AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Peugeot 207 Economique

Peugeot 207 Economique

Volkswagen ima BlueMotion, Mercedes ima Bluetec, Ford je predstavio ECOnetic, Seat ima Ecomotive, a svoju brigu za ekologiju i potrošnju Peugeot nam pokazuje novom verzijom modela 207, pod imenom Peugeot 207 Economique...
Hyundai Auto Beograd -  ’’NBG Car Show’’ na Ušću

Hyundai Auto Beograd - ’’NBG Car Show’’ na Ušću

U subotu 18.07.2009. god. na prostoru ispred cluba ’’Asterix’’ na Ušću održana je manifestacija ’’NBG Car Show’’ koju su organizovali Hyundai Auto Beograd i Opština Novi Beograd. Akcija je održana u okviru već tradicionalne manifestacije opštine Novi Beograd-Novobeogradsko leto...
Nova Opel Astra: snažne sportske linije i elegantni detalji

Nova Opel Astra: snažne sportske linije i elegantni detalji

Nova Opel Astra donosi u kompaktnu klasu svoju vlastitu interpretaciju nagrađivane Opelove dizajnerske filozofije koja spaja umetničku skulpturalnost sa nemačkom preciznošću, prvi put viđenu kod Insignije. Njene snažne sportske linije i elegantni detalji doprinose privlačnom novom izgledu...
Mercedes-Benz anketa i nagradno putovanje za dobitnike

Mercedes-Benz anketa i nagradno putovanje za dobitnike

Kompanija Mercedes-Benz Serbia i Crna Gora već petu godinu sprovodi anketu o zadovoljstvu kupaca. U istraživanju o zadovoljstvu u protekloj godini učestvovalo je ukupno 2902 ispitanika u sledećim kategorijama: postprodaja, prodaja kombi dostavnih vozila i prodaja putničkih vozila.
Lexus RX 450h u Srbiji

Lexus RX 450h u Srbiji

U prijatnom ambijentu salona Lexus Beograd, sinoć je održana prezentacija novog modela porodice Lexus, hibridnog SUV-a, RX450h za klijente i potencijalne kupce. Gospodin Dejan Stojaković, menadžer prodaje centra Lexus Beograd, otkriva nam najzanimljivije detalje o atraktivnom Lexus automobilu...
Audi A5 Sportback: nove fotografije

Audi A5 Sportback: nove fotografije

Već duže vreme spekuliše se o tome da će Audi predstaviti model, koji će se uklopiti u aktuelni trend kupea sa četvoro vrata. Posle novih zvaničnih fotografija, koje nam predstavljaju automobil iz profila, jasno je da je model A5 Sportback mnogo bliže serijskoj proizvodnji...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje