AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota dodaje još rešenja tehnologiji obezbeđenja pred sudar

Toyota dodaje još rešenja tehnologiji obezbeđenja pred sudar

Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da je tehnologiji obezbeđenja pred sudar (Pre-crash Safety Technologies) dodala radarski sistem koji može da otkrije moguće sudare sa prednje strane, i zadnja sedišta koja mogu da pripreme putnike na sudare s prednje i zadnje strane...

Ova tehnološka rešenja, po prvi put na svetu¹, debitovaće u Toyota vozilu planiranom za lansiranje u Japanu u bliskoj budućnosti. Sistem obezbeđenja pred sudar sa prednje strane (Front-side Pre-crash Safety System) Jedna od ovih tehnologija je sistem obezbeđenja pred sudar sa prednje strane, koji je TMC razvila kao odgovor na istraživanje koje pokazuje da sudari izazvani vozilom koje se kreće projektovanom putanjom drugog vozila rezultuju najvećim procentom kombinovanih ozbiljnih povreda i smrtnih slučajeva, dok čeoni sudari imaju za posledicu najvišu stopu smrtnih slučajeva². Ova tehnologija koristi dijagonalno projektovan, radar milimetarskih talasa sa prednje strane vozila da bi uočavao širi spektar vozila ili objekata koji mu uđu u putanju i kreću se prema njemu (posebno na raskršćima gde je doseg vidika čist) ili vozilo koje preseca centralnu liniju. Ako se uoči velika verovatnoća sudara, bezbednosne funkcije u automobilu se aktiviraju da bi upozorile vozača i ublažile štetu i povrede putnika uzrokovane sudarom.

Toyota dodaje još rešenja tehnologiji obezbeđenja pred sudar

Koncept sistema obezbeđenja pred sudar s prednje strane 1) Scenario otkrivanja (Tekst u prvom polju) Polje uočavanja sistema obezbeđenja pred sudar s prednje strane (Tekst u drugom polju) Vozilo u polju uočavanja radara samo sa prednje strane 2) Funkcije 3) Reakcija Vreme do sudara Sudar Verovatnoća otkrivenog sudara Upozorenje na sudar Velika verovatnoća sudara Pomoć pri koćenju pred sudar Veoma velika verovatnoća sudara Sigurnosni pojasi koji reaguju pred sudar Kontrola bočnih airbag-ova

FunkcijaOpis
Upozorenje na sudar (Collision Warning) Vozač je upozoren na moguči sudar putem zvuka i indikatora; postoji verovatnoća da vozač izbegne sudar kočenjem i/ili upravljenjem
Pomoć pri kočenju pred sudar (Pre-crash Brake Assist) Dodatna snaga kočenja primenjena pravovremeno kao odgovor na vozačev pritisak na pedalu kočnice, da bi se smanjila brzina pri sudaru
Sigurnosni pojasi koji reaguju pred sudar (Pre-crash Seatbelts) Sigurnosni pojasi na motorni pogon se uvlače da bi pravovremeno učvrstili položaj putnika u vozilu, što pruža bolju zaštitu u trenutku sudara
Kontrola bočnih airbag-ova (Side-airbag control) Ako sistem prepozna vrlo veliku verovatnoću boičnog sudara, bočni airbag sa pomoćnim sistemom kontrole (SRS - Supplemental Restraint System) i SRS airbag za štit zavese spremni su za aktiviranje
Toyota dodaje još rešenja tehnologiji obezbeđenja pred sudar

Nasloni sedišta koji reaguju pred sudar (Pre-crash Seatbacks) Još jedno od ovih novih tehnoloških rešenja, nasloni sedišta koji reaguju pred sudar (Pre-crash Seatbacks), automatski vraćaju polegnuta zadnja sedišta u uspravan položaj kada senzori vozila otkriju veliku verovatnoću sudara sa prednje ili zadnje strane. Putnici na zadnjem sedištu su tako učvršćeni u najpovoljniji položaj pred sudar – gde pojasi na motorni pogon i airbag-ovi dostižu maksimalnu efikasnost — i tako pomažu da se ozbiljnost povreda smanji. U slučaju mogućeg sudara sa zadnje strane, nasloni sedišta koji reaguju pred sudar rade zajedno sa (prethodno razvijenim) naslonom za glavu koji reaguje pred sudar (Pre-crash Intelligent Headrest), koji se prebacuju u najpovoljniji položaj za smanjenje rizika od “whiplash” povrede (gde glava čini pokret poput udarca bičem). Koncept naslona sedišta koji reaguju pred sudar Udar s prednje strane Velika verovatnoća Nasloni zadnjih sedišta se uspravljaju ▼ Zadnja sedišta u prikladan položaj za pripremu putnika na sudar Udar sa zadnje strane Velika verovatnoća Nasloni zadnjih sedišta se uspravljaju ▼ Aktivirani nasloni za glavu koji reaguju pred sudar ▼ Zadnja sedišta u prikladan položaj za pripremu putnika na sudar Dodavanje sistema obezbeđenja pred sudar s prednje strane i naslona sedišta koja reaguju pred sudar Toyotinoj tehnologiji obezbeđenja pred sudar ima za cilj da osposobi vozila za bolju reakciju na širi raspon nesreća, čime je moguće smanjiti ozbiljnost nezgoda i povreda. TMC, u okviru svojih težnji da ostvari održivo kretanje, namerava da pojača inicijativu bezbednijeg saobraćaja ubuduće kroz: 1) razvoj još bezbednijih vozila i tehnologija zasnovanih na Objedinjenom konceptu sprovođenja bezbednosti TMC (TMC’s Integrated Safety Management Concept)³, 2) učešće u stvaranju okruženja bezbednog saobraćaja i 3) aktivnosti namenjene obrazovanju ljudi o bezbednosti u saobraćaju, čime se doprinosi potpunoj eliminaciji žrtava saobraćajnih nesreća, što je konačni cilj kojem se nada društvo koje vrednuje kretanje. ¹ Od 31. januara 2009., prema istraživanju TMC ² Iz izveštaja koji se tiče okolnosti pod kojima su se događale saobraćajne nesreće tokom 2007., koji izdaje Saobraćajni zavod Nacionalne policije Japana (Traffic Bureau of the National Police Agency in Japan) ³ Bezbednosna tehnologija TMC i koncept razvoja vozila, koji ima za cilj uspešan razvoj vozila koja ne izazivaju nesreće i to kombinovanjem bezbednosnih tehnologija i sistema da bi se omogućila optimalna podrška u vožnji.

Toyota dodaje još rešenja tehnologiji obezbeđenja pred sudar

Toyota Srbija PR

Renault i Dacia - 10 godina uspešne saradnje

Renault i Dacia - 10 godina uspešne saradnje

Francuski Renault kupio je rumunsku automobilsku kompaniju Dacia pre tačno deset godina. Od tog vremena odvija se njihova uspešna saradnja, koja je kulminirala odlično osmišljenim projektom pod nazivom X90, jeftinim automobilom za široke mase, namenjenim prvenstveno manje razvijenim tržištima Evrope, Latinske Amerike, severne Afrike i Bliskog istoka. Renaultova investicija u modernizaciju fabrike, od 489 miliona eura, višestruko se isplatila...
Alfa Romeo Milano - prve fotografije bez maske!

Alfa Romeo Milano - prve fotografije bez maske!

Zahvaljujući zaposlenima u fabrici Alfa Romeo (koji će verovatno prerano završiti svoju karijeru), svetlost dana ugledale su fotografije finalne verzije novog modela Alfa Romeo Milano, nalsednika vremešne 147-ice. Fotografije snimljene mobilnim telefonom potpuno nam otkrivaju izgled novog Alfinog modela...
Video nedelje - Bugatti Veyron vs McLaren F1

Video nedelje - Bugatti Veyron vs McLaren F1

Iz Velike Britanije konačno dolazi novi, trinaesti serijal svetski poznate automobilske emisije Top Gear. Glavna tema druge epizode trinaestog serijala bila je zanimljiva "1 na 1" trka. Na crtu su izašli dva superautomobila. Ko je najbrži? Pripremite se, pozor, start...
BMW 3 Gran Turismo dobio zeleno svetlo

BMW 3 Gran Turismo dobio zeleno svetlo

Predstavljanje modela BMW 5 Gran Turismo pokrenulo je lavinu spekulacija o mogućnosti pokretanja istog projekta na platformi BMW-a serije 3. To je sada i potrvđeno. Posle sedan, touring, coupe i cabrio verzija popularne trojke, zeleno svetlo za razvoj dobio je i model BMW 3 Gran Turismo. Na tržište stiže za dve godine...
Ford Shelby GT500 Super Snake

Ford Shelby GT500 Super Snake

Kada ceo dan pišete o tome, kako je neki automobil dobio pneumatike sa nižim otporom kotrljanja, menjač CVT i štedljiviji motor, to brzo počne da vam ide na nerve. Za promenu se pobrinuo Carroll Shelby, idejni tvorac modela od kojih se diže kosa na glavi. Pred nama je Ford Shelby GT500 Super Snake, pored kojeg "obični" Ford Mustang izgleda kao beba...
Renault Clio i Megane u ediciji World Series

Renault Clio i Megane u ediciji World Series

Renault nam predstavlja specijalnu seriju modela Clio i Megane, inspirisanih "World Series by Renault" takmičenjem. Oba modela karakteriše sportski akcenat, a modeli World Series Clio, Mégane hatchback i Mégane Coupe biće predstavljeni na britanskoj stazi Silverstone, tokom vikenda...
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - više snage, manja potrošnja

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - više snage, manja potrošnja

Tri godine posle uvođenja na tržište, aktuelna (četvrta) generacija modela Mitsubishi Pajero, dobija modernizovan turbodizel četvorocilindrični motor 3.2 DI-D i unapređen automatski menjač. Snaga motora povećana je sa dosadašnjih 190 konjskih snaga, na 200 KS, dok je emisija CO2 smanjena sa 280 grama po pređeniom kilometru, na 224 g/km...
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje