AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.6 turbo motori - vodeći u klasi, za modele Opel Astra, Zafiru i Cascada

1.6 turbo motori - vodeći u klasi, za modele Opel Astra, Zafiru i Cascada

Linija modela Opel Astra, Zafira Tourer i Cascada kabriolet su prvi modeli koji će iskoristiti prednosti uvođenja novih motora i sistema prenosa u veliki program razvoja pogonskih grupa, kroz koji će 80 odsto portfolija Opelovih motora biti obnovljeno do kraja 2016. godine.

Pogledajte vest: Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo.

 

Tri potpuno nove linije motora – u okviru kojih je razvijeno 13 raziličitih motora – I niz novih prenosnih mehanizama uvešće najnovije tehnologije I preformanse vodeće u klasi u širok opseg Opelovih proizvoda.

Program počinje pojavom novih 1.6-litarskih turbo motora, koji su prvi izdanak nove generacije linije benzinskih I dizel motora srednje veličine. Oni su fokusirani na to da pruže odgovor na rastuću potražnju za ‘umanjenim’ pogonskim jedinicama, nudeći veliku snagu I obrtni momenat sa smanjenom potrošnjom goriva i emisijom CO2. I jedno I drugo definisano je jačinom snage i nivoima prefinjenosti koji su vodeći u klasi.

Novi 1.6 SIDI Turbo benzinski motor, sa paljenjem pomoću svećica sa direktnim ubrizgavanjem (Spark Ignition Direct Injection), razvija 125 kW/170 ks i 280 Nm obrtnog momenta (uključujući funkciju overboost), što je 12 odsto više u odnosu na najbližu konkurenciju. On je sada na raspolaganju u liniji modela Astra (GTC, hečbek sa 5 vrata, sedan i Sports Tourer), na Zafiri Tourer i novom kabrioletu Cascada. Novi 1.6 CDTI motor sa 100 kW/136 ks, Opelov prvi, potpuno aluminijumski dizel motor, je bez premca u klasi po snazi po litru sa 85 ks. On debituje na modelu Zafira Tourer 2013. Godine, a vremenom će biti uveden I u druge Opelove modele. Oba motora se kombinuju sa sledećom generacijom ručnih menjača, koji postavljaju standard vrhunskog kvaliteta menjanja brzina u odnosu na ponudu konkurencije.

Vodeći u klasi: Potpuno novi 1.6 SIDI Turbo benzinski motor

Ovaj potpuno novi 4-cilindarski benzinski motor  sa direktnim ubruzgavanjem se izbacuje na tržište sa snagom od 125 kW/170 ks i postiže izuzetno visok obrtni momenat u donjem segment od 280 Nm pri svega 1,650 rpm. Podređen je tome da pruža vrhunsku elastičnost, optimalnu potrošnju goriva, sa niskom emisijom CO2 i izvanrednu prefinjenost stila.  

U odnosu na 1,6-litarski turbo motor koji zamenjuje, potrošnja goriva u kombinovanom režimu vožnje I emisija CO2 smanjeni su za do 15%, dok je obrtni momenat povećan za 22%. Kao posledica toga, ovaj motor postavlja novi standard dajući 12% viši obrtni momenat u odnosu na najbližu konkurenciju među kompaktnim modelima nivoa snage od 150 do 180 ks, uključujući motore vrhunskih nemačkih brendova.

Ključne karakteristike za impresivne performanse su: uvođenje direktnog ubrizgavnja goriva radi boljeg sagorevanja, brzo-delujući sistem turbo punjenja radi postizanja visoke vučne sile pri niskim brzinama motora i niz mera usmerenih na zvuk, radi tišeg i skladnijeg rada motora.

Kao primer impresivne vučne sile, 1.6 SIDI Turbo ubrzava Astru sa petora vrata u hečbek I sedan izvedbama sa 80 na 120 km/hm u petoj brzini za svega 8,8 sekondi, što je gotovo dve sekunde brže u odnosu na prethodni 1.6 turbo model. Sa Start/Stop tehnologijom i 6-stepenim manuelnim prenosom, oba modela, po kombinovanom NEDC ciklusu (novi evropski ciklus vožnje) troše svega 5,9 l/100 km sa emisijom CO2 od 139 g/km– što predstavlja poboljšanje od 14 odsto. Kod modela GTC, poboljšanje je još veće - 15 odsto.

1.6 turbo motori - vodeći u klasi, za modele Opel Astra, Zafiru i Cascada

Vodeći u klasi: Potpuno novi 1.6 CDTI dizel motor

Opelov prvi potpuno aluminijumski dizel motor je prvobitno lansiran u modelu Zafira Tourer. On će zameniti trenutni 1.7-litarski i 2.0-litarske dizel motore niže snage na nekoliko Opelovih modela, a u najavi je još nekoliko nivoa izlazne snage. U prvoj izvedbi, on ima 100 kW/136 ks i snažan obrtni momenat od 320 Nm, sa izvrsnom gustinom snage od 85 ks po litru, koja je bez premca u ovoj kategoriji u svojoj klasi zapremine.

U poređenju sa motorom 2.0 CDTI, slične snage, koji je takođe na raspolaganju kod modela Zafira Tourer, za 10% su smanjene potrošnja goriva I emisija CO2. To znači da su vrednosti koje se beleže u kombinovanom režimu vožnje svega 4.1 l/100 km i 109 g/km CO2, a te vrednosti ni jedan drugi kompaktni monokeb sedmosed sa sličnom izlaznom snagom ne može da dostigne. Kada se primenjuje na manjim vozilima, očekuje se potrošnja goriva ispod 4,0l/100 km i emisija CO2 oko ili ispod 100 g/km.

Sa Opelovim Blue Injection sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR) koji omogućava usklađenost sa Euro 6 standardima emisije (stupaju na snagu u septembru 2015.), 1.6-litartski CDTI je čist kao i benzinski motor tokom rada.

Kao njegov benzinski parnjak, 1.6-litarski CDTI takođe ima koristi od brojnih mera vezanih za upravljanje zvukom kako bi se minimalizovala buka, vibracije i grubost. Zabeležio je najniži stepen buke u vozilu kada je testiran u Zafira Tourer modelu, naspram drugih vozila koji su koristili 1,6-litarske turbo dizel motore.

Komon-reil sistem goriva pod visokim pritiskom uparen sa zatvorenom petljom kontrole sagorevanja i snažnim ulaznim punjenjem od turbopunjača varijabilne geometrije (VGT) su glavne tehničke karakteristike. Ove funkcije, i još mnogo drugih, kontroliše sofisticirana jedinica kontrole 1,6 CDTI motora, razvijena od strane General Motorsa. Ovaj vrhunski ECU sistem napravljen u Italiji, Nemačkoj i Sjedinjenim Državama, biće korišten u svim Opelovim budućim četvorocilindričnim dizel motorima.

Ručni menjači sledeće generacije: Najbolji u klasi kvalitet menjanja brzina  

Opel je uložio preko 50 miliona evra u svoje evropske fabrike kako bi unapredio svoje aktuelne petostepene i šestostepene ručne sisteme prenosa. Ovi šestostepeni menjači lako izlaze na crtu najboljim konkurentnim rešenjima u klasi, te nude brzo i nesmetano menjanje brzina. Sada se uvode u Astra liniju modela, u Cascasa i Zafira Tourer modele sa novim 1,6-litarskim motorima.  

Brojne revizije unutrašnjih prenosa i mehanizama za menjanje, kao i njihova integracija u vozilu, omogućili su značajno smanjenje pokreta pri menjanju brzina, uz veoma malu snagu potrebnu za menjanje brzina. Ovo vozaču daje osećaj mnogo veće “povezanosti”, omogućavajući poluzi menjača da se lako vrati u položaj uz minimum napora.

Šestostepeni sistem prenosa niskog trenja sa Active Select funkcijom koja omogućuje ručno menjanje brzina zarad jačeg iskustva sportske vožnje, takođe je dostupno.

Opel

Japan na Rajni

Japan na Rajni

Dizeldorf, grad u zapadnoj Nemačkoj, dom je jedne od najvećih japanskih zajednica u Evropi. U vožnji novim modelom Mazda CX-80, Mazda Stories otkriva čari mesta koje je danas poznato kao „Mali Tokio na Rajni"...

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 proglašen je ukupnim pobednikom na izboru World Car Awards 2025. Na svečanoj dodeli nagrada World Car Awards, koja se održala u sklopu Međunarodnog sajma automobila u Njujorku, Kia EV3 osvojio je prestižnu titulu Svetskog automobila godine 2025...

123456. . .1622
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje