AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

General Motors je danas zakoračio u svoje sledeće stoleće predstavljanjem dugo očekivane proizvodne verzije modela Chevrolet Volt – vozila sa sposobnošću vožnje bez potrošnje goriva i bez emitovanja izduvnih gasova u opsegu do 60, uz mogućnost povećanja dometa u stotinama dodatnih kilometara...

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

“Otkrivanje proizvodne verzije Volt-a predstavlja sjajan način da zakoračimo u naše drugo stoleće.” - ističe Rick Wagoner, Predsednik UO i Izvršni direktor GM-a. “Volt simboliše GM-ovu snažnu predanost budućnosti … predstavljaući upravo onu vrstu tehnološke inovativnosti ptrebnu našoj industriji kako bi odgovorila na današnje i buduće energetske i izazove zaštite životne sredine”.

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Oblik prati funkciju Dizajn proizvodne verzije Volt-a je evoluirao od originalnog koncepta koji je predstavljen na Severno-američkom sajmu automobila u Detroitu 2007. godine. Obzirom da aerodinamika igra ključnu ulogu za povećanje opsega vožnje, GM-ovi konstruktori su razvili aerodinamički efikasan dizajn za proizvodnu verziju vozila. Mnogi od dizajnerskih motiva u konceptu vozila su opstali u proizvodnoj verziji, uključujući i zatvorenu rešetku hladnjaka, atletski stav, dizajn zadnjeg dela, spoljne retrovizore itd. Volt-ov zaobljen prednji deo, suženi ugaoni delovi i rešetka su funkcionalni, omogućavajući lako kretanje vazduha oko automobila. U zadnjem delu automobila, oštre ivice i pažljivo izveden spojler omogućuju da vazduh lako i brzo „odleti“. Agresivan nagib vetrobrana and zadnje staklo pomažu da se smanji turbulencija i vučenje. Kroz blisku saradnju sa GM-ovim stručnjacima za aerodinamiku pri uobličavanju Volt-a, konstruktorski i inženjerski timovi GM-a su razvili jedno od najdinamičnijihg vozila u istoriji GM-a. Proveli su stotine sati rada na Volt-u, u GM-ovom vazdušnom tunelu, u ponavljanim ispitivanjima delova kao što su prednje i zadnje sprovodnike vazduha, zadnji spojler, spojleri prednjeg i zadnjeg branika i spoljni retrovizori. Aerodinamička poboljšanja su omogućila GM-u da dostigne ciljani opseg vožnje do 60km, bez upotrebe benzina i bez stvaranja izduvnih gasova.

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

U unutrašnjosti, Volt nudi prostor, udobnost, pogodnost korišćenja i bezbednost kakve bi kupac očekivao kod sedan vozila sa 4 sedišta, a sve ovo se nudi u mnoštvu različitih boja unutrašnjosti, izvedbi osvetljenja i kombinacija opreme, kao nijedan do sada ponuđen Chevrolet u sedan izvedbi. Moderni komandni elementi, 2 informativna displeja i centar za zabavu i informisanje koji reaguje na dodir, izdvajaju unutrašnjost Volt-a od drugih vozila prisutnih na tržištu. Neke od unutrašnjih tehnoloških crta Volt-a obuhvataju: • LCD instrument tabla podesiva prema potrebama vozača • Standardni 7-inčni informativni monitor koji reaguje na dodir • Komande klima uređaja i funkcija u vidu monitora koji reaguje na dodir • Opcioni navigacioni sistem sa ugrađenim hard diskom za pohranjivanje mapa i muzike • Standard Bluetooth priključak za mobilne telefone i USB/Bluetooth priključak za muziku

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Nova era automobilskog prevoza Volt predvodi novu eru u elektrifikaciji automobila, stvarajući novu klasu vozila, koja je poznata kao Električna vozila produženog dometa, ili E-REV. Volt koristi električnu energiju za pogon u svakom trenutku i pri svim brzinama. Za vožnje do 60 km, Volt se napaja samo električnom energijom pohranjenom u litijum-jonskom akumulatoru. Kada se potroši energija akumulatora, generator, sa pogonom na benzin/E85 obezbeđuje kontinualno snabdevanje električnom energijom za električni pogon Volt-a, istovremeno nastavljajući da puni akumulator. Ovaj način rada povećava opseg kretanja Volt-a za nekoliko stotina dodatnih kilometara, se potrebno akumulator može ponovo napuniti. Za razliku od konvencionalnih vozila na električni pogon, Volt eliminiše nervozu zbog približavanja opsegu kretanja, dajući pouzdanje i smirenost zahvaljujući saznanju da vozača neće izdati prazan akumulator. Volt se može puniti na standardnim utičnicama od 230 v koje se koriste u domaćinstvima. Inteligentna tehnologija punjenja vozila omogućuje da se akumulator Volt-a napuni za manje od tri sata. Vreme punjenja se skraćuje ukoliko akumulator nije potpuno ispražnjen. GM procenjuje da će noćno punjenje potrebno za prelaženje 60 km na električni pogon, koštati ne više od 1 evra.

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Cena vožnje Volt nudi odlične performanse vožnje u začuđujuće tihoj unutrašnjosti. Više od 220 litijum-jonskih ćelija koje se nalazi u akumulatorskom sklopu Volt-a obezbeđuju dovoljnu snagu. Volt-ova jedinica za električni pogon isporučuje energiju ekvivalentnu snazi od 150ks, 370 Nm instantnog obrtnog momenta, uz najveću brzinu od 161 km/h. Izostanak buke u radu motora, uz posebne materijal za upijanje zvuka, čine Volt naročito tihim vozilom. GM procenjuje da će vožnja Volt-om koštati oko 2 evro centa po pređenom kilometru, na električni pogon, u odnosu na 12 evro centi pri korišćenju goriva, po ceni od 1,5 evra. Za prosečnog vozača koji prelazi 60km dnevno, (ili 22,000 km godišnje) ovo donosi godišnju uštedu od 2,200 evra godišnje. Punjenjem električne energije u noćnom režimu, GM procenjuje da će kilometar pređen Volt-om na električni pogon koštati oko jedne šestine cene vožnje konvencionalnim vozilom na benzinski pogon.

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Očekuje se da će se Volt proizvoditi u GM-ovom pogonu Detroit-Hamtramck, što zavisi od uspeha pregovora o vladinim podsticajima. Predviđeno je da proizvodnja počne krajem 2010 godine, za modele namenjene za američko tržište. Još nema najava za cene. GM PR

Facelift za Porsche 911 Turbo

Facelift za Porsche 911 Turbo

Prošle godine, Porsche je predstavio unapređenu verziju modela Carrera, Carrera 4 i GT3, a ove godine, na sajmu automobila u Frankfurtu, svetlost dana ugledaće osveženi Turbo. Prvi put, posle 35 godina egzistencije modela 911, Porsche nam predstavlja potpuno novi motor...
G-Power X5 Typhoon RS

G-Power X5 Typhoon RS

Za najbrutalniji BMW X5 pobrinuo se poznati tjuner, G-Power. Tjunerska kuća, koja se proslavila po unapređenjima na M modelima bavarskog proizvođača, ovoga puta ustremila se na BMW X5, kako bi iz njega izvukla maksimum...
Toyota u Evropi počela izgradnju prvog ekološkog prodajnog objekta

Toyota u Evropi počela izgradnju prvog ekološkog prodajnog objekta

Kompanija Toyota Frey Austria ugostila je novog potpredsednika kompanije Toyota Motor Corporation i bivšeg predsednika Toyota Motor Corporation (TMC), gospodina Katsuaki Watanabea, na ceremoniji početka izgradnje objekta koji će biti prvi austrijski ekološki prodajni objekat. Salzburg je jedno od tri izabrana mesta, u Francuskoj, Austriji i Sloveniji, gde će biti izgrađeni prodajni objekti koji ne zagađuju životnu sredinu...
Opel povećava svoj tržišni udeo u Evropi

Opel povećava svoj tržišni udeo u Evropi

Novi vlasnici su prošlog meseca u Evropi registrovali 104.531 putnički automobil marke Opel, što je povećalo tržišni udeo Opela u pomenutom mesecu na 7,2 % (jul 2008: 6,45 %). U periodu od januara do jula tekuće godine, tržišni udeo Opela u Evropi iznosi 7,03 %, što ovu nemačku marku svrstava na treće mesto...
AMG otkrio planove za budućnost

AMG otkrio planove za budućnost

Otkriven je plan divizije AMG. Sada znamo u kom smeru će se razvijati brzi Mercedesi budućnosti. Ono što je najavljeno, sada je i potvrđeno: razbacivanje sa snagom prestaje, Mercedes će se skoncentrisati na smanjenje mase i unapređenje voznih osobina svojih modela, a isto će postupati i divizija AMG...
Novina za žene - držač za torbu u automobilu

Novina za žene - držač za torbu u automobilu

Osobe nežnijeg pola svakodnevno se susreću sa neprijatnom dilemom - gde odložiti svoju omiljenu torbu. U restoranu će teško pronaći mesto za nju, na radnom stolu je takođe tesno, a u bioskopu završava na podu, u najboljem slučaju na kolenima. Gde ostaviti torbu u automobilu?
Hibridni Lambo stiže 2015. godine

Hibridni Lambo stiže 2015. godine

Šef marke Lamborghini potvrdio je da će budući modeli Lamborghinija imati hibridni pogon. Već 2015. godine na tržištu će se pojaviti hibridni Lamborghini, što se poklapa sa zakazanim terminom predstavljanja prvog hibridnog Ferrari modela...
Kia sve više ide prema zelenim tehnologijama

Kia sve više ide prema zelenim tehnologijama

Korejci s ulaganjima u visini 3 milijarde američkih dolara žele usavršiti ekološki prihvatljivije tehnologije, jer poslovna grupacija Hyundai-Kia (zvanično se korejski gigant zove Hyundai-Kia Automobile Group) do 2012. godine želi biti među prva četiri automobilska proizvođača sa najnižim emisijama CO2.
Mercedes-Benz E karavan - zvanične informacije i fotografije

Mercedes-Benz E karavan - zvanične informacije i fotografije

Posle mnogobrojnih simulacija i špijunskih fotografija, pred nama su prve zvanične informacije i fotografije nove generacije modela Mercedes-Benz E karavan. Prvi put javnost će novi model imati prilike da vidi na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu, a prodaja na domaćem tržištu startuje u oktobru tekuće godine...
Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje