AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Stalnim usavršavanjem efikasnosti svojih vozila, Toyota se posvećeno bavi pitanjima globalne zaštite životne sredine i to širokim spektrom aktivnosti istraživanja i razvoja. Priznajući važnost raznolikosti izvora energije, Toyota je za cilj postavila ultimativni automobil Eco Car koji će vožnju dovesti na nivo održivog kretanja...

Neprestani razvoj tehnologije pogonskog sklopa je presudan za poboljšanje ekoloških performansi vozila, a Toyota je postavila tri ključna cilja: • Poboljšana efikasnost goriva i smanjene emisije CO2 • Čistije izduvne emisije za bolji kvalitet vazduha • Raznolikost energije zbog sve manjih rezervi nafte Toyota prednjači u ekološkim nastojanjima kroz istovremeni razvoj novih tehnologija na dva fronta: Toyota Optimal Drive, koji se fokusira na optimalnu efikasnost trenutno raspoloživog asortimana benzinskih i dizel motora, kao i Hybrid Synergy Drive®, koji će poslužiti kao ključna tehnologija primenljiva kod svih budućih modela. SISTEM OPTIMALNE VOŽNJE - TOYOTA OPTIMAL DRIVE Predstavljen na sajmu automobila 2008 Paris Motor Show, Toyota Optimal Drive prikazuje kombinaciju naprednih tehnologija širokog spektra i programe unutrašnjeg poboljšanja smišljenih za optimizaciju ravnoteže performansi, uživanja u vožnji, ekonomičnosti goriva i niskog nivoa emisija. Ugrađene standardno u svaku Toyotu ove raznolike ključne tehnologije usredsređene su na tri vitalna aspekta razvoja pogonskog sklopa: smanjenje težine motora, smanjenje nepotrebnih mehaničkih gubitaka i maksimalna efikasnost sagorevanja. Smanjena težina motora Težina je neprijatelj potrošnje goriva. Toyota je razvila super-lake i izuzetno kompaktne blokove motora i menjače. Na primer, benzinski motor od 1.33 litara u Yarisu je najlakši i najkompaktniji pogonski sklop u svojoj klasi, jer sa poklopcem glave motora od smole male težine, i usisnom granom, teži celih 13kg manje od motora 1.4 VVT-i čiji je naslednik. Smanjeni mehanički gubici Dalja efikasnost motora je postignuta neumornim smanjenjem trenja u celoj seriji novih pogonskih sklopova. Obnovljena tehnologija klackalice sa valjkom podrazumeva nove profile bregaste osovine za smanjenje trenja u pogonskom mehanizmu ventila. Poboljšana prohodnost unutrašnjeg prečnika cilindra i lagani presvučeni klipovi smanjuju trenje u komorama za sagorevanje. Povećana čvrstina bloka motora, usvajanje prostora za rashladnu tečnost i korišćenje ulja niskog viskoziteta još više smanjuju mehaničko trenje. Maksimalna efikasnost sagorevanja Svaki Toyotin pogonski sklop uključuje nekoliko ključnih tehnologija da bi se postigla maksimalna efikasnost sagorevanja i ekonomičnost goriva. Efikasnost benzinskog motora je povećana visokim količnikom kompresije 11.5:1, usavršavanjem dizajna usisnog otvora i komore za sagorevanje, kao i uvođenjem hlađenja klipa uljnom mlaznicom. Potpuno nova Valvematic tehnologija dalje poboljšava performanse optimizacijom vremenskog intervala i dizanja klipova u najširem mogućem revolucionarnom opsegu motora. Toyota Valvematic može smanjiti emisije CO2 čak za četvrtinu stvarajući istovremeno 20% više snage od VVT-i. Toyotina već potvrđena D-4D dizel tehnologija sa zajedničko rednim sistemom ubrizgavanja smanjuje temperaturu ulazne smeše i tako omogućava viši količnik kompresije i stvaranje većeg obrtnog momenta. Svaka jedinica D-4D u Toyota asortimanu je sada usavršena inovativnim Piezo brizgaljkama pod visokim pritiskom da bi efikasnost sagorevanja bila još bolja. Performanse, zadovoljstvo u vožnji i efikasnost goriva su unapređeni primenom mnogobrojnih tehnološki naprednih Multidrive i ručnih menjača sa 6 brzina visoke osetljivosti. Nedavno poboljšan sistem Stop & Start automatski isključuje motor kada se vozilo ne kreće, smanjujući potrošnju goriva i do 15% u uslovima gradske vožnje.

