AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

BMW M GmbH odolevao je pritisku konkurentskih SUV proizvoda iz Stuttgarta (Mercedes-Benz, Porsche) dosta dugo, ali i to će se uskoro promeniti. Porsche Cayenne Turbo S i Mercedes-Benz ML 63 AMG dobijaju dvostruki odgovor iz Minhena: BMW X5 M i BMW X6 M. Predstavljanjem novih supersnažnih SUV modela, BMW je oborio nekoliko mitova...

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

Kombinacija sporta i kategorije SUV za BMW bila je tabu dugo vremena, isto kao i mix pogona na sve točkove i slova "M" u svom imenu.. Motor Agregat, koji BMW naziva M Twin Power Turbo, razvijen je od poznatog osmocilindričnog motora, koji egzistira u modelima 750i i X6 xDrive50i. Izmene koje su realizovane kako bi se snaga povećala za više od 100 kW, su toliko ozbiljne, da možemo slobodno reći da se radi o novom motoru. Osmocilindraš pod uglom od 90 stepeni može se pohvaliti minimalnom udaljenošću između motora i turbo punjača, koja zajedno sa konstrukcijom Twin Scroll dorpinosi velikoj dinamičnoti celog sistema. Maksimalan pritisak predsabijanja vazduha iznosi 1,5 Bara. Sistem direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar preko piezoelektričnih brizgaljki radi pod pritiskom od 200 Bara. Poseban sistem raspršivanja goriva u visokim područjima obrtaja utiče na hlađenje visokosnažnog motora. Smanjenje potrošnje goriva realizovano je preko BMW EfficientDynamics sistema, a sve pohvale zaslužuje i varijabilni rezvod ventila Double VANOS. Uljna pumpa radi varijabilnim tempom, prema potrebi, a ne nedostaje ni "pametni" alternator. Hidraučični sistem aktivnih stabilizatora dobio je posebne pumpe, koje pojačavaju pritisak prema aktuelnoj potrebi. U normalnoj vožnji štedi se preko 70 % potrebne energije.

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

Automatski menjač, DPC i xDrive Prvi put u BMW-u serije M instalirana je šestostepena automatska transmisija. Vreme potrebno za promenu stepena je minimalno, a menjač je opremljen i funkcijom smanjivanja obrtnog momenta motora i u manuelnom režimu rada. Sportski "automat" opremljen je i posebnim amortizerom za torziona kretanja, koji smanjuje vibracije i poboljšava reakciju motor-menjač. U "D" režimu rada, vozač na raspolaganju ima mogućnost izbora "M" i "S", a automobil je opremljen i sistemom "Launch Control", za optimalno ubrzanje iz mesta. Prvi put u automobil BMW M GmbH instaliran je i sistem pogona na sve točkove xDrive. Elektronski upravljiv sistem za BMW X5 M i X6 M specijalno je razvije, sa posebnim akcentom na zadnju osovinu. U standardnu opremu spada i zadnji diferencijal "Dynamic Performance Control", koji raspoređuje moment između zadnjeg levog i zadnjeg desnog točka, u zavinsnosti od potrebe. Sistem doprinosi aktivnoj bezbednosti i poboljšava pravilan prenos snage na podlogu. Većoj dinamici doprinosi i tradicionalno optimalni raspored masa, koji iznosi 50:50 prednja - zadnja osovina.

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!

Za zaustavljanje su zaduženi veliki diskovi prečnika 396 mm napred i 386 m pozadi, na koje deluju 4-klipna kočionina klešta. Felne su prečnika 20 inča, sa pneumaticima 275/45 R20 napred i 315/35 R20 pozadi. Oba automobila mere masu od 2305 kilograma, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi svega 4,7 sekundi. Maksimalna brzina standardno je ograničena na 250 km/h, a uz posebnu doplatu max brzina se može povećati na 275 km/h. Standard SUV modela sa oznakom M jeste i aktivno sportsko vešanje sa pneumatiskim ogibljenjem, adaptivnim amortizerima, aktivnim "Servotronic" upravljenjem i aktivnim hidrauličnim stabilizatorima.

BMW X5 M a BMW X6 M oficijalno!
BMW X5 M I BMW X6 M - tehnička specifikacija
Model: X5 MX6 M
Zapremina motora (cm3):43954395
Broj cilindara / ventila:8 / 48 / 4
Maksimalna snaga (KS pro o/min):555 / 6000555 / 6000
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):680 / 1500 - 5650680 / 1500 - 5650
Max. Brzina (km/h):250 (275)250 (275)
Prosečna potrošnja (L/100 km):13,913,9
Masa automobila (kg):23052305

Goran Sarić - Automagazin

Nordschleife ima novog rekordera: Gumpert Apollo Sport

Nordschleife ima novog rekordera: Gumpert Apollo Sport

Poslednjih nekoliko meseci vodi se velika bitka za titulu najbržeg serijskog automobila na stazi Severni Nürburgring. Iako su modeli Chevrolet Corvette ZR1, Nissan GT-R i Porsche 911 GT2 pokazali veliki potencijal (oko 7:25), Gumpert Apollo Sport im je očitao kvalitetnu lekciju (7:11,57)...
Letnja Timska Liga se približava kraju

Letnja Timska Liga se približava kraju

Neverovatno zanimljiva završnica Kopi Centar TAŠ Letnje Timske Lige za Amatere ! Takmičari CC TAŠ tima, Marko Šolić i Nebojša Prokić, obezbedili su prvu titulu ovog prestižnog takmičenja, dve trke pred kraj šampionata.
Porsche 911 GT3 RS - zvanične informacije i fotografije

Porsche 911 GT3 RS - zvanične informacije i fotografije

Večeras ćemo teško zaspati. Ubeđeni smo da je pred nama "najpornografskiji" automobil na planeti, koji predstavlja materijalizaciju svih "mokrih snova" koje sanjaju automobilski fanatici. Oni koji imaju srčane i respiratorne probleme ne bi trebali da otvaraju ovu vest...
Gemballa Panamera Mistrale: prvi tjuning za Panameru

Gemballa Panamera Mistrale: prvi tjuning za Panameru

Posle martovske premijere Porsche modela sa četvora vrata, modela Panamera, koji je promenio istoriju ove Stuttgartske marke, bilo je samo pitanje vremena kada će ovaj model stići u "garažu" nekog vernog tjunera Porsche automobila. Gemballa je jedan od njih...
Kia Venga - prve zvanične informacije i fotografije

Kia Venga - prve zvanične informacije i fotografije

Južnokorejska kompanija predstavila je mini MPV model, nemanjen evropskom tržištu, koji će se proizvoditi u Češkoj. Kia Venga, koja će biti predstavljena na sajmu u Frankfurtu, bazirana je na modelu Kia No3 Concept, predstavljenom u Ženevi, u martu tekuće godine...
Bentley Mulsanne - prve fotografije i informacije

Bentley Mulsanne - prve fotografije i informacije

Festival Concours D'Elegance u kalifornijskom Pebble Beachu bio je domaćin svetske prmijere nove luksuzne limuzine Bentley, koja će nositi ime Mulsanne. Evropska premijera zakazana je za dolazeći sajam automobila u Frankfurtu...
Jenson Button prodaje svoj Bugatti Veyron

Jenson Button prodaje svoj Bugatti Veyron

Vodeći u šampionatu sveta u Formuli 1, Jenson Button, verovatno nema previše slobodnog vremena za vožnju svog Bugatti Veyrona, pa mu skupoceni primerak stoji u garaži. Britanac je odlučio da ga proda...
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje