AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel Insignia OPC: vruća premijera u Barseloni

Opel Insignia OPC: vruća premijera u Barseloni

Sportska verzija evropskog automobila godine biće otkrivena 7. maja kada će Opel Insignia OPC zasijati na sajmu u Barseloni, deset godina nakon prvog OPC modela (Opel Performance Center)...

Srce Insignije OPC sa 2.8 V6 Turbo motorom izvedeno je iz moćnog benzinskog motora koji je već raspoloživ uz 239 kW/325 KS. Inženjeri su u razvoju povećali snagu motora posebno radeći na izduvnom sistemu, značajno smanjujući povratni pritisak. Budući da je pri oceni motora zvuk vrlo bitan, akustični specijalisti su se posebno posvetili izduvnom sistemu V6, prilagođavajući središnje i zadnje izduvne cevi. Insignia OPC dolazi sa šestostepenim ručnim menjačem. Izvrsni obrtni moment od 400 Nm daje veliku pogonsku snagu motora čak i pri nižim brzinama. Insignija OPC ubrzava od 0 do 100 km/h za šest sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h. Insignia OPC je dodatno podešena i snižena za 10 mm u odnosu na već impresivnu Sport verziju sa pogonom na sva četiri točka. Potpuno nova šasija služi kao platforma za još naprednije mogućnosti podešavanja prema vlastitim preferencijama. Prednje vešanje tipa McPherson ima dvostruko učvršćenje u strukturi karoserije i sa potpuno novom prednjom osovinom. OPC inženjeri dodali su i evoluciju po nazivom «HiPerStrut» odnosno vešanje za visoke performanse. Prednosti ove inovacije su poboljšana osetljivost i direktniji odgovor upravljača, smanjenje vibracija kod upravljanja s obzirom na visoki obrtni moment i pojačani osećaj sigurnosti za vozača.

Opel Insignia OPC: vruća premijera u Barseloni

Insignia OPC dolazi sa kontrolom vešanja FlexRide koji se ne prilagođava samo situaciji i stilu vožnje, već i preferencijama vozača. Dok se kod ranijih Insignijinih modela nudi izbor između udobne standardne i sportske postavke, OPC je namenjen onima koji preferiraju sportski način vožnje. Vozači OPC-a mogu birati između tri različite sportske postavke: Standard koji nudi najviše udobnosti, Sport i OPC način vožnje. Po prvi put u OPC liniji, sistem Prilagodljivih 4x4 dolazi standardno. Upravljačka jedinica pogona na svim točkovima je podešena tako da se prilagodi raspodeli snage prema sportskoj filozofiji OPC-a. Uzevši u obzir više performanse OPC-a, značajni napori uloženi su u dalje poboljšanje sistema kočenja. Poznavaoci će odmah uočiti Brembo čeljusti kočnica i perforiran disk promera 355 mm na prednjoj osovini. “Lično sam bio uključen u razvoj Insignije OPC i izuzetno sam uživao u opsežnim testiranjima koja su se odvijala na jednoj od najzahtevnijih staza na svetu, Nurburgring Nordschleife. Naš cilj je bio dobiti najbolje od najboljeg”, kaže Hans Demant, izvršni direktor Adam Opel GmbH.

Opel Insignia OPC: vruća premijera u Barseloni

Dinamične linije daju naročit izgled Sportski izgled novog Opelovog modela koji se nalazi na samom vrhu ponude inspirisan je GTC konceptom iz 2007. godine, ali i dalje ostaje dosledan Insignijinoj filozofiji – skulpturalni dizajn i nemačka preciznost U poređenju sa slabijim verzijama Insignije, OPC verzija ima spektakularni prednji deo sa dva velika vertikalna usisnika i specifični zadnji branik sa dve integrisane izduvne cevi. Standardne 19-inčne felne (gume: 245/40) daju automobilu izgled koji zaslužuje. Nove lagane 20-inčne felne (gume: 255/35) dostupne su kao opcija. Dinamičan i sportski oblikovan spoljašnji izgled automobila ogleda se i u linijama kokpita. Odmah po otvaranju vrata uočićete jedinstvena Recaro sedišta, sportski upravljač i specifičnu ručicu menjača. OPC liniju odlikuje i specijalna grafika instrumenata. “Insignia OPC predstavlja početak novog razdoblja naše OPC ponude; još uvek moćna, ali ipak zrela i prefinjena i ambicioznija nego ikad pre. OPC je tipičan primer doživljaja Insignije: dinamičnog i prefinjenog automobila”, reči su Alaina Vissera, GM Europe potpredsednika za Opel. GM PR

Honda Jazz - Grčki automobil 2009. godine

Honda Jazz - Grčki automobil 2009. godine

Nova Honda Jazz je u Grčkoj proglašena automobilom godine za 2009. od strane žirija sačinjenog od automobilskih novinara. Jazz je sa 114 bodova osvojila prvo mesto, što je 66 bodova ispred njenog najvećeg rivala Škode Superb. Ovim priznanjem je nova Honda Jazz dokazala da mali automobil može biti podignut na viši nivo...
Karting liga - Drugi dan serije

Karting liga - Drugi dan serije

Ovog, drugog po redu takmičraskog dana, u okviru KAL Šampionata, takmičari su više gledali u nebo nego dešavanja na stazi. Međutim, još jedan utorak sa povoljnim vremeskim uslovima za održavanje trka omogućilo je nove borbe za bodove naših karting amatera. .
Citroen C1 ev´ie - elektromobil za V. Britaniju

Citroen C1 ev´ie - elektromobil za V. Britaniju

Francuska kompanija Citroen, u saradnji sa kompanijom Electric Car Corporation, predstavila je prvi britanski električni automobil koji prima četiri putnika. Osnova automobila je model Citroen C1, koji sa jednim punjenjem baterija može da pređe 100 kilometara...
General Motors - Usvojen plan restrukturalizacije

General Motors - Usvojen plan restrukturalizacije

Koncern General Motors predstavio je aktelizovan i proširen restrukturalizacioni plan. "Novi GM biće manji, više orjentisan na smanjenje potrošnje, a beležiće i manje troškove proizvodnje. Uz sve to, GM dobiće novog većinskog akcionara...
Aston Martin One-77 - 7,3 L V12, 700 KS, 322 km/h

Aston Martin One-77 - 7,3 L V12, 700 KS, 322 km/h

Posle nekoliko meseci neizvesnosti, konačno smo dočekali. Superautomobil Aston Martin One-77 prvi put oficijalno je predstavljen u "serijskom" izgledu na manifestaciji "Concorso d’Eleganza Villa d’Este" u Italiji. Aston Martin One-77 osvojio je nagradu za nejlepši dizajn u kategoriji konceptnih automobila i prototipova, dobivši više od 30 % glasova...
Seat Ibiza od juna sa novim motorom: 1,6 TDI CR

Seat Ibiza od juna sa novim motorom: 1,6 TDI CR

Kompanija Seat u junu mesecu proširiće ponudu motora u svom modelu Ibiza. Pod haubu Ibize stiže novi četvorocilindrični agregat zapremine 1.6 litra, sa oznakom 1.6 TDI CR (Common-Rail). Novi agregat naslediće popularni 1.9 TDI...
Uspešan nastup Milovanovića na prvoj trci IDM šampionata

Uspešan nastup Milovanovića na prvoj trci IDM šampionata

Na zvaničnom treningu IDM-a (Međunarodnog nemačkog šampionata) održanom u subotu 25.04.2009.g. Miloš Milovanović zauzeo je 26. mesto od ukupno 42 učesnika u klasi Superbike. Sa najboljim vremenom po krugu 1:43.5 od vodećeg vozača fabričkog KTM-a, nemca Stefana Nebela, delile su ga samo tri sekunde...
Esapekka Lappi - Rally Sweden 2024
Slika nedelje