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

SISTEM HIBRIDNE SINERGETSKE VOŽNJE - HYBRID SYNERGY DRIVE® Hybrid Synergy Drive® je Toyotina ključna tehnologija za doprinos većoj efikasnosti goriva i čistijim emisijama sa smanjenim sadržajem CO2. Toyota je posvećena povećanju raspoloživosti tehnologije hibridnih pogonskih sklopova u okviru svog proizvodnog asortimana. Lansiranjem Prius-a 1997. godine (2000. u Evropi), Toyota je predstavila prvo hibridno vozilo iz serijske proizvodnje u svetu. Danas, uprkos velikoj konkurenciji, Prius je i dalje najprodavaniji hibrid u svetu, sa preko 1,2 miliona prodatih vozila do kraja 2008. godine. Prodaja Prius-a u Evropi dostigla je skoro 130.000 vozila, sa preko 41.000 prodatih automobila samo u 2008. godini, a postavljeni cilj za 2010. godinu je 60.000 vozila. Prius sledeće generacije poseduje preuređen pogonski sklop Hybrid Synergy Drive®, koji kombinuje manju potrošnju goriva i emisije CO2 sa većom snagom za poboljšani užitak u vožnji. Toyota predviđa dalje smanjenje veličine, težine i cene ključnih hibridnih komponenti kao što je električni motor, inverter i baterije. Kako već proizvodi hibridna vozila u Kini i SAD, Toyota namerava da proširi proizvodnju na drugim kontinentima i tako uključi Tajland i Australiju, sve u cilju prodaje milion hibridnih vozila godišnje u prvim godinama sledeće dekade. PRIPREMA ZA BUDUĆNOST Hibridno vozilo sa utikačem – Plug-in Hybrid Vehicle (PHV) Testovi za proveru novog hibridnog vozila sa utikačem (PHV) se trenutno sprovode u Japanu, SAD i Evropi. Toyotin hibrid sa utikačem funkcioniše kao električno vozilo na kraćim rastojanjima i tradicionalni hibrid kada se prelaze veće razdaljine. Kao i Toyotina Hybrid Synergy Drive® vozila, PHV ide kako na benzinski motor sa unutrašnjim sagorevanjem tako i na električni motor. Međutim, ono po čemu se ovaj automobil razlikuje od sadašnjih hibrida je povećan kapacitet baterije koji omogućava duži raspon kretanja samo na struju, i funkcija punjenja baterije koja omogućava korisniku da u potpunosti napune baterije spolja, korišćenjem obične električne utičnice u domaćinstvu, i to za manje od dva sata. Poboljšan EV modus ovog automobila nudi značajne olakšice vozačima. U poređenju sa Prius-om, PHV je u mogućnosti da se kreće češće bez benzinskog pogona, u isključivo električnom modusu, čime se još više smanjuju emisije CO2. Imajući za ciljno tržište Japan, SAD i Evropu, Toyota će opremiti PHV litijum-jonskom baterijom do 2010. godine.

Hibridno vozilo na vodoničnu gorivnu ćeliju – Hydrogen Fuel Cell Hybrid Vehicle (FCHV) Stvaranjem električne energije hemijskom reakcijom između vodonika (smeštenog u vozilu) i kiseonika (iz vazduha), sa vodom kao jedinom emisijom, struktura gorivne ćelije podrazumeva elektrode i polielektrolitne filmove koji se nalaze između separatora. Kada se složi na stotine ćelija dobije se “kutija” gorivne ćelije, poznata kao FC stack.Toyota je počela da radi na FCHV 1992. godine, razvijajući svoje sopstvene vodonične gorivne ćelije i skladišne rezervoare vodonika pod visokim pritiskom. Kompanija primenjuje sopstvenu tehnologiju hibridnog pogona na razvoj FCHV, zamenom benzinskih motora gorivnom ćelijom, a performanse njene FC Stack “kutije” su vodeće u tehnologiji gorivnih ćelija. Prvo vozilo sa gorivnom ćelijom koje se u svetu proizvodi serijski, Toyota FCHV, predstavljeno je na tržištu 2002. godine i steklo je sertifikat tipa vozila 2005. godine. Toyotin hibrid na gorivnu ćeliju nove generacije, FCHV-adv, sa novodizajniranom Toyota FC Stack gorivnom ćelijom visokih performansi, dobio je 3. juna 2008. godine sertifikat tipa vozila od Ministarstva zemljišta, infrastrukture i prevoza Japana. Toyota FCHV-adv pruža 25% poboljšanu efikasnost goriva, a korišćenjem rezervoara za vodonik pod visokim pritiskom od 70Mpa koje je razvila Toyota, ovo vozilo ima raspon kretanja sa samo jednim punjenjem od približno 830 km, što je više nego dvostruko u odnosu na model Toyota FCHV koji mu je prethodio. Osim toga, TOYOTA FCHV-adv može da se kreće na –30 stepeni Celzijusa, što znatno poboljšava njegove performanse u hladnim vremenskim uslovima.

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Koncept Toyotinih električnih vozila za budućnost – Future Toyota Electric Vehicles (FT-EV) Razvojem svojih hibridnih, RAV4-EV i e-com vozila, Toyota je stekla znanje neslućenih razmera, kao i mogućnosti inženjeringa na polju eko-vozila. Očekuje se porast potražnje vozila za prelaženje kratkih destinacija u godinama koje predstoje, a novi FT-EV koncept je vozilo na isključivo električni pogon na bazi viskoko kompaktne platforme Toyote iQ. Njen snažni električni motor stvara 45 kW i 160 Nm na 2.690 rpm. Postiže najveću brzinu od 110 km/h, distancu od 80 km jednim punjenjem i stopu nulte emisije. Toyota Srbija PR

Renault Kangoo Be Bop - elektromobil

Renault Kangoo Be Bop - elektromobil

Kompanija Renault u Parizu je predstavila model Kangoo Be Bop Z.E. koji za pogon koristi isključivo električnu energiju. Radi se o prototipu, koji ispod lima skriva tehniku budućeg "plug-in" elektromobila ove francuske marke...
Karting - Uspešno otvaranje sezone u Kragujevcu

Karting - Uspešno otvaranje sezone u Kragujevcu

Proteklog vikenda, u Kragujevcu, održana je 1. karting trka u okviru karting šampionata Srbije. Trku su obeležile sjajne vožnje, odlično vreme i preko 1.000 gledalaca. Održane su trke u 7 klasa sa 35 učesnika, a trku su obeležila 2 takmičara iz Kragujevca i jedan iz Beograda, koji su svojom odličnom vožnjom oduševili su publiku...
Fiat-Chrysler: objavljeni planovi

Fiat-Chrysler: objavljeni planovi

Novoosnovana alijansa Fiata i Chryslera počinje da otkriva svoje prve planove. U SAD će Fiat, u bliskoj budučnosti, plasirati malu Pandu, Grande Punto i nove modele, koji će se bazirati na platformi C-Evo...
Karting amaterska liga - Dan 3

Karting amaterska liga - Dan 3

I ovog utorka, 5.maja, na kartodromu Ada Huja - AdaKart, održane su trke karting amatera, u organizaciji AMSK Retro i ASK PlumRace, a pod pokroviteljstvom Sportskog auto moto saveza Beograda.
Škoda Octavia RS Milotec 3D-karbon

Škoda Octavia RS Milotec 3D-karbon

Nemački Milotec već nekoliko godina redovno predstavlja tuning pakete za Škoda modele, što i nije iznenađujuće, s obzirom na činjenicu da je Nemačka drugo najveće tržište za češku marku. Model Škoda Fabia, na nemačkom tržištu je drugi najprodavaniji model ove godine, odmah iza Volkswagen Golfa...
Toyota iQ, Urban Cruiser i Aygo 2009 predstavljeni u Srbiji

Toyota iQ, Urban Cruiser i Aygo 2009 predstavljeni u Srbiji

Kompanija Toyota Srbija, na jučerašnjoj dinamičnoj prezentaciji, predstavila je nove Toyota modela: Urban Cruiser i iQ, kao i redizajniranog modela Aygo. Modeli su predstavljeni na mini poligonu na prostoru Beogradskog Sajma. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji, ili klikom na LINK...
Chivas Party - Na putu za Kan

Chivas Party - Na putu za Kan

Crveni tepih, blicevi, glamurozne toalete i obožavaoci koji sa nestrpljenjem očekuju da vide svoje idole, je samo deo atmosfere iz Madlenianuma. Gde je održan Chivas party, a sve je bilo u znaku Kanskog festivala. Prisutnima se obratio i generalni direktor Pernod Ricard Srbija, G-din Predrag Amidžić.
BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje