AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz Unimog

Mercedes-Benz Unimog

Vozilo Mercedes-Benz UNIMOG je savremeno višenamensko vozilo povišene prohodnosti. Može biti namenjeno za obavljanje različitih radova izmenjivim oruđima i tada je Mercedes-Benz UNIMOG putno (teretno), radno i terensko vozilo u jednom. Zato za ovo vozilo važi slogan “Jedno vozilo – ceo vozni park”. Ali Mercedes-Benz UNIMOG može biti i terensko vozilo za ekstremne uslove eksploatacije...

Mercedes-Benz UNIMOG zadovoljava norme EURO 5, što znači da ima vrlo malo zagađenje životne sredine izduvnim gasovima, kao i nizak nivo buke, a svi sistemi na vozilu (kočnice, upravljanje, menjač…) su proizvod najnovije tehnologije i ispunjavaju sve zahteve bezbednosti u saobraćaju. Produženi intervali održavanja na 1200 radnih časova smanjuju troškove rada vozila i oruđa. Kabina vozača je, kod tipova U300/ U400/ U500, od kompozitnih materijala, zadovoljava sve standarde o čvrstoći i ne rđa. Projektovana sa spuštenim ivicama vetrobrana i prozora ima veliku preglednost u saobraćaju i pri obavljanju radova ali i prepoznatljiv dizajn. Uređaj za klimatizaciju kabine, kao deo standardne opreme, omogućava komforan rad leti i zimi. Sve komande su vozaču ili rukovaocu lako dostupne, a za radove koji se obavljaju sa desne strane vozila moguće je upravljač sa leve strane vozila premestiti na desnu i tako upravljati vozilom. Brzina kretanja je primerena savremenim uslovima saobraćaja, ali omogućava i izvođenje radova koji zahtevaju vrlo sporo kretanje (brzina od 100 m/h do 100 km/h). To u praksi znači da je dolazak na mesto gde se obavljaju radovi vrlo brz, obavljanje radova efikasno i potom je vozilo već spremno za naredni zadatak. Visoku brzinu kretanja Mercedes-Benz UNIMOG može da ima i pri vožnji unazad, npr. pri vuči vagona na železničkom koloseku. Savremeni sistem za prenos snage omogućava automatsku promenu stepena prenosa, brzu i laku promenu smera kretanja, a takođe uz mogućnost blokade svih diferencijala obezbeđuje velike vučne sile za savlađivanje najtežih zadataka na terenu. Aktiviranje blokada diferencijala se može vršiti bez zaustavljanja vozila. Kočni sistem sa disk-kočnicama na svim točkovima i ABS/ALB sistemom je efikasan u svim uslovima eksploatacije. Mercedes-Benz UNIMOG ima veliku osovinsku nosivost pa može nositi oruđa za izvođenje raznih radova na izgradnji i održavanju puteva i pruga, u elektroprivredi, u poljoprivredi i drugim delatnostima. Oruđa se pokreću i upravljaju hidrauličnim, mehaničkim i električnim izvodima snage.Mercedes-Benz UNIMOG ima visoke manevarske sposobnosti, jednostruki točkovi prednje i zadnje osovine idu istim tragom što povećava prohodnost vozila, a za povećanje prohodnosti na rastresitom terenu može se delimično ispustiti vazduh iz pneumatika i time povećati vučna sila – a to je moguće učiniti iz kabine vozača dok je vozilo u kretanju.

Mercedes-Benz Unimog

Na primer, istovremeno je moguće kositi sa tri kosilice, brzinom do 10 km/h, sa uređajima za automatsko obilaženje stubića pored puta ili usisavanje pokošenog materijala i otpadaka. Uz to može se sređivati bankina, očistiti kolovoz četkom ili pročišćavati kanali i cevi uređajem za čišćenje pod visokim pritiskom, vršiti pranje ulica i drugo. Granje pored puta može biti posečeno uređajem za sečenje granja, a ako je isuviše visoko može se odseći iz korpe krana u kojoj ima mesta za dva čoveka. Tako posečeno granje se može usitniti drobilicom za granje koja je takođe jedan od oruđa na Mercedes-Benz UNIMOG – u. Radna korpa na kranu može služiti i za zamenu sijalica na stubovima rasvete i popravke električnih vodova. Održavanje puteva u zimskoj službi je još jedna od primena za koje je Mercedes-Benz UNIMOG idealno rešenje, jer ima visoku prohodnost i potrebnu snagu, dobre manevarske sposobnosti, pogon posipača soli preko sopstvene hidraulike itd. Čišćenje snega raznim vrstama plugova, sakupljanje snega i istovremeni utovar snega u drugi kamion, uređaj za lomljenje leda na kolovozu i freza za odbacivanje snega na deonicama gde su veliki smetovi su tokom zime redovni zadaci za Mercedes-Benz UNIMOG. Uređaji sa sajlama za potezanje ili samoizvlačenje, komresor, generator za struju i razni hidraulični alati se koriste kao pomoć pri izvođenju radova na terenu. Gradnja puteva zahteva ravnanje i nabijanje podloge vibropločama, a istovar teških tereta korišćenje krana – dizalice, na kome mogu biti i dodaci za bušenje rupa u zemlji, radna korpa razni alati – hvatači itd, a sve je to moguće montirati na Mercedes-Benz UNIMOG. Za bezbednost saobraćaja su od posebne važnosti čiste linije na ivici auto-puta, čisti saobraćajni znakovi, čisti zidovi tunela i zato oruđa na Mercedes-Benz UNIMOG-u to omogućavaju. Skoro sva navedena izmenjiva oruđa, kao i druga koja ovde nisu pomenuta, se relativno lako i brzo montiraju i demontiraju što Mercedes-Benz UNIMOG čini stalno zaposlenim tokom cele godine. Za upravljaje vozilom i obavljanje gore navedenih poslova su obično potrebna najviše dva čoveka, a oni zamenjuju desetine radnika koje bi te poslove obavljali ručno, znatno duže i teže.

Mercedes-Benz Unimog U 4000/ U 5000 je vozilo za profesionalan i efikasan rad u Rudnicima uglja sa površinskom eksploatacijom, vatrogasnim jedinicama i službama spasavanja i svim drugim uslovima korišćenja gde je potrebno savladati teško prohodan teren. Sa čvrsto izrađenom konstrukcijom, sa nadgradnjom prilagođenom terenskoj vožnji, velikim hodom osovina (međusobni nagib od 30o), velikim prilaznim uglovima napred i nazad, kao i visokim klirensom (preko 45 cm) obezbeđene su visoke performanse u terenskoj vožnji. Da bi one bile zadržane i u najtežim uslovima izvedena je posebna zaštita svih sistema na vozilu, od agregata na motoru do kočnica na točkovima. Sa pneumaticima za vanputne uslove i uređajem za regulaciju pritiska u pneumaticima čija je komanda u kabini vozača Mercedes-Benz Unimog savlađuje uspone do 45o, velike bočne nagibe, mekan teren i vodu do dubine od 120 cm. Optimalna raspodela opterećenja omogućava dobre vučne karakteristike, što uz manevarske sposobnosti i pri malim brzinama kretanja (spektar raspoloživih brzina kretanja je 1,1 - 90 km/h) i blokiranje diferencijala koje je moguće u toku vožnje čini ovo vozilo pogodnim i za vuču teških tereta po terenu. Mercedes-Benz Unimog:

Model SnagaMeđuosovinsko rastojanje Max masa
Mercedes-Benz Unimog U300/U400/U500156 - 286 KS3080-3900 mm7,5 - 16 t
Mercedes-Benz Unimog U4000/U5000150 - 218 KS3250-3850 mm7,5 - 14,1 t

Mercedes-Brenz Srbija i Crna Gora PR

Hyundai Auto Beograd - ’’Znanjem do bezbednosti-bezbedno do znanja’’

Hyundai Auto Beograd - ’’Znanjem do bezbednosti-bezbedno do znanja’’

U subotu 13.06.2009. god. na letnjoj scena izletišta ’’Potok’’ u Jagodini održana je druga po redu akcija pod nazivom ’’Znajem do bezbednosti-bezbedno do znanja’’ koja za cilj ima povećanje bezbednosti dece u saobraćaju. Akciju su organizovali Hyundai Auto Beograd u saradnji sa svojom dilerskom kućom ’’Svetozarevo promet’’ iz Jagodine, pod pokroviteljstvom Narodne kancelarije predsednika Republike...
OMV Srbija: Donacija Stacionaru za decu i omladinu sa autizmom

OMV Srbija: Donacija Stacionaru za decu i omladinu sa autizmom

Predstavnici Narodne kancelarije predsednika Republike Srbije i OMV Srbija obišli su danas u Beogradu povodom donacije Stacionar za decu i omladinu sa autizmom. Donacijom OMV Srbija kupljena je sportska oprema neophodna za razvoj dece u Stacionaru. Vrednost donacije je oko RSD 240.000 ili oko EUR 2.500...
Wald 200 Land Cruiser Sports Line Black Bison Edition

Wald 200 Land Cruiser Sports Line Black Bison Edition

Zahvaljujemo tjuneru Wald za to što nam je pokazao da brutalni Land Cruiser V8 može izgledati kao sportski automobil. Posle uspešnih prerada na modelima Mercedes klase S, CL, C i R, Lexusa IS-F, Nissana GT-R, zanimljivom tjuning modelima pridružuje se Toyota Land Cruiser V8. Prema Waldu, novi Land Cruiser je posle izmena postao pravi ulični Sumo rvač: "agresivniji, snažniji i mišićaviji"...
BMW Z4 G-Power

BMW Z4 G-Power

Kompanija G-Power, za simpatični novitet sa tvrdim sklopivim krovom, BMW Z4 Cabrio, pripremila je decentni paket optičkih izmena, ali i unapređenja na motoru, čija je snaga u modelu sDrive35i povećana na 350 konjskih snaga...
Put oko sveta za 360 dana - na kuhinjsko ulje

Put oko sveta za 360 dana - na kuhinjsko ulje

Shusei Yamada je japanski fotograf i avanturista, kome je uspelo da proputuje ceo svet, uz pomoć unikatnog terenskog automobila. U svoju Toyotu Land Cruiser on nije sipao ni naftu ni benzin, a prešao je za 360 dana 47.853 kilometra. Sve to uz pomoć kuhinjskog ulja, a potrošio ga je 6.504 litra...
Land Rover Defender Fire & Ice: neobična luksuzna edicija

Land Rover Defender Fire & Ice: neobična luksuzna edicija

Land Rover Defender važi za najklasičniji off-road model planete, a od početka proizvodnje, 1948. godine, prošao je nekoliko kozmetičkih i tehničkih izmena. I dok većina modernih off-roada, kao što su Toyota Land Cruiser, Hummer H2, ili Mercedes klase G, dostupna sa luksuznom opremom, Defender je u toj oblasti zaostajao. I to će se promeniti...
Novi Saab 9-5 - Otkrivanje počinje

Novi Saab 9-5 - Otkrivanje počinje

U muzeju švedske kompanije Volvo, sa sedištem u mestu Trollhattan, ovih dana je neobično živo. Razlog za to je činjenica da će se upravo tamo pod svetlima reflektora uskoro otkriti nova generacija modela Saab 9-5. Prve fotografije su pred nama...
Seat Leon Cupra R stiže u Frankfurt

Seat Leon Cupra R stiže u Frankfurt

U Seatu već duže vreme pripremaju unapređenu najsnažniju verziju modela Seat Leon Cupra, koji će dobiti dodatak R u svom imenu. Prema neoficijalnim informacijama, brutalni Seat Leon Cupra R svetlost dana ugledaće na sajmu automobila u Frankfurtu...
Kinezi zabranili uvoz nekih Renault modela

Kinezi zabranili uvoz nekih Renault modela

Kineska agencija za bezbednost i kvalitet automobila (AQSIQ) zabranila je uvoz nekoliko Renault modela na kinesko tržište. Kako navodi (AQSIQ), razlozi za ovu radikalnu meru su ozbiljni sigurnosni propusti i propusti u kvalitetu...
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje