AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz Unimog

Mercedes-Benz Unimog

Vozilo Mercedes-Benz UNIMOG je savremeno višenamensko vozilo povišene prohodnosti. Može biti namenjeno za obavljanje različitih radova izmenjivim oruđima i tada je Mercedes-Benz UNIMOG putno (teretno), radno i terensko vozilo u jednom. Zato za ovo vozilo važi slogan “Jedno vozilo – ceo vozni park”. Ali Mercedes-Benz UNIMOG može biti i terensko vozilo za ekstremne uslove eksploatacije...

Mercedes-Benz UNIMOG zadovoljava norme EURO 5, što znači da ima vrlo malo zagađenje životne sredine izduvnim gasovima, kao i nizak nivo buke, a svi sistemi na vozilu (kočnice, upravljanje, menjač…) su proizvod najnovije tehnologije i ispunjavaju sve zahteve bezbednosti u saobraćaju. Produženi intervali održavanja na 1200 radnih časova smanjuju troškove rada vozila i oruđa. Kabina vozača je, kod tipova U300/ U400/ U500, od kompozitnih materijala, zadovoljava sve standarde o čvrstoći i ne rđa. Projektovana sa spuštenim ivicama vetrobrana i prozora ima veliku preglednost u saobraćaju i pri obavljanju radova ali i prepoznatljiv dizajn. Uređaj za klimatizaciju kabine, kao deo standardne opreme, omogućava komforan rad leti i zimi. Sve komande su vozaču ili rukovaocu lako dostupne, a za radove koji se obavljaju sa desne strane vozila moguće je upravljač sa leve strane vozila premestiti na desnu i tako upravljati vozilom. Brzina kretanja je primerena savremenim uslovima saobraćaja, ali omogućava i izvođenje radova koji zahtevaju vrlo sporo kretanje (brzina od 100 m/h do 100 km/h). To u praksi znači da je dolazak na mesto gde se obavljaju radovi vrlo brz, obavljanje radova efikasno i potom je vozilo već spremno za naredni zadatak. Visoku brzinu kretanja Mercedes-Benz UNIMOG može da ima i pri vožnji unazad, npr. pri vuči vagona na železničkom koloseku. Savremeni sistem za prenos snage omogućava automatsku promenu stepena prenosa, brzu i laku promenu smera kretanja, a takođe uz mogućnost blokade svih diferencijala obezbeđuje velike vučne sile za savlađivanje najtežih zadataka na terenu. Aktiviranje blokada diferencijala se može vršiti bez zaustavljanja vozila. Kočni sistem sa disk-kočnicama na svim točkovima i ABS/ALB sistemom je efikasan u svim uslovima eksploatacije. Mercedes-Benz UNIMOG ima veliku osovinsku nosivost pa može nositi oruđa za izvođenje raznih radova na izgradnji i održavanju puteva i pruga, u elektroprivredi, u poljoprivredi i drugim delatnostima. Oruđa se pokreću i upravljaju hidrauličnim, mehaničkim i električnim izvodima snage.Mercedes-Benz UNIMOG ima visoke manevarske sposobnosti, jednostruki točkovi prednje i zadnje osovine idu istim tragom što povećava prohodnost vozila, a za povećanje prohodnosti na rastresitom terenu može se delimično ispustiti vazduh iz pneumatika i time povećati vučna sila – a to je moguće učiniti iz kabine vozača dok je vozilo u kretanju.

Mercedes-Benz Unimog

Na primer, istovremeno je moguće kositi sa tri kosilice, brzinom do 10 km/h, sa uređajima za automatsko obilaženje stubića pored puta ili usisavanje pokošenog materijala i otpadaka. Uz to može se sređivati bankina, očistiti kolovoz četkom ili pročišćavati kanali i cevi uređajem za čišćenje pod visokim pritiskom, vršiti pranje ulica i drugo. Granje pored puta može biti posečeno uređajem za sečenje granja, a ako je isuviše visoko može se odseći iz korpe krana u kojoj ima mesta za dva čoveka. Tako posečeno granje se može usitniti drobilicom za granje koja je takođe jedan od oruđa na Mercedes-Benz UNIMOG – u. Radna korpa na kranu može služiti i za zamenu sijalica na stubovima rasvete i popravke električnih vodova. Održavanje puteva u zimskoj službi je još jedna od primena za koje je Mercedes-Benz UNIMOG idealno rešenje, jer ima visoku prohodnost i potrebnu snagu, dobre manevarske sposobnosti, pogon posipača soli preko sopstvene hidraulike itd. Čišćenje snega raznim vrstama plugova, sakupljanje snega i istovremeni utovar snega u drugi kamion, uređaj za lomljenje leda na kolovozu i freza za odbacivanje snega na deonicama gde su veliki smetovi su tokom zime redovni zadaci za Mercedes-Benz UNIMOG. Uređaji sa sajlama za potezanje ili samoizvlačenje, komresor, generator za struju i razni hidraulični alati se koriste kao pomoć pri izvođenju radova na terenu. Gradnja puteva zahteva ravnanje i nabijanje podloge vibropločama, a istovar teških tereta korišćenje krana – dizalice, na kome mogu biti i dodaci za bušenje rupa u zemlji, radna korpa razni alati – hvatači itd, a sve je to moguće montirati na Mercedes-Benz UNIMOG. Za bezbednost saobraćaja su od posebne važnosti čiste linije na ivici auto-puta, čisti saobraćajni znakovi, čisti zidovi tunela i zato oruđa na Mercedes-Benz UNIMOG-u to omogućavaju. Skoro sva navedena izmenjiva oruđa, kao i druga koja ovde nisu pomenuta, se relativno lako i brzo montiraju i demontiraju što Mercedes-Benz UNIMOG čini stalno zaposlenim tokom cele godine. Za upravljaje vozilom i obavljanje gore navedenih poslova su obično potrebna najviše dva čoveka, a oni zamenjuju desetine radnika koje bi te poslove obavljali ručno, znatno duže i teže.

Mercedes-Benz Unimog U 4000/ U 5000 je vozilo za profesionalan i efikasan rad u Rudnicima uglja sa površinskom eksploatacijom, vatrogasnim jedinicama i službama spasavanja i svim drugim uslovima korišćenja gde je potrebno savladati teško prohodan teren. Sa čvrsto izrađenom konstrukcijom, sa nadgradnjom prilagođenom terenskoj vožnji, velikim hodom osovina (međusobni nagib od 30o), velikim prilaznim uglovima napred i nazad, kao i visokim klirensom (preko 45 cm) obezbeđene su visoke performanse u terenskoj vožnji. Da bi one bile zadržane i u najtežim uslovima izvedena je posebna zaštita svih sistema na vozilu, od agregata na motoru do kočnica na točkovima. Sa pneumaticima za vanputne uslove i uređajem za regulaciju pritiska u pneumaticima čija je komanda u kabini vozača Mercedes-Benz Unimog savlađuje uspone do 45o, velike bočne nagibe, mekan teren i vodu do dubine od 120 cm. Optimalna raspodela opterećenja omogućava dobre vučne karakteristike, što uz manevarske sposobnosti i pri malim brzinama kretanja (spektar raspoloživih brzina kretanja je 1,1 - 90 km/h) i blokiranje diferencijala koje je moguće u toku vožnje čini ovo vozilo pogodnim i za vuču teških tereta po terenu. Mercedes-Benz Unimog:

Model SnagaMeđuosovinsko rastojanje Max masa
Mercedes-Benz Unimog U300/U400/U500156 - 286 KS3080-3900 mm7,5 - 16 t
Mercedes-Benz Unimog U4000/U5000150 - 218 KS3250-3850 mm7,5 - 14,1 t

Mercedes-Brenz Srbija i Crna Gora PR

Auto Pak - Krovne kutije-prtljažnici po izuzetnoj ceni

Auto Pak - Krovne kutije-prtljažnici po izuzetnoj ceni

Beogradska kompanija Auto Pak od nedavno u ponudi ima nekoliko tipova krovnih „boksova“ – zatvorenih dodatnih prtljažnika italijanskog proizvođača G3, po vrlo povoljnim cenama, od 15.700 do 28.400 dinara, odnosno za 60 do 120 odsto niže od sličnih proizvoda drugih marki koji se trenutno mogu pronaći na našem tržištu...
BMW X1 - bez maske

BMW X1 - bez maske

Kompanija BMW, kod modela X1 odlučila se na već proverenu taktiku. Najpre je na sajmu automobila u Parizu predstavljen koncept, koji je praktično identičan sa serijskim automobilom, a sada je na red došlo i postepeno otkrivanje...
Prodajni rezultati Mazde u maju 2009. u Srbiji i Crnoj Gori

Prodajni rezultati Mazde u maju 2009. u Srbiji i Crnoj Gori

Majski rezultati kompaniju Mazda Srbija i Crna Gora i dalje drže u zoni profitabilnosti: od početka godine, u Srbiji i Crnoj Gori prodato je ukupno 383 vozila, što je rast od 23% u odnosu na isti period prošle godine. Modeli Mazda5 i Mazda6, segmenti koji donose zaradu, u odnosu na prošlu godinu beleže veliki plus – prodaja Mazde5 porasla je u odnosu na isti period prošle godine za čak 108%, a Mazde6 za 83%...
Grand Motors - Uz dodatan popust i specijalni pokloni

Grand Motors - Uz dodatan popust i specijalni pokloni

Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila, u svom centru na Novom Beogradu i dilerskoj mreži u Subotici, Novom Sadu, Čačku i Nišu 6. i 10. juna, u danima kada se odigravaju kvalifikacione utakmice za odlazak na Svetsko prvenstvo u fudbalu, nudi ograničenu količinu vozila izloženih u prodajnim salonima sa dodatnim popustom..
Formula 1 - Istanbul Park je 362 dana u godini bez aktivnosti

Formula 1 - Istanbul Park je 362 dana u godini bez aktivnosti

Kada je Bernie Ecclestone 2003. godine potpisao ugovor za Formula 1 takmičenje u blizini Istanbula, očekivanja su bila velika. Prošlo je šest godina, i sve je drugačije. U stazu je investirano preko 175 miliona eura, a već za dve godine tamo se verovatno neće održavati trke. Špekuliše se o tome da ugovor sa Turskom, koji ističe 2011. godine, neće biti produžen.
6. Internacionalni skup ljubitelja Honde

6. Internacionalni skup ljubitelja Honde

U nedelju, 7.6.2009. godine na karting stazi Ada huja biće održan 6. Internacionalni skup ljubitelja Honde. Ova već tradicionalna manifestacija iz godine u godinu okuplja sve više posetilaca, ljubitelja Honda automobila...
Hypo Leasing Grupacija - apsolutni lider na tržištu lizinga

Hypo Leasing Grupacija - apsolutni lider na tržištu lizinga

Hypo Alpe-Adria-Leasing sa kompanijom Hypo Alpe-Adria-Rent čini Hypo Leasing Grupaciju koja je prema svom tržišnom udelu i poslovnim rezultatima u protekloj 2008. godini, zadržala mesto apsolutnog lidera na tržištu lizinga. Hypo Leasing Grupacija u Srbiji stalno širi svoju mrežu i danas ima 13 poslovnica u svim većim gradovima širom zemlje sa preko 130 zaposlenih, a deo je Hypo Group Alpe Adria, finansijske ustanove osnovane 1896. godine u Austriji...
BMW M5
Slika nedelje