AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Električna Toyota iQ stiže 2010. godine

Električna Toyota iQ stiže 2010. godine

Toyota priprema mali gradski automobil na bazi modela iQ, koji će imati autonomiju od 150 kilometara. Električna verzija modela iQ za pogon će koristiti samo električnu energiju iz baterija...
Suzuki Kizashi - prve zvanične fotografije i info + Wallpaper

Suzuki Kizashi - prve zvanične fotografije i info + Wallpaper

Suzuki je konačno predstavio prve fotografije i inormacije o modelu Kizashi, stilističkom sedanu, koji bi na tržištu trebao biti konkurent modelima kao što su Mazda 6 i Honda Accord. Automobil je dugačak 4.650 mm, a u opciji će biti i pogon na sve točkove, kao i šestostepeni automatski menjač. Kizashi će se proizvoditi u Japanu, gde će početi i prodaja. Fotografije za Vaš Desktop (Suzuki Kizashi) možete pogledati klikom na LINK...
Kia VG: prve zvanične skice

Kia VG: prve zvanične skice

Pre nekoliko meseci smo na sajmu salonu automobila u Seulu videli koncept nove velike Kie, a sada su pred nama renderi njenog finalnog izgleda. Naš prvi utisak je da će nova Kia više odgovarati ukusu evropskih kupaca...
Suzuki Kizashi - prve fotografije serijskog modela

Suzuki Kizashi - prve fotografije serijskog modela

Kompanija Suzuki već duže vreme na svetskim sajmovima predstavlja različite "generacije" koncept modela Kizashi, a u javnosti je već počelo da se spekuliše da pomenuti model neće ugledati svetlost dana. Od danas je situacija sasvim drugačija, jer pred nama su prve fotografije produkcijskog modela...
Carlsson RS: tuning za Mercedes-Benz GL

Carlsson RS: tuning za Mercedes-Benz GL

Kompanija Carlsson je gigantski SUV, Mercedes-Benz GL, opremila felnama prečnika 22 inča, sa pneumaticima 295/35 R22 (4189 eur), aerokitom sa dnevnm LED svetlima, duplim maglenkama, pragovima i branicima (8499 eur), kao i 30 mm nižim oslanjanjem (1099 eur)...
Ferrari 458 Italia: naslednik legendarnog F430 je pred nama

Ferrari 458 Italia: naslednik legendarnog F430 je pred nama

Supersportski automobil snova je tu! Naslednik legendarnog Ferrari F430 kuca na vrata sa boljim ubrzanjem, većom maksimalnom brzinom, modernijom tehnikom i savršenim dizajnom. To je ono što fanovi očekuju od novog Ferrarija. Pored toga, novi model je neznatno veći od prethodnika, ali su konstruktori iz Maranella posebnu pažnju posvetili smanjenju potrošnje i zaštiti životne okoline...
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje