AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volkswagen završava proizvodnju Golfa prve generacije

Volkswagen završava proizvodnju Golfa prve generacije

Prva generacija modela Volkswagen Golf svetlost dana ugledala je 1974. godine, a proizvodila je se do danas. U Južnoafričkoj Republici, Golf prve generacije, u blago modernizovanom obliku, prodaje se kao CitiGolf. Kraj proizvodnje se bliži, a planiran je za 2010. godinu...

Istorija prve generacije modela Volkswagen Golf je veoma duga i izuzetno bogata. 1974. godine, Golf je postao prvi Volkswagen sa motorom smeštenim nepred u kombinaciji sa prednjim pogonom, i jedan od prvih automobila tog koncepta u klasi. Prvi konkurenti ovaj koncept su prihvatili tek šest godina kasnije. Karoseriju je dizajnirao studio ItalDesign, Giorgetta Giugiara, a isti dizajn zadržao je i južnoafrički CitiGolf. 1976. godine predstavljena je GTI verzija modela Golf, 1979. godine i sedan sa oznakom Jetta, a 1980. godine svetlost dana ugledao je Golf Cabriolet. Prodaja prve generacije modela Golf u Evropi je završena 1984. godine, a prodaja Cabriolet verzije popularne "jedinice" održana je do 1993. godine. Produkcija u Južnoafričkoj Republici nastavljena je bez prekida do danas.

Volkswagen završava proizvodnju Golfa prve generacije

Današnju ponudu čine tri motora: 1.4i (55 kW), 1.4i (62 kW) i 1.6i (74 kW), i svi motori upareni su sa petostepenom manuelnim menjačem i zadovoljavaju ekološku normu Euro 2. Od baznog dizajna, koji je predstavljen u sedamdesetim godinama, aktuelna "jedinica" se razlikuje po branicima i modernijem izgledu felni. Instrument tabla preuzeta je od prve generacije modela Škoda Fabia. Sledeće godine, 36-godišnji tržižni život prve generacije modela Volkswagen Golf, biće završen. Zanimljivo je da je CitiGolf u JAR sve vreme bio najprodavaniji automobil, a rekordna je bila 2005. godina, kada je na tamošnjem tržištu prodato 28.000 primeraka. Prošle godine, CitiGolf bio je četvrti najprodavaniji automobil u Južnoafričkoj Republici. Fabrika Uitenhage, u Port Elizabethu, biće preusmerena na proizvodnu modela Polo i Jetta, u čiji projekat će Volkswagen investirati 275 miliona Eura. Automagazin.rs

Mazda RX-8 Hydrogen RE i Premacy Hydrogen RE Hybrid

Mazda RX-8 Hydrogen RE i Premacy Hydrogen RE Hybrid

Prošle nedelje javnosti su po prvi put predstavljena nova hibridna vozila, rezultat 18-ogodišnjeg istraživanja kompanije Mazda, koja nastavlja u pravcu „zelenih“ tehnologija i vozila koja se razvijaju u skladu sa ciljevima očuvanja životne sredine. Sva rešenja razvijana su na taj način da budu usklađena sa Mazdinim Zoom Zoom vrednostima dinamičnosti i uživanja u vožnji...
Porsche Panamera na stazi Nordschleife: 7:56,0

Porsche Panamera na stazi Nordschleife: 7:56,0

Porsche Panamera je na prošlonedeljnim testovima na stazi Nürburgring zabeležila fantastičan rezultat. Test vozač zabeležio je vreme vožnje na dugom Nürburgringu od 7:56, što je rekord u klasi automobila sa četvoro vrata...
Forum Toyota Srbija sve zanimljiviji

Forum Toyota Srbija sve zanimljiviji

Pored odlične internet prezentacije, kompanija Toyota Srbija može se pohvaliti sve boljim Toyota Srbija Forumom, koji je namenjen svim vlasnicima, poštovaocima i fanovima ove japanske marke automobila. Na novom forumu, na sva pitanja odgovara i oficijalni Toyota administrator...
Subaru uvodi na tržište verziju Forester Country

Subaru uvodi na tržište verziju Forester Country

Kompanija Subaru na tržište će plasirati novu verziju modela Forester. Iza naziva Country ne kriju se radikalne tehničke izmene, već samo ulepšani detalji, koji će u kombinaciji sa štedljivim i temperamentnim dizel motorom svom vlasniku pokloniti visok nivo individualnosti...
Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom

Dinamična i strastvena vožnja dobila je u Opelu novo ime: Insignia OPC. Njen turbobenzinski motor sa 239 kW/325 KS i velikih 435 Nm okretnog momenta čine je Opelovim najsnažnijim automobilom na tržištu. Ova limuzina visokih performansi dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (s ograničenjem) i ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6 sekundi...
Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje