AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Četiri godine je prošlo od predstavljanja aktuelne generacije modela Mercedes-Benz S klasa, i sada je došlo vreme za "podmlađivanje". Kod limuzine iz Stuttgarta to znači zatezanje bora, ugradnju hibridnog pogona i svih novina koje su predstavljene na novoj E klasi...

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Od dizajnerki izmena treba istaći potpuno nove svetlosne grupe, dinamičniji prednji deo sa novom maskom hladnjaka i nove detalje. Novi su i branici, sa integrisanim hromiranim detaljima napred i većim otvorima za hlađenje. Standard su novi bi-xenon farovi, a u višim specifikacijama biće ugrđene i LED diode pokazivači smera i usmerena svetla. Promene su pretrpeli i spoljni retrovizori, sa integrisanim pokazivačima pravca, koje smo videli kod E i C klase. Sledeći detalj, koji podseća na onaj koji smo videli kod nove E klase, jeste hrimirana lajsna, koja se proteže od prednjeg do zadnjeg dela automobila, preko donjeg dela vrata. Zadnja stop svetla imaju potpuno novi izgled, a izrađena su u LED tehnici. Potpuno nov je i zadnji branik, u koji su vešto smešteni završeci izduvnog sistema.

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

S 400 BlueHybrid Sa tehničkog gledišta, najzanimljivija novina je hibridna verzija S 400 BlueHybrid. Ovde se radi o "mild hybrid" tehnici, koja koristi šestocilindrični motor zapremine 3,5 litra iz modela S 350, sa snagom od 220 kW i maksimalni obrtni moment od 385 Nm. Za prenos snage na zadnje točkove brine se izmenjena automatska transmisija 7G-Tronic sa sedam stepeni prenosa. Kompaktni trofazni elektromotor služi kao starter i kao generator za regenraciju energije pri kočenju. Zahvaljujući maksimalnom obrtnom momentu od 160 Nm, elektromotor omogućava smanjenje potrošnje. Benzinski motor opremljen je sistemom "Stop & Start". Električna energija smeštena je u specijalnim baterijama koje su posebno razvijene za ovaj automobil, i ne utičnu na prostor za putnike i prtljag. Posebnost je i rad motora, koji radi po princupu Atkinsonovog ciklusa. S 400 Hybrid iz mesta do "stotke" stiže za samo 7,2 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. U poređenju sa standardnim S 350,hibridni pogon troši 21% manje goriva - 7,9 L/100 km, a masa je povećana za samo 75 kilograma. Prodaja modela S 400 BlueHybrid u Zapadnoj Evropi počinje ubrzo posle premijere u Kini. Cena za nemačko tržište iznosi 85.000 Eura. BlueEfficiency kao standard U ponudi motora nove S klase nalazi se šest benzinskih i dva dizel agregata. Svi pogonski agregati opremljeni su paketom BlueEfficiency, koji podrazumeva optimizaciju aerodinamike, instalaciju automatski isključive pumpe za gorivo i izmenjeni sotwer za rad automatizovanog menjača. Osnovnu dizalsku motorizaciju predstavlja S 350 CDI BlueEfficiency, koju će standardno pratiti 17-inčne felne od lake legure i pneumatike sa niskim otporom kotrljanja. Hidraulična pumpa servo pojačivača je izmenjena, pa ako automobil ide pravo, ona se automatski isključuje. Automatski menjač 7G-Tronic se prilikom zaustavljanja isključuje, i funkcioniše kao i manuelni, štedeći energiju kada automobil stoji.

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Iz zapremine od 3 litra, motor razvija 240 KS, pri 3.600 o/min i maksimalni obrtni moment od 540 Nm pri 1600-2400 o/min. Prosečna potrošnja goriva kod S 350 CDI BlueEfficiency iznosi 7,6 L/100 km, dok je emisija CO2 oko 200 g/100 km. Ubrzanje iz mesta do 100 km/ novi model realizuje za samo 7,8 sekundi, a max brzina iznosi 250 km/h. U Nemačkoj će model S 350 CDI BlueEfficiency iznositi oko 73.000 Eura. Isti motor pogoniće model S 350 CDI 4Matic, a sledeći turbodizel motor je S 450 CDI, sa motorom 4.0 V8 (320 KS). Bogatu paletu benzinskih motora, posle facelifta, predstavljaće S 350/S 350 4Matic (3,5 V6, 200 kW), S 450/S 450 4Matic (4,7 V8, 250 kW), S 500/S 500 4Matic (5,5 V8, 285 kW) i S 600 (5,5 V12 bi-turbo, 380 kW). Diviziju AMG zastupaće osmocilindrični S 63 AMG (6,2 V8, 386 kW) i turbo 12-cilindrični S 65 AMG (6,0 V12, 450 kW).

