Rast prodaje automobila u Nemačkoj
Prodaja novih automobila u Nemačkoj, u februaru mesecu, povećana je za 21 % u odnosu na isti period prošle godine, na 277 800 automobila. Ovo je prvi rast prodaje automobila u Nemačkoj u poslednjih šest meseci...
Ovu informaciju objavilo je Udruženje nemačkih proizvođača automobila, VDA, koje je u isto vreme potvrdilo da je proizvodnja automobila u Nemačkoj pala za 47 %, na 281 800. "Očekujemo da će u prvom kvartalu ove godine prodaja automobila u Nemačkoj biti na nivou iz prethodne godine." - izjavio je predsednik VDA, Matthias Wissmann. Interesovanje je najviše poraslo za male i srednje velike automobile, dok pad prodaje i dalje beleže premium marke. Mercedes-Benz zabeležio je pad prodaje od 27 % u odnosu na isti period prošle godine, dok je Porsche zabeležio 33 % manje prodatih automobila u odnosu na februar prošle godine. Rast prodaje automobila u februaru, u Nemačkoj su zabeležili Ford (+59 %), Volkswagen (+23 %), Toyota (+ 64 %), Fiat (+48 %), Hyundai (+229 %), Suzuki (+215 %). Veliki rast prodaje automobila u oštrom je kontrastu sa razvojem exporta, koji je u februaru smanjen za 51 %, na 201 900 automobila, prenosi agencija AP. Rast prodaje automobila u Nemačkoj može se objasniti vladinim podsticajima od 2.500 evra za zamenu starih za nova vozila koja manje zagađuju životnu okolinu, i osiguravaju opstanak nemačkim proizvođačima u razdoblju ozbiljne krize u tom sektoru širom sveta. Podsetimo, Nemačka je najveće zapadnoevropsko tržište automobila. Na ostalim zapadnoevropskim tržištima stanje je puno drugačije. Prodaja novih automobila u Francuskoj zabeležila je međugodišnji pad od 13,1 %, na 152 154 prodata automobila u februaru. U Italiji je prodaja pala za 24,5 %, na 165 289 automobila, dok je u Španiji zabeležen pad od 48,8 %, na 62 107 automobila. Goran Sarić - Automagazin