Novi Ford Ranger - spreman za dobru zabavu i naporan rad
Novi Ford Ranger je predstavljen po prvi put u Evropi na Sajmu automobila u Ženevi 2009, kombinujući izvanredan i savremen spoljni dizajn i istinsku čvrstinu i trajnost. Ford Ranger je stvoren i za dobru zabavu i za naporan rad, za vožnju kako na drumu tako i van njega...
"Oznaka Ford Ranger je već prisutna na više od 100 tržišta širom sveta." - rekao je Henrik Nenzen, direktor evropskog Odeljenja za marketing i prodaju Ford vozila. "Novi model donosi još više stila, udobnosti i opcija, što ga čini idealnim izborom za aktivnosti u prirodi sa porodicom, ili za aktivnosti tokom radne nedelje." Savremeni i sportski novi detalji u spoljašnjem i unutrašnjem dizajnu novog Rangera predstavljaju odraz životnog stila, dok ga njegova univerzalnost i karakteristike „teretnog vozila" čine čvrstim i pouzdanim partnerom u radu. Iz pogona na Tajlandu, ovaj novi model stiže u aprilu mesecu u evropske Fordove salone automobila i biće dostupan u širokom spektru verzija, od početnog XL-a do vrhunskog Wildtraka.
Upadljivo novo lice i profil Ranger-a U pogledu dizajna, novi stil prednjeg dela daje Rangeru blistav, savremen izgled, ali takođe i utisak poslovnosti. Prednjim delom dominira široka horizontalna maska hladnjaka sa tri šipke na kojoj se ponosno ističe natpis RANGER. Dva crna vertikalna proreza sa svake strane maske hladnjaka plus povećan otvor ispod branika i široki prednji farovi koji osvetljavaju svaki ugao na putu otkrivaju prepoznatljiv dizajn. Na donjem delu okvira branika nalaze se i ugrađena svetla za maglu. Otporna, moderna konstrukcija ističe novi, čvrst savremeni stil Rangera. Robustan, uobličen čeoni deo je postao aerodinamičniji i povijen je unazad po ivicama kako bi obuhvatio ispupčene lukove prednjih točkova Rangera. Ovaj ključni detalj konstrukcije govori o čvrstom, sigurnom stavu Rangera i karakteru žustrog rukovanja njime, bilo da je u pitanju pogon 4x2 ili 4x4. Karakteristike dizajna koje su rezultat opsežnih testiranja u aerodinamičkom tunelu takođe obuhvataju retrovizore na vratima. Uvećan radi bolje preglednosti, oblik retrovizora – na kojima se nalazi i LED pokazivač pravca na Wildtraku - posebno je dizajniran u cilju smanjivanja vazdušnih turbulencija i buke vetra. Ranger je dostupan u tri varijante karoserije - Single Cab (sa standardnom kabinom), RAP Cab (Rear Access Panel – kabina sa pregradom ka prtljažnom delu) i Double Cab (sa dvostrukom kabinom). RAP Cab je model sa četvoro vrata radi lakšeg pristupa kabini koji se sastoji od dvoja prednjih vrata i dvoja zadnjih panel vrata. Novina koja je uvedena kod Rangera 2002. godine - RAP Cab, omogućava nesmetani pristup prostranoj unutrašnjosti radi lakšeg ulaženja putnika i utovar tereta kao i bezbednosnu strukturu zaštite prilikom bočnog udara koja zamenjuje centralni stub klasičnog modela sa dvostrukom kabinom. Pored toga, dostupna je verzija Chassis Cab (šasija sa kabinom), kako u verziji Single Cab tako i u verziji RAP Cab.
Moderni detalji Nov crni ventilacioni otvor na zadnjoj ivici oba prednja krila je jedna od glavnih stilskih karakteristika. Ventilacioni otvor prekriven je gustom rešetkom koja okružuje hromirani znak Ranger na Wildtrak modelima ili bočni pokazivač pravca. Veliki bočni retrovizori Ranger-a predstavljaju detalje koji odražavaju karakteristike određene serije. Retrovizor je izliven u crnoj boji na XL-u, a završni sloj je u boji karoseije za verzije Ranger XLT i sa hromiranim premazom za Ranger Limited i Wildtrak. Bočne retrovizore na Wildtraku karakteriše veliki intenzitet LED ugrađenog pokazivača pravca. Retrovizori se mogu pokretati, radi boljeg pregleda svih uglova i sve serije sada imaju i dodatnu prednost električnog grejanja retrovizora u cilju bolje vidljivosti. Završni premaz na zadnjem blatobranu takođe omogućava da se odredi serija modela tako da se obrada kreće od crne na XL-u do hromiranja na novijim serijama uz kontrolu udaljenosti prilikom parkiranja (parking senzoori), što je dodatna opcija na modelima Limited i Wildtrak. Ranger je dostupan u deset boja karoserije, izuzetnog kvaliteta, od kojih je pet novih: Highland Green, Wining Blue, Lagoon Blue, Copper Red i Desert Bronze . Novi Ranger uvodi i jasan dizajn zadnjih svetala – još jedna moderna karakteristika – koji vizuelno spaja glatku zadnju stranicu sanduka sa bokom šasije. Jasna zadnja svetla još više ističu stajling putničkog vozila i karakteristike koje postoje u Fordovoj seriji pikapova.
Stil, prostor, stručna izrada i udobnost Uprkos mogućnosti za smeštanje teškog tovara i sposobnosti vožnje van puta, nov enterijer Rangera pruža udobnost putničkog vozila i nizak nivo buke, zahvaljujući ergonomski izrađenim sedištima, klima uređaju i audio uređaju, kompatibilnim i sa mp3 formatom, kao i školjki karoserije izrađenoj tako da kabinu izoluje od drumske buke. "Naš glavni cilj je svođenje buke, vibracija i jakih zvukova (NVH) na najmanju meru u svim našim proizvodima,“ rekao je Nenzen. „Ranger nije izuzetak po tom pitanju i novi model je udobniji nego ijedan drugi." Svi Ranger modeli imaju po pravilu AM/FM radio i CD plejer kompatibilan sa mp3 formatom. Audio jedinica sadrži digitalni displej i ugrađeni časovnik. Na donjem, središnjem delu komandne table nalaze se dva integrisana priključka za napajanje od 12 volti i - na svim verzijama osim na osnovnoj XL – dodatni pomoćni priključak za popularne audio plejere, kao što je iPod. Ranger takođe pruža niz praktičnih rešenja za odlaganje, uključujući i kutiju za komponente sa sabirnim sočivom, pregradu na prednjim vratima u koju može da stane boca od pola litra i pomična polica koja se izvlači iznad pregrade za sitnice. Ova polica na izvlačenje, koja se širi ispred suvozača, može da podnese težine do 10 kilograma i idealna je da se koristi kao radna površina za pisanje ili za čitanje autokarte. Veliku centralnu konzolu Rangera karakteriše dizajn u dva nivoa. Njena gornja pregrada je idealna za smeštanje sitnih stvari kao što je mobilni telefon, dok se u donjoj pregradi mogu ostaviti veće stvari, čak do 10 kutija za CD diskove. Komande za prozore i pomeranje retrovizora su standardna funkcija kod sve četiri serije Rangera. Prozor na vozačevoj strani ima opciju da se spusti jednim pritiskom, a dugme ima pozadinsko osvetljenje radi bolje vidljivosti noću. Verzije sa standardnom kabinom imaju dva sedišta, RAP Cab četiri a Double Cab pet sedišta. Zadnje sedište u modelu RAP Cab se može sklopiti kako bi se obezbedio bezbedan prostor za skladištenje u samoj kabini umesto pozadi u delu za teret. "Veoma kvalitetan sistem klimatizacije, veliki broj audio opcija i crveno osvetljenje na instrument tabli zajedno sa upadljivim i savremenim spoljnim stajlingom čini Ranger mestom na kojem biste mogli stalno da boravite." - rekao je Henrik Nenzen, "On je takođe savršen, kako za preduzetnike, tako i za sve veći broj gradskih vozača koji tragaju za modernim vozilom koje odražava njihov životni stil."
Snaga i mogućnosti Ranger-a I novi Ford Ranger nastavlja tradiciju i nudi širok izbor konfiguracija motora, sistema prenosa i pogona u cilju zadovoljenja potreba svih kupaca. Dve verzije Fordovog Duratorq TDCi turbo dizel motora predvode u ponudi pogona. Ovi osetljivi common-rail dizel motori dostupni su u 2,5-litarskim i 3,0-litarskim verzijama. Dizel motori su dostupni u varijantama pogona 4x2 i 4x4 i mogu se kombinovati ili sa petobrzinskim automatskim ili petobrzinskim manuelnim prenosom. 2,5-litarski motor od 143 KS (105 kW) ima obrtni momenat od 330 Nm i emisiju CO2 od 227 g/km, odnosno 244 g/km, u zavisnosti da li je u pitanju pogon 4x2 ili 4x4. Koristeći merenje u kombinovanom EC ciklusu, varijanta sa pogonom 4x2 prelazi 100 km uz potrošnju od 8,3 litara goriva a 4x4 pogon troši 8,9 litara. * 3,0-litarska verzija od 156 KS (115 kW) stvara obrtni momenat od 380 Nm, pri čemu je vrh krivulje momenta ravan. "Ono što je važno za sve naše kupce, oba TDCi motora postižu maksimalni obrtni momenat već na 1.800 o/min." - objašnjava Nenzen. "Ovo čini Ranger idealnim za udobnu vožnju na otvorenom putu ili za prevoz ili vuču tereta na prikolici sa kočnicom, najboljoj u svojoj klasi, pogodnoj za terete do 3.000 kg." Ranger sa pogonom 4x4 namenjen je za vožnju po neravnom terenu i prelaz preko potoka. Njegov prilazni i odlazni ugao su projektovani da se omogući dovoljno odstojanje od tla na nepristupačnom terenu.
Rangerov robustan stil Ranger nije samo grubi stil. Tu se radi o dokazanoj 'čvrstoći kamiona'.Rangerova čvrstina se najpre ogleda u namenski konstruisanoj «kamionskoj» osovini. Njegova preklopljena, isprepletana rešetkasta šasija pruža jasnu superiornost u snazi i cela šasija je projektovana u cilju postizanja veće krutosti nego kod vozila sa drugim rešenjima. Struktura šasije je osnov sposobnosti Rangera da prevozi teret, za vuču, trajnost, performanse u rukovanju i kvaliteta vožnje. Ranger za teret Osnova teretnih karakteristika Ranger-a je njegov izuzetno dubok uzdužni pick-up sanduk za teret. Ovakav dizajn povećava kapacitet tovara i fleksibilnost prema teretu. Karakteristike pick-up sanduka Ranger-a: • Dobrar razmeštaj uški. Ove pristupačne uške za vezivanje su izrađene uz pomoć ogromnog iskustva u inženjeringu kamiona kompanije Ford • Prorezi na unutrašnjim blatobranima omogućavaju lako umetanje raspoloživih sistema za rukovanje tovarom i utovar Ranger je dostupan u tri varijante dimenzija sanduka u zavisnosti od konfiguracije kabina: • Single Cab – 2290 mm x 1452 mm • RAP Cab – 1753 mm x 1452 mm • Double Cab – 1530 mm x 1452 mm Ranger takođe ima i izuzetan vučni kapacitet. Ranger je opremljen 2,5-litarskim ili 3,0- litarskim TDCi Duratotq motorom i može da povuče do 3.000 kg. *Napomena: Navedene vrednosti u pogledu uštede goriva zasnovane su na Evropskim smernicama za uštedu goriva EU 80/1268/EEC i mogu se razlikovati od rezultata uštede goriva u radnom ciklusu u drugim delovima sveta. Goran Sarić - Automagazin