Najnovije vesti iz auto industrije
Sportec SPR1 M - 858 konja za Porsche 911 Turbo
Objavljeno: 03.07.2009.
Švajcarska kompanija Sportec objavila je prve informacije o svom najnovijem projektu na bazi modela Porsche 911 Turbo. Sportec je objavio paket izmena, pod imenom SPR1 T80, koje su snagu motora povećale na monstruoznih 858 konjskih snaga...
Za osnovu za Sportec SPR1 M poslužio je aktuelni model Porsche 911 Turbo, i njegov turbo benzinski šestocilindrični motor, koji produkuje 480 konjskih snaga, pri 6.000 o/min i obrtni moment od 620 Nm, pri 1.950 o/min, što je dovoljno za ubrzanje 0-100 km/h za 3,9 s i maksimalnu brzinu od 310 km/h. U Švajcarskoj su se odlučili na izmene na pogonskom agregatu, a modifikacije motora kriju se pod kodnim imenom T80. Motor se može pohvaliti novom turbinom, novim izduvnim sistemom i paketom novih delova.

Rezultat ovih izmena je snaga od velikih 858 KS pri 8.050 o/min i "medveđi" obrtni moment od 880 Nm, pri 4.800 o/min. Pored motora, izmene je pretrpeo i šestostepeni manuelni menjač, pogon na sve točkove i novi diferencijal. Za kočenje su zadužene keramičke komponente, prečnik prednjeg diska iznosi 380 mm, a prečnik diskova na zadnjoj osovini iznosi 350 mm. Napred su instalirana osmoklipna kočiona klešta, a pozadi su četvoroklipna. Felne su prečnika 20 inča, a dimenzije pneumatika su 245/30 ZR20 napred, a 325/25 ZR20 pozadi.

Sportec SPR1 M se od serijskog modela razlikuje po novim branicima, izmenjenim "krilima" i novim prostorom za agregat sa ogromnim spojlerom preko. Za izradu panela karoserije korišćen je karbon. Posle izmena, dobijena je masa od 1345 kg, a maksimalna brzina povećana je na 380 km/h, dok za ubrzanje iz mesta do 100 km/h treba samo 3 sekunde. Sportec navodi da je ovaj monstrum na točkovima sposoban da ubrza iz mesta do 200 km/ za samo 8,6 sekundi, dok je za ubrzanje do 300 km/h potrebno 18,9 sekundi. Sportec planira da proizvede samo 10 automobila sa oznakom SPR1 M.
Upravo danas je proteklo 50 godina od dana kada je, 26. avgusta 1959. godine, koncern British Motor Corporation otkrio Mini-Minor, prvu verziju legendarnog MINI automobila. U doba uvođenja na tržište, MINI je postao kult i takav status zadržao je do danas...
Honda je još pre nekoliko nedelja potvrdila projekat razvija modela, koji će direktno konkurisati modelu kao što je BMW 5GT. Honda Accord Crosstour, koja će biti nešto između hatcbacka i četvorovratnog kupea, biće predstavljena na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu...
Maserati GranCabrio je prvi kabriolet automobil za četiri putnika u istoriji Maseratija. Velika novina svetsku premijeru imaće na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu...
Kompanija Škoda Auto, na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu, predstaviće novi model Škoda Superb Combi. Karavan verzija oslanja se na proverenu platformu sedan/liftback modela Superb, koji je prodat u više od 42 hiljade primeraka...
Praktično i moderno električno vozilo uskoro će postati realnost svakog većeg proizvođača automobila. Mitsubishi već krupnim koracima grabi napred, razvijajući elektromobil i-MIEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle ), čije test vožnje u Nemačkoj su već počele...
Prvi iz serije premium Citroena DS (Different Spirit) biće model DS3, koji će se za tri nedelje predstaviti na autosalonu u Frankfurtu. Citroen DS3, koji se bazira na novoj generaciji modela C3, direktno će konkurisati modelima kao što su MINI, Lancia Ypsilon, Alfa Romeo MiTo. Pored zanimljivog "imidž" dizajna i atraktivnih detalja, DS3 može se pohvaliti visokim stepenom individualizacije...
Mio Technology, vodeći svetski proizvođač navigacija, s ponosom je učestvovao kao sponzor prvog Srpskog rekreativnog karting kupa, organizovanom na Autokomerc karting stazi u Beogradu, 22. Avgusta 2009...
Južnokorejske kompanije u poslednje vreme teško uspevaju da zadrže u tajnosti detalje o svojim novim modelima. Posle špijunskih fotografija SUV modela Hyundai iX35, pred nama su špijunske fotografije nemaskiranog naslednika Sonate, modela i40...
U okviru EuroTruck proizvoda i paketa usluga uvedenog 2007. OMV vodeća energetska grupacija u Evropskom pojasu rasta pokazala se još jednom u ulozi pionira u poslovanju sa komercijalnim drumskim prevozom: OMV je razvio novu internet alatku, koja omogućava ovoj industrijskoj grani osetljivoj na visoke cene da optimizuju kamionske rute pomoću ekonomičnih pauza za gorivo...