Najnovije vesti iz auto industrije
Volkswagen završava proizvodnju Golfa prve generacije
Objavljeno: 19.05.2009.
Prva generacija modela Volkswagen Golf svetlost dana ugledala je 1974. godine, a proizvodila je se do danas. U Južnoafričkoj Republici, Golf prve generacije, u blago modernizovanom obliku, prodaje se kao CitiGolf. Kraj proizvodnje se bliži, a planiran je za 2010. godinu...
Istorija prve generacije modela Volkswagen Golf je veoma duga i izuzetno bogata. 1974. godine, Golf je postao prvi Volkswagen sa motorom smeštenim nepred u kombinaciji sa prednjim pogonom, i jedan od prvih automobila tog koncepta u klasi. Prvi konkurenti ovaj koncept su prihvatili tek šest godina kasnije. Karoseriju je dizajnirao studio ItalDesign, Giorgetta Giugiara, a isti dizajn zadržao je i južnoafrički CitiGolf. 1976. godine predstavljena je GTI verzija modela Golf, 1979. godine i sedan sa oznakom Jetta, a 1980. godine svetlost dana ugledao je Golf Cabriolet. Prodaja prve generacije modela Golf u Evropi je završena 1984. godine, a prodaja Cabriolet verzije popularne "jedinice" održana je do 1993. godine. Produkcija u Južnoafričkoj Republici nastavljena je bez prekida do danas.

Današnju ponudu čine tri motora: 1.4i (55 kW), 1.4i (62 kW) i 1.6i (74 kW), i svi motori upareni su sa petostepenom manuelnim menjačem i zadovoljavaju ekološku normu Euro 2. Od baznog dizajna, koji je predstavljen u sedamdesetim godinama, aktuelna "jedinica" se razlikuje po branicima i modernijem izgledu felni. Instrument tabla preuzeta je od prve generacije modela Škoda Fabia.
Sledeće godine, 36-godišnji tržižni život prve generacije modela Volkswagen Golf, biće završen. Zanimljivo je da je CitiGolf u JAR sve vreme bio najprodavaniji automobil, a rekordna je bila 2005. godina, kada je na tamošnjem tržištu prodato 28.000 primeraka. Prošle godine, CitiGolf bio je četvrti najprodavaniji automobil u Južnoafričkoj Republici.
Fabrika Uitenhage, u Port Elizabethu, biće preusmerena na proizvodnu modela Polo i Jetta, u čiji projekat će Volkswagen investirati 275 miliona Eura.
Automagazin.rs
Pre nekoliko meseci smo na sajmu salonu automobila u Seulu videli koncept nove velike Kie, a sada su pred nama renderi njenog finalnog izgleda. Naš prvi utisak je da će nova Kia više odgovarati ukusu evropskih kupaca...
Kompanija Suzuki već duže vreme na svetskim sajmovima predstavlja različite "generacije" koncept modela Kizashi, a u javnosti je već počelo da se spekuliše da pomenuti model neće ugledati svetlost dana. Od danas je situacija sasvim drugačija, jer pred nama su prve fotografije produkcijskog modela...
Kompanija Carlsson je gigantski SUV, Mercedes-Benz GL, opremila felnama prečnika 22 inča, sa pneumaticima 295/35 R22 (4189 eur), aerokitom sa dnevnm LED svetlima, duplim maglenkama, pragovima i branicima (8499 eur), kao i 30 mm nižim oslanjanjem (1099 eur)...
U Fiatu bi trebalo da se zapitaju koga puštaju u krug fabričkih pogona. Nedavno su internetom prostrujale špijunske fotografije modela Alfa Romeo Milano, i to produkcijskog modela bez maske, a slično se događa i sa osveženim Grande Puntom...
Supersportski automobil snova je tu! Naslednik legendarnog Ferrari F430 kuca na vrata sa boljim ubrzanjem, većom maksimalnom brzinom, modernijom tehnikom i savršenim dizajnom. To je ono što fanovi očekuju od novog Ferrarija. Pored toga, novi model je neznatno veći od prethodnika, ali su konstruktori iz Maranella posebnu pažnju posvetili smanjenju potrošnje i zaštiti životne okoline...
Poljska fabrika Tychy proizvela je Fiat Panda sa rednim brojem 1.500.000. Ovu brojku, model Fiat Panda dostigla je posle šest godina proizvodnje. Podsetimo, prodajne brojke malog Fiata iz godine u godinu rastu...
Novi SUV marke Dacia neće se zvati ni Duster, a ni Steep. Renault je nedavno registrovao naziv Kanjara. Još uvek nema preciznih informacija o terminu predstavljanja novog Dacia modela...
Honda Accord proglašena je za najpouzdaniji automobil na britanskim putevima prema istraživanju nedeljnika “Which?“. Istraživanje, sprovedeno na 84.000 vozila, pokazalo je da Honda Accord vlasnicima ne zadaje nikakve probleme, a čak 98,5% ispitanika je izjavilo da njihovo vozilo tokom prethodne godine nije zahtevalo ni najmanja ulaganja u smislu popravki...
S namerom da većinu poslovnih aktivnosti u Beogradu skoncentriše na jednoj lokaciji, kompanija Ehom d.o.o. odlučila se za preseljenje firme Ehom-Auto, zvaničnog distributera i servisera Hyundai automobila, iz sadašnjih objekata u ulici Svetog Nikole 43, u svoj poslovni centar na adresi Severni bulevar 6, i to počevši od 1. septembra ove godine.