Najnovije vesti iz auto industrije
Peugeot slavi 50 godina dizel motora u putničkim automobilima
Objavljeno: 13.05.2009.
Francuski Peugeot, pored Mercedes-Benza, važi za pionira u ugradnji dizel motora u putničke automobile. Neposredno pred Drugi svetski rat, Peugeot je isprobao naftni agregat u modelu 402. Imao je 2,3 litra i snagu od 55 konjskih snaga...
Pomenuti model proizveden je u svega nekoliko primeraka, ali i teretnih HL 50 u periodu od 1936-1938 nije bilo mnogo. Koreni dizal agregata iz garaže francuskog proizvođača sežu sve do 1922. godine, kada je se pojavio model Peugeot 153 i 156 sa dizelskim dvocilindrašem (!), razvijenim perom inženjera Tartaise.
Kada govorimo o serijskoj proizvodnji putničkih automobila sa dizel motorom iz Peugeota, onda počinjeno od 1959. godine. Tada je svetlo dana ugledao sedan srednje klase imena 403, sa novim motorom pod haubom. Motor je bio 4-cilindrični, zapremine 1,8 litara, sa tada modernom aluminijumskom glavom cilinara, i razvijao je 48 konjskih snaga. Za pokretanje je koristio gorivo koje se tda nazivalo "teško ulje", kako se u propagandnim materijalima nazivala nafta. Motor se proizvodio u severnofrancuskom Lille, nosio je ime Indénor, a elegantni Peugeot 403 pokretao je do brzine 120 km/h.
Razvoj Peugeotovih dizel motora nastavljen je dalje. 1967. godine, premijeru je imao tada najmanji dizel motor na svetu, četvorocilindraš zapremine 1.255 c3, koji je bio namenjen modelu 204. Dvanaest godina kasnije, počeo je da se proizvodi četvorocilindrični motor zapremine 2,3 litra, kome je za postizanje snage od 80 KS pomagao turbopunjač marke Garrett. Svoje mesto pronašao je u modelu 604 D Turbo, koji je preduhitrio stuttgartskog konkurenta, W123, za jednu godinu. Slavni "piano" u Evropi se najpre prodavao samo kao karavan 300 TD, i tako Peugeotu prepustio primat na tom polju.
1998. godine pojavio je se moderni agregat HDi, sa sistemom Common-Rail.Dve godine kasnije, na red je došao filter štetnih čestica, sa kojim danas vozi preko 2 miliona Peugeot automobila. Sadašnje pogonske jedinice zadovoljavaju Euro 5 ekološku normu, a za sledeću godinu Peugeot priprema revoluciju - hibridni turbodizel pogon u modelu 3008, gde će elektromotr biti smešten za zadnjoj osovini.
Automagazin.rs
Detalji u automobilu mogu kompletirati Vaš imidž, odnosno dodatno istaći vlastiti životni stil. Imate VW Golf GTI, a uz to i porodicu? Ako Vam nešto može nedostajati, onda je to stilistično sedište za dete. Sedište u GTI stilu...
Tokom 2009. godine, kompanija Toyota Motor Europe (TME), u okviru trogodišnjeg pilot programa, podeliće kupcima u Evropi preko 150 eksperimentalnih automobila Toyota Prius plug-in hybrid. Podsetimo, PHV su hibridni automobili sa mogućnošću punjenja akumulatora...
Objavljen je polugodišnji izvještaj Partnerstva za čistu energiju (Clean Energy Partnership, CEP) na Simpozijumu električnih vozila 24. Nakon šest meseci testiranja vozila HydroGen4 sa nultom emisijom u Berlinu, pokazalo se da je četvrta generacija GM/Opel vozila na gorive ćelije pouzdana i da je budućnost vozila pokretanih na vodonik održiva...
Opel Ampera, električno vozilo sa produženim dometom, privukla je pažnju norveškog princa prestolonaslednika Haakona, za vreme njegove posete Opelovom štandu na Simpozijumu električnih vozila na 24. svetskoj konferenciji o tehnologijama nulte emisije, održanom u Stavangeru, Norveška...
Najplaćenija manekenka na svetu, Žizel Bundšen, promovisla je novu liniju Ipanema sandala i papuča u Eurostar tauer hotelu, u Madridu. Nova kolekcija inspirisana je semenom, jer kako glasi slogan nove kolekcije, sve počinje i rađa se iz semena...
Najveća mana automobila na električni pogon jeste njihova ograničena autonomija, odnosno broj kilometara koje mogu preći sa jednim punjenjem baterija. Zbog toga, njihovo korišćenje ograničeno je uglavnom na gradsku upotrebu. Ali, čini se da je rešenje na vidiku...
Veritas je zaista zanimljiv automobil. Ako ga kupite, nećete dobiti čak ni krov. Dobićete samo motor, volan, točkove i možda sedište. I sve to za cenu koja iznosi skromnih 380.000 američkih dolara...
Poznata aukcijska kompanija COYS uskoro planira da ponudi unikatan primerak automobila, model Fiat Torpedo 2800, u kome su se vozili mnogi poznati političari. Najveći slavu automobil je postigao za vreme Drugog svetskog rata, kada su se u njemu vozili Hitler, Mussollini i Franco...
Švedska kompanija Volvo predstavila je modernizovani motor 2.5FT, koji za pogon koristi biogorivo, etanol E85. Ovaj petocilindrični turbo agregat razvija maksimalnu snagu od 231 KS i maksimalni obrtni moment od 340 Nm...