Opel Insignia - Maksimalnih 5 zvezdica na Euro NCAP testu
Sa primernim rezultatom od osvojenih 35 od maksimalnih 37 poena i sa ocenom 5 za odrasle putnike, Evropski institut za bezbednost saobraćaja potvrđuje bezbednost koncepta Opel Insignia. Insignia je takođe ocenjena i sa 4 zvezdice za zaštitu dece i dve za zaštitu pešaka, što je najbolje vrednovanje do sada u segmentu velikih porodičnih modela.
Nezavisni institut je pre toga potvrdio visok kvalitet Insignijih naslona za glavu koji štite od naglih trzaja vrata. "Insigniju smo uobličili, razvili i napravili tako da bude jedan od najbezbednijih automobila na putu, a rezultati koje je ostvarila na Euro NCAP testovima potvrđuju svrsishodnost naših tehničkih rešenja." - ističe Hans Demant, Generalni direktor Opel-a i Zamenik predsednika Odeljenja za inženjering pri General Motors Europe. Bezbednosni koncept je pohvaljen od strane 59 evropskih novinara koji su Insignia-ju izabrali za “Automobil 2009. godine”. Izvedba strukture tela i prostor za putnike novog Opel -ovog automobila srednje veličine je imao za cilj da zadovolji sve predviđene standarde bezbednosti vezane za sudare u Evropi ali i širom sveta. Automobil, zahvaljujući tome nudi optimalnu zaštitu u svim situcijama “stvarnog života”.
Osim snažne strukture, bezbednosna oprema Opel Insignije uključuje do 8 vazdušnih jastuka, nove aktivne prednje naslone za glavu i duple zatezače pojasa za putnike napred. Kada je u pitanju aktivna bezbednosna oprema, Opel Insignia nudi ABS sa brojnim pomoćnim funkcijama, kontrolu vuče (TCPlus), novu generaciju ESPPlus kao i prilagodljiva kočiona svetla. Pored toga, odabir opcione opreme može unaprediti stabilnost i biti od pomoći vozaču kao što je funkcija prilagodljivih prednjih farova (Adaptive Forward Lighting - AFL+), prilagodljivi pogon 4x4 ili Opel Eye sistem sa kamerom. Izuzetno snažna putnička bezbednosna ćelija Osnova pasivne bezbednosti kod Insignije jeste kruta putnička ćelija, u najvećoj meri izvedena od čelika velike snage. Kako bi se apsorbovala udarna energija u slučaju sudara, prednji deo, bočne strane i zadnji deo putničkog odeljka su okruženi zonama «gužvanja» koje se deformišu i kontrolisano štite putnika. U prednjem delu, tri posebne putanje opterećenja su izvedene tako tako da apsorbuju i kanališu udarne sile: prednji podram, uzdužni delovi koji ga nose i gornje šine koje vode prema donjim «A» stubovima. U zadnjem delu, još dva uzdužna nosača su povezana odbojnom gredom. U slučaju snažnog udara sa zadnje strane, oni su izvedeni tako da se saviju i deformišu na progresivan način, kanališući energiju sudara prema donjim C-stubovima, lukovima točkova i podu. Za zaštitu od bočnog udara, gde je sužen prostor za zonu «gužvanja», bočna struktura je izvedena tako da raširi opterećenja. Vrata su sa ojačanjima u vidu čeličnih greda, koje su sada postavljene dijagonalno. Ova izvedba se pokazala kao efikasnija za iskorišćenje B-stuba, bočnog praga i poda kao i krovnog ojačanja čineći od njih jedinstvenu mrežu koja preuzima opterećenje. Mere za zaštitu udara glave pešaka su obuhvatile odgovarajući razmak između svih tvrdih tački ispod haube, kao i prihvatanje izvedbe “meke” haube, sa širokim otvaranjem u unutrašnjem delu kako bi se obezbedila fleksibilnost kao i krutost.
Visok stepen pasivne bezbednosti Sa svojih standardnih 6 vazdušnih jastuka i opcino, vazdušnim jastucima u zadnjem delu, Opel Insignia pruža optimalnu zaštitu. • Prednji vazdušni jastuci sa dve opcije: Uz zatezače pojasa, dvostruka funkcija prednjih vazdušnih jastuka obezbeđuje optimalnu zaštitu u slučaju udesa: Pri relativno blagom udaru od oko 30 km na sat, vazdušni jastuci se aktiviraju samo u prvom stepenu. Drugi stepen sa potpunim dejstvom će se aktivirati u slučaju ozbiljnijeg čeonog sudara. • Thorax-Pelvis bočni vazdušni jastuci: Ovi vazdušni jastuci su tako postavljeni da da su kukovi putnika dobro zaštićeni prilikom visokog bočnog udara – što je slučaj koji nije simuliran kroz relativno duboke tačke sudara na standardizovanim Euro NCAP testovima bočnog udara. • Bočni vazdušni jastuci na zadnjim sedištima su dostupni kod Insignije. • Zavesni vazdušni jastuci za glavu na krovnim šinama pokrivaju čitavu staklenu površinu. Kontura vazdušnih jastuka se pomera unapred u toj meri da takođe štiti i male putnike kao decu od 12 godina i stariju. Brojni sistemi ograničenja Zatezači pojasa i nasloni za glavu nove generacije doprinose visokom nivou sigurnosti koji Insignia nudi. • Novi aktivni prednji nasloni za glavu dizajnirani su specijalno za Insigniu. Povrede vrata su najčešće vrste povreda koje se javljaju kod putnika kada su kola udarena od nazad.
