AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Peugeot slavi 50 godina dizel motora u putničkim automobilima

Peugeot slavi 50 godina dizel motora u putničkim automobilima

Francuski Peugeot, pored Mercedes-Benza, važi za pionira u ugradnji dizel motora u putničke automobile. Neposredno pred Drugi svetski rat, Peugeot je isprobao naftni agregat u modelu 402. Imao je 2,3 litra i snagu od 55 konjskih snaga...

Pomenuti model proizveden je u svega nekoliko primeraka, ali i teretnih HL 50 u periodu od 1936-1938 nije bilo mnogo. Koreni dizal agregata iz garaže francuskog proizvođača sežu sve do 1922. godine, kada je se pojavio model Peugeot 153 i 156 sa dizelskim dvocilindrašem (!), razvijenim perom inženjera Tartaise. Kada govorimo o serijskoj proizvodnji putničkih automobila sa dizel motorom iz Peugeota, onda počinjeno od 1959. godine. Tada je svetlo dana ugledao sedan srednje klase imena 403, sa novim motorom pod haubom. Motor je bio 4-cilindrični, zapremine 1,8 litara, sa tada modernom aluminijumskom glavom cilinara, i razvijao je 48 konjskih snaga. Za pokretanje je koristio gorivo koje se tda nazivalo "teško ulje", kako se u propagandnim materijalima nazivala nafta. Motor se proizvodio u severnofrancuskom Lille, nosio je ime Indénor, a elegantni Peugeot 403 pokretao je do brzine 120 km/h.

Peugeot slavi 50 godina dizel motora u putničkim automobilima

Razvoj Peugeotovih dizel motora nastavljen je dalje. 1967. godine, premijeru je imao tada najmanji dizel motor na svetu, četvorocilindraš zapremine 1.255 c3, koji je bio namenjen modelu 204. Dvanaest godina kasnije, počeo je da se proizvodi četvorocilindrični motor zapremine 2,3 litra, kome je za postizanje snage od 80 KS pomagao turbopunjač marke Garrett. Svoje mesto pronašao je u modelu 604 D Turbo, koji je preduhitrio stuttgartskog konkurenta, W123, za jednu godinu. Slavni "piano" u Evropi se najpre prodavao samo kao karavan 300 TD, i tako Peugeotu prepustio primat na tom polju.

Peugeot slavi 50 godina dizel motora u putničkim automobilima

1998. godine pojavio je se moderni agregat HDi, sa sistemom Common-Rail.Dve godine kasnije, na red je došao filter štetnih čestica, sa kojim danas vozi preko 2 miliona Peugeot automobila. Sadašnje pogonske jedinice zadovoljavaju Euro 5 ekološku normu, a za sledeću godinu Peugeot priprema revoluciju - hibridni turbodizel pogon u modelu 3008, gde će elektromotr biti smešten za zadnjoj osovini. Automagazin.rs

Forum Toyota Srbija sve zanimljiviji

Forum Toyota Srbija sve zanimljiviji

Pored odlične internet prezentacije, kompanija Toyota Srbija može se pohvaliti sve boljim Toyota Srbija Forumom, koji je namenjen svim vlasnicima, poštovaocima i fanovima ove japanske marke automobila. Na novom forumu, na sva pitanja odgovara i oficijalni Toyota administrator...
Subaru uvodi na tržište verziju Forester Country

Subaru uvodi na tržište verziju Forester Country

Kompanija Subaru na tržište će plasirati novu verziju modela Forester. Iza naziva Country ne kriju se radikalne tehničke izmene, već samo ulepšani detalji, koji će u kombinaciji sa štedljivim i temperamentnim dizel motorom svom vlasniku pokloniti visok nivo individualnosti...
Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Dinamična i strastvena vožnja dobila je u Opelu novo ime: Insignia OPC. Njen turbobenzinski motor sa 239 kW/325 KS i velikih 435 Nm okretnog momenta čine je Opelovim najsnažnijim automobilom na tržištu. Ova limuzina visokih performansi dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (s ograničenjem) i ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6 sekundi...
Peugeot 407 Coupe - novi turbodizel motori

Peugeot 407 Coupe - novi turbodizel motori

Kompanija Peugeot objavila je da će svoj kupe srednje klase, model Peugeot 407 Coupe, osnažiti sa dva nova turbodizel motora. Među glavnim karakteristikama motora, pored manje potrošnje i emisije, francuski proizvođač navodi da je Peugeot 407 Coupe najsnažniji serijski Peugeot automobila ikada proizveden!
Chevroletov rast prodaje u Zapadnoj Evropi i u Srbiji

Chevroletov rast prodaje u Zapadnoj Evropi i u Srbiji

U prvih šest meseci ove godine sa porastom prodaje u Zapadnoj Evropi i padom na tržištima Srednje i Istočne Evrope, Chevrolet zauzima 2,2 % tržišnog udela ukupnog evropskog tržišta sa 214.520 prodatih automobila u odnosu na 269.319 u istom periodu prošle godine. U prvom polugodištu 2009. Chevrolet je prodao 85.800 automobila u Zapadnoj Evropi što je za 1.6% više nego u istom periodu prošle godine...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje