AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault i Dacia - 10 godina uspešne saradnje

Renault i Dacia - 10 godina uspešne saradnje

Francuski Renault kupio je rumunsku automobilsku kompaniju Dacia pre tačno deset godina. Od tog vremena odvija se njihova uspešna saradnja, koja je kulminirala odlično osmišljenim projektom pod nazivom X90, jeftinim automobilom za široke mase, namenjenim prvenstveno manje razvijenim tržištima Evrope, Latinske Amerike, severne Afrike i Bliskog istoka. Renaultova investicija u modernizaciju fabrike, od 489 miliona eura, višestruko se isplatila...

Kompanija Dacia postoji još od 1966. godine, a dve godine kasnije iz fabrike u Colibasi, nedaleko od Pitesta, sa proizvodnih traka spuštena je prva Dacia 1100, koja je zapravo bila "kopija" Renaulta 8, koja se od francuskog originala razlikovala samo po logotipu.

Renault i Dacia - 10 godina uspešne saradnje

1969. godine u proizvodnju je krenula Dacia 1300, licencni model Renaultovog modela 12. Krajem šezdesetih godina bio je to moderan automobil, koji se u Rumuniji proizvodio u raznim karoserijskim izvedbama dugo godina. Proizvodnja putničkih automobila bila je prekinuta julu 2003. godine, dok su dostavna vozila sa proizvodnih traka silazila sve do decembra 2006. godine. Pored sedan i karavan modela, Dacia je predstavila i petovratne hatchback verzije, kao i Sport trovratne modele. Naravno, ne treba zaboraviti ni nama dobro poznate pick-upove sa kraćom i dužom kabinom. Modeli Dacia 1300 i 1310, i pored svoje konstrukcijske zastarelosti, na kraju osamdesetih godina bili su tržišno veoma zanimljivi.

Renault i Dacia - 10 godina uspešne saradnje

Saradnja sa Renaultom završena je 1978. godine, da bi dvadeset godine kasnije obnovljena. Međutim, Dacia je nastavila ne samo proizvodnju modernizovanih 1300 i 1310 modela, već je pokrenula i razvoj sopstvenog automobila. Nažalost, model 500 Lastun, iz druge polovine devedesetih godina, u visoko-serijsku proizvodnju nikada nije krenuo. Rumunski kupci morali su da pričekaju na domaći automobil sve do 1995. godine, kada se na tržištu pojavio poslednji produkt sopstvenog razvoja, model Nova. 1999. godine na red dolazi privatizacija. Francuski Renault se vratio, preuzeo je većinski deo akcija (51 %), a za četiri godine udeo u vlasničkoj strukturi porastao je na 99,43 %. 2003. godine, marka Dacia predstavlja unapređeni model Super Nova, koji dobija radikalnu izmenu dizajna pod vođstvom Renaulta, izmene enterijera, francuske motore i naziv Solenza.

Renault i Dacia - 10 godina uspešne saradnje

Projekt X90 U vreme predstavljanja modela Solenza, projekat X90 ulazi u finalnu fazu razvoja. U pitanju je automobil od 5.000 eura, namenjen prvenstveno manje razvijenim tržištima Evrope, Latinske Amerike, severne Afrike i Bliskog istoka. Rezultat je predstavljen 2. juna 2004. godine, pod imenom Logan. Na domaće tržište novi model uveden je u septembru mesecu, a postepeno se proizvodnja i prodaja proširila i u druge zemlje, kako pod znakom Dacie, tako i pod znakom Renaulta. Francuska kompanija najpre nije planirala model Logan da predstavi na tržištima zapadne Evrope, ali u junu 2005. godine svoj jeftini model predstavila je i tamo. Bio je to izuzetno promišljen potez, jer je ot tada u Francuskoj prodato preko 105.000 primeraka, a treće najuspešnije tržište za Daciu je Nemačka, gde je do vlasnika stiglo 60.000 primeraka ovog automobila. Moderna istorija Dacie sigurno nam je svima dobro poznata. 2006. godine Dacia predstavlja maxikaravan verziju Dacie, pod imenom Logan MCV, koji meri dužinu oko 4,5 m i međuosovinsko rastojanje od velikih 2,9 metara. Automobil nudi i konfiguraciju sedišta za sedam putnika. U Rumuniji je predstavljena i teretna verzija, Van i pick-up. 2008. godine Dacia predstavlja veliku novinu - petovratni hatchback Sandero, koji je postavljen na skraćenoj platformi Logana. Automobil je svetsku premijeru imao u Ženevi, a kasnije stižu modernizovani Logan, koji dobija stilističe detalje Sandera. Najnoviji primerak Dacije, koji je podigao veliku prašinu u automobilskoj javnosti, jeste SUV model Dacie, čije fotografije smo videli "pre vremena". Tokom deset godina, Renault je od lokalno poznatog brenda uspeo da napravi svetski poznatog "igrača". Podsetimo, 2000. godine Dacia je prodala nešto preko 50.000 vozila, a prošle godine cifra je iznosila oko četvrt miliona. Investicija od 489 miliona eura, koja je usmerena ka modernizaciji proizvodnje u Mioveni, višestruko se isplatila. Automagazin.rs

Alfa Romeo Milano - prve fotografije bez maske!

Alfa Romeo Milano - prve fotografije bez maske!

Zahvaljujući zaposlenima u fabrici Alfa Romeo (koji će verovatno prerano završiti svoju karijeru), svetlost dana ugledale su fotografije finalne verzije novog modela Alfa Romeo Milano, nalsednika vremešne 147-ice. Fotografije snimljene mobilnim telefonom potpuno nam otkrivaju izgled novog Alfinog modela...
Video nedelje - Bugatti Veyron vs McLaren F1

Video nedelje - Bugatti Veyron vs McLaren F1

Iz Velike Britanije konačno dolazi novi, trinaesti serijal svetski poznate automobilske emisije Top Gear. Glavna tema druge epizode trinaestog serijala bila je zanimljiva "1 na 1" trka. Na crtu su izašli dva superautomobila. Ko je najbrži? Pripremite se, pozor, start...
BMW 3 Gran Turismo dobio zeleno svetlo

BMW 3 Gran Turismo dobio zeleno svetlo

Predstavljanje modela BMW 5 Gran Turismo pokrenulo je lavinu spekulacija o mogućnosti pokretanja istog projekta na platformi BMW-a serije 3. To je sada i potrvđeno. Posle sedan, touring, coupe i cabrio verzija popularne trojke, zeleno svetlo za razvoj dobio je i model BMW 3 Gran Turismo. Na tržište stiže za dve godine...
Ford Shelby GT500 Super Snake

Ford Shelby GT500 Super Snake

Kada ceo dan pišete o tome, kako je neki automobil dobio pneumatike sa nižim otporom kotrljanja, menjač CVT i štedljiviji motor, to brzo počne da vam ide na nerve. Za promenu se pobrinuo Carroll Shelby, idejni tvorac modela od kojih se diže kosa na glavi. Pred nama je Ford Shelby GT500 Super Snake, pored kojeg "obični" Ford Mustang izgleda kao beba...
Renault Clio i Megane u ediciji World Series

Renault Clio i Megane u ediciji World Series

Renault nam predstavlja specijalnu seriju modela Clio i Megane, inspirisanih "World Series by Renault" takmičenjem. Oba modela karakteriše sportski akcenat, a modeli World Series Clio, Mégane hatchback i Mégane Coupe biće predstavljeni na britanskoj stazi Silverstone, tokom vikenda...
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - više snage, manja potrošnja

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - više snage, manja potrošnja

Tri godine posle uvođenja na tržište, aktuelna (četvrta) generacija modela Mitsubishi Pajero, dobija modernizovan turbodizel četvorocilindrični motor 3.2 DI-D i unapređen automatski menjač. Snaga motora povećana je sa dosadašnjih 190 konjskih snaga, na 200 KS, dok je emisija CO2 smanjena sa 280 grama po pređeniom kilometru, na 224 g/km...
Caractere Audi Q5

Caractere Audi Q5

Za sve one kojima Audi Q5 nije dovoljno atraktivan i agresivan, tjuner Caractere pripremio je specijalni optički tjuning paket: prednji branik sa spojlerom, zadnji branik sa velikim difuzorom, pragovi, krila i nove felne...
Renault Clio RS Gordini - dizajnerski predlog

Renault Clio RS Gordini - dizajnerski predlog

Najsportskiji Renault Clio Renault Sport, pripremljen u odeljenju Gordini, trebao bi izgledati agresivnije od standardnog modela Clio RS. Francuski dizajner Thomas Clavet, ne čekavši zvaničnu premijeru, predstavio nam je njegov predlog izgleda najsportskijeg Renaulta...
BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje