Najnovije vesti iz auto industrije
Tehnika - Električni kompresor je realnost
Objavljeno: 01.05.2009.
Britanska kompanija Controlled Power Technologies (CPT), još 2000. godine, kao prva u svetu, razvila je električno pogonjen kompresor za motore male zapremine. Od tog trenutka, neprestano radi na njegovom razvoju i približavanju serijskoj proizvodnji...
Sistem je označen kao VTES (Variable Torque Enhancement System), i u principu funkcioniše isto kao i klasični kompresor, samo što za pogon ne koristi remen sa radilice, već se pogoni električnim putem. To je velika prednost: kompresor "ne krade" snagu motoru, a za rad kompresora i njegove obrtaje biće zadužena kompjuterska jedinica, pa sistem ne zavisi od broja obrtaja motora. Upravo zbog toga, električni kompresor može funkcionisati i na malom motoru.
Već je testiranjem dokazano da VTES sistem može funkcionisati kako na benzinskim, tako i na dizel motorima, kao i na motorima koji su već opremljeni turbopunjačem. Sistem je izuzetno kompaktan i u motorskom prostoru ne zauzima toliko mesta koliko je potrebno za klasični kompresor.

Inženjeri su već isprobali ovaj koncept na dizel motoru, i zaključili da će ovo rešenje radikalno poboljšati odziv motora na gas, smanjiti potrošnju goriva i redukovati emisiju CO2 i štetnih čestica. Za razliku od turbokompresora, broj obrtaja električnog kompresora iznosiće oko 70.000 o/min. Za vreme testiranja benzinskog četvorocilindričnog motora zapremine 1,2 litra, inženjeri su uspeli da produkuju snagu koja odgovara snazi atmosferskog 2.0 motora. U poređenju sa atmosferskim motorom zapremine 1,2 litra, ubrzanje od 70 do 100 km/h, u šestom stepenu prenosa, smanjeno je za velikih 40 %.

Sistem koristi specijalno projektovan električni motor, koji radi na naponu od 12V, omogućava dodatnu kompresiju vazduha bez troškova energije samog motora i time povećava snagu motora u režimu niskih i srednjih obrtaja. Sistem je tako projektovan da u sebi sadrži sve potrebne sklopove za funkcionisanje, tako da je moguće da će ovaj sistem veoma brzo biti i implementiran u neki serijski automobil.
Goran Sarić - Automagazin
Grupacija Volkswagen Group povećala je svoj globalni tržišni udeo u prvih šest meseci 2009. godine. U uslovima teške ekonomske situacije, najvećem evropskom proizvođaču automobila, u periodu januar-jun tekuće godine, uspelo je da dostigne tržišni udeo od 12 procenata...
Najveći svetski proizvođač automobila i lider na polju hibridnih tehnologija, kompanija Toyota, aktivno radi na razvoju malog i relativno jeftinog hibridnog automobila. Novi Toyotin hibrid biće postavljen na platformi buduće generacije modela Yaris...
Od 27. maja, samo na EKO pumpama, traje akcija pod nazivom "SVI DOBIJAJU!". Svaka kupovina od 25 litara goriva donosi Vam nagrade. Požurite do najbliže EKO pumpe i izaberite poklon po Vašoj želji...
Toyota priprema mali gradski automobil na bazi modela iQ, koji će imati autonomiju od 150 kilometara. Električna verzija modela iQ za pogon će koristiti samo električnu energiju iz baterija...
Suzuki je konačno predstavio prve fotografije i inormacije o modelu Kizashi, stilističkom sedanu, koji bi na tržištu trebao biti konkurent modelima kao što su Mazda 6 i Honda Accord. Automobil je dugačak 4.650 mm, a u opciji će biti i pogon na sve točkove, kao i šestostepeni automatski menjač. Kizashi će se proizvoditi u Japanu, gde će početi i prodaja. Fotografije za Vaš Desktop (Suzuki Kizashi) možete pogledati klikom na
LINK...
Pre nekoliko meseci smo na sajmu salonu automobila u Seulu videli koncept nove velike Kie, a sada su pred nama renderi njenog finalnog izgleda. Naš prvi utisak je da će nova Kia više odgovarati ukusu evropskih kupaca...
Kompanija Suzuki već duže vreme na svetskim sajmovima predstavlja različite "generacije" koncept modela Kizashi, a u javnosti je već počelo da se spekuliše da pomenuti model neće ugledati svetlost dana. Od danas je situacija sasvim drugačija, jer pred nama su prve fotografije produkcijskog modela...
Kompanija Carlsson je gigantski SUV, Mercedes-Benz GL, opremila felnama prečnika 22 inča, sa pneumaticima 295/35 R22 (4189 eur), aerokitom sa dnevnm LED svetlima, duplim maglenkama, pragovima i branicima (8499 eur), kao i 30 mm nižim oslanjanjem (1099 eur)...
U Fiatu bi trebalo da se zapitaju koga puštaju u krug fabričkih pogona. Nedavno su internetom prostrujale špijunske fotografije modela Alfa Romeo Milano, i to produkcijskog modela bez maske, a slično se događa i sa osveženim Grande Puntom...