• Zadnji nasloni za glavu, mogu se prilagoditi na tri visine • Signali upozorenja za pojaseve za prednja, i kao opcija za zadnja sedišta ( u kombinaciji sa zadnjim vazdušnim jastucima sa strane) • Sigurnosti pojasevi sa tri tačke vezivanja • ISOFIX učvršćivači za vezivanje dece na sva tri zadnja sedišta • Dvostruki zatezači pojaseva na prednjim sedištima. • Posebno osmišljena sedišta za decu: Opelova dečja sedišta nude posebno dobru zaštitu u slučaju udara sa strane. Projektantima je bilo naročito važno da se sedišta lako pomeraju, kako bi se osiguralo da će se ona stvarno i koristiti. Osim zakonski propisanog ISOFIX zaključavanja, Opelova dečja sedišta dolaze sa dodatnim gornjim graničnikom, sa kojim se sedište može učvrstiti na zadnji deo zadnjeg sedišta Insignie da bi se sprečio nepotreban pad napred. Opelovi stručnjaci za bezbednost preporučuju da se Opelova sedišta za decu koriste samo u Opelovim vozilima, jer su posebno napravljena za njih. • Pedal Release System (PRS) - sistem otpuštanja pedale; u slučaju ozbiljnog sudara napred, kočnica i kvačilo se otpuštaju sa svog fiksiranog položaja, i samim tim se umanjuje opasnost od povreda u predelu za noge. • U slučaju teškog sudara (kada iskoče vazdušni jastuci,) automatski se pale lampice za znak opasnosti i vrata otključavaju da bi se lakše došlo do vozila. Aktivna bezbednosna oprema nove generacije Svrha svih prethodno pomenutih funkcija je da se spreči ili smanji mogućnost povređivanja u slučaju udesa. Ali, pre nego što se ovo desi, čitav spektar opreme ima za cilj da smanji rizik od udesa, a to su delovi aktivne sigurnosne opreme: • Sistem protiv blokiranja kočnica (ABS) sa elektronskom raspodelom kočione sile, ugaona kontrola kočenja, sadržajan sistem pomoćnih funkcija kočenje, sadrži podršku za naglo kočenje, podršku za slabljenje hidraulične kočnice, “čišćenje” kočionog diska (pri vlažnim uslovima, kratki kočioni impulsi “čiste” kočioni disk kako bi se poboljšala sila trenutnog kočenja) i podršku pri pokretanju kola na nagibu. • Program elektronske stabilnosti (ESPPlus) interveniše na do tri točka. • Kontrola vučenja (TCPlus) sa intervencijom na motoru i kočnici.
• Prilagodljiva kočiona svetla koja upozoravaju vozila iza ako automobil iznenada zakoči ili ako dođe do intervencije ABSa pri brzinama iznad 30 km/h. Tada sva tri kočiona svetla sevaju pri frekvenciji od 5 herca i nastavljaju da sevaju tri sekunde nakon što se vozilo zaustavi. Opel Insignia u stanju da prepozna potencijalno opasne situacije i upozori vozača Pored toga, čitav niz opcija može povećati stabilnost i pomoći vozaču. U te opcije spadaju: • Prilagodljivi prednji farovi (AFL+) sistem ugaonog svetla, u kojem, se svetlosni snop automobila automatski prilagođava preovlađujućim vremenskim i uslovima na putu. AFL+ sada ima ukupno 9 svetlosnih funkcija tako da vozači mogu bolje videti put, dok, na primer, voze krivinama ili po seoskom putu tokom noći. Pored toga, svetla za dnevnu vožnju, uključujući automatsko uključivanje svetla, predstavljaju standardnu osobinu, poboljšavajući vidljivost automobila pri dnevnoj vožnji. • Opel Eye (Opelovo oko) kamera obavlja dva posla: Može da upozori vozača kada nenamerno izleti s puta a može i da opaža i prepoznaje saobraćajne znake. Na ovaj način, vozači na raspolaganju imaju podršku koja im ne smeta u vožnju. • FlexRide. Opel-ov sistem mehatroničke šasije sa tehnologijom prilagodljive stabilnosti pomaže da se automobil automatski prilagodi preovlađujućim uslovima vožnje. • Preilagodljivi sistem 4x4 poboljšava vuču pri kretanju kao i na klizavim površinama. Što je jednako važno, izveden je tako da Insignijino kretanje čini dinamičnijim uz optimizaciju rukovanja i stabilnosti u svim uslovima vožnje. U kombinaciji sa sportskim kompletom opreme, SWD sistem je unapređen elektronski kontrolisanim diferencijalom delimičnog proklizavanja (eLSD), koji dodatno unapređuje vuču i poboljšava stabilnost vozila. • Sistem praćenja pritiska u gumama (TPMS) upozorava vozača ako pritisak u bilo kojoj od guma padne ispod preporučenog nivoa. Tada se prikazuje poruka upozorenja na glavnoj instrument ploči. • Podrška stabilnosti prikolice. Kada je automobil opremljen sa preklapajućom kukom, Insignia se isporučuje sa funkcijom stabilnosti prikolice obezbeđujući potimalnu stabilnost prikolice. General Motors PR