AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Chevrolet Volt - rekordna potrošnja: samo 1 L/100 km

Chevrolet Volt - rekordna potrošnja: samo 1 L/100 km

General Motors objavio je vest da je, prema američkoj normi EPA, hibridni model Chevrolet Volt sposoban da sa jednim galonom (3,8 L) u gradskom saobraćaju pređe 230 milja, što odgovara prosečnoj potrošnji u gradskim uslovima od 1 litar na 100 km...
Shopgroup - Eneos ulja i na našem tržištu

Shopgroup - Eneos ulja i na našem tržištu

Posredstvom beogradskog preduzeća Shopgroup, specijalizovanog za trgovinu auto delovima, u mreži nezavisnih maloprodajnih i servisnih objekata u Srbiji uskoro će se pojaviti najtraženije motorno ulje u Japanu – Eneos...
Mazda u Frankfurtu izlaže prvi japanski automobil sa SCR sistemom

Mazda u Frankfurtu izlaže prvi japanski automobil sa SCR sistemom

Na Mazdinom štandu u Frankfurtu (IAA) biće predstavljeno prvo japansko putničko vozilo sa dizel-motorom sa sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR). Ova tehnologija stajaće u ponudi isključivo evropskim kupcima, i to kod nove dizel fejslift verzije CX-7, Mazdinog krosover terenskog SUV-a, koji će se na tržištu naći u oktobru ove godine...
Globalna prodaja vozila - Toyota i dalje ispred General Motorsa

Globalna prodaja vozila - Toyota i dalje ispred General Motorsa

Japanska kompanija Toyota, u prvom polugodištu tekuće godine, prodala je 11 hiljada automobila više nego američki koncern General Motors. Nemački koncern Volkswagen, po broju prodatih automobila na svetskom tržištu, nalazi se na trećem mestu. Na četvrtom mestu, po kriterujumu broja prodatih vozila, nalazi se korejska grupacija Hyundai-Kia, sa minimalnom prednošću ispred Forda...
Aston Martin Rapide stiže u Frankfurt - cena poznata

Aston Martin Rapide stiže u Frankfurt - cena poznata

I pored svetske finansijske krize, i "invazije" ekoloških modela, čini se da će ovogodišnji sajam automobila u Frankfurtu zadovoljiti i fanove sportskih modela. Posle Ferrarija 458 Italia, facelift modela Porsche 911 Turbo, Mazde MX-5 Superlight, tamo će debitovati i dugo očekivani Aston Martin Rapide...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje