Najnovije vesti iz auto industrije
MDI AirPod - Automobil na vazduh
Objavljeno: 10.03.2009.
Na sajmu automobila u Ženevi javnosti je predstavljen zanimljivi prototip automobila nove generacije, koji za pogon ne koristi ni benzin, ali ni bilo koje drugo ustaljeno gorivo. Za pogon ovog automobila zadužen je vazduh pod pritiskom...
Iza razvoja ovog automobila stoji Francuz Guy Négre, koji svoju koncepciju automobila na komprimovani vazduh predstavlja dugo godina, ali sa malo uspeha. Pre dve godine kompanija Tata dobila je licencu za proizvodnju motora na vazduh, ali problem je što licenca važi samo za Indiju.
Pod "haubom" ovog zanimljivog automobila nalaze se rezervoari za sabijenim vazduhom (pritisak od 350), zapremine 175 litara. Vozilo ima dva motora, na svakom od zadnja dva točka po jedan, koje pokreću manje-više klasični cilindri. Kompresovani vazduh, utisnut u rezervoare na nekoj od specijalizovanih pumpi ili u sopstvenom aranžmanu kod kuće šalje se u cilindre. Vazduh se šalje u komoru i pod visokim pritiskom deluje na kretalje klipa. Opremljen je sa tri sedišta, od kojih je jedno okrenuto unazad. Brzina kretanja mu je do 70 km/h, a autonomija s jednim punjenjem vazduha nešto preko 200 kilometara.

Ovaj AirPod nije jedini primerak MDI kompanije, već MDI nudi i druge modele, sa dosta standardnijim izgledom. Za punjenje rezervoara gorivom dovoljno je dva minuta na specijalizovanoj pumpi ili par sati ako se puni kod kuće sa mini-kompresora.
Goran Sarić - Automagazin
Posle mnogobrojnih simulacija i špijunskih fotografija, pred nama su prve zvanične informacije i fotografije nove generacije modela Mercedes-Benz E karavan. Prvi put javnost će novi model imati prilike da vidi na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu, a prodaja na domaćem tržištu startuje u oktobru tekuće godine...
Kompanija Nissan u Japanu je predstavila svoj prvi serijski automobil na električni pogon. Za razliku od dosadašnjih proizvoda na ovom polju, Nissan Leaf pruža veliku autonomiju u realnom saobraćaju, uz prihvatljivu cenu...
Ponuda uvoznika Suzukijevih automobila, beogradskog Euro Sumara, ovih dana je proširena atraktivnim modelom SX4 sedan. Ovaj automobil, ali u petovratnoj (hatchback) varijanti, poslednjih meseci je jedan od najprodavanijih u svojoj klasi na našem tržištu. Limuzinska, sedan varijanta, osim zavidnog komfora za putnike, nudi i veliki prtljažni prostor zapremine 515 litara. Kupci koji budu brzi, imaće priliku da ovu verziju SX4 nabave po promotivnoj ceni od svega 12.990 evra...
Super-laka verzija najpopularnijeg roudstera na svetu, Mazde MX-5, biće premijerno prikazana na 63. Salonu automobila u Frankfurtu, koji se održava od 15. do 27. septembra 2009. godine...
Nacionalna turistička organizacija Crne Gore, četvrtu godinu za redom, predstavlja turističku ponudu Crne Gore na sajmu RDA, koji se ove godine održava od 04. do 06. avgusta u Kelnu i predstavlja najveći evropski sajam specijalizovanog autobuskog turizma sa sve većim akcentom na grupna putovanja...
Uprkos tradicionalno mirnijoj letnjoj sezoni, prodajni rezultati kompanije Mazda Srbija i Crna Gora su i dalje u zoni stabilnosti. Od početka godine, u kompaniji Mazda Srbija i Crna Gora prodato je ukupno 480 vozila (10% više u odnosu na isti period 2008. godine)...
Specijalozovana prodavnica opreme za motocikliste, Maxmoment moto, po posebnim, osetno nižim cenama - od 980 do 4.800 dinara - nudi širok izbor zaštite za motocikale i skutere od krađe. Kompletan asortiman opreme za ovu namenu je iz uvoza, a među glavnim isporučiocima je jedan od najrenomiranijih proizvođača – italijanska kompanija Lampa...
U nedelju, 2. avgusta, na kartodromu Ada Huja u Beogradu, čak 60 takmičara se borilo za naslov pobednika Karting Kupa za Amatere 2009, koji je održan u organizaciji Karting Amaterske Lige (KAL) Beograda. Pehar `na tri sprata`, koji je za pobednika obezbedio pokrovitelj takmičenja Sportski Auto Moto Savez Beograda, osvojio je dvadesetosmogodišnji Milan Markov iz Pančeva !
Kompanija Mitsubishi Motors Corporation (MMC) objavila je poslovne rezultate za prvi kvartal fiskalne godine 2009 (period od 1. aprila do 30. juna 2009. godine). Japanska kompanija objavila je čist gubitak u navedenom periodu od 27,8 milijardi jena...