Najnovije vesti iz auto industrije
Tehnika - Električni kompresor je realnost
Objavljeno: 01.05.2009.
Britanska kompanija Controlled Power Technologies (CPT), još 2000. godine, kao prva u svetu, razvila je električno pogonjen kompresor za motore male zapremine. Od tog trenutka, neprestano radi na njegovom razvoju i približavanju serijskoj proizvodnji...
Sistem je označen kao VTES (Variable Torque Enhancement System), i u principu funkcioniše isto kao i klasični kompresor, samo što za pogon ne koristi remen sa radilice, već se pogoni električnim putem. To je velika prednost: kompresor "ne krade" snagu motoru, a za rad kompresora i njegove obrtaje biće zadužena kompjuterska jedinica, pa sistem ne zavisi od broja obrtaja motora. Upravo zbog toga, električni kompresor može funkcionisati i na malom motoru.
Već je testiranjem dokazano da VTES sistem može funkcionisati kako na benzinskim, tako i na dizel motorima, kao i na motorima koji su već opremljeni turbopunjačem. Sistem je izuzetno kompaktan i u motorskom prostoru ne zauzima toliko mesta koliko je potrebno za klasični kompresor.

Inženjeri su već isprobali ovaj koncept na dizel motoru, i zaključili da će ovo rešenje radikalno poboljšati odziv motora na gas, smanjiti potrošnju goriva i redukovati emisiju CO2 i štetnih čestica. Za razliku od turbokompresora, broj obrtaja električnog kompresora iznosiće oko 70.000 o/min. Za vreme testiranja benzinskog četvorocilindričnog motora zapremine 1,2 litra, inženjeri su uspeli da produkuju snagu koja odgovara snazi atmosferskog 2.0 motora. U poređenju sa atmosferskim motorom zapremine 1,2 litra, ubrzanje od 70 do 100 km/h, u šestom stepenu prenosa, smanjeno je za velikih 40 %.

Sistem koristi specijalno projektovan električni motor, koji radi na naponu od 12V, omogućava dodatnu kompresiju vazduha bez troškova energije samog motora i time povećava snagu motora u režimu niskih i srednjih obrtaja. Sistem je tako projektovan da u sebi sadrži sve potrebne sklopove za funkcionisanje, tako da je moguće da će ovaj sistem veoma brzo biti i implementiran u neki serijski automobil.
Goran Sarić - Automagazin
I pored svetske finansijske krize, i "invazije" ekoloških modela, čini se da će ovogodišnji sajam automobila u Frankfurtu zadovoljiti i fanove sportskih modela. Posle Ferrarija 458 Italia, facelift modela Porsche 911 Turbo, Mazde MX-5 Superlight, tamo će debitovati i dugo očekivani Aston Martin Rapide...
Prošle godine, Porsche je predstavio unapređenu verziju modela Carrera, Carrera 4 i GT3, a ove godine, na sajmu automobila u Frankfurtu, svetlost dana ugledaće osveženi Turbo. Prvi put, posle 35 godina egzistencije modela 911, Porsche nam predstavlja potpuno novi motor...
Za najbrutalniji BMW X5 pobrinuo se poznati tjuner, G-Power. Tjunerska kuća, koja se proslavila po unapređenjima na M modelima bavarskog proizvođača, ovoga puta ustremila se na BMW X5, kako bi iz njega izvukla maksimum...
Kompanija Toyota Frey Austria ugostila je novog potpredsednika kompanije Toyota Motor Corporation i bivšeg predsednika Toyota Motor Corporation (TMC), gospodina Katsuaki Watanabea, na ceremoniji početka izgradnje objekta koji će biti prvi austrijski ekološki prodajni objekat. Salzburg je jedno od tri izabrana mesta, u Francuskoj, Austriji i Sloveniji, gde će biti izgrađeni prodajni objekti koji ne zagađuju životnu sredinu...
Novi vlasnici su prošlog meseca u Evropi registrovali 104.531 putnički automobil marke Opel, što je povećalo tržišni udeo Opela u pomenutom mesecu na 7,2 % (jul 2008: 6,45 %). U periodu od januara do jula tekuće godine, tržišni udeo Opela u Evropi iznosi 7,03 %, što ovu nemačku marku svrstava na treće mesto...
Otkriven je plan divizije AMG. Sada znamo u kom smeru će se razvijati brzi Mercedesi budućnosti. Ono što je najavljeno, sada je i potvrđeno: razbacivanje sa snagom prestaje, Mercedes će se skoncentrisati na smanjenje mase i unapređenje voznih osobina svojih modela, a isto će postupati i divizija AMG...
Osobe nežnijeg pola svakodnevno se susreću sa neprijatnom dilemom - gde odložiti svoju omiljenu torbu. U restoranu će teško pronaći mesto za nju, na radnom stolu je takođe tesno, a u bioskopu završava na podu, u najboljem slučaju na kolenima. Gde ostaviti torbu u automobilu?
Šef marke Lamborghini potvrdio je da će budući modeli Lamborghinija imati hibridni pogon. Već 2015. godine na tržištu će se pojaviti hibridni Lamborghini, što se poklapa sa zakazanim terminom predstavljanja prvog hibridnog Ferrari modela...
Korejci s ulaganjima u visini 3 milijarde američkih dolara žele usavršiti ekološki prihvatljivije tehnologije, jer poslovna grupacija Hyundai-Kia (zvanično se korejski gigant zove Hyundai-Kia Automobile Group) do 2012. godine želi biti među prva četiri automobilska proizvođača sa najnižim emisijama CO2.