Mercedes-Benz S klasa facelift - predstavljena u New Yorku

Bezbednosni sistemi Na novoj E klasi predstavljeno je nekoliko novih bezbednosnih sistema, koji su instalirani i u S klasu. Najzanimljiviji je sigurno "Attention Assist", koji vozača upozorava na pospanost. Sistem prati reakcije vozača, a kada senzori zabeleže "sumnjivo" ponašanje, aktivira se zvučni i vizuelni signal. Sledeći sofisticirani bezbednosni sistem je Adaptive Highbeam Assist, koji neprekidno nadzire rad svetlosnih grupa. Novina je i Night View Assist sistem sa infracrvenom kamerom, koja jasno prikazuje pešaka u noćnim uslovima. Tu su i adaptivni tempomat (Distronic Plus), Brake Assist Plus i Pre-Safe Brake sa kvalitetnijim komponentama. Specijalitet u vrhunskoj verziji S 600 biće Crosswind Stabilisation, koji spaja rad ESP sistema i adaptivnog vešanja - Active Body Control. Ovo je nova funkcija u okviru elektronskog programa stabilnosti, koja proračunava uticaj bočnog vetra na ponašanje automobila i reaguje preko ESP programa. Goran Sarić - Automagazin

Test: Toyota Hilux 2009 - galerija fotografija

Test: Toyota Hilux 2009 - galerija fotografija

Predstavljamo Vam najinteresantnije fotografije snimljene prilikom testiranja najpopularnijeg pick-up automobila u istoriji. Kompletan foto album sa Toyotom Hilux u glavnoj ulozi, možete pogledati u galeriji portala ili klikom na LINK...
Mazda RX-8 Hydrogen RE i Premacy Hydrogen RE Hybrid

Mazda RX-8 Hydrogen RE i Premacy Hydrogen RE Hybrid

Prošle nedelje javnosti su po prvi put predstavljena nova hibridna vozila, rezultat 18-ogodišnjeg istraživanja kompanije Mazda, koja nastavlja u pravcu „zelenih“ tehnologija i vozila koja se razvijaju u skladu sa ciljevima očuvanja životne sredine. Sva rešenja razvijana su na taj način da budu usklađena sa Mazdinim Zoom Zoom vrednostima dinamičnosti i uživanja u vožnji...
Porsche Panamera na stazi Nordschleife: 7:56,0

Porsche Panamera na stazi Nordschleife: 7:56,0

Porsche Panamera je na prošlonedeljnim testovima na stazi Nürburgring zabeležila fantastičan rezultat. Test vozač zabeležio je vreme vožnje na dugom Nürburgringu od 7:56, što je rekord u klasi automobila sa četvoro vrata...
Forum Toyota Srbija sve zanimljiviji

Forum Toyota Srbija sve zanimljiviji

Pored odlične internet prezentacije, kompanija Toyota Srbija može se pohvaliti sve boljim Toyota Srbija Forumom, koji je namenjen svim vlasnicima, poštovaocima i fanovima ove japanske marke automobila. Na novom forumu, na sva pitanja odgovara i oficijalni Toyota administrator...
Subaru uvodi na tržište verziju Forester Country

Subaru uvodi na tržište verziju Forester Country

Kompanija Subaru na tržište će plasirati novu verziju modela Forester. Iza naziva Country ne kriju se radikalne tehničke izmene, već samo ulepšani detalji, koji će u kombinaciji sa štedljivim i temperamentnim dizel motorom svom vlasniku pokloniti visok nivo individualnosti...
Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Dinamična i strastvena vožnja dobila je u Opelu novo ime: Insignia OPC. Njen turbobenzinski motor sa 239 kW/325 KS i velikih 435 Nm okretnog momenta čine je Opelovim najsnažnijim automobilom na tržištu. Ova limuzina visokih performansi dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (s ograničenjem) i ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6 sekundi...
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje