Najnovije vesti iz auto industrije
Volkswagen završava proizvodnju Golfa prve generacije
Objavljeno: 19.05.2009.
Prva generacija modela Volkswagen Golf svetlost dana ugledala je 1974. godine, a proizvodila je se do danas. U Južnoafričkoj Republici, Golf prve generacije, u blago modernizovanom obliku, prodaje se kao CitiGolf. Kraj proizvodnje se bliži, a planiran je za 2010. godinu...
Istorija prve generacije modela Volkswagen Golf je veoma duga i izuzetno bogata. 1974. godine, Golf je postao prvi Volkswagen sa motorom smeštenim nepred u kombinaciji sa prednjim pogonom, i jedan od prvih automobila tog koncepta u klasi. Prvi konkurenti ovaj koncept su prihvatili tek šest godina kasnije. Karoseriju je dizajnirao studio ItalDesign, Giorgetta Giugiara, a isti dizajn zadržao je i južnoafrički CitiGolf. 1976. godine predstavljena je GTI verzija modela Golf, 1979. godine i sedan sa oznakom Jetta, a 1980. godine svetlost dana ugledao je Golf Cabriolet. Prodaja prve generacije modela Golf u Evropi je završena 1984. godine, a prodaja Cabriolet verzije popularne "jedinice" održana je do 1993. godine. Produkcija u Južnoafričkoj Republici nastavljena je bez prekida do danas.

Današnju ponudu čine tri motora: 1.4i (55 kW), 1.4i (62 kW) i 1.6i (74 kW), i svi motori upareni su sa petostepenom manuelnim menjačem i zadovoljavaju ekološku normu Euro 2. Od baznog dizajna, koji je predstavljen u sedamdesetim godinama, aktuelna "jedinica" se razlikuje po branicima i modernijem izgledu felni. Instrument tabla preuzeta je od prve generacije modela Škoda Fabia.
Sledeće godine, 36-godišnji tržižni život prve generacije modela Volkswagen Golf, biće završen. Zanimljivo je da je CitiGolf u JAR sve vreme bio najprodavaniji automobil, a rekordna je bila 2005. godina, kada je na tamošnjem tržištu prodato 28.000 primeraka. Prošle godine, CitiGolf bio je četvrti najprodavaniji automobil u Južnoafričkoj Republici.
Fabrika Uitenhage, u Port Elizabethu, biće preusmerena na proizvodnu modela Polo i Jetta, u čiji projekat će Volkswagen investirati 275 miliona Eura.
Automagazin.rs
Mio Technology, vodeći svetski proizvođač navigacija, s ponosom je učestvovao kao sponzor prvog Srpskog rekreativnog karting kupa, organizovanom na Autokomerc karting stazi u Beogradu, 22. Avgusta 2009...
Južnokorejske kompanije u poslednje vreme teško uspevaju da zadrže u tajnosti detalje o svojim novim modelima. Posle špijunskih fotografija SUV modela Hyundai iX35, pred nama su špijunske fotografije nemaskiranog naslednika Sonate, modela i40...
U okviru EuroTruck proizvoda i paketa usluga uvedenog 2007. OMV vodeća energetska grupacija u Evropskom pojasu rasta pokazala se još jednom u ulozi pionira u poslovanju sa komercijalnim drumskim prevozom: OMV je razvio novu internet alatku, koja omogućava ovoj industrijskoj grani osetljivoj na visoke cene da optimizuju kamionske rute pomoću ekonomičnih pauza za gorivo...
Nemački BMW pripremio je novu evoluciju svog turbodizela. Model 320d EfficientDynamics Edition, koji će svetlost dana ugledati na sajmu automobila u Frankfurtu, može se pohvaliti kombinovanom potrošnjom od 4,1 L/100 km...
Eksluzivni uvoznik Volvo automobila, beogradski Grand Motors, nudi ograničenu količinu modela S60 Sport, sa dizel motorima od 2,4 litra (126, 163 ili 185 KS) koji su, u zavisnosti od verzije i opreme, jeftiniji od 2.210 do 2.860 evra...
OMV je u 2008. prodao 60 OMV i Avanti benzinskih stanica širom Austrije. OMV je početkom 2009. saopštio nameru da nastavi sa optimizacijom svoje mreže benzinskih stanica, kao deo nove procene mreže i namere da proda dodatnih 70 OMV i Avanti stanica širom zemlje...
Nedavno je veliki General Motors predstavio svoj plan za naredne dve godine, koji uključuje i projekat Corvette C7. Nova "Vette" na tržištu će biti predstavljena 2012. godine, a pod haubom će disati agregat iz modela Cadillac CTS...
O dolazećem malom Lexus automobilu smo pisali već dosta. Nedavno je japanski proizvođač predstavio novu skicu, koja nam najavljuje izgled novog malog hatchback modela, čiji koncept ćemo videti već na sajmu automobila u Frankfurtu...
Turistička sezona u Crnoj Gori se odvija u pravcu ostvarenja cilja koji je, s obzirom na globalnu finansijsku i ekonomsku krizu i njene posledice po sektor turizma, ambiciozno postavljen ekonomskom politikom Vlade za 2009. godinu, a to je isti broj noćenja i turista i približno isti prihodi od turizma kao i u prošloj, rekordnoj, godini...