom od 220 kW i maksimalni obrtni moment od 385 Nm. Za prenos snage na zadnje točkove brine se izmenjena automatska transmisija 7G-Tronic sa sedam stepeni prenosa. Kompaktni trofazni elektromotor služi kao starter i kao generator za regenraciju energije pri kočenju. Zahvaljujući maksimalnom obrtnom momentu od 160 Nm, elektromotor omogućava smanjenje potrošnje. Benzinski motor opremljen je sistemom "Stop & Start". Električna energija smeštena je u specijalnim baterijama koje su posebno razvijene za ovaj automobil, i ne utičnu na prostor za putnike i prtljag. Posebnost je i rad motora, koji radi po princupu Atkinsonovog ciklusa. S 400 Hybrid iz mesta do "stotke" stiže za samo 7,2 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. U poređenju sa standardnim S 350,hibridni pogon troši 21% manje goriva - 7,9 L/100 km, a masa je povećana za samo 75 kilograma. Prodaja modela S 400 BlueHybrid u Zapadnoj Evropi počinje ubrzo posle premijere u Kini. Cena za nemačko tržište iznosi 85.000 Eura. BlueEfficiency kao standard U ponudi motora nove S klase nalazi se šest benzinskih i dva dizel agregata. Svi pogonski agregati opremljeni su paketom BlueEfficiency, koji podrazumeva optimizaciju aerodinamike, instalaciju automatski isključive pumpe za gorivo i izmenjeni sotwer za rad automatizovanog menjača. Osnovnu dizalsku motorizaciju predstavlja S 350 CDI BlueEfficiency, koju će standardno pratiti 17-inčne felne od lake legure i pneumatike sa niskim otporom kotrljanja. Hidraulična pumpa servo pojačivača je izmenjena, pa ako automobil ide pravo, ona se automatski isključuje. Automatski menjač 7G-Tronic se prilikom zaustavljanja isključuje, i funkcioniše kao i manuelni, štedeći energiju kada automobil stoji.

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Iz zapremine od 3 litra, motor razvija 240 KS, pri 3.600 o/min i maksimalni obrtni moment od 540 Nm pri 1600-2400 o/min. Prosečna potrošnja goriva kod S 350 CDI BlueEfficiency iznosi 7,6 L/100 km, dok je emisija CO2 oko 200 g/100 km. Ubrzanje iz mesta do 100 km/ novi model realizuje za samo 7,8 sekundi, a max brzina iznosi 250 km/h. U Nemačkoj će model S 350 CDI BlueEfficiency iznositi oko 73.000 Eura. Isti motor pogoniće model S 350 CDI 4Matic, a sledeći turbodizel motor je S 450 CDI, sa motorom 4.0 V8 (320 KS). Bogatu paletu benzinskih motora, posle facelifta, predstavljaće S 350/S 350 4Matic (3,5 V6, 200 kW), S 450/S 450 4Matic (4,7 V8, 250 kW), S 500/S 500 4Matic (5,5 V8, 285 kW) i S 600 (5,5 V12 bi-turbo, 380 kW). Diviziju AMG zastupaće osmocilindrični S 63 AMG (6,2 V8, 386 kW) i turbo 12-cilindrični S 65 AMG (6,0 V12, 450 kW).

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Bezbednosni sistemi Na novoj E klasi predstavljeno je nekoliko novih bezbednosnih sistema, koji su instalirani i u S klasu. Najzanimljiviji je sigurno "Attention Assist", koji vozača upozorava na pospanost. Sistem prati reakcije vozača, a kada senzori zabeleže "sumnjivo" ponašanje, aktivira se zvučni i vizuelni signal. Sledeći sofisticirani bezbednosni sistem je Adaptive Highbeam Assist, koji neprekidno nadzire rad svetlosnih grupa. Novina je i Night View Assist sistem sa infracrvenom kamerom, koja jasno prikazuje pešaka u noćnim uslovima. Tu su i adaptivni tempomat (Distronic Plus), Brake Assist Plus i Pre-Safe Brake sa kvalitetnijim komponentama. Specijalitet u vrhunskoj verziji S 600 biće Crosswind Stabilisation, koji spaja rad ESP sistema i adaptivnog vešanja - Active Body Control. Ovo je nova funkcija u okviru elektronskog programa stabilnosti, koja proračunava uticaj bočnog vetra na ponašanje automobila i reaguje preko ESP programa. Goran Sarić - Automagazin

Mercedes-Benz E Coupé dobiće Stop-Start sistem

Mercedes-Benz E Coupé dobiće Stop-Start sistem

Umesto korišćenja skupocenih tehnologija sa alternativnim gorivima, kompanija Mercedes-Benz bira drugačiji put. Već sledeće godine, Mercedes-Benz E Coupe dobiće sistem "Stop-Start", a u roku od 5 godina Mercedes želi da počne prodaju automobila sa koeficijentom otopra vazduha manjim od 0,20...
Chrysler objavio bankrot! Novi detalji

Chrysler objavio bankrot! Novi detalji

Podsetimo, sinoć je se kompanija Chysler upisala u istoriju, kao prvi veliki američki proizvođač automobila koji je proglasio bankrot. Kako je potvrdio i Barack Obama, jedini ko može omogučiti dalje postojanje Chryslera je italijanski Fiat...
BMW X1 snimljen bez maske - prva fotografija

BMW X1 snimljen bez maske - prva fotografija

Zahvaljujući sposobnosti Martina Wunderlicha, iz forum-auto.com, danas možemo prvi put videti serijsku verziju najmanjeg minenskog SUV modela, sa oznakom BMW X1. Automobil je snimljen prilikom snimanja propagandnog materijala BMW-a...
OMV pokreće letnju nagradnu igru

OMV pokreće letnju nagradnu igru

Letnje izdanje nagradne igre „Igraj i osvoji! Velika letnja OMV nagradna igra“ počinje na svim OMV benzinskim stanicama od 1. maja. OMV, vodeća energetska grupacija u evropskom pojasu rasta, je odlučio da ponovi igru s obzirom na veliko interesovanje potrošača. Pravila igre ostaju ista, ali su nagrade drugačije...
Audi RS5 - špijunske fotografije

Audi RS5 - špijunske fotografije

Kompanija Audi trenutno radi na testiranju svog supersnažnog modela Audi RS5. Nove špijunske fotografije pokazuju nam da bi na zadnji deo automobila mogao biti instaliran aktivan aerodinamički spojler...
Volkswagen Eos 3.6 FSI (260 KS) - Nova najsnažnija verzija

Volkswagen Eos 3.6 FSI (260 KS) - Nova najsnažnija verzija

Volkswagenov kupe-kabriolet imena Eos, dobija novu vrhunsku verziju. Dosadašnji najveći šestocilindrični agregat 3.2 naslediće 0,4 litra veći motor, 3.6 FSI, sa istim brojem cilindara. Performane su postale bolje, a potrošnja je ostala na prihvatljivom nivou...
Mercedes-Benz E klasa Carlsson

Mercedes-Benz E klasa Carlsson

Za sve one koji žele kupiti Mercedes-Benz E, ali sa decentnim izmenama i velikom dozom originalnosti, kompanija Carlsson pripremila je zanimlivu ponudu. Tuningom su obuhvaćeni modeli E 250 CDI, E 350 CDI i E 500...
1.6 TDI - Novi motor i za Audi A3

1.6 TDI - Novi motor i za Audi A3

Novi motor koncerna Volkswagen, 1.6 TDI (Common-Rail) dolazi i pod haubu modela Audi A3. Njegova verzija od 90 konjskih snaga od sada će predstavljati osnovnu dizelsku motorizacijuu modelu Audi A3, a u prodaji će ostati i verzija 1.9 TDI od 105 konjskih snaga...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje