AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Četiri godine je prošlo od predstavljanja aktuelne generacije modela Mercedes-Benz S klasa, i sada je došlo vreme za "podmlađivanje". Kod limuzine iz Stuttgarta to znači zatezanje bora, ugradnju hibridnog pogona i svih novina koje su predstavljene na novoj E klasi...

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Od dizajnerki izmena treba istaći potpuno nove svetlosne grupe, dinamičniji prednji deo sa novom maskom hladnjaka i nove detalje. Novi su i branici, sa integrisanim hromiranim detaljima napred i većim otvorima za hlađenje. Standard su novi bi-xenon farovi, a u višim specifikacijama biće ugrđene i LED diode pokazivači smera i usmerena svetla. Promene su pretrpeli i spoljni retrovizori, sa integrisanim pokazivačima pravca, koje smo videli kod E i C klase. Sledeći detalj, koji podseća na onaj koji smo videli kod nove E klase, jeste hrimirana lajsna, koja se proteže od prednjeg do zadnjeg dela automobila, preko donjeg dela vrata. Zadnja stop svetla imaju potpuno novi izgled, a izrađena su u LED tehnici. Potpuno nov je i zadnji branik, u koji su vešto smešteni završeci izduvnog sistema.

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

S 400 BlueHybrid Sa tehničkog gledišta, najzanimljivija novina je hibridna verzija S 400 BlueHybrid. Ovde se radi o "mild hybrid" tehnici, koja koristi šestocilindrični motor zapremine 3,5 litra iz modela S 350, sa snagom od 220 kW i maksimalni obrtni moment od 385 Nm. Za prenos snage na zadnje točkove brine se izmenjena automatska transmisija 7G-Tronic sa sedam stepeni prenosa. Kompaktni trofazni elektromotor služi kao starter i kao generator za regenraciju energije pri kočenju. Zahvaljujući maksimalnom obrtnom momentu od 160 Nm, elektromotor omogućava smanjenje potrošnje. Benzinski motor opremljen je sistemom "Stop & Start". Električna energija smeštena je u specijalnim baterijama koje su posebno razvijene za ovaj automobil, i ne utičnu na prostor za putnike i prtljag. Posebnost je i rad motora, koji radi po princupu Atkinsonovog ciklusa. S 400 Hybrid iz mesta do "stotke" stiže za samo 7,2 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. U poređenju sa standardnim S 350,hibridni pogon troši 21% manje goriva - 7,9 L/100 km, a masa je povećana za samo 75 kilograma. Prodaja modela S 400 BlueHybrid u Zapadnoj Evropi počinje ubrzo posle premijere u Kini. Cena za nemačko tržište iznosi 85.000 Eura. BlueEfficiency kao standard U ponudi motora nove S klase nalazi se šest benzinskih i dva dizel agregata. Svi pogonski agregati opremljeni su paketom BlueEfficiency, koji podrazumeva optimizaciju aerodinamike, instalaciju automatski isključive pumpe za gorivo i izmenjeni sotwer za rad automatizovanog menjača. Osnovnu dizalsku motorizaciju predstavlja S 350 CDI BlueEfficiency, koju će standardno pratiti 17-inčne felne od lake legure i pneumatike sa niskim otporom kotrljanja. Hidraulična pumpa servo pojačivača je izmenjena, pa ako automobil ide pravo, ona se automatski isključuje. Automatski menjač 7G-Tronic se prilikom zaustavljanja isključuje, i funkcioniše kao i manuelni, štedeći energiju kada automobil stoji.

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Iz zapremine od 3 litra, motor razvija 240 KS, pri 3.600 o/min i maksimalni obrtni moment od 540 Nm pri 1600-2400 o/min. Prosečna potrošnja goriva kod S 350 CDI BlueEfficiency iznosi 7,6 L/100 km, dok je emisija CO2 oko 200 g/100 km. Ubrzanje iz mesta do 100 km/ novi model realizuje za samo 7,8 sekundi, a max brzina iznosi 250 km/h. U Nemačkoj će model S 350 CDI BlueEfficiency iznositi oko 73.000 Eura. Isti motor pogoniće model S 350 CDI 4Matic, a sledeći turbodizel motor je S 450 CDI, sa motorom 4.0 V8 (320 KS). Bogatu paletu benzinskih motora, posle facelifta, predstavljaće S 350/S 350 4Matic (3,5 V6, 200 kW), S 450/S 450 4Matic (4,7 V8, 250 kW), S 500/S 500 4Matic (5,5 V8, 285 kW) i S 600 (5,5 V12 bi-turbo, 380 kW). Diviziju AMG zastupaće osmocilindrični S 63 AMG (6,2 V8, 386 kW) i turbo 12-cilindrični S 65 AMG (6,0 V12, 450 kW).

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Bezbednosni sistemi Na novoj E klasi predstavljeno je nekoliko novih bezbednosnih sistema, koji su instalirani i u S klasu. Najzanimljiviji je sigurno "Attention Assist", koji vozača upozorava na pospanost. Sistem prati reakcije vozača, a kada senzori zabeleže "sumnjivo" ponašanje, aktivira se zvučni i vizuelni signal. Sledeći sofisticirani bezbednosni sistem je Adaptive Highbeam Assist, koji neprekidno nadzire rad svetlosnih grupa. Novina je i Night View Assist sistem sa infracrvenom kamerom, koja jasno prikazuje pešaka u noćnim uslovima. Tu su i adaptivni tempomat (Distronic Plus), Brake Assist Plus i Pre-Safe Brake sa kvalitetnijim komponentama. Specijalitet u vrhunskoj verziji S 600 biće Crosswind Stabilisation, koji spaja rad ESP sistema i adaptivnog vešanja - Active Body Control. Ovo je nova funkcija u okviru elektronskog programa stabilnosti, koja proračunava uticaj bočnog vetra na ponašanje automobila i reaguje preko ESP programa. Goran Sarić - Automagazin

Ford Shelby GT500 Super Snake

Ford Shelby GT500 Super Snake

Kada ceo dan pišete o tome, kako je neki automobil dobio pneumatike sa nižim otporom kotrljanja, menjač CVT i štedljiviji motor, to brzo počne da vam ide na nerve. Za promenu se pobrinuo Carroll Shelby, idejni tvorac modela od kojih se diže kosa na glavi. Pred nama je Ford Shelby GT500 Super Snake, pored kojeg "obični" Ford Mustang izgleda kao beba...
Renault Clio i Megane u ediciji World Series

Renault Clio i Megane u ediciji World Series

Renault nam predstavlja specijalnu seriju modela Clio i Megane, inspirisanih "World Series by Renault" takmičenjem. Oba modela karakteriše sportski akcenat, a modeli World Series Clio, Mégane hatchback i Mégane Coupe biće predstavljeni na britanskoj stazi Silverstone, tokom vikenda...
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - više snage, manja potrošnja

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - više snage, manja potrošnja

Tri godine posle uvođenja na tržište, aktuelna (četvrta) generacija modela Mitsubishi Pajero, dobija modernizovan turbodizel četvorocilindrični motor 3.2 DI-D i unapređen automatski menjač. Snaga motora povećana je sa dosadašnjih 190 konjskih snaga, na 200 KS, dok je emisija CO2 smanjena sa 280 grama po pređeniom kilometru, na 224 g/km...
Caractere Audi Q5

Caractere Audi Q5

Za sve one kojima Audi Q5 nije dovoljno atraktivan i agresivan, tjuner Caractere pripremio je specijalni optički tjuning paket: prednji branik sa spojlerom, zadnji branik sa velikim difuzorom, pragovi, krila i nove felne...
Renault Clio RS Gordini - dizajnerski predlog

Renault Clio RS Gordini - dizajnerski predlog

Najsportskiji Renault Clio Renault Sport, pripremljen u odeljenju Gordini, trebao bi izgledati agresivnije od standardnog modela Clio RS. Francuski dizajner Thomas Clavet, ne čekavši zvaničnu premijeru, predstavio nam je njegov predlog izgleda najsportskijeg Renaulta...
Sportec SPR1 M - 858 konja za Porsche 911 Turbo

Sportec SPR1 M - 858 konja za Porsche 911 Turbo

Švajcarska kompanija Sportec objavila je prve informacije o svom najnovijem projektu na bazi modela Porsche 911 Turbo. Sportec je objavio paket izmena, pod imenom SPR1 T80, koje su snagu motora povećale na monstruoznih 858 konjskih snaga...
Peugeot širi mrežu u Srbiji - Svečano otvoren Blue Box u Zrenjaninu

Peugeot širi mrežu u Srbiji - Svečano otvoren Blue Box u Zrenjaninu

Ovlašćeni diler Peugeot proizvoda, firma Premi-trade d.o.o. otvorilia je u četvrtak, 2. jula 2009. godine, Peugeot-ov servisno-prodajni salon Blue Box u Zrenjaninu, u Radničkoj ulici broj 40. Prostor površine 2000 metara kvadratnih izgrađen je u skladu sa najvišim standardima francuskog proizvođača automobila...
Škoda Auto opet glavni partner Tour de France

Škoda Auto opet glavni partner Tour de France

Ovogodišnje, 96. izdanje najslavnije biciklističke trke na planeti, Tour de France, po šesti put biće održano uz potporu kompanije Škoda Auto. Ovogodišnji Tour de France startuje u subotu, 4. jula u Monaku. Cilj trke je tradicionalno na Champs-Élysées, u centru Pariza...
Mazda Srbija - Mazda korača napred uz novu Mazdu3

Mazda Srbija - Mazda korača napred uz novu Mazdu3

Mazda Srbija i Crna Gora prodala je u prvih šest meseci ove godine ukupno 430 vozila, što predstavlja porast od 14% u odnosu na isti period prošle godine (ukupno 377 vozila od januara do juna 2008. godine). Najveći porast beleži se kod modela Mazda2 (67%), Mazda5 (88%) i Mazda6 (16%)...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje