Toyota dodaje još rešenja tehnologiji obezbeđenja pred sudar
Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da je tehnologiji obezbeđenja pred sudar (Pre-crash Safety Technologies) dodala radarski sistem koji može da otkrije moguće sudare sa prednje strane, i zadnja sedišta koja mogu da pripreme putnike na sudare s prednje i zadnje strane...
Ova tehnološka rešenja, po prvi put na svetu¹, debitovaće u Toyota vozilu planiranom za lansiranje u Japanu u bliskoj budućnosti. Sistem obezbeđenja pred sudar sa prednje strane (Front-side Pre-crash Safety System) Jedna od ovih tehnologija je sistem obezbeđenja pred sudar sa prednje strane, koji je TMC razvila kao odgovor na istraživanje koje pokazuje da sudari izazvani vozilom koje se kreće projektovanom putanjom drugog vozila rezultuju najvećim procentom kombinovanih ozbiljnih povreda i smrtnih slučajeva, dok čeoni sudari imaju za posledicu najvišu stopu smrtnih slučajeva². Ova tehnologija koristi dijagonalno projektovan, radar milimetarskih talasa sa prednje strane vozila da bi uočavao širi spektar vozila ili objekata koji mu uđu u putanju i kreću se prema njemu (posebno na raskršćima gde je doseg vidika čist) ili vozilo koje preseca centralnu liniju. Ako se uoči velika verovatnoća sudara, bezbednosne funkcije u automobilu se aktiviraju da bi upozorile vozača i ublažile štetu i povrede putnika uzrokovane sudarom.
Koncept sistema obezbeđenja pred sudar s prednje strane 1) Scenario otkrivanja (Tekst u prvom polju) Polje uočavanja sistema obezbeđenja pred sudar s prednje strane (Tekst u drugom polju) Vozilo u polju uočavanja radara samo sa prednje strane 2) Funkcije 3) Reakcija Vreme do sudara Sudar Verovatnoća otkrivenog sudara Upozorenje na sudar Velika verovatnoća sudara Pomoć pri koćenju pred sudar Veoma velika verovatnoća sudara Sigurnosni pojasi koji reaguju pred sudar Kontrola bočnih airbag-ova
Funkcija | Opis |
Upozorenje na sudar (Collision Warning) | Vozač je upozoren na moguči sudar putem zvuka i indikatora; postoji verovatnoća da vozač izbegne sudar kočenjem i/ili upravljenjem |
Pomoć pri kočenju pred sudar (Pre-crash Brake Assist) | Dodatna snaga kočenja primenjena pravovremeno kao odgovor na vozačev pritisak na pedalu kočnice, da bi se smanjila brzina pri sudaru |
Sigurnosni pojasi koji reaguju pred sudar (Pre-crash Seatbelts) | Sigurnosni pojasi na motorni pogon se uvlače da bi pravovremeno učvrstili položaj putnika u vozilu, što pruža bolju zaštitu u trenutku sudara |
Kontrola bočnih airbag-ova (Side-airbag control) | Ako sistem prepozna vrlo veliku verovatnoću boičnog sudara, bočni airbag sa pomoćnim sistemom kontrole (SRS - Supplemental Restraint System) i SRS airbag za štit zavese spremni su za aktiviranje |
Nasloni sedišta koji reaguju pred sudar (Pre-crash Seatbacks) Još jedno od ovih novih tehnoloških rešenja, nasloni sedišta koji reaguju pred sudar (Pre-crash Seatbacks), automatski vraćaju polegnuta zadnja sedišta u uspravan položaj kada senzori vozila otkriju veliku verovatnoću sudara sa prednje ili zadnje strane. Putnici na zadnjem sedištu su tako učvršćeni u najpovoljniji položaj pred sudar – gde pojasi na motorni pogon i airbag-ovi dostižu maksimalnu efikasnost — i tako pomažu da se ozbiljnost povreda smanji. U slučaju mogućeg sudara sa zadnje strane, nasloni sedišta koji reaguju pred sudar rade zajedno sa (prethodno razvijenim) naslonom za glavu koji reaguje pred sudar (Pre-crash Intelligent Headrest), koji se prebacuju u najpovoljniji položaj za smanjenje rizika od “whiplash” povrede (gde glava čini pokret poput udarca bičem). Koncept naslona sedišta koji reaguju pred sudar Udar s prednje strane Velika verovatnoća Nasloni zadnjih sedišta se uspravljaju ▼ Zadnja sedišta u prikladan položaj za pripremu putnika na sudar Udar sa zadnje strane Velika verovatnoća Nasloni zadnjih sedišta se uspravljaju ▼ Aktivirani nasloni za glavu koji reaguju pred sudar ▼ Zadnja sedišta u prikladan položaj za pripremu putnika na sudar Dodavanje sistema obezbeđenja pred sudar s prednje strane i naslona sedišta koja reaguju pred sudar Toyotinoj tehnologiji obezbeđenja pred sudar ima za cilj da osposobi vozila za bolju reakciju na širi raspon nesreća, čime je moguće smanjiti ozbiljnost nezgoda i povreda. TMC, u okviru svojih težnji da ostvari održivo kretanje, namerava da pojača inicijativu bezbednijeg saobraćaja ubuduće kroz: 1) razvoj još bezbednijih vozila i tehnologija zasnovanih na Objedinjenom konceptu sprovođenja bezbednosti TMC (TMC’s Integrated Safety Management Concept)³, 2) učešće u stvaranju okruženja bezbednog saobraćaja i 3) aktivnosti namenjene obrazovanju ljudi o bezbednosti u saobraćaju, čime se doprinosi potpunoj eliminaciji žrtava saobraćajnih nesreća, što je konačni cilj kojem se nada društvo koje vrednuje kretanje. ¹ Od 31. januara 2009., prema istraživanju TMC ² Iz izveštaja koji se tiče okolnosti pod kojima su se događale saobraćajne nesreće tokom 2007., koji izdaje Saobraćajni zavod Nacionalne policije Japana (Traffic Bureau of the National Police Agency in Japan) ³ Bezbednosna tehnologija TMC i koncept razvoja vozila, koji ima za cilj uspešan razvoj vozila koja ne izazivaju nesreće i to kombinovanjem bezbednosnih tehnologija i sistema da bi se omogućila optimalna podrška u vožnji.
Toyota Srbija PR