AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Stalnim usavršavanjem efikasnosti svojih vozila, Toyota se posvećeno bavi pitanjima globalne zaštite životne sredine i to širokim spektrom aktivnosti istraživanja i razvoja. Priznajući važnost raznolikosti izvora energije, Toyota je za cilj postavila ultimativni automobil Eco Car koji će vožnju dovesti na nivo održivog kretanja...

Neprestani razvoj tehnologije pogonskog sklopa je presudan za poboljšanje ekoloških performansi vozila, a Toyota je postavila tri ključna cilja: • Poboljšana efikasnost goriva i smanjene emisije CO2 • Čistije izduvne emisije za bolji kvalitet vazduha • Raznolikost energije zbog sve manjih rezervi nafte Toyota prednjači u ekološkim nastojanjima kroz istovremeni razvoj novih tehnologija na dva fronta: Toyota Optimal Drive, koji se fokusira na optimalnu efikasnost trenutno raspoloživog asortimana benzinskih i dizel motora, kao i Hybrid Synergy Drive®, koji će poslužiti kao ključna tehnologija primenljiva kod svih budućih modela. SISTEM OPTIMALNE VOŽNJE - TOYOTA OPTIMAL DRIVE Predstavljen na sajmu automobila 2008 Paris Motor Show, Toyota Optimal Drive prikazuje kombinaciju naprednih tehnologija širokog spektra i programe unutrašnjeg poboljšanja smišljenih za optimizaciju ravnoteže performansi, uživanja u vožnji, ekonomičnosti goriva i niskog nivoa emisija. Ugrađene standardno u svaku Toyotu ove raznolike ključne tehnologije usredsređene su na tri vitalna aspekta razvoja pogonskog sklopa: smanjenje težine motora, smanjenje nepotrebnih mehaničkih gubitaka i maksimalna efikasnost sagorevanja. Smanjena težina motora Težina je neprijatelj potrošnje goriva. Toyota je razvila super-lake i izuzetno kompaktne blokove motora i menjače. Na primer, benzinski motor od 1.33 litara u Yarisu je najlakši i najkompaktniji pogonski sklop u svojoj klasi, jer sa poklopcem glave motora od smole male težine, i usisnom granom, teži celih 13kg manje od motora 1.4 VVT-i čiji je naslednik. Smanjeni mehanički gubici Dalja efikasnost motora je postignuta neumornim smanjenjem trenja u celoj seriji novih pogonskih sklopova. Obnovljena tehnologija klackalice sa valjkom podrazumeva nove profile bregaste osovine za smanjenje trenja u pogonskom mehanizmu ventila. Poboljšana prohodnost unutrašnjeg prečnika cilindra i lagani presvučeni klipovi smanjuju trenje u komorama za sagorevanje. Povećana čvrstina bloka motora, usvajanje prostora za rashladnu tečnost i korišćenje ulja niskog viskoziteta još više smanjuju mehaničko trenje. Maksimalna efikasnost sagorevanja Svaki Toyotin pogonski sklop uključuje nekoliko ključnih tehnologija da bi se postigla maksimalna efikasnost sagorevanja i ekonomičnost goriva. Efikasnost benzinskog motora je povećana visokim količnikom kompresije 11.5:1, usavršavanjem dizajna usisnog otvora i komore za sagorevanje, kao i uvođenjem hlađenja klipa uljnom mlaznicom. Potpuno nova Valvematic tehnologija dalje poboljšava performanse optimizacijom vremenskog intervala i dizanja klipova u najširem mogućem revolucionarnom opsegu motora. Toyota Valvematic može smanjiti emisije CO2 čak za četvrtinu stvarajući istovremeno 20% više snage od VVT-i. Toyotina već potvrđena D-4D dizel tehnologija sa zajedničko rednim sistemom ubrizgavanja smanjuje temperaturu ulazne smeše i tako omogućava viši količnik kompresije i stvaranje većeg obrtnog momenta. Svaka jedinica D-4D u Toyota asortimanu je sada usavršena inovativnim Piezo brizgaljkama pod visokim pritiskom da bi efikasnost sagorevanja bila još bolja. Performanse, zadovoljstvo u vožnji i efikasnost goriva su unapređeni primenom mnogobrojnih tehnološki naprednih Multidrive i ručnih menjača sa 6 brzina visoke osetljivosti. Nedavno poboljšan sistem Stop & Start automatski isključuje motor kada se vozilo ne kreće, smanjujući potrošnju goriva i do 15% u uslovima gradske vožnje.

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

SISTEM HIBRIDNE SINERGETSKE VOŽNJE - HYBRID SYNERGY DRIVE® Hybrid Synergy Drive® je Toyotina ključna tehnologija za doprinos većoj efikasnosti goriva i čistijim emisijama sa smanjenim sadržajem CO2. Toyota je posvećena povećanju raspoloživosti tehnologije hibridnih pogonskih sklopova u okviru svog proizvodnog asortimana. Lansiranjem Prius-a 1997. godine (2000. u Evropi), Toyota je predstavila prvo hibridno vozilo iz serijske proizvodnje u svetu. Danas, uprkos velikoj konkurenciji, Prius je i dalje najprodavaniji hibrid u svetu, sa preko 1,2 miliona prodatih vozila do kraja 2008. godine. Prodaja Prius-a u Evropi dostigla je skoro 130.000 vozila, sa preko 41.000 prodatih automobila samo u 2008. godini, a postavljeni cilj za 2010. godinu je 60.000 vozila. Prius sledeće generacije poseduje preuređen pogonski sklop Hybrid Synergy Drive®, koji kombinuje manju potrošnju goriva i emisije CO2 sa većom snagom za poboljšani užitak u vožnji. Toyota predviđa dalje smanjenje veličine, težine i cene ključnih hibridnih komponenti kao što je električni motor, inverter i baterije. Kako već proizvodi hibridna vozila u Kini i SAD, Toyota namerava da proširi proizvodnju na drugim kontinentima i tako uključi Tajland i Australiju, sve u cilju prodaje milion hibridnih vozila godišnje u prvim godinama sledeće dekade. PRIPREMA ZA BUDUĆNOST Hibridno vozilo sa utikačem – Plug-in Hybrid Vehicle (PHV) Testovi za proveru novog hibridnog vozila sa utikačem (PHV) se trenutno sprovode u Japanu, SAD i Evropi. Toyotin hibrid sa utikačem funkcioniše kao električno vozilo na kraćim rastojanjima i tradicionalni hibrid kada se prelaze veće razdaljine. Kao i Toyotina Hybrid Synergy Drive® vozila, PHV ide kako na benzinski motor sa unutrašnjim sagorevanjem tako i na električni motor. Međutim, ono po čemu se ovaj automobil razlikuje od sadašnjih hibrida je povećan kapacitet baterije koji omogućava duži raspon kretanja samo na struju, i funkcija punjenja baterije koja omogućava korisniku da u potpunosti napune baterije spolja, korišćenjem obične električne utičnice u domaćinstvu, i to za manje od dva sata. Poboljšan EV modus ovog automobila nudi značajne olakšice vozačima. U poređenju sa Prius-om, PHV je u mogućnosti da se kreće češće bez benzinskog pogona, u isključivo električnom modusu, čime se još više smanjuju emisije CO2. Imajući za ciljno tržište Japan, SAD i Evropu, Toyota će opremiti PHV litijum-jonskom baterijom do 2010. godine.

Hibridno vozilo na vodoničnu gorivnu ćeliju – Hydrogen Fuel Cell Hybrid Vehicle (FCHV) Stvaranjem električne energije hemijskom reakcijom između vodonika (smeštenog u vozilu) i kiseonika (iz vazduha), sa vodom kao jedinom emisijom, struktura gorivne ćelije podrazumeva elektrode i polielektrolitne filmove koji se nalaze između separatora. Kada se složi na stotine ćelija dobije se “kutija” gorivne ćelije, poznata kao FC stack.Toyota je počela da radi na FCHV 1992. godine, razvijajući svoje sopstvene vodonične gorivne ćelije i skladišne rezervoare vodonika pod visokim pritiskom. Kompanija primenjuje sopstvenu tehnologiju hibridnog pogona na razvoj FCHV, zamenom benzinskih motora gorivnom ćelijom, a performanse njene FC Stack “kutije” su vodeće u tehnologiji gorivnih ćelija. Prvo vozilo sa gorivnom ćelijom koje se u svetu proizvodi serijski, Toyota FCHV, predstavljeno je na tržištu 2002. godine i steklo je sertifikat tipa vozila 2005. godine. Toyotin hibrid na gorivnu ćeliju nove generacije, FCHV-adv, sa novodizajniranom Toyota FC Stack gorivnom ćelijom visokih performansi, dobio je 3. juna 2008. godine sertifikat tipa vozila od Ministarstva zemljišta, infrastrukture i prevoza Japana. Toyota FCHV-adv pruža 25% poboljšanu efikasnost goriva, a korišćenjem rezervoara za vodonik pod visokim pritiskom od 70Mpa koje je razvila Toyota, ovo vozilo ima raspon kretanja sa samo jednim punjenjem od približno 830 km, što je više nego dvostruko u odnosu na model Toyota FCHV koji mu je prethodio. Osim toga, TOYOTA FCHV-adv može da se kreće na –30 stepeni Celzijusa, što znatno poboljšava njegove performanse u hladnim vremenskim uslovima.

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Koncept Toyotinih električnih vozila za budućnost – Future Toyota Electric Vehicles (FT-EV) Razvojem svojih hibridnih, RAV4-EV i e-com vozila, Toyota je stekla znanje neslućenih razmera, kao i mogućnosti inženjeringa na polju eko-vozila. Očekuje se porast potražnje vozila za prelaženje kratkih destinacija u godinama koje predstoje, a novi FT-EV koncept je vozilo na isključivo električni pogon na bazi viskoko kompaktne platforme Toyote iQ. Njen snažni električni motor stvara 45 kW i 160 Nm na 2.690 rpm. Postiže najveću brzinu od 110 km/h, distancu od 80 km jednim punjenjem i stopu nulte emisije. Toyota Srbija PR

Kružne trke - Dvostruka pobeda za EKO Racing u Kraljevu

Kružne trke - Dvostruka pobeda za EKO Racing u Kraljevu

Eko racing juče je ostvario pobedu u dve klase: Andrej Kulundžić u najjačoj šestoj klasi, a Pavle Komnenović je i ovog puta osvojio prvo mesto u petoj klasi. Pred više od 5.000 gledalaca na vojnom poligonu Beranovac kod Kraljeva, održana je treća trka Šampionata Srbije u kružnim auto-trkama 2009, a kompanija EKO SERBIA već četvrtu sezonu nastavlja sa promocijom auto sporta...
Kružne trke - Nagrada Kraljeva II 2009, rezultati

Kružne trke - Nagrada Kraljeva II 2009, rezultati

Nakon treće trke šampionata Srbije na kružnim stazama, "Nagrada Kraljeva II 2009", gledaoci sigurno kući nisu otišli razočarani. Pored dvobija Vesnić-Kulundžić, fanovi autosporta uživali su u atraktivnim vožnjama takmičara u nižim kategorijama...
Kružne trke - Kraljevo II - foto izveštaj

Kružne trke - Kraljevo II - foto izveštaj

Treća trka šampionata Srbije na kružnim stazama, "Nagrada Kraljeva II 2009" održana je juče na stazi Beranovac kod Kraljeva. Trku je obeležila fantastična borba Andreja Kulundžića (Alfa Romeo 156 ST) i Milovana Vesnića (Opel Vectra ST) u najjačoj klasi, iz koje je kao pobednik izašao popularni Kulundžić. Prenosimo Vam najintersantnije momente...
Audi S5 Sportback spreman za Frankfurt

Audi S5 Sportback spreman za Frankfurt

Kompanija Audi odlučila je da prezentaciju potpuno novog modela Audi A5 Sportback dopuni sa njegovom vrhunskom verzijom S5 Sportback. Pod haubom diše trolitarski šestocilindrični agregat snage 333 KS (pojačan kompresorom), 3.0 TFSI...
Peugeot 408 kuca na vrata

Peugeot 408 kuca na vrata

Francuska kompanija Peugeot ubrzano priprema udar na konkurenciju u srednjoj klasi. Nova Opel Insignia, Ford Mondeo... su snažni konkurenti, a Peugeot ne želi ništa da prepušta slučaju. Na redu je 408, koji će se oslanjati na platformu sestrinskog modela Citroen C5...
Kružne trke - EKO Racing i u sezoni 2009

Kružne trke - EKO Racing i u sezoni 2009

21. juna počeo je šampionat Srbije na kružnim trkama 2009, a kompanija EKO SERBIA već četvrtu sezonu nastavlja sa promocijom auto sporta sa željom da pomogne njegovom daljem razvoju i popularizaciji...
Rally Saudi Arabia 2025 - Sebastien Ogier
Slika nedelje