1.6 turbo motori - vodeći u klasi, za modele Opel Astra, Zafiru i Cascada

Linija modela Opel Astra, Zafira Tourer i Cascada kabriolet su prvi modeli koji će iskoristiti prednosti uvođenja novih motora i sistema prenosa u veliki program razvoja pogonskih grupa, kroz koji će 80 odsto portfolija Opelovih motora biti obnovljeno do kraja 2016. godine.
Pogledajte vest: Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo.
Tri potpuno nove linije motora – u okviru kojih je razvijeno 13 raziličitih motora – I niz novih prenosnih mehanizama uvešće najnovije tehnologije I preformanse vodeće u klasi u širok opseg Opelovih proizvoda.
Program počinje pojavom novih 1.6-litarskih turbo motora, koji su prvi izdanak nove generacije linije benzinskih I dizel motora srednje veličine. Oni su fokusirani na to da pruže odgovor na rastuću potražnju za ‘umanjenim’ pogonskim jedinicama, nudeći veliku snagu I obrtni momenat sa smanjenom potrošnjom goriva i emisijom CO2. I jedno I drugo definisano je jačinom snage i nivoima prefinjenosti koji su vodeći u klasi.
Novi 1.6 SIDI Turbo benzinski motor, sa paljenjem pomoću svećica sa direktnim ubrizgavanjem (Spark Ignition Direct Injection), razvija 125 kW/170 ks i 280 Nm obrtnog momenta (uključujući funkciju overboost), što je 12 odsto više u odnosu na najbližu konkurenciju. On je sada na raspolaganju u liniji modela Astra (GTC, hečbek sa 5 vrata, sedan i Sports Tourer), na Zafiri Tourer i novom kabrioletu Cascada. Novi 1.6 CDTI motor sa 100 kW/136 ks, Opelov prvi, potpuno aluminijumski dizel motor, je bez premca u klasi po snazi po litru sa 85 ks. On debituje na modelu Zafira Tourer 2013. Godine, a vremenom će biti uveden I u druge Opelove modele. Oba motora se kombinuju sa sledećom generacijom ručnih menjača, koji postavljaju standard vrhunskog kvaliteta menjanja brzina u odnosu na ponudu konkurencije.
Vodeći u klasi: Potpuno novi 1.6 SIDI Turbo benzinski motor
Ovaj potpuno novi 4-cilindarski benzinski motor sa direktnim ubruzgavanjem se izbacuje na tržište sa snagom od 125 kW/170 ks i postiže izuzetno visok obrtni momenat u donjem segment od 280 Nm pri svega 1,650 rpm. Podređen je tome da pruža vrhunsku elastičnost, optimalnu potrošnju goriva, sa niskom emisijom CO2 i izvanrednu prefinjenost stila.
U odnosu na 1,6-litarski turbo motor koji zamenjuje, potrošnja goriva u kombinovanom režimu vožnje I emisija CO2 smanjeni su za do 15%, dok je obrtni momenat povećan za 22%. Kao posledica toga, ovaj motor postavlja novi standard dajući 12% viši obrtni momenat u odnosu na najbližu konkurenciju među kompaktnim modelima nivoa snage od 150 do 180 ks, uključujući motore vrhunskih nemačkih brendova.
Ključne karakteristike za impresivne performanse su: uvođenje direktnog ubrizgavnja goriva radi boljeg sagorevanja, brzo-delujući sistem turbo punjenja radi postizanja visoke vučne sile pri niskim brzinama motora i niz mera usmerenih na zvuk, radi tišeg i skladnijeg rada motora.
Kao primer impresivne vučne sile, 1.6 SIDI Turbo ubrzava Astru sa petora vrata u hečbek I sedan izvedbama sa 80 na 120 km/hm u petoj brzini za svega 8,8 sekondi, što je gotovo dve sekunde brže u odnosu na prethodni 1.6 turbo model. Sa Start/Stop tehnologijom i 6-stepenim manuelnim prenosom, oba modela, po kombinovanom NEDC ciklusu (novi evropski ciklus vožnje) troše svega 5,9 l/100 km sa emisijom CO2 od 139 g/km– što predstavlja poboljšanje od 14 odsto. Kod modela GTC, poboljšanje je još veće - 15 odsto.

Vodeći u klasi: Potpuno novi 1.6 CDTI dizel motor
Opelov prvi potpuno aluminijumski dizel motor je prvobitno lansiran u modelu Zafira Tourer. On će zameniti trenutni 1.7-litarski i 2.0-litarske dizel motore niže snage na nekoliko Opelovih modela, a u najavi je još nekoliko nivoa izlazne snage. U prvoj izvedbi, on ima 100 kW/136 ks i snažan obrtni momenat od 320 Nm, sa izvrsnom gustinom snage od 85 ks po litru, koja je bez premca u ovoj kategoriji u svojoj klasi zapremine.
U poređenju sa motorom 2.0 CDTI, slične snage, koji je takođe na raspolaganju kod modela Zafira Tourer, za 10% su smanjene potrošnja goriva I emisija CO2. To znači da su vrednosti koje se beleže u kombinovanom režimu vožnje svega 4.1 l/100 km i 109 g/km CO2, a te vrednosti ni jedan drugi kompaktni monokeb sedmosed sa sličnom izlaznom snagom ne može da dostigne. Kada se primenjuje na manjim vozilima, očekuje se potrošnja goriva ispod 4,0l/100 km i emisija CO2 oko ili ispod 100 g/km.
Sa Opelovim Blue Injection sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR) koji omogućava usklađenost sa Euro 6 standardima emisije (stupaju na snagu u septembru 2015.), 1.6-litartski CDTI je čist kao i benzinski motor tokom rada.
Kao njegov benzinski parnjak, 1.6-litarski CDTI takođe ima koristi od brojnih mera vezanih za upravljanje zvukom kako bi se minimalizovala buka, vibracije i grubost. Zabeležio je najniži stepen buke u vozilu kada je testiran u Zafira Tourer modelu, naspram drugih vozila koji su koristili 1,6-litarske turbo dizel motore.
Komon-reil sistem goriva pod visokim pritiskom uparen sa zatvorenom petljom kontrole sagorevanja i snažnim ulaznim punjenjem od turbopunjača varijabilne geometrije (VGT) su glavne tehničke karakteristike. Ove funkcije, i još mnogo drugih, kontroliše sofisticirana jedinica kontrole 1,6 CDTI motora, razvijena od strane General Motorsa. Ovaj vrhunski ECU sistem napravljen u Italiji, Nemačkoj i Sjedinjenim Državama, biće korišten u svim Opelovim budućim četvorocilindričnim dizel motorima.
Ručni menjači sledeće generacije: Najbolji u klasi kvalitet menjanja brzina
Opel je uložio preko 50 miliona evra u svoje evropske fabrike kako bi unapredio svoje aktuelne petostepene i šestostepene ručne sisteme prenosa. Ovi šestostepeni menjači lako izlaze na crtu najboljim konkurentnim rešenjima u klasi, te nude brzo i nesmetano menjanje brzina. Sada se uvode u Astra liniju modela, u Cascasa i Zafira Tourer modele sa novim 1,6-litarskim motorima.
Brojne revizije unutrašnjih prenosa i mehanizama za menjanje, kao i njihova integracija u vozilu, omogućili su značajno smanjenje pokreta pri menjanju brzina, uz veoma malu snagu potrebnu za menjanje brzina. Ovo vozaču daje osećaj mnogo veće “povezanosti”, omogućavajući poluzi menjača da se lako vrati u položaj uz minimum napora.
Šestostepeni sistem prenosa niskog trenja sa Active Select funkcijom koja omogućuje ručno menjanje brzina zarad jačeg iskustva sportske vožnje, takođe je dostupno.
Opel