AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volkswagen 1,2 TSI - Novi motor za VW Polo

Volkswagen 1,2 TSI - Novi motor za VW Polo

Motori 1.4 TSI i 2.0 TSI u Volkswagenovoj ponudi beleže fantastične prodajne rezultate. Nemački proizvođač zato polaže velike nade u novi 1.2 TSI agregat, koji će proširiti ponudu turbo-benzinskih 4-cilindričnih motora...

Proces "downsizinga", zamene većih motora znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Benzinski motori u klasi malih automobila nisu previše zastupljeni, ali novi 1,2 TSI agregat u Volkswagen Polu, biće jedan od retkih motora takvog koncepta u Evropi. Renault Clio 1,2 TCe je jedini koji želi iste kupce. Peugeot 207, Fiat Grande Punto i "sestrinski" SEAT Ibiza svoje malolitražne turbo-benzinske verzije ugrađuju samo u sportski nastrojene verzije.

Volkswagen 1,2 TSI - Novi motor za VW Polo

Za prezentaciju svog 1.2 TSI agregata, Volkswagen je izabrao 30-godišnjicu konferencije "Wiener Motorensymposium", koja je održana u Beču. Motor je 4-cilindrični, blok je od aluminijuma, opremljen je jednim turbopunjačem, a ubrizgavanje goriva u cilindre je direktno. Maksimalna snaga agregata iznosi 105 KS pri 5.000 o/min, što je ista snaga koju je razvijao atmosferski agregat zapremine 1,6 litra u prethodnoj generaciji Pola. Maksimalni obrtni moment od 175 Nm raspoloživ je u rasponu od 1500 do 3.500 o/min. U ponudi će biti šestostepeni manuelni menjač ili sedmostepeni dvolamelasti DSG. Prosečna potrošnja Volkswagen Pola 1.2 TSI ista je kao u 1.2 MPI motora: 5,5 L/100 km. U poređenju sa prethodnom generacijom modela Polo 1,6, to predstavlja uštedu od 1,2 L/100 km, ili 18 %. Maksimalna brzina iznosi 190 km/h, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi 9,7 sekundi.

U poređenju sa modelom Renault Clio 1.2 TCe, Polo 1.2 TSI je 4 konjske snage snažniji, dok je obrtni moment veći za čak 30 Nm. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h je za 1,4 sekunde bolje, a prosečna potrošnja goriva je za 0,4 L manja. Clio je opremljen sa petostepenim manuelnim menjačem. Isti motor, 1,2 TSI ove godine počeće da se ugrađuje u model Volkswagen Golf.

VW Polo 1,2 TSI vs. Renault Clio 1,2 TceVW Polo 1,2 TSIRenault Clio 1,2 Tce 100
Menjač: 6 M (7 DSG) 5 M
Zapremina motora (cm3): - 1.149
Broj cilindara / ventila: 4 / 4 4 / 4
Maksimalna snaga (KS / o/min): 105/5.000 101/5.500
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 175/1500-3.500 145/3.000
Maksimalna brzina (km/h): 190 184
Ubrzanje 0-100 kmh (s): 9,7 11,1
Prosečna potrošnja (L/100 km): 5,5 5,9
Masa (kg): - 1.100

Automagazin.rs

Porsche Panamera na stazi Nordschleife: 7:56,0

Porsche Panamera na stazi Nordschleife: 7:56,0

Porsche Panamera je na prošlonedeljnim testovima na stazi Nürburgring zabeležila fantastičan rezultat. Test vozač zabeležio je vreme vožnje na dugom Nürburgringu od 7:56, što je rekord u klasi automobila sa četvoro vrata...
Forum Toyota Srbija sve zanimljiviji

Forum Toyota Srbija sve zanimljiviji

Pored odlične internet prezentacije, kompanija Toyota Srbija može se pohvaliti sve boljim Toyota Srbija Forumom, koji je namenjen svim vlasnicima, poštovaocima i fanovima ove japanske marke automobila. Na novom forumu, na sva pitanja odgovara i oficijalni Toyota administrator...
Subaru uvodi na tržište verziju Forester Country

Subaru uvodi na tržište verziju Forester Country

Kompanija Subaru na tržište će plasirati novu verziju modela Forester. Iza naziva Country ne kriju se radikalne tehničke izmene, već samo ulepšani detalji, koji će u kombinaciji sa štedljivim i temperamentnim dizel motorom svom vlasniku pokloniti visok nivo individualnosti...
Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Dinamična i strastvena vožnja dobila je u Opelu novo ime: Insignia OPC. Njen turbobenzinski motor sa 239 kW/325 KS i velikih 435 Nm okretnog momenta čine je Opelovim najsnažnijim automobilom na tržištu. Ova limuzina visokih performansi dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (s ograničenjem) i ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6 sekundi...
Peugeot 407 Coupe - novi turbodizel motori

Peugeot 407 Coupe - novi turbodizel motori

Kompanija Peugeot objavila je da će svoj kupe srednje klase, model Peugeot 407 Coupe, osnažiti sa dva nova turbodizel motora. Među glavnim karakteristikama motora, pored manje potrošnje i emisije, francuski proizvođač navodi da je Peugeot 407 Coupe najsnažniji serijski Peugeot automobila ikada proizveden!
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje