AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Nastavak snimanja filma “Nacionalna klasa”

Nastavak snimanja filma “Nacionalna klasa”

Danas je u prostorijama Medija centra, u organizaciji Sportskog auto moto saveza Srbije (SAMSS), održana konferencija za medije, gde je povodom 10 godina od osnivanja, SAMSS predstavio nacionalnu kampanju pod nazivom "NK2 Brza Srbija". Glavni promotivni element kampanje je snimanje filma Nacionalna klasa, čije replike su već 30 godina sastavni deo svakodnevnog života...
MINI danas slavi 50. rođendan

MINI danas slavi 50. rođendan

Upravo danas je proteklo 50 godina od dana kada je, 26. avgusta 1959. godine, koncern British Motor Corporation otkrio Mini-Minor, prvu verziju legendarnog MINI automobila. U doba uvođenja na tržište, MINI je postao kult i takav status zadržao je do danas...
Honda Accord Crosstour - odbrojavanje počinje

Honda Accord Crosstour - odbrojavanje počinje

Honda je još pre nekoliko nedelja potvrdila projekat razvija modela, koji će direktno konkurisati modelu kao što je BMW 5GT. Honda Accord Crosstour, koja će biti nešto između hatcbacka i četvorovratnog kupea, biće predstavljena na predstojećem sajmu automobila u Frankfurtu...
Mitsubishi i-MiEV u službi aerodroma u Frankfurtu

Mitsubishi i-MiEV u službi aerodroma u Frankfurtu

Praktično i moderno električno vozilo uskoro će postati realnost svakog većeg proizvođača automobila. Mitsubishi već krupnim koracima grabi napred, razvijajući elektromobil i-MIEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle ), čije test vožnje u Nemačkoj su već počele...
Citroen DS3: prve fotografije serijskog automobila

Citroen DS3: prve fotografije serijskog automobila

Prvi iz serije premium Citroena DS (Different Spirit) biće model DS3, koji će se za tri nedelje predstaviti na autosalonu u Frankfurtu. Citroen DS3, koji se bazira na novoj generaciji modela C3, direktno će konkurisati modelima kao što su MINI, Lancia Ypsilon, Alfa Romeo MiTo. Pored zanimljivog "imidž" dizajna i atraktivnih detalja, DS3 može se pohvaliti visokim stepenom individualizacije...
Hyundai i40 - špijunske fotografije

Hyundai i40 - špijunske fotografije

Južnokorejske kompanije u poslednje vreme teško uspevaju da zadrže u tajnosti detalje o svojim novim modelima. Posle špijunskih fotografija SUV modela Hyundai iX35, pred nama su špijunske fotografije nemaskiranog naslednika Sonate, modela i40...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje