Najnovije vesti iz auto industrije
Sportec SPR1 M - 858 konja za Porsche 911 Turbo
Objavljeno: 03.07.2009.
Švajcarska kompanija Sportec objavila je prve informacije o svom najnovijem projektu na bazi modela Porsche 911 Turbo. Sportec je objavio paket izmena, pod imenom SPR1 T80, koje su snagu motora povećale na monstruoznih 858 konjskih snaga...
Za osnovu za Sportec SPR1 M poslužio je aktuelni model Porsche 911 Turbo, i njegov turbo benzinski šestocilindrični motor, koji produkuje 480 konjskih snaga, pri 6.000 o/min i obrtni moment od 620 Nm, pri 1.950 o/min, što je dovoljno za ubrzanje 0-100 km/h za 3,9 s i maksimalnu brzinu od 310 km/h. U Švajcarskoj su se odlučili na izmene na pogonskom agregatu, a modifikacije motora kriju se pod kodnim imenom T80. Motor se može pohvaliti novom turbinom, novim izduvnim sistemom i paketom novih delova.

Rezultat ovih izmena je snaga od velikih 858 KS pri 8.050 o/min i "medveđi" obrtni moment od 880 Nm, pri 4.800 o/min. Pored motora, izmene je pretrpeo i šestostepeni manuelni menjač, pogon na sve točkove i novi diferencijal. Za kočenje su zadužene keramičke komponente, prečnik prednjeg diska iznosi 380 mm, a prečnik diskova na zadnjoj osovini iznosi 350 mm. Napred su instalirana osmoklipna kočiona klešta, a pozadi su četvoroklipna. Felne su prečnika 20 inča, a dimenzije pneumatika su 245/30 ZR20 napred, a 325/25 ZR20 pozadi.

Sportec SPR1 M se od serijskog modela razlikuje po novim branicima, izmenjenim "krilima" i novim prostorom za agregat sa ogromnim spojlerom preko. Za izradu panela karoserije korišćen je karbon. Posle izmena, dobijena je masa od 1345 kg, a maksimalna brzina povećana je na 380 km/h, dok za ubrzanje iz mesta do 100 km/h treba samo 3 sekunde. Sportec navodi da je ovaj monstrum na točkovima sposoban da ubrza iz mesta do 200 km/ za samo 8,6 sekundi, dok je za ubrzanje do 300 km/h potrebno 18,9 sekundi. Sportec planira da proizvede samo 10 automobila sa oznakom SPR1 M.
Trend downsizinga u automobilskoj industriji se nastavlja. Audi će proširiti ponudu motora za svoje najamenj SUV modele u smeru ka dole. Model Q5 dobija 2.0 TDI agregat snage 143 konjske snage i 2.0 TFSI od 180 KS...
Pored odlične internet prezentacije, kompanija Toyota Srbija može se pohvaliti sve boljim
Toyota Srbija Forumom, koji je namenjen svim vlasnicima, poštovaocima i fanovima ove japanske marke automobila. Na novom forumu, na sva pitanja odgovara i oficijalni Toyota administrator...
Kompanija Subaru na tržište će plasirati novu verziju modela Forester. Iza naziva Country ne kriju se radikalne tehničke izmene, već samo ulepšani detalji, koji će u kombinaciji sa štedljivim i temperamentnim dizel motorom svom vlasniku pokloniti visok nivo individualnosti...
Dinamična i strastvena vožnja dobila je u Opelu novo ime: Insignia OPC. Njen turbobenzinski motor sa 239 kW/325 KS i velikih 435 Nm okretnog momenta čine je Opelovim najsnažnijim automobilom na tržištu. Ova limuzina visokih performansi dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (s ograničenjem) i ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6 sekundi...
Prvi Grand Motorsov nezavisan diler za prodaju i servisiranje Fordovih vozila, čačanski Autostad, prigodnom svečanošću je obeležio pet godina uspešne saradnje sa generalnim uvoznikom automobila i lakih komercijalnih vozila te marke za Srbiju i Crnu Goru.
Vranjanac Ninoslav Novković dobitnik je automobila Folksvagen Polo u drugom kolu „Igraj i osvoji! Velika letnja OMV nagradna igra“. Kao drugu nagradu pet srećnih OMV mušterija dobilo je GPS uređaj za automobil...
Mnoge vozače Fiatovog automobila Stilo može da zbuni, ali i dezinformiše upozorenje na instrument tabli koje signalizira navodnu neispravnost vazdušnog jastuka (air bag) na suvozačevoj strani...
Kompanija Peugeot objavila je da će svoj kupe srednje klase, model Peugeot 407 Coupe, osnažiti sa dva nova turbodizel motora. Među glavnim karakteristikama motora, pored manje potrošnje i emisije, francuski proizvođač navodi da je Peugeot 407 Coupe najsnažniji serijski Peugeot automobila ikada proizveden!
U prvih šest meseci ove godine sa porastom prodaje u Zapadnoj Evropi i padom na tržištima Srednje i Istočne Evrope, Chevrolet zauzima 2,2 % tržišnog udela ukupnog evropskog tržišta sa 214.520 prodatih automobila u odnosu na 269.319 u istom periodu prošle godine. U prvom polugodištu 2009. Chevrolet je prodao 85.800 automobila u Zapadnoj Evropi što je za 1.6% više nego u istom periodu prošle godine...