AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch je tehnološki lider u automatizovanoj vožnji

Bosch je tehnološki lider u automatizovanoj vožnji

Prekrstite ruke, opustite se – za Gerharda Štajgera, predsednika Bosch Odseka za kontrolne sisteme šasije, ove dve fraze imaju novo značenje. Već dobre dve godine projektni tim iz njegovog odseka istražuje potpuno automatizovanu vožnju...

Bosch je tehnološki lider u automatizovanoj vožnji

Automatizovano na autoputu A81 - Boschovi inženjeri su doveli visokoautomatizovanu vožnju na nemački auto-put. Test-vožnje u svakodnevnim situacijama pomažu prilikom testiranja i poboljšanja funkcija. Bezbednosni koncept napravljen za test-kampanju testirao je i odobrio TÜV Süd.

 

Na auto-putevima vozači već mogu da sklone ruke s volana – i da bezbedno prođu kroz saobraćaj. „Bosch je tehnološki lider u automatizovanoj vožnji. Gerhard Štajger je pokretačka sila iza ove fascinantne tehnologije,” kaže Luca Ciferri, urednik "Automobile News Europe". Zbog toga su "Automobile News Europe" izdvojile Bosch menadžera za Eurostar 2013. nagradu u kategoriji „Direktor odseka za snabdevanje”. Već se više od deset godina ova nagrada dodeljuje u raznim kategorijama ljudima iz automobilske industrije.

Za Štajgera je ova nagrada još jedan dokaz da je Bosch na pravom putu sa automatizovanom vožnjom. Razvojem pomoći vozaču i automatizovane vožnje, rekao je, kompanija stremi važnom cilju – vožnji bez povreda i nesreća. U svom govoru prilikom primanja nagrade, Štajger je rekao: „ Bosch će biti uključen na svakom koraku puta ka ovom cilju.”

Bosch je tehnološki lider u automatizovanoj vožnji

Gerhard Steiger - Predsednik, Odsek za kontrolne sisteme šasije u Robert Bosch GmbH

 

Pokretačka snaga za veću bezbednost

I u prošlosti su Bosch izumi imali odlučujući uticaj na automobilsku bezbednost: elektronski kontrolisan sistem zaštite od blokiranja kočenja 1978. godine, elektronska kontrola vazdušnih jastuka 1980. godine, program elektronske stabilnosti 1995. godine. Bosch adaptivna „kruz kontrola“ je pokrenuta 2000. godine, a sistem za predviđanje kočenja u hitnim slučajevima 2010. godine. Ali Bosch ne pravi svoje sisteme samo moćnijim, nego i isplativijim. „Smanjenje cene će omogućiti da pomoć za vozača dođe i do kompaktne klase,“ kaže Štajger. Kao prvu fazu automatizovane vožnje, Bosch pokreće pomoć u saobraćajnim gužvama 2014. godine. Ovaj „pomoćnik“ će kočiti, ubrzavati i skretati potpuno automatski. Radiće na brzinama do 50 km/h, što znači da se odnosi na tipične „kreni-stani“ situacije u saobraćaju. Opseg funkcija će u godinama koje slede biti povećan, što će na kraju dovesti do potpuno automatizovane vožnje.

Pored sistema za pomoć i bezbednost, Bosch radi na neprestanom poboljšanju motora sa unutrašnjim sagorevanjem i razvija alternativne pogonske mehanizme za električna vozila, efikasne periferalne sisteme i hidraulični hibrid. Boschovi inženjeri su podjednako posvećeni sofisticiranim multimedijalnim rešenjima i interfejsima lakim za korišćenje.

Bosch

Japan na Rajni

Japan na Rajni

Dizeldorf, grad u zapadnoj Nemačkoj, dom je jedne od najvećih japanskih zajednica u Evropi. U vožnji novim modelom Mazda CX-80, Mazda Stories otkriva čari mesta koje je danas poznato kao „Mali Tokio na Rajni"...

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 proglašen je ukupnim pobednikom na izboru World Car Awards 2025. Na svečanoj dodeli nagrada World Car Awards, koja se održala u sklopu Međunarodnog sajma automobila u Njujorku, Kia EV3 osvojio je prestižnu titulu Svetskog automobila godine 2025...

123456. . .1622
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje